Розчинність речовин у воді. Вода як полярний розчинник. Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок



Дата конвертації15.01.2019
Розмір44 Kb.
ТипКонспект
Конспект уроку 19.

Тема: Розчинність речовин у воді. Вода як полярний розчинник. Будова молекули води, поняття про

водневий зв’язок.



Мета: формувати поняття про воду як розчинник, особливості будови молекули води, водневий

зв’язок



Обладнання: зразки кристалогідратів, підручник

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форми роботи: прийоми «Хімічна розминка», «Мікрофон», демонстрації

Хід уроку:

І. Організація класу

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Робота біля дошки


Види розчинів


1. Закінчити схему:

)

2. Прийом «Хімічна розминка» по основним поняттям попередніх уроків



  • Розчин

  • Розчинювана речовина

  • Розчинник

  • Розчинність

  • Фактори, що впливають на розчинність

  • Класифікація речовин за розчинністю


IV. Мотивація навчальної діяльності

Проблема: Чому вода є універсальним розчинником?



V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вода в природі (робота з підручником).

Першою причиною чому вода є універсальним розчинником – це її поширеність в природі.

Вода – це найпоширеніша в природі складна речовина. Продовжить мою думку …



Користуючись підручником стр.45, складіть 6 речень, які б починались із слова вода і свідчили про поширення води у природі.

1) Вода в молекулярному вигляді є в міжзоряному просторі.

2) Вода на Землі – одна із найпоширеніших сполук, вона вкриває ¾ поверхні утворюючи океани, моря, річки, озера.

3) Вода покриває полюса Землі у вигляді снігу і льоду.

4) Вода є у надрах землі (просочує грунт, входе до складу мінералів, утворює підземні води).

5) Вода є обов’язковим компонентом всіх живих організмів (організм людини на 70% складається з води).

6) Вода є в атмосфері у вигляді водяної пари.

Завдання . Без їжі людина може прожити 65 днів, а без води – лише 3. Наш організм складається на 70% з води. Якщо ви знаєте масу свого тіла, то можете обчислити, який об’єм води міститься у вашому організмі. Для цього необхідно зробити прості розрахунки: Маса тіла (в кг) : 3 * 2=об’єм води (в л)

Обчисліть об’єм води, який міститься в організмі людини вагою 70 кг.


2. Фізичні та хімічні властивості води (роздивляючись воду в склянці учні характеризують фізичні властивості води і на дошці записують рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості води:

CaO + H2O —>

Na2O + H2O —>

CO2 + H2O —>

P2O5 + H2O —>

Na + H2O —>

Будучи такою поширеною в природі вода відіграє величезне значення в житті людини:

- в організмі вода є середовищем в якому відбуваються всі хімічні процеси, що забезпечують життєдіяльність організму;

- жодне виробництво не обходиться без використання величезної маси води;

- вода регулює клімат на землі завдяки випаровуванню і конденсації, руйнує гірські породи, утворює осадові породи.

Щоб зрозуміти таку універсальність вивчимо з вами будову молекули води.

3. Будова молекули води.


  • Який тип хімічного зв’язку у молекулі води?

  • Зобразити схему утворення хімічного зв’язку в молекулі води

  • Що таке диполь?

Отже, молекула води являє собою диполь.

Молекули води полярні.

Молекули води мають кутову будову.

В молекулі води кут = 104,8*

Диполь – це рівні по величині але протилежні по знаку два заряди, що знаходяться на відстані один від одного.

Позитивний заряд зосереджений на атомі Гідрогену, негативний на атомі Оксигену.

- Подібне розчиняється в подібному. Вода має полярні молекули, і тому в ній розчиняються

речовини з полярними зв’язками. Речовини з ковалентними неполярними зв’язками, а це

більшість органічних сполук, у воді не розчиняються або дуже погано розчиняються.

4. Дається поняття про водневий зв’язок



Позитивно заряджені атоми Гідрогену однієї молекули притягають до себе негативно заряджені атоми Оксисену іншої молекули утворюється водневий зв’язок (позначається крапками).

Водневий зв’язок слабкіший за ковалентний полярний тому він легко розривається і сприяє випаровуванню води.


VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1. Прийом «Мікрофон». Клас розбивається на три команди. Кожна команда висловлюється за однією з тем:

«Розчини в природі»

«Значення розчинів в господарстві»

«Значення розчинів в побуті»

2. Чого більше за масою – води чи безводної солі – у кристалогідраті CuSO4·5H2O.


VІІ. Підведення підсумків уроку

Першою причиною чому вода є універсальним розчинником – це її поширеність в природі.

Подібне розчиняється в подібному. Вода має полярні молекули, і тому в ній розчиняються речовини з полярними зв’язками. Речовини з ковалентними неполярними зв’язками, а це

більшість органічних сполук, у воді не розчиняються або дуже погано розчиняються.


VІІІ. Домашнє завдання
Каталог: download -> version -> 1423692934 -> module
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів
module -> Жири. Склад, утворення, властивості. Жири в природі. Біологічна роль жирів
module -> Білки, склад їх молекул, властивості. Значення білків у життєдіяльності організмів


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка