Профілактика дитячого травматизму в школі



Дата конвертації22.01.2019
Розмір2.67 Mb.

ПРОФІЛАКТИКА ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ В ШКОЛІ

  • Підготувала практичний психолог школи № 276
  • Серьогіна О.М.
  • Семінар для заступників шкіл з охорони праці 26.01.2015 .

ВІДЕО «МІСТ»

На жаль, стару істину про те, що битися – це погано, деякі діти згадують тільки в травмпункті .

  • На жаль, стару істину про те, що битися – це погано, деякі діти згадують тільки в травмпункті .

ТРАВМА

  • (грец. trauma - пошкодження, поранення) порушення анатомічної цілісності чи фізіологічних функцій тканин чи органів людини, викликане раптовим зовнішнім впливом.

ВИДИ ТРАВМ

  • 1. механічні (удари, переломи, рани та ін.);
  • 2. теплові (опіки, обмороження, теплові удари);
  • 3. хімічні (хімічні опіки, гостре отруєння, задуха);
  • 4. електричні, комбіновані та ін. (наприклад, спричинені будь-яким випромінюванням).

СТАТИСТИКА

  • Щорічно проводиться аналіз причин нещасних випадків.
  • Високим залишається рівень травматизму під час:
  • 3
  • 1
  • 4

ПРИЧИНИ БІЙОК І ТРАВМУВАННЯ

  • Стресові стани
  • Соматичні захворювання чи захворювання головного мозку
  • Емоції (гнів , страх, злість, радість…)
  • Вікові особливості
  • Не вміння спілкуватися та взаємодіяти
  • Вплив засобів ЗМІ та новітніх технологій
  • Індивідуальні фактори: характер темперамент
  • Виховання в родині
  • Конфлікти

Найбільш «травмуючий» вік від 6 до 14 років, що пов'язано з підвищеною емоційністю і недостатньо розвиненою здатністю до самоконтролю.

  • Найбільш «травмуючий» вік від 6 до 14 років, що пов'язано з підвищеною емоційністю і недостатньо розвиненою здатністю до самоконтролю.
  • Найбільша кількість травм припадає на критичні вікові періоди (3, 7, 11-12 років), коли діти стають примхливими, дратівливими, часто вступають в конфлікт з оточуючими.
  • Вікові особливості

існує ряд  особливостей, що повторюються під час травмування дітей.

  • існує ряд  особливостей, що повторюються під час травмування дітей.
  • За даними - це діти, які збудливі, емоційно нестійкі, схильні до частих змін настрою, неадекватно ведуть себе в стресових ситуаціях. Як правило, такі діти не здатні до самоконтролю.
  • Емоції (гнів, страх, злість, радість…)

Стресові стани людини змушують його навмисне робити ризиковані дії, які, як він вважає, допоможуть зняти стрес.

  • Стресові стани людини змушують його навмисне робити ризиковані дії, які, як він вважає, допоможуть зняти стрес.
  • Стресові стани

ПРОФІЛАКТИКА ДИТЯЧОГО ТРАВМАТИЗМУ

НА ПЕРЕРВІ

  • З учнями школи можна організовувати рухливі ігри, які дозволять їм порухатися і відпочити безпечній формі.
  • Гра «щітка»
  • Гра «нінзя»
  • Вправа «Малювання долонями»
  • Мета ігор – зниження м'язової напруги, позитивний емоційний заряд

НА УРОКАХ, КЛАСНИХ ГОДИНАХ.

  • 1. Навчати дітей соціально прийнятних способів вираження гніву. Вчити дітей прямо заявляти про свої почуття та виражати гнів у формі гри – переносячи його на:
    • гумові іграшки,
    • каучукові кульки, які можна кидати в відро з водою,
    • мішень з дротиком,
    • вправа «Злі мильні пузирі»

НА УРОКАХ, КЛАСНИХ ГОДИНАХ.

  • 2. Навчати різних комунікативних умінь, слухати інших, співпрацювати для виходу з конфліктних ситуацій
  • Вправа «Поміняйтесь ті хто…»
  • З кола забираємо один стілець, і та людина є ведучим і стає у коло. Далі вона каже поміняйтесь місцями ті хто…(називає різні характеристики). хто не встиг помінятися, той стає в коло.
  • Висновок: Ось ми всі різні але у нас є багато спільного
  • Вправа «Інтерв’ю»
  • Діти розподіляються на 1-2. Перші номери повертаються до других і дізнаються необхідну щось цікаве один про одного.
  • Слід дізнатися:
  • • Ім’я
  • • Інтереси, захоплення
  • • Випадок із життя
  • Потім учасники по черзі ніби прес репортаж відрекомендовують своїх партнерів по спілкуванню.

НА УРОКАХ, КЛАСНИХ ГОДИНАХ.

  • 3. Необхідно дати дитині можливість виплеснути накопичену рухову енергію й звільнитися від втоми.
  • Для зниження емоційної напруженості рекомендується залучати дітей до творчої роботи.
  • Наприклад «Малювання мандал»
  • Це корисно для всіх учасників навчально-виховного процесу.

ПРИТЧА «КАК НЕ ОБИЖАТЬСЯ НА ОСКОРБЛЕНИЯ..? СОВЕТ МУДРЕЦА»

  • Один человек стал публично оскорблять мудреца:  – Ты безбожник! Ты пьяница! Чуть ли не вор!  В ответ на это мудрец лишь улыбнулся.  Наблюдавший эту сцену разодетый юноша в шелковых шароварах спросил мудреца:  – Как же ты можешь терпеть подобные оскорбления? Неужели тебе не обидно?  Мудрец опять улыбнулся. И сказал:  – Идем со мной.  Юноша проследовал за ним в запыленный чулан. Мудрец зажег лучину и стал рыться в сундуке, в котором нашел совершенно никчемный дырявый халат. Бросил его юноше и сказал:  – Примерь, это тебе под стать.  Юноша поймал халат, осмотрел его и возмутился:  – Зачем мне эти грязные обноски? Я, вроде, прилично одет, а вот ты, наверное, спятил! – и бросил халат обратно.  – Вот видишь, – сказал мудрец, – ты не захотел примерять лохмотья. Точно так же и я не стал примерять те грязные слова, которые мне швырнул тот человек.  Не стоит обижаться на оскорбления – это то же самое, что и примерять лохмотья, которые нам швыряют. 

  • Дякую за Ваш час і увагу!

ВІДЕО «КОНФЛІКТ»


Каталог: psyhology -> files
files -> Організація та науково-методичне забезпечення діяльності психологічної служби І пмпк
files -> Формування навичок захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської і студентської молоді
files -> Програма для дітей початкової школи «Розвиток уваги» пояснювальна записка
files -> Стрес. Психологічні техніки подолання
files -> Основи здорового способу життя
files -> Комплексне заняття з дрібної моторики
files -> Підготувала практичний психолог сш №320 Кирийок Тетяна Михайлівна
files -> Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху
files -> Венеричні хвороби та інфекції, що передаються статевим шляхом
files -> Книга формування сексуальної культури молоді київ 2004


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка