Розробка заходу «Я і світ моїх професій»



Сторінка1/19
Дата конвертації11.12.2018
Розмір1.55 Mb.
#76810
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19
Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 31


Розробка заходу

«Я і світ моїх професій»
підготувала

вчитель трудового навчання

І категорії

Бондаренко Ольга Леонідівна


Методичний аналіз

до заходу «Я і світ моїх професій»
Тема проведеного заходу «Я і світ моїх професій» була вибрана для учнів 10 та 11 класів.

Основна модель проведення позакласного заходу вибрана інтерактивна (ділова гра). Захід гуманістично спрямований, на якому була створена доброзичлива атмосфера для співпраці вчителя та учнів. Під час проведення рольової гри і спілкування відбувалася постійна взаємодія між вчителем та учнями. У напівігровій формі учні разом з вчителем дізнавалися про принципи професійного самовизначення, вимоги, які висуває професія до людини, умови правильного вибору професії, фактори, які впливають на правильний вибір професії, основні інформаційні джерела для отримання необхідної інформації про професії та спеціальності.



Під час проведення позакласного заходу використовувалися такі технології:

  • Проектна технологія

  • Ігрова технологія

  • Групова (колективна) технологія

Для формування знань, вмінь та навичок, виховання і розвитку учнів були використані такі методичні прийоми:

  • Репродуктивний (вступне слово вчителя, «Мікрофон»);

  • Практичне завдання;

  • Частково-пошуковий;

  • Творчий (презентація, гра «Пригадай професію» (Показуха);

  • Інтерактивний (рольова гра «Інтерв’ю»);

  • Вправа «Мозковий штурм»;

  • Гра «Асоціації»;

  • Релаксація (Вправа «Бінго»)

Для проведення заходу було підготовлене та використане навчально-методичне забезпечення:

  • презентація «Я і світ моїх професій»;

  • інформаційні картки про різні професії;

  • рекламні буклети професій;

  • науково – популярна література про різні професії;

  • зразки професіограм.

Захід навчив учнів розрізняти основні поняття; дозволив дати можливість учням під час роботи розвивати культуру спілкування в групі, розширив їхній науковий кругозір. Цей захід був висвітлений на ТРК «Рудана» з метою профорієнтації учнів.

Тема: Я і світ моїх професій

Дидактичні задачі: Ознайомити учнів з вибором професії; із поняттям, призначенням і змістом професіограми. Навчити розрізняти такі поняття як професія, спеціальність, посада. Формувати свідоме ставлення до вибору професії та професійної придатності, усвідомлення всіх можливостей правильного вирішення цього питання як для них особисто, так і для держави. Допомогти у визначенні інтересів та здібностей. Сприяти вихованню всебічно розвиненої особистості. Виховувати в учнів потребу в отриманні як повної середньої освіти, так і спеціальної.

Очікувані результати для учнів: усвідомлення учнями важливості кожної професії для життя суспільства; розуміння учнями потреби в існуванні різних професій і відмінностей між ними; розуміння важливості й необхідності вибору професії кожною людиною; здатність до осмислення інформації про світ професій; прагнення до випробування себе в різних професіях шляхом участі у відповідних видах трудової діяльності; розуміння факторів, що впливають на вибір професії; відстоювання власної позиції при виборі професії; критичний аналіз власних можливостей при виборі професії; визначення життєвих пріоритетів, усвідомлення сенсу власного життя

Форма проведення: ділова гра

Форми і методи роботи: робота з карткою професіограм, групова та колективна робота, ігрові ситуації 

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран

Навчально-методичне забезпечення: науково-популярна література про різні професії, ілюстраційний матеріал, зразки професіограм, презентація «Я і світ професій», картки з професіями, рекламні буклети професій
Основні поняття: професія, спеціальність, посада, професійні наміри, професіограма.

1. Організаційна частина Привітання учнів. Представити гостей (прийом «Мікрофон»):

- Кодунова Ксенія Георгіївна – головний спеціаліст відділу активної підтримки Криворізького міського центру зайнятості.

- Бовдуй Ганна Петрівна – завідувач бібліотеки – філіалу № 10.

2. Повідомлення теми заходу. (слайд № 1,2)

3. Бесіда вчителя

Існує поняття, «як вік самовизначення». Це коли закінчується безтурботне дитинство та починається юність – пора підготовки до вирішення важливих проблем для кожної людини. І основна проблема – Ким бути? Да, дуже важко відразу зробити вибір та на все життя. Але в 14-15 років ще не обов’язково його робити, а ось замислитися необхідно.



Професійне самовизначенняце вибір професії і подальше формування людини як професіоналу. (слайд № 3 )

Процес професіонального самовизначення триває на протязі всієї трудової діяльності людини. Але на початку – навчання. Це перша сходинка, перший крок до вибору професії. Існує декілька рівнів професіональної підготовки: (слайд № 4 )



  • повна загальна середня – середньоосвітні заклади (школа)

  • професійна технічна - професійні училища, приватні професійні школи

  • базова вища – технікуми, педучилища

  • повна вища – інститути та університети.

А зараз давайте поговоримо про світ професій. Якщо подивитися на нашу школу, то звичайно, список професій, які необхідні для організації роботи школи, не обмежується 3-4.

Давайте подумаємо, представники яких професій працюють у нашій школі? (учні перечисляють професії)

Вчитель веде бесіду, спираясь на відповіді учнів. Якщо немає необхідних відповідей задає запитання-підсказки, наприклад:


  • Хто вам в школі робить прищеплювання?

  • Хто видає підручники?

- А як ви думаєте, скільки існує професій у світі?

В світі існує більш 40 тис. професій! Як зорієнтуватися в їх такій кількості? Як вибрати серед них ту, з якої розпочнеться ваш трудовий шлях, а може і залишиться на все життя? Вибір професії має бути свідомим і самостійним. Зробити правильний вибір – означає знайти своє місце в житті.



Формула правильного вибору: потрібно, хочу, зможу. (слайд № 5,6,7,8 )

Хочу-інтереси та схильності; зможу-здібності; треба – попит на певну професію.

За роки навчання в школі ви маєте змогу ознайомитися з окремими професіями на класних годинах, уроках праці, в ході екскурсій, відвідуючи гуртки. І звичайно деякі професії вам запали до душі.



Давайте розглянемо ілюстрації. Які ви бачите професії? (відповіді учнів) – (слайд № 9)



Але не все з того, що ви бачите є безпосередньо професією.



Вправа «Мозковий штурм»

Як ви вважаєте, чим відрізняється професія від спеціальності?



Професіяце вид трудової діяльності, яка потребує певні знання, вміння, навики, які здобуті у результаті спеціальній підготовки ( навчання, практика), досвіду роботи. (слайд № 10)

Наприклад: вчитель, інженер, слюсар, лікар.

Дуже часто виникає потреба у визначенні конкретної роботи, яку виконує людина, тобто в спеціалізації.

Спеціальністьце конкретна область професіональної діяльності. (слайд № 11)

Наприклад: вчитель - вчитель математики, біології, історії

інженер - інженер - електронник, інженер-конструктор

слюсар - слюсар-сантехнік, автослюсар

лікар - терапевт, хірург, травматолог

Зверніть увагу на наступну ілюстрацію! (слайд № 12)



На ній дві спеціальності – окуліст та ветеринар. Але це все люди однієї професії.

Каталог: uploads -> editor -> 2850 -> 98349
98349 -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
98349 -> та міського місячника «Про дотримання законодавства про загальну середню освіту»
98349 -> Стиснення та архівація файлів вчитель інформатики Криворізької загальноосвітньої школи №19
98349 -> Конспект інтегрованого уроку з інформатики та історії у 11 класі інформацйно-технологічного профілю
98349 -> Наказ №751 Про проведення районного фестивалю учнівської творчості «Наша дума, наша пісня не вмре, не загине», присвяченого відзначенню 200-річчя від дня народження Т. Г. Шевченка На виконання Постанови Верховної Ради України від 19
98349 -> Карточки-завдання для інтегрованого навчання в системі освіти для сталого розвитку
98349 -> Поняття і класифікація доходів сім’ї
98349 -> Назарова Оксана Пилипівна Крамська Ольга Борисівна Вчителі української мови Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №70 Кривий Ріг 2015 Зміст Всеукраїнський конкурс
98349 -> Всеукраїнський конкурс-огляд: “Школа сприяння сталому розвитку 2014-2015”
98349 -> Всеукраїнський конкурс-огляд: “Школа сприяння сталому розвитку 2014-2015”


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   19




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка