«Психологічний та соціальний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу»



Сторінка1/19
Дата конвертації20.11.2018
Розмір7.5 Mb.
#65782
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19
Міністерство освіти і науки України

Тернопільський обласний комунальний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Тема:

«Психологічний та соціальний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу»

Матеріали з досвіду роботи

Тимець Оксани Миколаївни,

практичного психолога, соціального педагога

Горинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.

Кременецької районної ради

Тернопільської області

Тернопіль 2014р.

Тема досвіду. Психологічний та соціальний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу.

Мета досвіду. Соціально-психологічне забезпечення навчально-виховного процесу, тобто організація, побудова і проведення цього процесу на основі сучасних психолого-педагогічних теорій виховання й розвитку особистості.

Провідна ідея. Психологічний та соціальний супровід навчально-виховного процесу та розвиток психологічної культури учнів, батьків, учителів шляхом впровадження дієвих технологій та надання різноманітної допомоги (діагностичної, консультативної, корекційної, просвітницької і ін.).

Актуальність теми. Необхідність використання психологічного супроводу є наслідком гуманізації освітнього процесу, яка пов’язана з пошуком і освоєнням можливостей практичного втілення положень особистісно-орієнтованого навчання.

Очікуваний результат:

- створення психологічних умов для емоційного благополуччя усіх учасників навчально-виховного процесу;

- успішний професійний розвиток педагогічного колективу через співробітництво учителя та психолога, соціального педагога закладу, яке спрямоване на обмін досвідом;

- виявлення особистісного потенціалу кожного учня та створення найліпших умов для його реалізації, а також попередження кризових ситуацій і допомога у їх подоланні;



- формування у батьків відповідальності за особистісний та психічний розвиток своїх дітей і потребу забезпечити їм сприятливі умови такого розвитку.

Тимець Оксана Миколаївна

практичний психолог, соціальний педагог

Горинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.

Кременецької районної ради

Тернопільської області

Посада: практичний психолог, соціальний педагог.

Навчальні заклади, які закінчила:

Дубнівське педагогічне училище.

Рік закінчення: 1988.

Кваліфікація: вихователь дитячого садка.

Рівненський державний педагогічний інститут.

Рік закінчення: 1998.

Кваліфікація:вчитель початкових класів.

Рівненський державний гуманітарний університет.

Рік закінчення:2002.

Кваліфікація:практичний психолог у закладах освіти, соціальний педагог.

Стаж роботи:

загальний педагогічний стаж роботи – 25 років;

стаж практичного психолога – 12 років;

стаж соціального педагога - 7 років.



Кваліфікаційна категорія – вища.

Правила життя:

  • не зупинятися на досягнутому;

  • любити людей, вміти прощати;

  • мати мудрість, розум, силу для того, щоб допомагати тим, хто цього потребує.

Нагороди, відзнаки:

  • Грамота відділу освіти Кременецької районної державної адміністрації, Кременецької районної ради за високу професійну майстерність, вагомі успіхи у педагогічній діяльності та з нагоди Дня працівника освіти, 2009р.

  • Грамота відділу освіти Кременецької районної державної адміністрації за активну співпрацю, педагогічну майстерність та з нагоди Дня дошкілля, 2012р., (додаток№1).

Підвищення фахового рівня:

  • Тренінговий курс «Соціальна робота в громаді» в рамках проекту «Покращення якості соціальних послуг дітям та сім’ям в громаді », що здійснюється за підтримки дирекції з питань розвитку та співробітництва Швейцарії, 2005р.,(додаток №2);

  • Семінар «Інноваційні підходи до формування навичок життєвої компетентності у дітей та підлітків» в рамках проекту «Покращення якості соціальних послуг дітям та сім’ям в громаді» м. Тернопіль,2006р.,

(додаток №3);

  • Курси практичних психологів у Тернопільському обласному комунальному інституті післядипломної педагогічної освіти, 2010р.,(додаток №4);

  • Навчання за технологією «Використання піскової терапії в роботі практичного психолога та соціального педагога», видане Асоціацією практикуючих психологів Івано-Франківської області, Івано-Франківським обласним центром практичної психології і соціальної роботи, 2012р.,

( додаток №5);

  • Західноукраїнська асоціація арт-психологів та арт-терапевтів. Навчальний семінар за темою «Сучасні технології арт-терапії в практиці консультування дітей та дорослих», 2013р.(додаток №6).

Входжу до складу творчої групи практичних психологів, соціальних педагогів району.

В результаті плідної співпраці творчою групою практичних психологів, соціальних педагогів у 2010році був виданий методичний посібник «Використання інтерактивних технологій у діяльності практичного психолога та соціального педагога».



Співпрацюю із кафедрою педагогіки, кафедрою психології Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім. Тараса Шевченка.

На базі інституту брала участь у науково-методичних семінарах:

  • «Проблеми та перспективи соціально-педагогічної роботи з дітьми трудових мігрантів»(2010р.), зокрема висвітлювала питання: «Організація соціально-педагогічного супроводу дітей трудових мігрантів в умовах загальноосвітньої школи: із досвіду роботи»;

  • «Актуальні проблеми сучасної школи»(2010р.);

  • «Професійне здоров’я очима вчителів сучасної школи », в результаті якого у березні 2011 року кафедрою педагогіки, кафедрою психології, творчою групою практичних психологів, соціальних педагогів був виданий однойменний посібник;

  • приймала участь у «Тижні кафедри психології»(2013р.).

Видавнича діяльність:

  • Методичний посібник «Використання інтерактивних технологій у діяльності практичного психолога, соціального педагога». Районний методичний кабінет Кременецької РДА, 2010р. Заг. ред. З.М.Коротюк, С.149-159(додаток 7);

  • Професійне здоров’я очима вчителів сучасної школи: матеріали науково-методичного семінару/ уклад. Л.М.Кравець, Л.Ф.Шевчук. – Видавничий центр, 2011.- С. 27-29(додаток 8);

  • Тимець О. Шкільне соціологічне агентство/ О.Тимець// Психолог. – 2012.-№11-12. – С.11-15(додаток 9).

Проектна діяльність.

Є автором проекту «Школа сприяння здоров’ю», який став переможцем районного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі шкільного закладу ­– Школи сприяння здоров’ю у номінації Школа сприяння здоров’ю (2009р.), (додаток №10).



Семінари, які проходили на базі школи.

На базі Горинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів проходив районний семінар практичних психологів, соціальних педагогів на тему:«Використання інноваційних технологій у роботі практичного психолога, соціального педагога з учнівським колективом»(2006р.), а також обласний семінар районних методистів психологічної служби на тему: «Шкільне соціологічне агентство – допомога учням у самовихованні та самовдосконаленні»(2010р.).



Просвітницька робота у літній період:

  • Працюю начальником пришкільного відпочинкового табору з денним перебуванням «Горинчаночка».

  • Працюю психологом-волонтером у Благодійному фонді «Світ дітей».


Загальний опис роботи

У Горинській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів працюю з 1989 року. З 2002 року – на посаді практичного психолога та соціального педагога з 2007 року. Метою роботи психологічної служби школи є організація допомоги у розвитку гармонійної, фізично здорової, соціально активної особистості, попередження та профілактика девіантної поведінки учнів, забезпечення психологічної проінформованості учительської та батьківської громади.



Для досягнення цієї мети вся робота психологічної служби проводиться у таких галузях:

  • співпраця з адміністрацією школи, педагогічним, учнівським колективом, батьківською громадою, дошкільним закладом с.Горинки, з органами місцевого самоврядування, кафедрами педагогіки і психології Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім.Тараса Шевченка;

  • консультаційно-профілактична, діагностична, корекційна робота з усіма учасниками навчально-виховного процесу;

  • пропаганда психологічних знань.

Пріоритетними напрямками у роботі психологічної служби є:

  1. молодші класи:

  1. середні класи:

  • діагностика адаптації до навчання у школі ІІ ступеня та корекційна робота на основі результатів діагностики;

  1. старші класи:

  • дослідження особистості учнів, професійного спрямування та корекційно-просвітницька робота, що забезпечує виховання творчої, впевненої, самостійної, гуманної людини;

  1. робота з педагогічним колективом:

  • створення позитивного емоційного фону в колективі, гуманізація взаємин «учитель-учень», пропаганда психологічних знань;

  1. робота з батьківською громадою:

  • створення розуміючих стосунків між батьками та дітьми, попередження та профілактика насильства у сім”ї.


Психологічний та соціальний супровід школярів

Психологічний та соціальний супровід школярів – це коли психолог, соціальний педагог йде не поруч з дитиною, а знаходиться дещо попереду, створюючи усі необхідні умови для її розвитку.

Як квіти на великій клумбі, так і наші діти – дуже різні! Але, не зважаючи на це, існують певні періоди розвитку, коли зміни стосуються майже всіх. Тому супровід дитини спирається на вікові закономірності психологічного розвитку в рамках певного соціального простору: школи, сім’ї, оточення.

Такий супровід дітей у нашій школі розпочинається ще з дитячого садка. Оскільки наступність дошкільного закладу і школи сприяє успішній адаптації першокласників до навчання, то я, як психолог, соціальний педагог, наперед знайомлюсь з вихованцями підготовчої групи, проводжу у листопаді-березні розвиваючі заняття за програмою Людмили Голобіної та Оксани Хомин «Веселі заняття». Дані заняття спрямовані на розвиток різних сторін психіки дитини – її пізнавальної та емоційно-вольової сфер. Запропоновані в програмі вправи допомагають дитині старшого дошкільного віку, в основному, в розвитку уваги та пам’яті, а також мислення, тонкої моторики, уяви, довільності психічних процесів, мовлення, комунікативних навичок тощо. А пізніше, починаючи з квітня місяця, розпочинаю психодіагностичну роботу на визначення психологічної та соціальної готовності майбутніх першокласників до навчання у школі. На основі отриманих результатів проводжу індивідуальні консультації батьків, вихователів. А коли результат проведеної діагностики невтішний, то у такому разі даю поради батькам як саме готувати дитину до школи, до якого спеціаліста, якщо є така потреба, звертатись. А на початку серпня проводжу повторну діагностику. У результаті якої, майже завжди результат покращується.



З учнями першого класу проводжу групові та індивідуальні корекційно-розвиваючі заняття з метою подолання проблем, які виникають в адаптаційний період.

Надалі більшу увагу приділяю учням четвертого класу, оскільки вони є випускним класом у школі І ступеня. А саме: спостерігаю за ними, залучаю до спостережень учасників Шкільного соціологічного агентства (додаток 11). У цей період проводжу соціометричні дослідження, вивчаю пізнавальну сферу. На основі результатів обстеження проходить психолого-педагогічний консиліум.

У вересні, жовтні спостерігаю також за учнями п’ятого класу, проводжу загальне ознайомлення учнів з учителями, які їх будуть навчати, адже п’ятикласники також проходять адаптаційний період до навчання в інших умовах, звикають до нового кола оточення . Важливим ще є те, що цей період співпадає з початком підліткового віку. Тут знову проводжу соціометричні дослідження, порівнюю з результатами минулого року, досліджую тривожність, використовую проективні методики, організовую психолого-педагогічний консиліум з педагогами, які працюють на базі п’ятого класу. У роботі консиліуму беруть участь класні керівники, адміністрація, медсестра. Тут вирішуються питання про створення оптимальних умов полегшення адаптації, пропонуються корекційні програми, обговорюються проблеми здоров’я учнів.



З учнями 8-11 класів проводжу профорієнтаційну роботу: діагностую, консультую, організовую зустрічі з представниками різних професій, співпрацюю з районною службою зайнятості.

Важливим у роботі практичного психолога, соціального педагога з учнівським колективом є просвітницька та профілактична робота. Це проходить у формі зустрічей за круглим столом, виступах на робочих лінійках, під час проведення розвиваючих занять, тренінгів, виховних годин та ін. Традицією стало проведення «Тижнів психологічних знань»(додаток №12).





Каталог: bitstream -> 123456789
123456789 -> 1. Коротко про симетрію…
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка