Робочий зошит
з інформатики
уч______ __ класу
м. Кам’янця-Подільського
Вчитель:
Робочий зошит з інформатики для учнів 6 класу містить теоретичний і практичний матеріал з курсу, створений з метою формування в учнів інформаційної компетентності. Отримані знання, вміння та навички дадуть змогу стати досвідченим користувачем персонального комп'ютера, знавцем сучасних інформаційних технологій, закладуть основи інформаційної культури, достатні для самостійного освоєння нових програмних засобів і ефективного використання персонального комп'ютера.
Зошит охоплює усі теми, що вміщені в програмі "Вступ до інформатики. 6 клас".
Призначений для учнів та вчителів загальноосвітніх навчальних закладів.
Зошит створений вчителем інформатики Кам'янець-Подільської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-Ш ступенів № 5 з поглибленим вивченням інформатики:
Земляк І.В.., вчитель першої категорії.
Урок 1. Правила поведінки в комп'ютерному класі.
Загальні поняття
Г рамотна експлуатація і дисциплінована поведінка дають повну гарантію безпеки при роботі на комп'ютері.
Комп'ютер живиться від електричної мережі напругою 220В. Напруга, більша 36В, небезпечна для людини.
Джерелом небезпеки в комп'ютерному класі можуть бути розетки з розбитими корпусами, проводи з пошкодженою ізоляцією, прокладені по підлозі кабелі.
Інструкція з техніки безпеки
Спокійно заходь в комп'ютерний зал, не штовхайся.
Сідай за постійно закріплений за тобою комп'ютер.
Суворо забороняється:
торкатися задніх стінок комп'ютера і кабелів;
торкатися до проводів живлення і заземлення;
торкатися екрана монітора і його задньої стінки;
вмикати і вимикати комп'ютер без дозволу вчителя;
класти книги, зошити на клавіатуру, „мишу" або монітор;
працювати з мокрими руками або в мокрому одязі.
Перед роботою переконайся у відсутності видимих пошкоджень.
Під час роботи:
не допускай різких і грубих ударів по клавішах;
у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК;
не вставай, коли в клас заходять відвідувачі або керівництво школи;
н е натискай клавіші на сусідньому комп'ютері;
не залишай комп'ютер без нагляду;
якщо зникла напруга негайно вимкни комп'ютер.
6. Після закінчення роботи:
коректно заверши роботу з активними програмами;
прибери робоче місце.
Урок 2. Типи комп'ютерів. Персональні комп’ютери.
Комп'ютер (від computer - обчислювач) - універсальна цифрова обчислювальна машина для різноманітної обробки інформації. Комп’ютер – це обчислювальна система.
Стандартна структура персонального комп’ютера
|
1. монітор –
|
|
2. клавіатура –
|
|
3. системний блок –
|
|
4. маніпулятори –
|
|
5. сканер –
|
|
6. принтер –
|
|
7. колонки –
|
|
Урок 3. Підготовка комп’ютера до роботи .Тренувальні вправи з клавіатурним тренажером.
Щоб комп’ютер почав працювати треба його підготувати до роботи або завантажити:
Ввімкнути монітор (але, як правило, він вже включений).
Ввімкнути системний блок, натиснувши кнопку „POWER".
Поки вантажиться система і перевіряються пристрої - не
натискати клавіші.
Щоб зайти в сеанс користувача потрібно ввести ім'я учень
та пароль 123.
Процес закінчився! Комп’ютер, здається, зупинився. Він чекає від тебе команд. Передати комп’ютеру команди можна через пристрій вводу інформації – клавіатуру або за допомогою мишки.
Для коректного (правильного) завершення роботи ПК потрібно:
Закрити всі активні програми з якими ти працюєш;
Натиснути кнопку Пуск Завершення роботи комп’ютера Вимкнути комп’ютер (або OK )
Увага! Вмикання і вимикання комп'ютера проводиться з дозволу вчителя. Повторне вмикання комп'ютера дозволяється через 20с.
* Перевантажити комп'ютер можна двома способами:
натиснувши на клавіатурі комбінацію клавіш Ctrl+Alt+Del;
натиснувши маленьку кнопку на системному блоці.
Завдання. Завантажте клавіатурний тренажер, виконавши такі дії:
Рабочий стол Кеу кеу.ехе
Вибрати рівень роботи „Первачок".
Через 10 хв. завершити роботу, визначивши свою швидкість набору (число написане червоним кольором).
Моя швидкість набору ______ символів.
Урок 4. Пристрої комп’ютера, їх функції і взаємодія.
Загальна схема будови і роботи комп'ютера
Магістрально-модульний принцип будови комп’ютера полягає в тому, що, приєднуючи за допомогою контролерів до магістралі різні наборі пристроїв (модулів), можна одержати різноманітні конфігурації комп'ютерів
Магістраль або шина даних - це
Контролер, або адаптер - це
Завдання для самоконтролю:
Пристрій для введення текстових і цифрових повідомлень в комп’ютер
Мишка
Джойстик
Сканер
Клавіатура
2. Мікросхема яка виконує команди програм, робить обчислення, керує
пристроями ПК
Контролер
Процесор
Магістраль
Програма
Урок 5. Практична робота №1 «Робота з клавіатурним тренажером»
М ета. Повторити алгоритм підготовки комп'ютера до роботи. Розвивати клавіатурні навички учнів.
Хід роботи.
Повторити правила т/б у комп’ютерному класі.
Ввімкнути комп’ютер.
Завантажити тест для перевірки правил техніки безпеки.
Виконати завдання тесту.
Завантаж клавіатурний тренажер Кеу кеу.ехе
Вибрати рівень роботи „Школяр".
Через 10 хв. завершити роботи, визначивши свою швидкість набору (число написане червоним кольором).
Моя швидкість набору _____ символів.
При наборі символів і розділових знаків використовуйте таблицю:
Символ
|
Комбінація клавіш
|
Символ
|
Комбінація клавіш
|
!
|
Shift + 1
|
:
|
Shift + 6
|
«
|
Shift + 2
|
?
|
Shift + 7
|
№
|
Shift + 3
|
*
|
Shift + 8
|
;
|
Shift + 4
|
(
|
Shift + 9
|
%
|
Shift + 5
|
)
|
Shift + 0
|
‘
|
Alt (лівий) + 39 (на цифровій клавіатурі)
|
Завдання для самоконтролю:
Початковий зміст англійського слова комп'ютер -
Пристрій для введення текстових в ПК -
Пристрій виведення, якій працює за принципом телевізора
Друкуючий пристрій називається
Урок 6. Технічні характеристики комп’ютера.
Основні характеристики ПК:
Швидкодія
Розрядність
Ємність пристроїв пам'яті
Продуктивність
Типи компонентів
Завдання для самоконтролю:
Пристрій для виведення інформації на папір називається:
Сканер
Принтер
Модем
Клавіатура.
Процесор складається з:
a). Пристою керування і внутрішньої пам'яті
Запам'ятовуючого пристрою та арифметико-логічного пристрою
Пристою керування та арифметико-логічного пристрою
Кеш-пам'яті та пристрою керування.
Щоб ввести інформацію з дискети до внутрішньої пам'яті, її вставляють в
Принтер
Дисковод
Блок живлення
Накопичувач CD-ROM
Урок 7. Практична робота №2 «Робота з клавіатурним тренажером»
Мета. Повторити алгоритм підготовки комп'ютера до роботи. Розвивати клавіатурні навички учнів.
Хід роботи.
Повторити правила т/б у комп’ютерному класі.
Завантажити комп’ютер.
Завантаж клавіатурний тренажер Кеу кеу.ехе
Вибрати рівень роботи „Школяр".
Через 20 хв. завершити роботи, визначивши свою швидкість набору (число написане червоним кольором).
Моя швидкість набору _____ символів.
При наборі символів і розділових знаків використовуйте таблицю:
Символ
|
Комбінація клавіш
|
Символ
|
Комбінація клавіш
|
!
|
Shift + 1
|
:
|
Shift + 6
|
«
|
Shift + 2
|
?
|
Shift + 7
|
№
|
Shift + 3
|
*
|
Shift + 8
|
;
|
Shift + 4
|
(
|
Shift + 9
|
%
|
Shift + 5
|
)
|
Shift + 0
|
‘
|
Alt (лівий) + 39 (на цифровій клавіатурі)
|
Завдання для самоконтролю:
Повідомлення зберігаються в ПК за допомогою пристроїв, які називаються
Щоб ввести до внутрішніх запам'ятовуючих пристроїв ПК
повідомлення з дискети, її слід помістити до
Урок 8.
Поділіться з Вашими друзьями: |