Природознавство. Чим Антарктида відрізняється від інших материків?



Скачати 155.11 Kb.
Дата конвертації23.11.2018
Розмір155.11 Kb.
Інтегрований урок

ІV клас


Тема: Природознавство. Чим Антарктида відрізняється від інших материків?

Математика. Обчислення площі фігури. Задачі, які

включають дії з величинами, вираженими одиницями площі.
Дата: 08.02.2018
Мета: ознайомити учнів з особливостями природи, з рослинним і тваринним світом Антарктиди; розвивати уміння працювати з картою півкуль; вчити учнів складати повідомлення про материки, виступати перед класом з підготовленою інформацією; вчити закріплювати корисну інформацію; вчити працювати командою, вміння слухати, чути, запам’ятовувати; формувати обчислювальні навички; вдосконалювати вміння учнів множити та віднімати багатоцифрові числа; виховувати інтерес до вивчення природи планети Земля.
Обладнання:

  • фізична карта півкуль (дошка)

  • атласи (на парті);

  • підручник, зошит з природознавства ІV клас І.Грущинської;

  • робочий зошит з математики;

  • картки «Калейдоскоп» (Антарктида);

  • картки-синоніми до «Антарктиди»;

  • картки з тваринним світом Антарктики;

  • відео-ролик «Антарктида-релакс»;

  • слайд-шоу «Погодні умови. Айсберги. Наукові станції в Антарктиді»;

  • кошик очікувань;

  • мікрофон.

Література:



  1. Природознавство: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закладів / І.В.Грущинська. – Київ: Видавничий дім «Освіта» , 2016.- 192с.: іл.

  2. Природознавство. Робочий зошит для 4 кл. / Л.Мечник, І.Жаркова. – Вид. 2-ге, переробл. – Тернопіль: Підручники і посібники. 2017. – 64с.

  3. Володарська М.О. Природознавство. 4 клас (за підручником І.В.Грущинської. – Х.: Вид. група «Основа», 2015. – 200с. – (Серія «Початкова школа. Мій конспект»)

  4. Енциклопедія школяра / уклад: В.В.Мирошнікова, В.В,Істоміна. – Х.: Видавничий дім «Пегас», 2016. – 112с.: іл.

  5. Моя планета Земля: Енциклопедія. Довідник. Книга для читання. / В.В.Федієнко. – Х.: ВД «Школа», 2012. – 80с.


Хід уроку
І. Організаційний момент:

Встали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько.

Добрий настрій на урок взяли

Й активно працювати почали!
ІІ. Очікування від уроку:

Складання «Кошика очікувань»:



  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

(Версії учнів:

  • Я очікую дізнатися щось нове…

  • Я очікую чогось навчитися…

  • Я очікую щось повторити…

  • Я очікую дізнатись щось цікаве…

  • Я очікую активної роботи…

  • Я очікую отримати задоволення від уроку…)


ІІІ. Активізація опорних знань.

1.- Назвіть найбільший материк планети. Чим він цікавий?

Учень виходить до дошки, показує материк вказівкою

(Найбільший материк планети – Євразія. Вона цікава тим, що в ній

представлені усі теплові пояси та всі природні зони Землі. Тут

розташована 91 країна)


2. – Який континент найспекотливіший? Чим він цікавий?

Учень виходить до дошки, показує материк вказівкою

(Найспекотливіший континент – Африка. Другий за розміром континент. Має багато заповідників і природних парків.тут розташовано 53 держави.)

3. – У чому неповторність Північної Америки? Чим вона цікава?

(Північна Америка – третій за розміром материк. Цікава тим, що має багато спільних рис з Євразією. Тут розташовано 23 країни. );

4. – Чим Південна Америка відрізняється від інших континентів? Чим цікава?

(Це четвертий за розміром материк. Вологі екваторіальні ліси Південної Америки називають «легенями» нашої планети. Тут розташовано 12 країн);

5.- Які риси має Австралія? Чим цікава? (Австралія - шостий, найменший, най посушливий материк планети. Цікаво, але на цьому материку живуть сумчасті тварини. Увесь материк – це одна держава!)


IV. Робота над темою урока.

1. Гра «Калейдоскоп»

- Сьогодні ми вирушаємо у мандрівку на останній материк нашої планети.

А К Т И Д А Т Н Р А

(Антарктида)

2. Слово вчителя:

-Правильно, сьогодні ми мандруємо Антарктидою. Хоча буде й важко. Чому? Бо цей материк має досить складні погодні умови.


3. «Факти» про Антарктиду (Д/з по командах)

1. Команда. Повідомляє про погодні умови

Факт № 1. Антарктида… Ніде на планеті немає таких суворих умов! ЇЇ називають «Королева холоду» , «Безлюдний континент», «Льодова пустеля», «Край Землі», «Заповідник науки». Це велетенська льодова пустеля.

Факт № 2. Тут зареєстровані найнижчі температури у світі: -30 с(Антарктидне літо!), нижче -70 с ( Антарктична зима). В Антарктиді знаходиться географічний Південний полюс, на якому було зареєстровано температуру -88 с.
2 команда. Повідомлення про айсберги.

Факт № 1. Цей материк майже повністю вкритий товщею льоду, від якого відокремлюються айсберги – крижані гори! Навколо Антарктиди у воді «подорожує» близько 200 тисяч айсбергів різної величини! Над водою ми бачимо лише 1/10 його частину!

Факт № 2. Льодовики Антарктиди та айсберги – це її головне багатство! У них зберігаються основні запаси прісної води на Землі (близько 80%) Це «законсервована» найчистіша прісна вода нашої планети!
3 команда. Повідомлення про населення.

Факт №1. Антарктида – єдиний материк на Землі, який через суворі природні умови люди ніколи постійно не заселяли! Справжніми господарями є вчені з різних куточків світу (до півроку!). Там розміщенні дослідницькі станції (близько 40) з усіх куточків світу.

Факт №2. Саме вони дослідили, що тут можна побачити лише один схід та один захід Сонця на рік! Тільки на цьому материку розрізняють протягом року не пори року, а полярну ніч (триває півроку) та полярний день (триває півроку).
4. Слово вчителя:

-Дякую командам!

-Я також маю цікаві факти про Антарктиду.

Факти № 1. Антарктиду ще називають Антарктикою. З грецької мови «анти – проти», тобто та, яка лежить проти Арктики – північної полярної області земної кулі.

Факт № 2. Всі береги Антарктиди дивляться на … північ. Вони омиваються водами Тихого, Атлантичного і Індійського океанів.. або водами Південного океану ( Взяв назву від Південного географічного полюсу).

Факт № 3. Наукові станції розташовані переважно на краю Антарктиди, ближче до Південного океану, бо там тепліше (середня температура -50 с, але ж не -88 с.)

Факт № 4. В айсбергах знаходиться прісна вода! А один айсберг середніх розмірів містить стільки води прісної, скільки її за рік приносить одна невеличка річка!
- Висновок: Все, що ви почули від дітей і від мене, існує тільки в Антарктиді. Чи було щось подібне на інших материках?
5. Проблемне питання!

- Хто зрозумів, яка тема уроку?

(Версії: Чим Антарктида відрізняється від інших континентів?)

Хвилинка релаксу «Королева холоду» (телевізор)
IV. Робота над темою уроку.

Робота з зошитом, атласом, підручником

-Нагадайте, над якою темою уроку працюємо?

1. Робота у зошиті с. 49 (Завдання 1) та в атласі.
2. Робота з підручником (с. 122-124);

А) с. 122 Вигляд Антарктиди на карті;

Б) с. 123-124. Робота в мікрогрупах.

Пошукова робота «Факти про Антарктиду».
3. Робота у зошиті с. 49 (Завдання 2) :

-рослинний світ Антарктиди;

-тваринний світ Антарктиди;

-корисні копалини цього континенту;


Г) Д/з –Чим Антарктида відрізняється від інших материків?

Запис д/з : с. 122=124, з. с. 2(?)


4. Робота в робочому зошиті з математики.

Проблемне питання 2?

-Як називається наукова станція України? («Академік Вернадський»). Ось вона. (фото).

-А чи знаєте яку вона займає площу?

в= 60м

а= 45м


S=? м²

Розвязання

S= a·b

S= 45·60=2700(м²)

x45

60

2700

Відповідь: 2700м² площа української наукової станції в Антарктиді.


5. Робота в робочому зошиті. Задача 2.

Проблемне питання 3?

-Нещодавно на уроці математики ми порівнювали площу України та Франції. (Задача №605(2))

-Давайте порівняємо площу України та Антарктиди («Природознавство» с. 192Візитівка Антарктиди)
S1 ≈604000м²

На ? м² менша

S2 ≈14110м²
_604000

14110

589890(км²)


Відповідь: площа Антарктиди на 589 890 км² менша, ніж площа України.
6. Цікавий факт від вчителя.

-А якщо порівняти у скільки разів площа Антарктиди менша за площу України, треба…




43(рази) !
Відповідь: площа Антарктиди у 43 рази менша за площу України.
VII. Фізкультхвилинка «Танок пінгвінів»


  • Уявляємо, що ми в Антарктиді.

Чарівним чином перетворилися на пінгвінів. Змерзли? Зігріємося!
VIII. Підсумок уроку.
1. Гра «Мікрофон»

-Нагадайте, над якою темою уроку працювали?

-Які висновки ви зробили, мандруючи Антарктидою? (підручник с. 124)
2. Гра «Я знаю що Антарктида…»

Робота в мікрогрупах, у командах.

АНТАРКТИДА

Цей материк знаходиться

в обох півкулях




АНТАРКТИДА


Омивається Південним океаном: Тихим, Атлантичним, Індійським







Другий за розміром

материк


Увесь материк –

одна держава









Найхолодніший

материк планети



Влітку гніздяться мартини, буревісники, поморники







Ростуть пальми, шоколадне дерево, динне дерево, орхідеї

Живуть кенгуру, коали, качконоси, страуси-ему







«Безлюдний»

континент




На кам’янистих узбережжях мохи, лишайники, гриби







Ростуть евкаліпти,

бамбуки, фікуси



Живуть білі ведмеді,

тюлені








Живуть пінгвіни, морські леопарди, морські слони

Містить резервний запас

прісної води на усій планеті









Влітку цвітуть полярні маки, ломикамінь

Влітку вирують

гомінкі «пташині» базари









Візитівка – айсберги –

«льодові гори»



Працює кілька десятків (≈20) наукових станцій

з різних куточків світу










-Перевірка по командах.
3. Перевірка «Кошика очікувань» + «Мікрофон»

-Що нового відкрили на уроці?

-Що було цікавим?

-Чого навчився?

-Що повторювали?

-Що було незвичним? (Природознавство+математика=інтегрований урок)

-Чи активно працювали?

-Чи отримали задоволення?

-Що запамятали?

-Хто здивував вас своїми знаннями?

-Усім дякую за співпрацю!
4. Кінцівка уроку:

Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

  І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивча­ти.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!
5. Хвилиночка релаксу. «Королева холоду» (телевізор)
6.Резерв уроку.

Цікавинки про Антарктиду:

1. Наукові станції розташовані переважно на краю Антарктиди ближче до Південного океану, бо там тепліше (середня температура року -50° с, але ж не -88°с)

2. Антарктиду ще називають Антарктикою. З грецької мови «анти»-проти, тобто та, яка лежить проти. Проти Арктики-північної полярної області земної кулі.

3. Всі береги Антарктиди дивляться на … північ. Вони омиваються водами Тихого, Атлантичного і Індійського океанів.. або водами Південного океану ( Взяв назву від Південного географічного полюсу).

4. В айсбергах знаходиться прісна вода! А один айсберг середніх розмірів містить стільки води прісної, скільки її за рік приносить одна невеличка річка!

5. Антарктида – єдиний материк на Землі, який через суворі природні умови люди ніколи постійно не заселяли! Справжніми господарями є вчені з різних куточків світу (до півроку!). Там розміщенні дослідницькі станції (близько 40) з усіх куточків світу.

6. Антарктида… Ніде на планеті немає таких суворих умов! ЇЇ називають «Королева холоду» , «Безлюдний континент», «Льодова пустеля», «Край Землі», «Заповідник науки». Це велетенська льодова пустеля.

7. Саме вчені дослідили, що тут можна побачити лише один схід та один захід Сонця на рік! Тільки на цьому материку розрізняють протягом року не пори року, а полярну ніч (триває півроку) та полярний день (триває півроку).

8. Цей материк майже повністю вкритий товщею льоду, від якого відокремлюються айсберги – крижані гори! Навколо Антарктиди у воді «подорожує» близько 200 тисяч айсбергів різної величини! Над водою ми бачимо лише 1/10 його частину!



9. Льодовики Антарктиди та айсберги – це її головне багатство! У них зберігаються основні запаси прісної води на Землі (близько 80%) Це «законсервована» найчистіша прісна вода нашої планети!



Каталог: doc -> files -> news -> 601
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
601 -> Організація самостійної й продуктивної діяльності учнів на уроках історії засобами інноваційних педагогічних технологій Самостійна навчальна робота
601 -> «Злочин і кара» Ф. М. Достоєвського як утілення нового поліфонічного стилю художнього мислення
601 -> Робочої групи, яка здійснила оновлення програми відповідно до наказу №52 Міністерства освіти і науки України від 13. 01. 2017 р
601 -> Урок-квест з п редмет у : Основи галузевої економіки І підприємництва Тема уроку: Підприємство в системі ринкових відносин Мета уроку
601 -> Розробка відкритого уроку з української мови, проведеного в 10 класі Вчитель: Калініченко Людмила Іванівна Тема: групи слів за значенням. Пароніми. Антоніми. Стилістична роль антонімів І паронімів
601 -> Урок-змагання для учнів 7 класу «The smartest»
601 -> Кравець М. А. Методична розробка зварювання пластин встик у нижньому положенні шва

Скачати 155.11 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка