Програма для дітей початкової школи «Розвиток уваги» пояснювальна записка



Сторінка1/9
Дата конвертації28.10.2018
Розмір1.74 Mb.
ТипПрограма
  1   2   3   4   5   6   7   8   9

«ПОГОДЖЕНО»

Рішенням рецензійної комісії

Деснянського РЦПП

Від «____» ___________ 20____р.


Протокол № ______________
Директор __________/Гулєвич Т.М./

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

Рішення експертної комісії

НМ Центру практичної психології

і соціальної роботи ІППО

КМПУ імені Б.Д. Грінченка

від « 01» квітня 2010 р.

Протокол №

Голова експертної комісії

______________________
Реєстраційний № 11/1410 ЕКР

Затверджено на 5 років





РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА

«Розвиток уваги»

Автор-упорядник

практичний психолог I категорії

спеціалізованої середньої

загальноосвітньої школи №277

Деснянського району м. Києва

Соловйова Надія Владиславівна

Київ-2010



РОЗВИВАЛЬНА ПРОГРАМА

для дітей початкової школи

«Розвиток уваги»

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА


Структура програми

Програма розвивальних занять для учнів 2-3-х класів має за мету розвиток уваги та уважності учнів початкової школи. Курс передбачає розвиток об’єму уваги, стійкості та концентрації, розподілу та переключення, розвиток спостережливості та вміння розуміти почуте і використовувати отриманий досвід у навчальній діяльності та життєвих ситуаціях.



Мета курсу: за допомогою раціональних прийомів навчання сформувати в учнів здібності до управління увагою: концентрації, стійкості, переключення, розподілу, спостережливості, розумінню почутого для подальшого саморозвитку, самонавчання, самовиховання.

Реалізація програми здійснюється через навчально-практичні заняття розвитку уваги та її властивостей.

Вікова група – учні 2-3-х класів

Тривалість заняття – 45 - 60 хвилин


Програма розвивальних занять для учнів 2-х класів
Програма для 2 класу розрахована на 36 годин і складається із 5-ти розділів:

  1. Розвивиток об’єму уваги.

Мета: розвивати об’єм уваги учнів.

  1. Розвивиток концентрації та стійкості уваги.

Мета: розвивати та тренуавати концентрацію та стійкість уваги учнів.

  1. Розвиток переключення уваги.

Мета: розвивати та тренувати переключення уваги.

4. Розвиток розподілу уваги.



Мета: розвивати та тренувати розподіл уваги.

5. Розвиток спостережливості.



Мета: розвивати та тренувати спостережливість

2 клас




Тема

Кількість

годин


1.

Вступ. Знайомство з учнями.

1

2.

Розділ І. Розвиток об’єму уваги.

3

3.

Розділ ІІ. Розвивиток концентрації та стійкості уваги.

6

4.

Розділ ІІІ. Розвиток переключення уваги

6

5.

Розділ IV. Розвиток розподілу уваги

8

6.

Розділ V. Розвиток спостережливості

7

7.

Слухати-чути

2

8.

Повторення матеріалу

1

9.

Діагностичне заняття.

1

10.

Підсумкове заняття.

1







Всього:

36




На кінець навчального року учні набувають таких знань, умінь і навичок:

  • Знання про властивості уваги: об’єм, концентрацію, стійкість, переключення, розподіл, спостережливість;

  • уявлення про власні індивідуальні особливості розвитку процесів уваги;

  • розуміють важливість розвитку уваги для успішного навчання у школі та у повсякденному житті;

  • знають елементарні прийоми розвитку уваги та вміють їх використовувати.


Заняття з п рограми «Розвиток уваги »

2 клас

ЗАНЯТТЯ №1

Тема 1. Вступ. Знайомство з учнями.

Мета: знайомство з групою, створення сприятливої атмосфери в групі, первинна діагностика уваги

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.Вправа «Самопрезентація»

Мета: Встановити психологічний контакт з групою.

Інструкція: «Діти, сідайте у коло. Я вам пропоную по черзі (по колу) повідомляти іншим членам групи таку інформацію:


  • ім'я;

  • основне захоплення.

Почнемо з мене: «Мене звати... я захоплююсь...»

2. Вправа “Коректурна проба” (Малюнок 1)



Мета: розвивати стійкість та переключення уваги.

Інструкція: «Діти, ви отримаєте бланк із зображенням знайомих об'єктів трьох типів (листочок, метелик, квітка), розміщених по 16 штук у кож­ному рядку.

Ви маєте:



  • викреслити олівцем усі квіточки у 2 рядках (малюнок 1а);

  • підкреслити всіх метеликів та викреслити всі листочки у 2 рядках (малюнок 16)».

Малюнок 1а





Малюнок 1б





Малюнок 2. « Діти, зараз ви отримаєте бланк із зображенням символічних об'єктів шес­ти типів (трикутник, прямокутник, квадрат, прапорець, коло, зірочка, півколо) по 10 штук у кожному рядку (Додаток 1).

Ви маєте:



  • назвати зображення фігури, викреслити всі прапорці (1 ряд);

  • викреслити всі кола (2 ряди);

  • викреслити всі прапорці та підкреслити квадрати (2 ряди);

  • викреслити всі квадратики синім кольором, а кола закреслити червоним (2 ряди);

  • усі прямокутники викреслити, а зірочки підкреслити (2 ряди);

  • усі зірочки викреслити, а прапорці підкреслити (2 ряди);

  • підкреслити трикутники, прямокутники, а кола викреслити у всіх рядах, які залишились.

3. Гра “Розминка”

Мета: зняти внутрішню напругу учнів, зберігаючи розвивальний компонент.

Правила гри: ведучий вимовляє слово, а дитина, зрозумів до якої групи воно відноситься, «відповідає» відповідними рухом. Груп всього п’ять:

I - слова, які мають колеса;

II - слова, які «ходять» по землі;


  1. - слова, у яких «є» крила;

  2. - слова, якими можна «пригостити» подругу або товариша;

V - слова, які можна «купити» в магазині.

Рухи наступні: (мал. 3)

Група I: руки, зігнуті в локтях, кисті сжаті в кулачки, кругові рухи рук перед собою;

Група II: тупотімо ніжками.

Група III: махаємо руками («крилами»).

Група IV: плескаємо в долоні.

Група V: згинаємо тулуб в посниці, нахиляємося вправо, вліво.







Малюнок 3
Слова для гри:


Група I

Машина


Велосипед

Автобус


Грузовик

Поїзд


Коляска

Трамвай


и т. і.

Каталог: psyhology -> files
files -> Організація та науково-методичне забезпечення діяльності психологічної служби І пмпк
files -> Формування навичок захисту і збереження репродуктивного здоров’я учнівської і студентської молоді
files -> Стрес. Психологічні техніки подолання
files -> Основи здорового способу життя
files -> Комплексне заняття з дрібної моторики
files -> Підготувала практичний психолог сш №320 Кирийок Тетяна Михайлівна
files -> Усвідомлений вибір професії, як запорука життєвого успіху
files -> Венеричні хвороби та інфекції, що передаються статевим шляхом
files -> Профілактика дитячого травматизму в школі
files -> Книга формування сексуальної культури молоді київ 2004


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка