Причини труднощів періоду адаптації



Дата конвертації23.11.2018
Розмір1.38 Mb.
  • Адаптація
  • учнів 5 класу
  • до навчання
  • в основній школі

Причини труднощів періоду адаптації

  • Різка зміна умов
  • навчан-ня
  • збільшився обсяг і кількість навчальних предметів;
  • збільшилось тижневе навантаження;
  • розширилося коло вчителів-предметників, з якими учні мають постійно спілкуватися;
  • розмаїтість і якісне ускладнення вимог, що висувають перед учнем різні вчителі-предметники;
  • на зміну першій учительці прийшов класний керівник;
  • відбувся перехід на кабінетну систему навчання;
  • змінився статус “старшого”.
  • Що робити, коли ображають старшокласники?
  • Як впоратись із зростанням кількості уроків, а, отже, і домашніх завдань?
  • Як стати значимою людиною для класного керівника?
  • Як не загубитись в просторах школи?
  • Як розподілити час на перерві і для переходу в інший кабінет, і для підготовки до наступного уроку, і для відпочинку, і для відвідання їдальні?
  • Як налагодити відносини з різними учителями, пристосуватися до їхніх вимог, методів навчання, темпераменту?

Причини труднощів періоду адаптації

  • Вікові особли-вості учнів
  • фізичні та фізіо-логічні
  • зміни
  • початок статевого
  • дозрівання;
  • інтенсивний ріст
  • тіла;
  • зростання
  • фізичного
  • навантаження на
  • всі органи;
  • нерівномірність
  • фізичного розвитку
  • і нервової системи
  • підвищена
  • втомлюваність;
  • зниження рівня
  • концентрації уваги;
  • часта зміна настрою;
  • уповільнення будь-
  • якої діяльності;
  • зниження успішності
  • нестій-кість психіки

Причини труднощів періоду адаптації

  • Органі-заційні
  • недолі-ки
  • відсутність чітких
  • вимог до учня;
  • дезорганізованість
  • педагогічного та
  • учнівського
  • колективів
  • недоскона-ла система організації навчально-виховного процесу
  • неправильні методи виховання
  • в сім’ї
  • несприймання
  • дитини;
  • відсутність єдиних
  • вимог з боку
  • батьків;
  • жорстоке
  • ставлення
  • до дитини;
  • занадто лояльне
  • ставлення до
  • дитини
  • низька організованість;
  • неуважність і недисциплінованість на уроках;
  • низький рівень працездатності ;
  • зниження інтересу до навчання і його результатів;
  • високий рівень тривожності.

Причини труднощів періоду адаптації

  • Проблеми наступності у навчанні
  • недоліки розвитку інтелектуальних здібностей – вищих форм мислення, що не розвинулися в початковій школі;
  • неповноцінність навичок, зокрема навичок читання, письма, лічби;
  • несформованість понятійного мислення;
  • відсутність мотивації навчання;
  • несамостійність учнів;
  • високі вимоги учителів-предметників, які часто не бачать різниці між п’ятикласниками й іншими учнями основної школи;
  • предметне навчання (важко переключитися з одного виду діяльності на інший).

Дезадаптація

  • Дезадаптація учнів – порушення процесу пристосування до нових умов навчання, що характеризується зниженням успішності в навчанні, неадекватною поведінкою учнів, зниженням самооцінки, підвищеним рівнем тривожності.
  • Прояви дезадаптації:
  • у вигляді реакції активного протесту (агресивність, негативізм, напруженість, роздратованість);
  • у вигляді пасивного протесту (депресія, страх, відсутність інтересу до навчання та шкільного життя);
  • у вигляді реакції тривожності (невпевненість, напруженість, нестійкий контакт з однолітками).

Ознаки успішної адаптації п’ятикласника

  • успішне засвоєння навчального матеріалу;
  • готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення;
  • адекватне сприймання оцінок учителя;
  • активність, уважність, стриманість на уроках;
  • позитивне оцінювання власних дій і результатів докладених зусиль;
  • спілкування з однокласниками та учнями старших класів;
  • вміння робити правильний вибір…

Потрібно знати дитину,

  • Потрібно знати дитину,
  • знати її силу і слабкості,
  • розуміти її думки, переживання, бережно доторкнутися до її серця…
  • В. О. Сухомлинський

Пам’ятка батькам

  • Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
  • Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай — якщо можеш, але не робиш. Пам'ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не зроблено всього.
  • Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили твоїй.
  • Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою.

Пам'ятайте:

  • Якщо дитину постійно критикувати - вона вчиться ненавидіти.
  • Якщо дитина живе у ворожнечі - вона вчиться агресивності.
  • Якщо дитину висміють - вона стане замкнутою.
  • Якщо дитина зростає у докорах - формується почуття провини.
  • Якщо дитину підбадьорюють - вона починає вірити в себе.
  • Якщо дитину хвалять - вона вчиться бути вдячною.
  • Якщо дитина зростає в чесності - вона вчиться бути справедливою.
  • Якщо дитина живе у безпеці - вона вчиться вірити людям.
  • Якщо дитину підтримують - вона вчиться цінувати себе.
  • Якщо дитина живе у розумінні і доброзичливості - вона вчиться знаходити любов у цьому світі

Каталог: wp-content -> uploads -> 2016
2016 -> Київський національний лінгвістичний університет базові навчально-методичні матеріали
2016 -> Програма навчальної дисципліни аграрне право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс
2016 -> Черкаський інститут банківської справи Університету банківської справи
2016 -> Програма навчальної дисципліни господарське право опис навчальної дисципліни форма навчання Курс Семестр
2016 -> Методичні Рекомендації Запобігання і виявлення
2016 -> Програма додаткового вступного випробування з фаху для вступників на здобуття ос
2016 -> Кз «Веселівська районна різнопрофільна гімназія» Веселівської районної ради
2016 -> Урок №3 Реферативна робота
2016 -> Лекція №1 Вступна лекція: Екологія як наука Екологія мета, завдання, методи, основні терміни та визначення


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка