Державний заклад
ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені К.Д.Ушинського
Факультет психологічної освіти
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Перший проректор з навчальної
та науково-педагогічної роботи
______________О. А. Копусь
„_____” серпня 20 р.
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ДИСЦИПЛІНИ
ІСТОРІЯ ПСИХОЛОГІЇ
(Шифр за ОПП ПП 11)
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
Галузь знань: 0301- соціально - політичні науки
Напрям підготовки: 6.030102 - Психологія*
Статус курсу: нормативний
Одеса 2015 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Історія психології” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра психології
Міждисциплінарні зв’язки: історія психології тісно пов’язана зі філософією, політологією, соціологією, а також з психологічними дисциплінами: загальною психологією, соціальною психологією, диференціальною психологією.
Курс “Історія психології” розрахований на студентів 3 курсу очної та 2 курсу заочної форми навчання факультету психології, напрям підготовки 6.030102 - Психологія*
Мета, завдання, значення курсу: теоретична підготовка студентів у галузі історії психології розкриття особливостей сучасного стану психології з урахуванням її ретроспективного аналізу. Предметом вивчення навчальної дисципліни є закономірності формування та розвитку поглядів на психіку на основі аналізу різних підходів до розуміння її природи, функцій і генези.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Історія психології” є доведення до розуміння студентів системи спеціальних знань про закономірності, принципи, методи історії психології; про закономірності послідовності зміни стилей наукового мислення; про роль особистості в формуванні психології.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми в результаті вивчення курсу студент повинен:
знати: предмет та об'єкт історії психології; методи історико-психологічних досліджень; особливості принципів та підходів історії психологічної думки; основні донаукові погляди на психіку; особливості психології в системі філософського знання; сутність закономірностей щодо виділення психології в самостійну науку; поняття сучасної психології, сутність і ознаки її шкіл; основні тенденції розвитку сучасної психології.
вміти: здійснювати історичну реконструкцію генезису наукових ідей і теорій, виявляти спадкоємні зв'язки в розробці психологічних проблем, проводити зіставлення теорій і концепцій; користуватися методами біографічного, тематичного, категоріально-понятійного і логіко-структурного аналізу життєвого шляху вчених і їх наукової спадщини; вибирати джерела та канали інформації, здійснювати документальний, фактографічний та семантичний пошук інформації, узагальнювати соціально-психологічну інформацію, формулювати висновки та пропозиції
Шифр галузі, найменування галузі знань, код напряму, напрям підготовки, освітньо-кваліфіка-ційний рівень
| Організаційно-методична характеристика навчальної дисципліни | Академічна характеристика |
Структура
(*заочна форма навчання)
|
0301- соціально - політичні науки
Напрям підготовки: 6.030102 – Психологія*,
бакалавр
|
Рік навчання: 3
Семестр: осінь - весна
Кількість годин на тиждень: 4
Статус курсу: обов’язковий
Кількість ECTS кредитів: 5
|
Кількість годин:
Загальна: 150
Лекції: 50/12*
Семінари: 50/6*
Самостійна робота: 50/132*
Консультації: 18\36*
Вид підсумкового
контролю: екзамен
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Державний заклад
ПІВДЕННОУКРАЇНСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені К.Д.Ушинського
Факультет психологічної освіти
„ЗАТВЕРДЖУЮ”
Перший проректор з навчальної
та науково-педагогічної роботи
______________О. А. Копусь
„_____” серпня 20 р.
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ІСТОРІЯ ПСИХОЛОГІЇ
(Шифр за ОПП ПП 11)
Освітньо-кваліфікаційний рівень: бакалавр
Галузь знань: 0301- соціально - політичні науки
Напрям підготовки: 6.030102 - Психологія*
Статус курсу: нормативний
Одеса 2015 р.
Розподіл навчального часу за темами
Теми
|
Кількість годин для форми навчання; очна, заочна*
|
Форма контролю
|
У тому числі
|
Всього
|
Лекції
/ Лекції заочна*
|
Практичні заняття/самостійна робота; пр.зан.заочна*/сам.роб. заочна**
|
Тема 1. Предмет і завдання історії психології
|
5
|
1/2*
|
2/2; /3**
|
Рішення комп’ютерних тестів (РКТ)
|
Тема 2. Принципи історії психології
|
5
|
1
|
2/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 3. Періодізація історії психології
|
5
|
2
|
2/1; /5**
|
Письмова
Робота (ПР)
|
Тема 4. Загальна характеристика античного періоду розвитку психології.
|
5
|
2/2*
|
2/1; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 5. Вчення Геракліта, Демокріта, Сократа, Анаксагора.
|
7
|
2
|
2/3; /7**
|
(РКТ)
|
Тема 6. Вчення Платона, Аристотеля, Плотіна, Гіпократа
|
5
|
2
|
2/1; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 7. Психологічні теорії античних шкіл психології.
|
5
|
1
|
2/2; /5**
|
(ПР)
|
Тема 8. Початок філософського періоду історії психології.
|
6
|
2/2*
|
2/2; /4**
|
(РКТ)
|
Тема 9. Загальна характеристика психології раннього Середньовіччя. Вчення Ібн-Сіни, Авероуза.
|
5
|
1
|
2/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 10. Загальна характеристика психології пізнього Середньовіччя.
|
6
|
2/2*
|
2/2; /4**
|
(РКТ)
|
Тема 11. Загальна характеристика психології Нового Часу
|
6
|
2/2*
|
2/2; /4**
|
(РКТ)
|
Тема 12. Психологія Ч. Беббіджа, О. Конта, Р. Декарта
|
6
|
2
|
2/2; /6**
|
(РКТ)
|
Тема 13. Вченння основоположиників теорії асоціацій .
Філософія емпіризму. ( Д. Гартлі, Д.Берклі та ін.).
|
5
|
1
|
2/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 14. Передумови відокремлення психології, як самостійної науки.
|
6
|
2/2*
|
2/2; /4**
|
(ПР)
|
Тема 15. Життя і творчість Франца Брентано,І.М.Сеченова, В.Вундта.
|
4
|
1
|
1/2; /4**
|
(РКТ)
|
Тема 16. Виникнення експериментальної психології
|
6
|
2
|
2/2;2*/4**
|
(РКТ)
|
Тема 17. Психологічні теорії диференціальної психології.
|
6
|
2
|
2/2;2*/4**
|
(РКТ)
|
Тема 18. Передумови гештальт-психології.
|
6
|
2
|
2/2;2*/4**
|
(ПР)
|
Тема 19. Життєві шляхи психологів М.Вертхеймера, К.Коффки, В.Келера та їх внесок у психологію
|
5
|
2
|
1/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 20. Класичний біхевіоризм.
|
5
|
2
|
1/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 21. Розвиток психологічних теорій біхевіоризму.
|
5
|
2
|
1/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 22. Вчення Жана Піаже : теорія когнітивного развитку
|
5
|
2
|
1/2; /5**
|
(РКТ)
|
Тема 23. Життя і наукова спадщина З.Фрейда.
|
7
|
3
|
2/2; /7**
|
(РКТ)
|
Тема 24. Послідовники
психоаналітичної традиції.
|
6
|
2
|
2/2; /6**
|
(РКТ)
|
Тема 25. Життя і наукова спадщина Виготського Л.С.
Послідовники психологічної школи Л.С.Виготського.
|
6
|
2
|
2/2; /6**
|
(РКТ)
|
Тема 26. Історія та сучасність основних психологічних шкіл С.Л. Рубінштейна, Б. Г. Ананьєва, Б.М. Теплова
|
6
|
2
|
2/2; /6**
|
(РКТ)
|
Тема 27. Історія становлення психологічної наукової думки в України в XX ст. та психологічних наукових шкіл південного регіону України
|
6
|
2
|
2/2; /6**
|
(РКТ)
|
Тема 28. Сучасні наукові напрямки і системи в світовій психології
|
4
|
1
|
1/2; /4**
|
(РКТ)
|
Поділіться з Вашими друзьями: |