Просте ускладнене речення



Скачати 14.63 Mb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір14.63 Mb.
#65754

Тема: Просте ускладнене речення.

  • Вісімнадцяте травня.
  • Класна робота.

Мета уроку:

  • закріпити знання старшокласників про просте ускладнене речення;
  • учити аргументовано відстоювати власну точку зору;
  • розвивати навички правильного інтонування, творчі нахили, пам’ять, уважність, спостережливість, здатність до самовираження;
  • удосконалити навички синтаксичного розбору простого речення;
  • виховувати культуру мовлення, загальну культуру.

Метелики.

  • Завдання : визначити граматичні основи та якими синтаксичними конструкціями ускладнені речення.
  • Метелик – символ душі. У Давній Греції Психея, богиня, була втіленням душі. Вона зображувалася у вигляді метелика або дівчини з крильцями метелика.
  • Слово психе перекладається і як “душа”, і як “подих”, і як “ метелик”. Метелики допоможуть визначити провідну рису вашого характреру.
  • Завдання: визначити складне речення, його вид та чим воно ускладнене.
  • Для ацтеків метелик був символом бога Тлалока.
  • Тлалок - бог води.
  • Вважалося, що тільки сині метелики мали доступ до небесних володінь і могли сповіщати Тлалока про необхідність життєдайних дощів на землі.

У тих, хто вибрав метелика синього кольору , провідна риса характеру – життєлюбство.

  • У тих, хто вибрав метелика синього кольору , провідна риса характеру – життєлюбство.

Завдання: визначити відміни іменників та чим ускладнене речення

  • У Японіі метелик – символ щастя. У кожній японській оселі має бути зображення метелика. Залітаючи до помешкання, метелик приносив родині щастя.
  • Ті, кому сподобався метелик зеленого кольору, уміють відчувати себе щасливими.
  • Завдання: чим ускладнене речення, якими частинами мови виражені слова в реченні. Для північноамериканських індіанців черокі (у це вони свято вірили) метелики – це духи вогню, які народжуються в полумї і йдуть в полумя.
  • Якщо ваш вибір – червоний метелик, ви – експресивна натура.
  • Завдання: чим ускладнене речення, визначити сонорні приголосні та лабіалізовані голосні звуки.
  • У Китаї одним з найулюбленіших танців є “Танець метеликів» Китайці вірять, що саме метелики приносять людям гарні сни, сповнені солодких мрій.
  • Якщо вам сподобався жовтий метелик, мрійливість – провідна риса вашого характеру.
  • Теоретичний блок:
  • 1. Якими синтаксичними конструкціями може бути ускладнене просте речення?
  • 2.Якими розділовими знаками виділяються синтаксичні конструкції, які ускладнюють речення?
  • 3.Дати визначення поняттям, які ускладнюють речення.

Практична робота

  • Дослідити текст, визначити синтаксичні конструкції, що ускладнюють речення. Зробити логічний висновок з притчі. Пояснити розділові знаки при:
  • 1 група: відокремлені члени речення;
  • 2 група: однорідні члени речення;
  • 3 група: вставні і вставлені конструкції;
  • 4 група: звертання; зробити синтаксичний розбір речення.

Щастя

  • Одного разу три брати побачили Щастя, що сиділо в ямі. Один з братів підійшов до ями і попросив у Щастя грошей. Щастя обдарувало його грошима, і він пішов щасливий. Другий брат попросив жінку-красуню. Відразу ж отримав і втік разом з нею, не тямлячи себе від щастя. Третій брат нахилився над ямою: – Чоловіче, що тобі потрібно? – запитало Щастя. – А тобі що потрібно? – запитав брат. – Витягни мене звідси, – попросило Щастя. Брат простягнув руку, витягнув Щастя з ями, повернувся і пішов геть. А Щастя пішло слідом за ним.

Гроші

  • За гроші можна купити ліжко, але не сон; їжу, але не апетит; ліки, але не здоров’я; будинок,але не домашній затишок; житло, розваги, але не радість; освіту, але не розум; прикраси, але не красу; розкіш, але не культуру; релігію, але не порятунок.
  • (Поль Брегг)

Навіщо?

  • Цар запросив гостей на свято, але не визначив час (ніхто не знав, коли воно відбудеться). Розсудливі, безперечно, готувалися до зустрічі завчасно, вважаючи, що в царських палатах до свята все готове. Обмежені тлумачили інакше: “ Часу повно, встигнемо, бо царю й самому потрібні великі приготування ”.
  • І ось раптово пролунало царське слово. Розумні зявились у святковому вбранні, дурні ж і причепуритися не встигли. Зрадів цар першим, розігнався на других. Мовив: “Поруч сидітимуть і візьмуть участь у церемонії ті,хто приготувався, неготові ж нехай стоять і дивляться”.

Цифровий диктант

  • 1 – звертання
  • 2 – однорідні члени речення
  • 3 – вставні конструкції
  • 4 – відокремлені означення
  • 5 – відокремлені обставини
  • 6 – відокремлені додатки

Цифровий диктант

  • 1. Хай, милі друзі, вам щастить у праці мирній.
  • 2. За вікном спить ніч, в темне небо загорнена, зорями прихорошена.
  • 3. Жовте листя тихо раз по раз сідало на землю, вкриваючи її пишним золотим покриттям.
  • 4.Степ, оповитий тишею, дихав пахощами росяних трав.
  • 5. А я не знаю нічого ніжного, окрім берези.
  • 6. Слався, дух творчості людської!
  • 7. Величезна хвиля з громовим гуркотом ударила об причал, здiйнялася високо вгору i розсипалася густими бризками. 
  • 8. Бере все живе в сонця огонь золотий i живиться ним. 
  • 9. Налита сонцем і вітрами, хлюпоче веслами весна.
  • 10. Звісно, то скрипіли охоплені полум 'ям осені дерева.

Перевіряємо:

  • 1, 4, 5, 4, 6, 1, 2, 2, 4, 3

Творча робота “Дерево побажань”

Дорогі мої діти!

Хай райдугою викладає вам життя місток від шкільного порога до небесних висот!

Хай доля стелиться вам щасливими

  • Хай доля стелиться вам щасливими
  • рушниками, уквітчаними здоров`ям і щастям!

Хай Бог посилає вам перешкоди, долаючи які, ви ставатимете сильнішими та мудрішими.

  • Хай Бог посилає вам перешкоди, долаючи які, ви ставатимете сильнішими та мудрішими.

Бажаю вам, щоб щаслива зірочка освічувала вам ті стежечки, які , обов`язково, приведуть туди, де збуваються мрії!

Щасливої вам дороги! На пам`ять про наш останній урок дарую вам частинку свого серця.

  • Щасливої вам дороги! На пам`ять про наш останній урок дарую вам частинку свого серця.

Каталог: uploads -> doc
doc -> Методичні рекомендації для проведення І (районного) етапу всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2015»
doc -> Наказ Державіаслужби від 14. 06. 2006 №416
doc -> Правила сертифікації суб’єктів аеропортової діяльності
doc -> Реферат на тему: Франсуа Вієт
doc -> Активність мікроорганізмів-азотфіксаторів у ґрунті західного
doc -> Вправ для навчання аудіювання
doc -> Сучасна практика підготовки баяністів
doc -> «історія розвитку поняття інтеграл»
doc -> Технологія концентрованого навчання дозволяє викладачеві урізноманітнити заняття за формами та методами
doc -> Сьомого скликання

Скачати 14.63 Mb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка