Редагування тексту (у зошитах): вам пощастило, що



Скачати 33.71 Kb.
Дата конвертації05.12.2018
Розмір33.71 Kb.
ДН № 3. 11 клас

09.02.2015

Укр. мова

- редагування тексту (у зошитах): вам пощастило, що частину помилок підкреслив комп’ютер, але в комп. словнику деякі варіанти неправильні, згадуйте правила та виправляйте помилки самі.


Текст № 1. „Сріблянка колиска мого життя"

Відлік світанків Микити Шаповала роспочався літнього дня 7 червня 1882 році у чарівному куточку Донбасса, на берегу сіверського Дінця, в мальовничий Сріблянці.

Ще будучи підлітком Микита Шаповал навчаючись в Комишуваскому Училищі прискіпливо перечитував в бібліотекі усе що мало ставлення к історії казацтва, економіки господарювання казаків. З друкованних матеріалів він дізнався що зимівників подібних сріблянському було богато, що зимівники рідко будувалися одним господарем. В більшості об'єднувалися 3-4 а то 5-6 казаків.

Не по літам серйозні думки народжувались в бунтарскій голові Микити Шаповала, безліч питань залишилось без відповідів. Фізичний, й розумовий розвиток відділяє Микиту серед ровесників. Микита не тільки най швидше перипливав дінець а і най краще пірнав. Чи не кожне дерево Сріблянського лісу долав залюбки і с насолодой.

Дитячи лісові мандри, та змаганя не тільки гартували Микиту, аромати лісу, чисте, духмяне повітря не тільки розвивали легкі і живили організм цілющім повітрям а і учили слухати ліс розуміти його

Укр. література

Виконати контрольну роботу за варіантами на подвійних аркушах у лінію: ніхто ні з ким не спілкується!!! Підглядати в зошит та підручник можна

(контр. роботу передати батьками чи класним керівником разом із зошитами робочими у понеділок 09.02.2015). Контр. робота нижче на сторінці.

Девяте лютого

Контрольна робота № 4

Еміграційна література. Українська література 1940-1950 рр.

Варіант 1

10.02.2015

Укр. мова

- читати параграф 36,

- виконати впр.682 (с.402 за підручником): знаки, схеми до СР, стисла характеристика речень.

Укр. література

- позакласне читання В.Барка «Жовтий князь» (читати в скороченому варіанті, можна подивитися фільм за такою ж назвою, повість – страшна річ про голодомор 1933-го року);

- переглянути фільм за посиланням про рух шістдесятників

https://www.youtube.com/watch?v=DidBT2uQCFA

- скласти конспект за підручником с.220-229 та переглянутим фільмом (що означає поняття «шістдесятники», світоглядні та естетичні настанови, літературні течії (соціалістичний реалізм, постмодернізм), особливості, представники, тематика, жанри).
!!! Нагадую, що в нас ще не розказаний напамять вірш Маланюка «Шевченко»

Варіант 1

1. Де розпочав свою діяльність О. Довженко як кінорежисер?

а) Харків; б) Житомир; в) Київ; г) Одеса.



2. У якому фільмі О. Довженко виступає виконавцем головної ролі?

а) «Вася-реформатор»; б) «Звенигора»; в) «Аероград»; г) «Сумка дипкур'єра».



3. Свої шаржі, карикатури О. Довженка підписував псевдонімом:

а) Олександр; б) Сашко; в) Художник; г) Десняк.



4. Про який фільм О. Довженка М. Бажан сказав, що це «зафільмована лірика, епос і філософія»?

а) «Звенигора»; б) «Арсенал»; в) «Земля»; г) «Іван».



5. Який жанр створив О. Довженко?

а) кіноповість; б) кінонарис; в) кінооповідання; г) кіноновелу.



6. З якого приводу з'їхалися додому діти Лавріна Запорожця, герої кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»?

а) день народження Лавріна; б) у відпустку; в) весілля сестри Олесі; г) 55-ліття матері.



7. До кого звертається Лаврін Запорожець, герой кіноповісті О. Довженка «Україна в огні», з такими словами:

«Що буде з народом нашим? Виживе він чи загине, що й сліду не стане ніякого? Розженуть його по каторгах та по лісах, байраках та гнилих болотах, як вовків-сіромах, та натруять одне на одного так, що й живі завидуватимуть мертвим. Горе нам... Народ безсмертний, ви казали, товаришу мій. Ой, важке наше безсмертя! Важка доля народна... чую смерть»?

а) Кравчини; б) портрета Сталіна; в) Левка Царя; г) Купріяна Хуторного.

8. У якому творі О. Довженка є такий авторський відступ:

«Коли ж обертаюсь я часом до криниці, з якої пив воду, і до моєї білої привітної хатини і посилаю їм у далеке минуле своє благословення, я роблю ту лише «помилку», яку роблять і робитимуть, скільки й світ стоятиме, душі народні живі всіх епох і народів, згадуючи про незабутні чари дитинства»?

а) «Україна в огні»; б) «Зачарована Десна»; в) «Повість полум'яних літ»; г) «Арсенал».

9. Установіть відповідність.

Герої творів О. Довженка

1. Батько («Зачарована Десна»).

2. Дід («Зачарована Десна»).

3. Василь Кравчина («Україна в огні»).

4. Лаврін Запорожець («Україна в огні»).

Зовнішня (внутрішня) характеристика

а) «...здорові темні руки, патьоки па шиї і скронях і зморшки на чолі також не по літах..., тяжкий сором і гнів роз­пинали його душу...»;

б) «...3 нього можна було писати лицарів, богів, апостолів, великих учених чи сіячів — він годивсь на все...»;

в) «...Більш за все па світі любив він сонце... любив кашляти. Кашляв він часом так довго й гучно, що, скільки ми не старалися, ніхто не міг його як слід передражнити...»;

г) «...Такого ще не бачив ні український місяць, ані зорі... Він один знищив половину ворожих автоматників...»;

д) «...Орудував він косою, як добрий маляр пензлем чи ложкою, — легко і вправно».



10. «Вони то одходили один від одного, то сходилися зовсім близько..., і вдив­лялися вони один одному в блиск очей і зубів у темряві». В описі епізоду боротьби Лавріна Запорожця й Григорія Заброди НЕМАЄ

а) епітета; б) антонімів; в) тавтології; г) інверсії.



11. У якому часописі відбувся літературний дебют Є. Маланюка?

а) альманах «Озимина»; б) журнал «Веселка»; в) журнал «Літературно-науковий вісник»;

г) журнал «Ми».

12. Назву якої літературної групи придумав Є. Маланюк?

а) МУР; б) «Слово»; в) «Празька школа»; г) «Танк».



13. Кому присвячено освідчення в коханні — диптих «Як перший пелюсток весни...»?

а) Н. Лівицькій-Холодній; б) О. Лятуринській; в) О. Миронович; г) Катрі Гриневичевій.



14. Кого у «Книзі спостережень» Є. Маланюк назвав «духовним Мойсеєм нашої нації»?

а) Д.Донцова; б) С.Петлюру; в) П.Куліша; г) Т.Шевченка.



15. У поезії «Сучасники» Є.Маланюк засуджує

а) пристосуванство до творів, що писалися в умовах тоталітарного режиму;

б) романтику більшовицької революції;

в) жорстокість громадянської війни;

г) деформацію соціалізму та її згубні наслідки.

16. «Алхіміком мудрих слів» Є.Маланюк називає

а) Т.Шевченка; б) М.Рильського; в) П.Тичину; г) Т.Осьмачку.



17. Який вуз закінчив L Багряний у 1926 p., але диплом не одержав як «політично неблагодійний»?

а) Київський художній інститут; б) Київський університет; в) Київську консерваторію; г) Сумський педінститут.



18. Яка назва першої поетичної збірки 1. Багряного?

а) «В поті чола»; б) «До меж заказаних»; в) «Комета»; г) «Золотий бумеранг».



19. У якому році І. Багряний став лауреатом Державної премії ім. Т.Шевченка (посмертно)?

а) 1989; б) 1990; в) 1992; г) 1994.



20. Події в романі «Тигролови» розгортаються в такій послідовності:

а) знайомство Григорія з родиною Сірків — утеча Многогрішного з потягу — поїздка Григорія

до Хабаровська — розправа з Медвином;

б) утеча Многогрішного з потягу — поїздка Григорія до Хаба­ровська — знайомство Григорія з родиною Сірків — розправа з Медвином;

в) знайомство Григорія з родиною Сірків — поїздка Григорія до Хабаровська — утеча Многогрішного з потягу - розправа з Медвином;

г) утеча Многогрішного з потягу — знайомство Григорія з родиною Сірків — поїздка Григорія до Хабаровська — розправа з Медвином;

д) утеча Многогрішного з потягу — знайомство Григорія з родиною Сірків — розправа з Медвиним — поїздка Григорія до Хабаровська.

21. Встановити відповідність між героєм та реплікою

1. Григорій Многогрішний. 2. Майор Медвин. 3. Наталка Сірко. 4. Денис Сірко

Репліка

а) «На багато верстов кругом тут тільки праліс та звірі, а людей нема. Чи втямки ? Я ще не знаю, хто ти, але моя хата — твоя хата»;



б) «Батько все бурчали, що нема попа тебе висповідати, може, кажуть, полегшало б, бо в тебе гріхів, мабуть!.. Якісь карцери, і трибунали... І смертники... І розстріли...»;

в) «В сміливих щастя завжди є!.. От хоч би й ми. Приїхали сюди... Боже! Яка страшна і дика пуща була! І нудьга смертельна... І дивись — зажили ж як потім!»;

г) «Так... Ну, все, таваріщ слєдоватєль! Все. Кінчаю слідство... Тут... я тобі... й рев, тут я тобі й трибунал!»;

д) «Що вам наказано?! І взагалі раджу бути пильнішими. Хіба вам повилазило?.. Пересвідчіться в документах, а тоді подасте своєму начальникові рапорт».



22. Хто з поетів належав до «Празької школи»?

а) М.Зеров, Ю. Клен, П.Филипович, М.Драй-Хмара;

б) Б.Лепкий, М.Яцків, П.Карманський, В.Пачовський;

в) Є. Маланюк, О.Стефанович, О.Лятуринська, О.Ольжич;

г) Г.Чупринка, М.Вороний, М.Шаповал.

Варіант 2

1. Де перебував певний час О. Довженко на дипломатичній роботі, беручи там уроки малювання?

а) у Відні; б)у Празі; в) у Берліні; г) у Варшаві.



2. Як називався перший короткометражний фільм О. Довженка?

а) «Звенигора»; б) «Іван»; в) «Ягідка кохання»; г) «Сумка дипкур'єра».



3. Перший звуковий фільм О. Довженка:

а) «Щорс»; б) «Арсенал»; в) «Аероград»; г) «Іван».



4. Коли була вперше надрукована кіноповість «Україна в огні»?

а) 1940; б) 1943; в) 1945; г) 1947.



5. Який твір О. Довженка є його «лебединою піснею»?

а) «Зачарована Десна»; б) «Поема про море»; в) «Мати».



6. Яка кіностудія носить ім'я О. Довженка?

а) Київська; б) Одеська; в) Ялтинська; г) Московська.



7. Який твір О. Довженка закінчується зустріччю і розлукою героїв?

а) «Повість полум'яних літ»; б) «Україна в огні»; в) «Ніч перед боєм»; г) «Воля до життя».



8. Кому з персонажів О. Довженка належать такі слова:

«Але більше за все на світі любив я музику. Коли б спитав мене хто-небудь, яку. я музику любив у ранньому дитинстві, який інструмент, яких музик, я б сказав, що більш за все я любив слухати клепання коси...»?

а) Лавріну Запорожцю («Україна в огні»); б) батькові Сашка («Зачарована Десна»); в) Сашкові («Зачарована Десна»); г) Івану Орлюку («Повість полум'яних літ»).

9. Кого з героїв О. Довженка охарактеризовано так: «Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий! Тіло біле, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі. Як гарно ложку ніс до рота, підтримуючи знизу шкоринкою хліба, щоб не покрапать рядно... Жарт любив, точне, влучне слово»?

а) батька; б) діда Семена; в) прадіда; г) учителя.



10. Назвіть річку дитинства Є. Маланюка, яка згадується у багатьох творах:

а) Дніпро; б) Десна; в) Синюха; г) Інгулець,



11. «Біографія», «Пам'яті Куліша», «Сучасники» — це вірші зі збірки Є. Маланюка:

а) «Стилет і стилос»; б) «Гербарій»; в) «Земля й залізо»; г) «Остання весна».



12. З якої поезії Є. Маланюка взято рядки, в яких поет переосмислює величну постать Т.Шевченка?

Не поет — бо це до болю мало, Не трибун — бо це лиш рупор мас, І вже менш за все — «Кобзар Тарас». Він, ким зайнялось і запалало.

а) «Ісход»; б) «Вітри історії»; в) «Шевченко»; г) «Куліш».

13. Який троп виділено в строфі з поезії Є. Маланюка?

Вже кров'ю кленів перші рани Позначив вересень в лісах.

Крізь туск, крізь ранішні тумани День хилиться, від сонця п'яний, І на осонні — загаса.

а) метонімія; б) порівняння; в) метафора; г) літота.



14. Кому Є. Маланюк присвятив поетичні рядки? Установіть відповідність між фрагментом твору і прізвищем адресата (назвою твору).

1. Максим Рильський («Сучасники»). 2. Павло Тичина («Сучасники»).

3. Тодось Осьмачка («Пам'яті Т. Осьмачки»). 4. Тарас Шевченко («Шевченко»)

а) «Не поет - бо це до болю мало,

не трибун - бо це лиш рупор мас,

і вже менш за все - «Кобзар Тарас» -

Він, ким зайнялось і запалало.»

б) «На межі двох епох, староруського

золота повен, зазвучав сонценосно твій сонячно-ярий оркестр.»

в) «Реторти, циркуль, колби, книги і Ви - алхімік мудрих слів.»

г) «Не хочу - ні! - цих похорон. Прости. Хай тільки ворон тричі десь прокряче...»

15. Яке справжнє прізвище І. Багряного?

а) Губенко; б) Стрілець; в) Очерет; г) Лозов'яга.



16. Який твір І. Багряного спричинив його арешт і заслання?

а) «Скелька»; б) «Аве Марія»; в) «Батіг»; г) «Золотий бумеранг».



17. Який твір І. Багряного має підзаголовок «Повість про трагедію під Бродами»?

а) «Людина біжить над прірвою»; б) «Маруся Богуславка»;

в) «Огненне коло»; г) «Буйний вітер».

18. Визначте жанр твору L Багряного «Тигролови»;

а) історичний; б) родинний; в) соціально-психологічний;

г) пригодницький.

19. Розмістіть епізоди роману І.Багряного «Тигролови» в порядку їх розгортання.

а) розправа Многогрішного з Медвином;

б) змалювання двох експресів;

в) Григорій у тайзі рятує Наталку від ведмедя;

г) Григорій тікає з поїзда, переховується в тайзі;

r) розповідь Мороза про «місто арештантів» Комсомольськ.



20. Головна тема роману «Тигролови» І. Багряного — зображення

а) радянських політв'язнів 50-х років XX ст.;

б) протистояння людини-особистості тоталітарній системі;

в) красивого почуття кохання Григорія до Наталки;

г) способу життя українців-переселенців на Далекому Сході;

д) складного життя людини на тлі краси Уссурійського краю.



21. Установіть відповідність.

Герой

1. Денис Сірко.

2. Григорій Многогрішний.

3. Майор Медвин.

4. Гриць Сірко.

Зовнішня (внутрішня) характеристика

а) «Високий, як батько, дебелий красень. Моло­дий — років 25. На ньому військовий старий френч, на ногах ічаги, на голові набакир кепка, а з-під неї буйний чуб кучерявиться»;

б) «Юнак — 25літ, русявий, атлет, авіатор тчк... Суджений на 25 років тчк...;

в) «...дебелий, спокійний голос. Батьківський. Такий сердечний, а гуде, як із барила... Кремезний, броватий, волохаті груди в пазусі»;

г) «Золотий чоловік, пантовщик яких мало! І от такий, можна сказати, хрест несе. Мало, що Бог дав жіночку, так ще й «їропяану» кинув»;

д) «Він дисциплінований, і точний, і не схильний вдаватись у дрібниці. Тим часом не марнує часу на теревені: п'є отак собі бордо і студіює промову вождя».



22. До МУРу входили

а) Улас Самчук, Тодось Осьмачка, Богдан Рубчак;

б) Юрій Яновський, Іван Багряний, Емма Андєвська;

в) Віра Вовк, Володимир Винниченко, Богдан Бойчук;



г) Євген Маланюк, Іван Багряний, Улас Самчук;

д) Микола Зеров, Максим Рильський, Юрій Клен.
Каталог: uploads -> editor -> 4070 -> 343203
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
343203 -> Довідник портал
343203 -> План роботи творчої групи на 2014-2015н р Мета
343203 -> Довідка про використання дидактичних ігор на уроках математики та
343203 -> Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році
343203 -> Довідка про організацію роботи щодо підготовки до зно-2014
343203 -> Наказ № Про підсумки вивчення стану навчання, рівня навчальних досягнень учнів з української мови та літератури

Скачати 33.71 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка