Путивльська загальноосвітня школа



Дата конвертації19.11.2018
Розмір2.04 Mb.
#65060

Путивльська загальноосвітня школа

I-III ступенів №1

імені Радіка Руднєва

E-mail: putivl_school_1@ukr.net

* 2017 *

7 клас Тема. Основні випадки Чергування У – в, і – й

Підготувала учитель

української мови та літератури

Булава Любов Григоріївна

E-mail: bulgrig@mail.ru

☻ Я творча особистість.

☻ Я активно

працюватиму на

уроці.

☻ У мене хоро-

ший настрій.

☻ Я впевнений у своїх силах.


Психологічний тренінг

Актуалізація опорних знань

  • Експрес-опитування
  • Чим відрізняється вимова наголошених голосних від ненаголошених?
  • За чим перевіряється написання ненаголошених голосних, що
  • не перевіряються наголосом?

  • Які звуки можуть уподібнюватися? Що це
  • за явище?

  • Яке явище називається спрощенням у групах
  • приголосних?

  • Між якими голосними можливе
  • чергування?

  • Назвіть найуживаніші випадки чергування приголосних звуків.

Актуалізація опорних знань

Колективна робота

Зоровий словниковий диктант

Завдання: вставити пропущені орфограми, підкреслити їх, пояснити написання.

Ні…ка, ду…ка, во…ко, ле…ко, проїз…ий, корис…ий, пес…ливий, шіс…десят, л…мити, л…мати, бер…гти, обер…гати, гр…бти, загр…бати, укор…нити, укор…нювати, заб…ру,заб…рати, буд…ва, буд…вник,вес…лий, вес…лля.

Індивідуальна робота

1.Утворити й записати нові форми слова чи спільнокореневі слова з можливим чергуванням приголосних. Орфограму підкреслити.

Молоко, поріг, вухо, поспіх, вік, дорога, сестричка, сидіти, любити.

2. Записати речення, у словах підкреслити вивчені

орфограми. Зробити синтаксичний розбір першого

речення.

Надворі – лютий. Ще зимовий смуток,

А десь під снігом пагін воскреса (А. Луговський).

Робота над новим матеріалом

Тема.


Основні випадки

Чергування

У – в, і – й

" П а р к т е о р і ї "

Вживаємо у

Приклади

1. Попереднє слово закінчується на приголосний.

А я знайшов у коморі

Руду від іржі косу (А. Луговський).



2. На початку речення перед приголосним.

У пустому гніздечку щастя-долі не мати

(П. Картофілова).



3. Перед в,ф, льв, зв, дв, св, тв, хв.

… Увінчав день скорботи яскравим вінком

(А. Луговський).



Вживаємо в

Приклади

1. Попереднє слово … на голосний.

А ми будемо словом-піснею

Всіх присутніх шанувать (П. Картофілова).

2. На початку речення перед голосним.

Візьму з ручая холодного сонця (А. Луговський).

ЧЕРГУВАННЯ не ВІДБУВАЄТЬСЯ
  • У власних назвах
  • У словах, що вживаються тільки

  • з в або у.

Угорщина, Ужгород, Урал. АЛЕ: Україна – Вкраїна (у поезії).

Вдача, вказівка, вправа, удача, указ, ультиматум, уряд…

Майстри слова Путивльщини


Луговський А.В.

Картофілова П.С.

Робота за підручником

Вибірковий диктант

  • Вправа 367 - випишіть речення з орфогра-мою “Чергування у – в, і – и “, розкриваючи дужки. Обґрунтуйте випадки чергування.
  • Запишіть фонетичною транскрип-
  • цією виділене слово

    дзеркало – [ ].

“Зупинка доповідача”


Вживаємо і

Приклади

1. Після приголосного звука.

В них і спів солов`я… (А. Луговський).

2. На початку речення.

І здається мені, що по небу казково літній день розстеляє ясні рушники

(А. Луговський).



Вживаємо й

1. Попереднє слово закінчується на голосний

Пісня любові й дитин-

ства…


І з и не чергуються

… діти й дорослі; біле і

чорне…


кохання дівоче, і кві

тучі сади, і рясні колос-



ки,… (А. Луговський).

Вірш-пісня “Кролевецькі

рушники”

Лінгвістичне моделювання

  • РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ
  • УСНО (колективно)

    Вправа 373 – розкрити дужки, пояснити орфограму.

    ПИСЬМОВО (за варіантами)

    Вправа 374

    І-в. 1-2 речення;

    ІІ-в. 3-4 речення.


ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

“СПОТИКАНОЧКА”

1.Чергування відбувається між прийменниками … .

2. Можуть чергуватися сполучники… .

3. У пишеться:

- на початку… перед… ;

- між словами, попереднє закінчується на …;

- перед буквами … ; буквосполуками … .

4. В пишеться:

- попереднє слово закінчується на …;

- на початку речення перед … .

5. Чергування у – в не відбувається …

6. І вживаємо: після … звука; … речення.

7. Й вживаємо: попереднє слово закінчується на … .

8. І з Й не чергуються, коли … .
  • Про що я дізнався (-лася) на уроці?
  • Що я запам’ятав (-ла) ?
  • Я складу “СЕНКАН”
  • до слова “чергування”.


Підсумок уроку

Р е ф л е к с і я

С Е Н К А Н

  • 1. Чергування.
  • 2. Голосних, приголосних.
  • 3. Замінює, урізноманітнює, збагачує.
  • 4. У словах відбувається чергування.
  • 5. Заміна.

Загальна оцінка роботи учнів у групі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


П.І. учня

Самооцінка

П.І. учня групи

Оцінка чл. групи

Оцінка вчителя (загальна)

Критерії :

Оцінка

працював найкраще (12б.)

працював добре (9б.)

значний внесок у роботу (5б.)

майже не працював (4б.)

 

Домашнє завдання

1.Вивчити правила

зі с.149-151.

2. Виконати вправу

370 (*369).

Використані матеріали

  • 1. Єрмоленко С.Я., Сичова В.Т. Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвітн. навч. закл. – К .: Грамота, 2013. – 296 с.
  • 2. Література рідного краю.
  • Поезії Анатолія Васильовича Луговського, чле-на Національної спілки письменників України, Прасковії Сергіївни Картофілової, учителя-ме-тодиста української мови та літератури, вете-рана педагогічної праці Путивльської

    ЗОШ І-ІІІст. №1 ім. Радіка Руднєва.


Каталог: attachments -> article
article -> Методичні рекомендації до самостійної роботи з дисципліни «історія україни» для студентів окр «Молодший спеціаліст»
article -> Основи теорії літератури
article -> До листа Міністерства освіти і науки України від 17. 08. 2016р. №1/9-437
article -> План роботи методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> План роботи методичного осередку вчителів-предметників природничо-математичних наук на 2015/2016 навчальний рік
article -> Рішення щодо оцінювання навчальних досягнень учнів курсів за вибором приймається навчальним закладом
article -> Получение патента на полезную модель


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка