Програма факультативного курсу з психології для учнів 6-7 класів



Сторінка1/7
Дата конвертації23.03.2017
Розмір1.26 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7


13. «Аранжування особистості»

(програма факультативного курсу з психології)

для учнів 6-7 класів

Суворова Анастасія Володимирівна

практичний психолог

ЗОШI-III ст..№2

м..Жданівка Донецької обл.

Пояснювальна записка.
Актуальність

Прагнення до самопізнання - розумінню себе, своїх відносин з навколишнім світом, свого місця у світі - є чисто людською потребою, і притому однією з найважливіших. Програма факультативу «Аранжування особистості» для учнів 6,7 класів загальноосвітніх установ спрямована на задоволення даної потреби і відповідає суспільній потребі в підвищенні гуманітарної культури учнів.

Даний факультатив призначений для підлітків та інтегрує у собі психологічні, етичні й інші знання про людину, необхідні для успішної соціалізації і саморозвитку особистості, гармонізації міжособистісних відносин і покликаний допомогти учням сформувати людино орієнтовану концептуальну базу, що необхідна для розуміння складності власної особистості і шляхів саморозвитку за допомогою пізнання і самовиховання.

Мета факультативного курсу «Аранжування особистості» (от фр. Arrangerувпорядковувати, улаштовувати) – розвиток особистості підлітка, формування, корекція не адаптивних соціальних і особових установок.

Завдання:

- сформувати внутрішню позицію;

- розвинути гнучкість суджень відносно себе і оточення;

- розвинути емпатію, чутливість;

- підвищити рівень комунікативної компетентності.

Види занять (всього 35 годин):


  • Лекційно-практичні (12 годин) – проводяться у формі лекцій, бесід, призначені для оволодіння учнями й осмислення ними на науковому рівні основного змісту психологічної науки.

  • Практичні (23 години) - проводяться у формі вправ, тестів, тренінгів, призначені для оволодіння навичками рішеннязадач, зв'язаних із психологією; для повного прояву особистості кожного учня, необхідного для їхсамосвідомості і саморозвитку.

Контроль засвоєння отриманих знань:

  • усне опитування;

  • написання есе.

СТРУКТУРА КУРСУ
Факультативний курс складається з 4-х блоків, цілі яких виходять з психологічних особливостей підліткового віку і розрахований на 35 годин.

  • Введення(1 година).

  • 1-й блок «Соло. Я є те, що я є» - прийняття своєї зовнішності, формування внутрішньої позиції (8 годин).

  • 2-й блок «Сила нашої мудрості» - гнучкість суджень відносно себе і оточення(10 годин).

  • 3-й блок «Симфонія почуттів» - розвиток емпатії, чутливості (5 годин).

  • 4-й блок «Ансамбль» - підвищення рівня комунікативної компетентності (11 годин).

Представлений в програмі курсу матеріал підібраний відповідно до вікових особливостей дітей 12-13 років. Рекомендоване число дітей в одній групі – 10-15 осіб.

Кожен блок містить:



  • теоретичний матеріал - є інформаційний блок по темах, зайняття з елементарними психологічними поняттями, термінами, з метою дати учням базові психологічні знання;

  • діагностичний матеріал - припускає вивчення психологічних особливостей особи, виявлення особових проблем з метою побудови індивідуальної корекційної програми;

  • корекційно-розвиваючий матеріал - передбачає проведення розвиваючого зайняття, виходячи з результатів діагностичних досліджень, з метою навчання дітей навичок саморозвитку і самовдосконалення.

Учні, які пройшли факультативний курс повинні знати:

  • особливості психічних процесів особистості;

  • способи самопізнання;

  • поняття "спілкування" і його доданки;

  • техніки боротьби зі стресом і іншими психофізичними станами.

Учні, які пройшли факультативний курс повинні вміти

  • переборювати невпевненість, страх, підвищені хвилювання в різних ситуаціях;

  • успішно і повно реалізувати себе в поводженні і діяльності;

  • затверджувати свої права і власну цінність;

  • конструктивно спілкуватися з однолітками і дорослими;

  • попереджати конфліктні ситуації і виходити з них.

Матеріал для проведення занять.

Для занять необхідна папка для креслення або малювання, куди крім звичайних аркушів, вкладений зошит для аудиторної роботи, аркуші ватману, кольорові олівці, фломастери, ножиці, клей, аудіоапаратура, м'яч.



Навчально-тематичне планування


п/п


Тема заняття,

(кількість годин)



Мета заняття

Перелік методик, вправ, ігор.

ВВЕДЕННЯ (1година)

1.

Знайомство

(1 година)



Формування позиції взаємодії на заняттях, створення сприятливого емоційного клімату в групі, формування первинних навичок самоаналізу.

Комплекс вправ для посилення особистісного спілкування в групі "Взаємні презентації"

"Правила нашої групи" "Наш портрет у променях сонця". "Дай оцінку"



1-й блок "Соло. Я є те, що я є" (8 годин)

1,2.

Заняття 1.

"Хто я, який я?" (2години)



Прийняття своєї зовнішності, формування внутрішньої позиції.

Діагностичний матеріал.

Методика експрес-діагностики характерологічних особливостей особистості.



Комплекс вправ

"Угадай, чий голосок". "Ті, хто..."

"Кого загадав ведучий?" "Угадай, кому лист". "Хто я?"

"Намалюй свою роль". "Який я".



3.

Заняття 2.

"Я - МОЖУ"

(1 година)


Допомогти учням зрозуміти свої індивідуальні особливості. Формування адекватної самооцінки.

Комплекс вправ

"Чиї долоні",

"Моя долонька",

"Я можу, я вмію", "Загублене можу", "Робота з казкою"



4.

Заняття 3.

"Чи маю я право сердитись й ображатись?" (1 година)



Познайомити учнів з почуттям "Образа".

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ

"Знайди зайве слово", "Підліток розсердився", "Допоможіть мамі".



5

Заняття 4.

"Кожен свій світ почуває по своєму"

(1 година)


Навчити учнів прийомам оцінки свого емоційного стану.

Комплекс вправ

"Психологічні приклади",

"Уявна картинка", "Якщо я камушек", "Доторкнися до своїх сусідів",

"Внутрішня сила".



6, 7.

Заняття 5

"Я і мої "колючки""

(2 години)


Навчити учнів прийомам свідомого тренування своїх внутрішніх якостей

Комплекс вправ

"З п'яти слів",

"Хто, скільки запам'ятає",

"Покажи ситуацію", "Мої колючки",

"Мої магнітики", "Робота з казкою".


8

Заняття 6 "Конструктивне реагування на агресію"

(1 година)



Розвиток навичок самоконтролю.

Теоретичнийматеріал.

Комплекс вправ

"Світ мій дзеркальце", "Важко",

"Якщо я сильний...", "Робота з притчею".


Разом

8 годин

2-й блок «Сила нашої мудрості» (10 годин)

9.

Заняття 7

"Зберігайте гнучкість" (1година)



Познайомити учнів з поняттям "особистість". Виявити типологічні особливості особистості.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ"Протилежності" "Золота рибка"

"Загадка про піратів"



10

Заняття 8

"Швидкість змін" (1година)



Розвиток концентрації і розподілу уваги.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ "Колоквадрат",

"Ловкач", "Ім'я",

"Не цікаве - цікаве", "Контроль"


11

Заняття 9

"Основна причина стресів"

(1година)


Розвиток представлення про самого себе, про унікальность кожної людини, більш глибоко усвідомити свої особистісні особливості.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ

"Я сильний - я слабкий"

"Дюжина",

"Зате...".



12

Заняття 10

"Керуйтеся методом "мислення з нуля"" (1година)



Розкрити поняття "самооцінка". Робота з формування адекватної самооцінки.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ

“Шкала самооцінки", "Мої сильні сторони", "Мої три Я"



13,14

Заняття 12

"Три чарівних твердження"

(2 години)


Формування уміння визнавати свої помилки.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ "Визнайте свої помилки",

"Помилка!



15.

Заняття 13

"Навчайтесь пристосовуватися до нової інформації" (1година)



Показати значимість ухвалення рішення.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ

"Чому ослик заупирався"



16,17

Заняття 14

"Будьте відкриті новійреальності"

(2 години)


Розвиток навичок виділення головного і досягнення мети.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ

"Чай удвох",

"Потрібні мені люди", "Потрібні мені речі"


18

Заняття 15

"Зберігайте гнучкість у міжособистісних відносинах"

(1година)


Пошукрішенняпроблеми.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ "Ілюзія",

"Зім'ятий лист"



Разом

10 годин

3-й блок «Симфонія почуттів» (5 годин)

19

Заняття 16

"Акорд"


(1 година)

Познайомити учнів з поняттям "емпатія", "почуття".

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ

"Ода почуттям",

"Німий"


20,21

Заняття 17

"Мажор"


(2 години)

Проробити навички розуміння і прийняття чужих почуттів.

Комплекс вправ "Скелелаз",

"Я тебе розумію",

"Я така, ти такий...", "Сильні сторони", "Тренування емоційної стійкості"


22, 23

Заняття 18

"АЛЕГРО"


(2 години)

Емпатійна діагностика особистісних якостей; розширення репертуару способів взаєморозуміння.

Комплекс вправ "Карусель",

"Відзнач",

"Поділися зі мною"


Разом

5 годин

4-й блок «Ансамбль» (11 годин)

24

Заняття 19

"Гармонія"

(1 година)


Сформувати поняття "Ефективне спілкування"

Теоретичний матеріал.

Вправа "Естафета з кульками"



25, 26

Заняття 20

"Гама почуттів"

(2 години)


Познайомити учнів з поняттям "Невербальне спілкування". Навчити критично оцінювати стратегію власного поводження.

Теоретичний матеріал.

Комплекс вправ «К.У.Б.О.У.», "Нісенітниця", "Симпатія групи", "Угадай риму"

27

Заняття 21

"Домінанта"

(1 година)


Відробити навички переконання й уміння знайти аргументи на користь своєї позиції.

Діагностичний матеріал.

Вправа "Сніданок з героєм"

28

Заняття 22

"Роль"


(1 година)

Розвити навички переконання, захисту своєї позиції.

Гра «Мафія»

29

Заняття 23

"Музичний ключ"

(1 година)


Розвити уміння знаходити підхід до людей.

Комплекс вправ

"Леопольд",

"Встати по числу"


30

Заняття 24

"Границі"

(1 година)


Показати важливість дотримання комунікативних границь

Комплекс вправ "Плутанина",

"Моє розуміння"



31

Заняття 25 "Установлення контакту" (1 година)

Розвиток комунікативних навичок

Комплекс вправ

Вправи 1,2,3



32

Заняття 26

"Уміння передавати інформацію"

(1 година)


Розвиток комунікативних навичок

Комплекс вправ

Вправи 1,2,3



33

Заняття 27

"Учимося розслаблятись"

(1 година)


Розвиток комунікативних навичок

Комплекс вправ

"Чарівне слово",

"Спина до спини", "Гарячий стілець"


34

Заняття 28

"Чому я навчився"

(1 година)


Підведення підсумків курсу.

Комплекс вправ "Валіза",

"Чарівна крамниця", "Квітка семіцветік"



Разом

11 годин

Всього

35 годин


Література


  1. Абрамова В.Е. Психическая регуляция нравственно-делового общения подростков: Автореф. дис. канд. психол. наук. - М., 2001.

  2. Баева, О. А. Ораторское искусство и деловое общение : учеб. пособ. – 3-е изд. -- М.: Новое знание, 2002.

  3. Баталова, И. В. Программа тренинга конфликтной компетентности подростка // Классный руководитель. - 2006. № 4.

  4. Битянова, Н. Р. Психология личностного роста. – М.: МПА, 1995.

  5. Грецов А., Бедарева Т. Психологические игры для старшеклассников и студентов.

  6. Жуков, Ю. М. Диагностика и развитие компетентности в общении. — М., 1990.

  7. Н.П. Фетискин, В.В.Козлов, Г.М.Мануйлов. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых группах.

  8. Немов, Р. С. Практическая психология: учеб. пособие. – М.: Гуманит. изд. центр Владос, 1997.

  9. Осипова, Е., Чуменко, Е. Конфликты и методы их преодоления (социально-психологический тренинг). — М., 2007.

  10. Осницкий, А.К. Психология самостоятельности. – М.; Нальчик: Изд. центр «Эль-фа», 1996.

  11. Петрусинский, В. В. Игра: обучение, тренинг, досуг. – М.: Высшая школа, 1998.

  12. Рахматшаева В.А. Грамматика общения. - М.:Семья и школа, 1995.

  13. Рогов, Е. И. Психология общения. — М.: Владос, 2002.

  14. С.В.Кривцова, Е.А.Мухаматулина «ТРЕНИНГ. Навыки конструктивного взаимодействия с подростками». М. «Генезис».1999

  15. Хухлаева О.В.X 987 Тропинка к своему Я: Уроки психологии в средней школе (5—6 классы). — М.: Генезис, 2006. — 207 с.

  16. Цукерман, Г. А. Психология саморазвития: задача для подростков и их педагогов. – М.: Интерпракс, 1994.

  17. Фридман Л. М. Психология воспитания. М., 1999.

ЗМІСТ ЗАНЯТЬ



Введення (1 година)

Мета - формування позиції взаємодії на заняттях, створення сприятливого емоційного клімату в групі, формування первинних навичок самоаналізу.

Заняття 1 "Знайомство"

Вправа «Взаємні презентації»

Інструкція.Учасники розбиваються на пари. Дається 10 хвилин на те, щоб розповісти про себе один одному як найдетальніше. Після цього учасники представляють один одного в групі. Необхідно, щоб діти одержали як найбільше різнобічної інформації.

Обговорення.Поділитись почуттями і думками.

Вправа«Правила нашої групи»

Інструкція.Вироблення групових правил. Творче оформлення на ватмані.

Вправа «Наш портрет у променях сонця».

Інструкція.Учні малюють на великому листі ватману сонячні кола, у центрі кожного кола - своє ім'я або свій портрет. Потім уздовж променів необхідно написати усі свої достоїнства, усі свої гарні якості.

Вправа «Дай оцінку»

Інструкція.Кожен учень дає свою оцінку кожному з присутніх по формулі: "Що вийшло"+"Над чим необхідно попрацювати"= активність.
1-й блок "Соло. Я є те, що я є" (8 годин)

Мета- прийняття своєї зовнішності, формування внутрішньої позиції.
Заняття 1. "Хто я, який я?" (2години)

Діагностичний матеріал.

Методика експрес-діагностики характерологічних особливостей особистості. (Додаток 1)



Вправа «Угадай, чий голосок».

Інструкція.Один з учнів виходить з кола і повертається до нього спиною. Інші по черзі кличуть його по імені, змінивши свій голос (затиснувши пальцями ніс, прикривши рот хусточкою і т.д.).



Ведучому необхідно угадати, хто його покликав.

Вправа «Ті, хто...»

Інструкція.Завдання для перевірки швидкості реакції: "Доторкніться до кінчика носа усі, хто любить дивитися комедії по телевізору" або "Топніть лівою п'ятою ті, хто сьогодні ранком чистив зуби" і т.п. Далі роль що водить, тобто дає завдання групі, виконують усі учні по черзі.

Вправа «Кого загадав ведучий?»

Інструкція.Учні закривають очі, а ведучий називає ту або іншу зовнішню ознаку одного з учнів (хвилястий волос, виразний рот, жива посмішка, ясний погляд і т.п.). Дітям необхідно догадатися, кого має на увазі ведучий.

Вправа «Угадай, кому лист».

Обладнання. Картки (по числу учасників), на яких зазначені їхні особистісні якості - адреса листа (романтичний, сумлінній, м'якій, терплячій або пустотливій, чесний, прямій, веселий т.п.).

Інструкція.Психолог зачитує картки, учні визначають адресата. Кожний, хто одержує картку, кладе неї на парту, попередньо перевернувши. Після того як всі учні одержать свої картки, що веде пропонує класові згадати і назвати, яку картку одержав кожен учасник, наприклад: "Валя - чесна", "Петя - терплячий".

Вправа «Хто я?»

Інструкція.Ведучий говорить учням, що кожна доросла людина задає собі питання "Хто я?". І іноді відповісти на нього складніше, ніж вирішити саму складну задачу. Потім як приклад сам відповідає на це питання (я - дочка, дружина, спортсменка, читач, садівник і т.п.). Пропонує учням відповісти на це питання письмово. Потім діти за бажанням читають написане вголос.

Вправа «Намалюй свою роль».

Інструкція.Ведучий пропонує учням вибрати свою улюблену роль з написаних у зошиті, намалювати себе в ній. Після цього учні за бажанням показують свої малюнки, інші угадують, у якій ролі вони себе зобразили.

Вправа «Який я».

Інструкція.Ведучий пропонує учнем написати в зошиті маленький твір на тему, "Який я і чим відрізняюся від інших».
Заняття 2. "Я - МОЖУ"(1 година)

Вправа «Чиї долоні».

Інструкція.Один з учнів сідає на стілець лицем до класу, тримаючи долоні розкритими, і закриває ока. Один з учасників тихенько підходить до нього, на кілька секунд кладе свої руки на руки що водить. Ведучий повинний догадатися, чиї долоні доторкалися до нього.

Вправа «Моя долонь».

Інструкція.Учні обводять свою долонь на листі паперу. Посередині "долоньки" вони повинні написати "Я", а на кожнім "пальчику" - що-небудь гарне про себе (якості або здібності). Потім ведучий збирає роботи, по черзі зачитує них, а учні визначають, кому яка "долонь" належить.

Вправа «Я можу, я вмію».

Інструкція.Учні у швидкому темпі перекидають м'яч один одному. Той, кому в руки попадає м'яч, швидко називає яке-небудь своє уміння (я вмію пекти, я вмію бігати, я вмію сміятися і т.п.).

Вправа «Загублене можу».

Інструкція.Ведучий розповідає учням про хлопчика, що втратив одне зі своїх "можу" - "Можу визнавати свої помилки". Замість цього він перекладав помилки на навколишніх, робив них винуватими. Потім ведучий пропонує учням по черзі представити себе людиною, яку незаслужено обвинуватили в чому-небудь, і назвати свої почуття. Після цього просить них представити себе хлопчиком, що перекладав на інших свої помилки, подумати про його почуття. Після того як учні зроблять висновок, що негативні почуття випробували обидві сторони, психолог пропонує подумати, як вирішити ситуацію. Разом з психологом учні дійдуть висновку про те, що одному хлопчикові необхідно попросити пробачення, а іншому - його простити.

Обговорення.Можна запропонувати підліткам подумати і сказати, що їм сутужніше робити - просити пробачення або прощати.

Робота з казкою. Учні слухають, обговорюють казку, а потім виконують ілюстрації до неї.

Фламинго (О. Горькова)

В далеких жарких странах живут прекрасные птицы, кото­рые называются Фламинго. Днем они гуляют, гордо вышаги­вая по берегу реки, а вечером, когда солнце катится к гори­зонту, они взлетают к небу и парят под облаками. Закат ок­рашивает их розовые крылья в багровый цвет, и любой, кто видит это зрелище, никогда его не забудет.

Тебе интересно узнать, откуда появились Фламинго? Тогда слушай.

Жило-было маленькое Облачко. Оно, как и каждое облач­ко, целый день летало по небу с другими облаками туда, куда Дул ветер, и ему это нравилось. Но больше всего на свете Об­лачко любило смотреть на закат.

Однажды мимо Облачка пролетали маленькие цветные птич­ки. Они были очень красивы, и Облачку захотелось полетать с ними, посмотреть на закат поближе, и оно решило поговорить с птичками.

Куда вы летите? — спросило Облачко.

Мы птички, куда хотим — туда и летим, — сказала однаиз них.

Да, да, — сказала другая. — Мы можем летать, куда нам хочется.

Возьмите меня с собой, — попросило Облачко.

Ха-ха-ха, — засмеялись птички, — да ты же не умеешь летать, и у тебя это никогда не получится. Ты просто малень­кое глупое облако, которое летит туда, куда дует ветер. — Так сказали птички и улетели прочь.



Облачку стало очень грустно. Потянулись серые дни. Оно больше ничему не радовалось и только медленно и лениво пе­редвигалось по небу. Оно почти ни с кем не разговаривало и все время думало: «Какое я несчастное, неуклюжее, серое об­лако. Я даже не умею летать». А ночью ему снилось, что ма­ленькие разноцветные птички порхают вокруг него, смеются и дразнят: «Маленькое, глупое, неуклюжее, серое облако!»

Однажды вечером, когда приближался закат, Облачко, как всегда, летало по небу и, задумавшись, не заметило, что давно отделилось от других облаков и его гонит уже совсем другой ветер. Когда оно это заметило, то не стало сопротивляться.

«Какая разница? — подумало Облачко. — Я ведь все равно не умею летать самостоятельно, буду одиноким серым облаком».

Солнце уже окрасило небо в розово-красные тона, как вдруг невероятно сильный ветер подхватил Облачко и очень быстро понес к самой большой горе. Это был очень-очень сердитый ветер.

Как ты посмел забраться на мою территорию?! Вы, обла­ка, только мешаетесь нам — ветрам. За это я разобью тебя оскалу! — сказал ветер.



Облачко попыталось оправдаться, сказать, что его сюда за­нес какой-то случайный озорной ветерок, но сердитый ветер не хотел ничего слушать. Облачко подумало: «Ну и пусть я разобьюсь о скалу, я все равно никогда не смогу летать!»

Ветер нес его с огромной скоростью, скала была все ближе и ближе. Облачко решило последний раз посмотреть на закат. Ему показалось, что сегодня закат особенно красив.

«Неужели я его больше не увижу?подумало Облачко и испугалось. Ему очень захотелось жить и видеть закат каж­дый день. — Что же мне делать? Надо попробовать улететь от ветра!»

В этот момент ветер со всей силы кинул Облачко в скалу. Облачко оттолкнулось и попыталось улететь, но ветер схватил его и опять швырнул в скалу. Облачко подумало: «Мне надо постараться, у меня обязательно получится!» Оно опять от­толкнулось и попробовало улететь. Ветер снова схватил обла­ко, разогнался и кинул его на скалу. «У меня все получится. Я не сдамся!» — решило Облако и почувствовало себя неве­роятно сильным. Оно собрало все свои силы, оттолкнулось и взмыло в небо. Оно постаралось вытянуться как птица. Ветер сначала растерялся, но спустя секунду опять погнался за ним. Облако старалось лететь скорее, оно тянулось за уходящими лучами солнца. Оно подумало: «Вот бы сейчас крылья, я бы улетело прочь от ветра». И вдруг у Облачка появились кры­лья. Оно превратилось в прекрасную белую птицу и полетело очень быстро. Ветер не успевал за птицей, начал отставать, устал и перестал за ней гнаться. Произошло чудо, потому что Облачко столкнулось с волшебной Скалой Желаний, о кото­рую мечты либо разбиваются, либо становятся реальностью.

Облачко думало: «Это же настоящее чудо: я — птица, я могу летать, я могу летать, я могу полететь к самому солн­цу!!!» Ему было легко, хорошо и очень весело. Оно никогда не видело закат так близко. Вечернее солнце окрасило его пе­рья в розовый цвет. Маленькие цветные птички, увидев его, сказали: «Какая красивая птица, и как хорошо она летит!»

Маленькое серое облако превратилось в прекрасную розо­вую птицу, которую люди назвали — Фламинго.

Питання для обговорення.

  • Чому сумувала Хмарина на початку казці?

  • Що воно думало про себе?

  • Які думки допомогли йому перемогти вітер?

  • Що б ви загадали, якби зустрілися зі Скелею Бажань?


Каталог: img -> zstored -> files
files -> Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень
files -> Програма фізична культура для спеціальних медичних груп у
files -> Про затвердження Порядку підготовки фахівців ступеня доктора філософії та доктора наук у вищих навчальних закладах (наукових установах) 57 Змінити назву Положення
files -> Програма література (російська та зарубіжна)
files -> Природознавство 4 клас
files -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: Географія. 6 9 класи
files -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів)
files -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням румунської мови


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка