Причини І наслідки вживання наркотиків мета



Скачати 58.34 Kb.
Дата конвертації16.04.2017
Розмір58.34 Kb.
ТипОрієнтовний план
ПРИЧИНИ І НАСЛІДКИ ВЖИВАННЯ НАРКОТИКІВ

Мета

З’ясування причин і наслідків вживання наркотиків, аналіз існуючих у молодіжному середовищі міфів про них, формування негативного ставлення до вживання психоактивних речовин.


Результати навчання

Наприкінці заняття учні:



  • пояснюють значення терміна «психоактивні речовини»;

  • наводять приклади:

  • соціальних і психологічних чинників, через які люди починають вживати наркотики;

  • негайних і віддалених наслідків вживання наркотиків;

  • розпізнають міфи і факти про наркотики;

  • демонструють негативне ставлення до вживання наркотиків.


Обладнання і матеріали

 Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, стрічка, таблички «+», «—», картки або кружечки зеленого і червоного кольору для кожного з учасників.


Що підготувати заздалегідь

Волонтери готують повідомлення про відомі жертви наркотиків (за допомогою с. 111 підручника та ЗМІ).


Домашнє завдання

 Підручник, § 16. Зошит, завдання 1 (с. 48).  


Орієнтовний план тренінгу

Актуалізація теми, стартові завдання

5 хв.

Мозковий штурм

5 хв.

Міфи і факти про наркотики

5 хв.

Повідомлення волонтерів «Відомі жертви наркотиків»

5 хв.

Руханка «З’єднай пару»

4 хв.

Робота в групах «Наслідки вживання наркотиків»

7 хв.

Вправа «Континуум»

7хв.

Підсумкове завдання, завершення тренінгу

7 хв.


Зворотний зв’язок, стартові завдання

Привітайте учнів, запитайте, що їм запам’яталося з минулого уроку.

Презентації проекту антинаркотичної реклами.

Актуалізація нової теми: «Що спадає вам на думку, коли чуєте про наркотики?» (вислухайте кілька відповідей, назвіть тему уроку).

Напишіть на дошці: «Психоактивні речовини» і запитайте учнів, що означає це словосполучення.

Підсумуйте! Психоактивними називають речовини, що впливають на психіку (думки, почуття і поведінку) людини.

Мозковий штурм. Назвіть приклади психоактивних речовин. Які з них є легальними (не заборонені законом), а які — нелегальними?



Мозковий штурм «Причини вживання наркотиків»

Розділіть дошку на дві частини. Напишіть заголовок: «Причини і наслідки вживання наркотиків».

Запитайте: «Не існує однієї причини, з якої люди починають вживати наркотики. Чому, на вашу думку, вони це роблять?»

Запишіть названі учнями причини у лівій частині дошки.

Розподіліть їх на зовнішні (соціальні впливи) і внутрішні (психологічні причини).

Порівняйте записане з причинами, які наводять фахівці (підручник,


с. 109).

Міфи і факти про наркотики

Мета: розвінчування міфів про причини вживання наркотиків, які поширюються наркоділками для заманювання нових споживачів.

Роздайте кожному учневі червоні і зелені картки (кружечки).

Ви зачитуєте твердження (підручник, с. 110), а учні піднімають зелену картку — якщо погоджуються з цим твердженням, червону — якщо не погоджуються.

Запитайте спочатку тих, хто підняв зелену картку, чому вони вважають це твердження правдивим.

Відтак надайте слово тим, хто має протилежну точку зору.

Насамкінець за необхідності висловіть свою думку.

Підсумуйте: щоб за­лу­чи­ти якнайбільше молоді до вживання нар­ко­тиків, наркоділки поширюють чимало міфів про те, що це модно, що можна почати і будь­-коли кинути. Але пам’ятайте: це лише приманки! Дуже рідко рибці вдається зіскочити з гачка.

Повідомлення волонтерів «Відомі жертви наркотиків»

Руханка «З’єднай пару»

Один учасник виходить з кімнати, інші утворюють пари і придумують собі характерний вираз обличчя.

Відтак пари роз’єднуються і стають у різні точки кола, а учасник, який вийшов, повертається і намагається з’єднати пари.

Робота в групах «Наслідки вживання наркотиків»

Об’єднайте учасників у дві групи.

Завдання групам:


  • перша група — записує негайні можливі наслідки вживання наркотиків;

  • друга група — віддалені наслідки їх вживання.

Повідомлення груп. У правій частині дошки записати наслідки вживання накотиків.

Вправа «Континуум»

Позначте стрічкою умовну лінію.

Покладіть з одного її кінця картку з написом: «+», а з іншого «—».

Запропонуйте стати біля таблички з позначкою «—» тим, хто негативно ставиться до вживання тютюну, а з протилежного кінця — тим, хто позитивно. Решта займають місця посередині або ближче до того чи того краю.

Хто бажає, може аргументувати свій вибір.

Запитайте, чи хтось змінив свою думку, вислухавши ці аргументи.

Так само оцініть ставлення учнів до вживання алкоголю, ліків без призначення лікаря, токсичних речовин і нелегальних наркотиків.

Підсумкове завдання

Учні сидять у колі. Один із учасників продовжує фразу: «Я знаю, що наркотики можуть...» і називає один із можливих наслідків вживання наркотиків (наприклад, убити людину, довести її до самогубства, скалічити долю, розо­рити...). Наступний учасник продов­жує фразу: «Я знаю, що наркотики не можуть...» і називає одну з причин, чому люди починають вживати наркотики (наприклад, зробити дорослим, розв'язати проблеми, допомогти знайти друзів, зробити життя цікавим тощо). І так далі.

Завершення тренінгу

Мета: зняття психологічного напруження після засвоєння емоційно негативної інформації, позитивне завершення тренінгу.

Станьте в коло. Підсумуйте: «У житті є багато речей, що можуть вивести людину з рівноваги. Дехто марно намагається розв'язати свої проблеми і поліпшити настрій за допомогою психоактивних речовин. Цього робити не слід. Краще прислухатися до мудрої дитячої пісеньки.

Тренер (або волонтери) співають уривок пісні (див. наступну сторінку), решта підспівують приспів: «Неприятность эту мы переживем»


Неприятность эту мы переживём

Автор текста — А Хайт

Композитор — Б. Савельев


В небесах высоко

Ярко солнце светит,

До чего ж хорошо

Жить на белом свете!

Если вдруг грянет гром

В середине лета —

Неприятность эту

Мы переживём,

Неприятность эту

Мы переживём!


Я иду и пою

Обо всём хорошем,

И улыбку свою

Я дарю прохожим.

Если в сердце чужом

Не найду ответа,

Неприятность эту

Мы переживём,

Неприятность эту

Мы переживём!




Каталог: files -> materials
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Методичні вказівки до оформлення комплексного курсового проекту зі спеціальності 7(8). 05080201 електронні прилади та пристрої для студентів денної форми навчання
materials -> Інформаційний пакет факультету прикладної математики (кафедра скс) зміст
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Національний технічний університет україни „київський політехнічний інститут”
materials -> Зонна теорія твердих тіл


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка