Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу



Дата конвертації05.11.2018
Розмір1.22 Mb.

Розвиток естетичного сприймання предметів та явищ навколишнього світу

Харченко Валентина Іванівна

вчитель образотворчого мистецтва

Вільшанської ЗОШ І-ІІ ступенів

Городищенської районної ради

Нехай буде для учнів золотим правилом: усе, що тільки можна надавати для сприймання почуттями, а саме: видиме – для сприймання зором, чутне – слухом, запахи – нюхом, те, що належить смаку,- смаком, доступне дотику – дотиком. Якщо які – небудь предмети можна відразу сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу схоплюються кількома почуттями… Я.А.Коменський

Головним завданням викладання образотворчого мистецтва є навчання учнів основам реалістичного малюнка, тому вчитель повинен будувати свою роботу з учнями на спостереженні та вивченні навколишньої дійсності

Головним завданням викладання образотворчого мистецтва є навчання учнів основам реалістичного малюнка, тому вчитель повинен будувати свою роботу з учнями на спостереженні та вивченні навколишньої дійсності

Естетичне сприйняття в першу чергу направлено на предмет в цілому , на його естетичну зовнішність, форму, красу кольору

На різних рівнях дитячого розвитку естетичне сприйняття має різний зміст. Але знайомство з предметом повинно мати особливий характер:

  • Цілісне сприйняття предмета
  • Виділення окремих властивостей предмета
  • Оцінка якостей предмета

У малюнках, ліпці, аплікації діти передають свої враження про оточуюче та виражають своє ставлення до нього

Для розвитку естетичного сприйняття учитель повинен розвивати в дітей спостережливість за натурою, формувати прагнення до правильного і реалістичного зображення її, звертати увагу на композицію зображення.

Компонувати свої задуми учитель вчить дітей на спостереженні і вивченні відповідних життєвих явищ, на систематичному вивченні художньої спадщини , за репродукціями творів художників.

Компонувати свої задуми учитель вчить дітей на спостереженні і вивченні відповідних життєвих явищ, на систематичному вивченні художньої спадщини , за репродукціями творів художників.

Малювання з натури

  • навчить дитину бачити красиве навколо, помічати прекрасне у звичайних предметах і явищах
  • розвиває зорову пам'ять за допомогою свідомого сприймання навколишніх предметів і явищ,кольорів
  • естетичне відчуття, сприймання, переживання красивого активізує свідоме мислення

Робота над пейзажем допомагає дітям зрозуміти красу рідного краю

Щоб навчитися зображати природу, учням слід ознайомитися з основами кольорознавства та перспективи


І. Левітан “ Золота осінь”

Поленов В. Д. Золота осінь.

Малюючи з натури квіти, листя, плоди,птахів, метеликів і стилізуючи їх, діти вчаться потім виконувати подібні малюнки за уявою

Наочність на уроках образотворчого мистецтва є важливим засобом емоційного сприйняття предметів та явищ

Велику роль в естетичному сприйнятті відіграють вдало підібрані предмети для малювання з натури, наочні навчальні посібники

Учитель повинен навчити дітей не тільки дивитися на предмети, а й «бачити» їх характерні деталі

З перших рухів олівцем по поверхні паперу весь час відбувається свідома робота, міркування щодо розв’язання завдань поступового зображення предмета. У цій напруженій роботі дитяча думка повинна йти від найпростішого до складнішого, від легкого до важчого.

Метод порівняння

  • Готуючи учнів до малювання з натури ,учителю потрібно звертати увагу на різноманітність форм і кольорів дерев, листків, квітів,плодів, порівнювати, зіставляти їх між собою.
  • Метод порівняння цінний тим, що він активізує дітей, зобов’язує їх глибше мислити, більше спостерігати оточення, життя, природу.

“Веселий художник ” намалюй,яким ти уявляєш кожен місяць за описом

ЧЕРВЕНЬ — хлопчик усміхнений, бадьорий, жвавий, червонощокий, зробив собі з мачку капелюшок.

ЛИПЕНЬ — добрий, щедрий,кучерявий,в золотистій сорочці, мчить із вітром. СЕРПЕНЬ — урожайний, має вуса колоскові, у руці корзинка з грибками і багряними листками.

Намалюй сонечко за поданим описом

1.Сонце сміється з небозводу. 2. Сонечко лагідне, ласкаве. 3. Сонечко втомилось і лягло спочити.

Завдання для розвитку сприйняття предметів та явищ навколишнього світу

  • Складіть і намалюйте біографію парти, цукерки, морозива, вітру.
  • Зробіть малюнок кольоровими плямами.
  • Зробіть малюнок геометричними фігурами.
  • Намалюйте карету так, як малює мороз на вікнах.
  • Намалюйте «шматочок» світу очима павучка.
  • Намалюйте свій найцікавіший сон.
  • Оберіть будь-який неживий предмет. Намалюйте його живим. Наприклад: будинок: двері — як рот, вікна — як очі, дах — як берет.
  • Намалюйте «будинок, у якому живе Дощ» (Сонце).
  • ? Намалюйте.
  • Уявіть, що, підійшовши ввечері до свого ліжка, ви почули, що ліжко... заговорило. Ваші дії? Намалюйте ліжко, що говорить.

Для естетичного сприйняття предметів та явищ навколишнього світу бажано поєднувати навчальні завдання на уроці з позакласною роботою із образотворчого мистецтва


Відвідуваннями музеїв або проведення екскурсій в природу, по селищу, місту, до іншого міста .

Бажаю успіхів!

Уроки образотворчого мистецтва покликані на те,щоб дати можливість учневі відчути та зрозуміти природу, явища навколишнього середовища, відчути красу реального світу, її невичерпність і неповторність, порівняти її з красою , створеною руками митця-художника, скульптора, архітектора, народного умільця. Завдяки цьому віднайти своє бачення явищ та процесів, що відбуваються у навколишньому світі.


Каталог: fr
fr -> М. методичні матеріали щодо змісту та організації самостійної роботи студентів, поточного І підсумкового контролю їх знань з дисципліни «міжнародне право»
fr -> Програма дисципліни "Країнознавство" для бакалаврів денної форми навчання
fr -> План заходів з реалізації Стратегії розвитку Івано-Франківської області на період 2015 – 2017 роки
fr -> Організація з безпеки І співробітництва в Європі (обсє)
fr -> Ринок міжнародних перевезень
fr -> Міжнародне науково-технічне співробітництво
fr -> Міждержавні економічні організації
fr -> Міністерство освіти І науки україни державний вищий навчальний заклад «київський національний економічний університет імені вадима гетьмана» Кафедра правового регулювання економіки
fr -> Основи комп’ютерної верстки
fr -> Методичні рекомендації щодо виконання курсової роботи з дисципліни «фінансовий облік»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка