Розвиток мовлення. Інтерв’ю як жанр публіцистичного стилю



Скачати 17.69 Kb.
Дата конвертації11.12.2018
Розмір17.69 Kb.
ТипУрок
Тема уроку: Розвиток мовлення. Інтерв’ю як жанр публіцистичного стилю.
Мета: познайомити з деякими жанрами публіцистичного стилю; акцентувати увагу на інтерв’ю, закріпити знання про публіцистичному стилі мовлення, удосконалювати вміння аналізувати текст, визначати стиль, тип мовлення, тему, основну думку, доводити свою думку.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів
- Дорогі учні, на минулому уроці ми з вами писали контрольний підсумковий диктант. Загалом результати деяких учнів мене порадували. Окрім того, в нас були ще тренувальні вправи. Давай ще раз згадаємо, що ми повторювали на минулому уроці. У цьому нам допоможе один із учнів класу.
II. Перевірка домашнього завдання
Перегляд вчителем домашніх робіт у зошитах. При цьому опитування деяких учнів, щодо вивченої теорії ними вдома.
III. Вивчення нового матеріалу
- Сьогодні ми познайомимося з жанром публіцистичного стилю — інтерв’ю. Удома вам належить написати інтерв’ю, а цей урок вам допоможе виконати правильно домашнє завдання.
Слово «інтерв’ю» іноземного походження. Як ви розумієте його значення? (Відповіді учнів)
Запис визначення у зошити.
Інтерв’ю — призначена для поширення в пресі, по радіо і телебаченню бесіда у формі запитань і відповідей з яким-небудь особою з актуальних питань.
Хто обов’язково повинен брати участь в інтерв’ю? (Відповіді учнів)
Хто може бути співрозмовником журналіста?(Політичний діяч, художник, актор, спортсмен та ін.) І цей список можна продовжити.
Але роль кореспондента не зводиться до записування відповідей співрозмовника. Успіх інтерв’ю залежить і від підготовки журналіста до бесіди і від уміння розташувати співрозмовника до бесіди, і, що важливо, від уміння керувати бесідою.
-Як повинен підготуватися до інтерв’ю кореспондент?(відповіді учнів). Журналіст повинен попередньо познайомитися з майбутнім співрозмовником і, якщо це необхідно, — з подією, про яку піде мова, обов’язково продумати питання і чітко їх сформулювати відповідно до теми і завданням інтерв’ю. Питання бувають відкриті і закриті.
Отже, підготовча робота проведена. Але інтерв’ю має певну композицію.
План (запис у зошити).
Вступ. Корреспондент представляє співрозмовника.
Основна частина. Бесіда.
Висновок. Подяка, побажання.
Завдання: прослухайте інтерв’ю і виконаєте завдання:
В Україні вже досить довгий час йде війна. Війна специфічна. Уявлення про неї дуже різні. Інформація подається різна, а часом суперечлива. Протягом однієї з поїздок волонтери поставили ряд важливих запитань бійцям на передовій. Інтерв'ю записувались в складних умовах, але жодного редагування не відбувалось.
Отже пряма мова.
- Добрий день! Розкажіть про себе. Де служите? Як потрапили на службу (мобілізовано, контрактник)? Як давно Ви вже тут?
- Служу я в Дебальцево. Протитанкова (батарея), 128 дівізія (насправді - бригада).
- Як давно Ви вже тут?
- З серпня служу. Доброволець.
- Чи маєте попередній бойовий досвід?
- Маю, служив у Чечні.
- В чому різниця між нашим АТО та війнами, в яких брали участь?
- Ну яка? Росія в Чечні била по населеним пунктам, не було різниці який населений пункт, чи є мирні жителі. Тут ми не б'єм по населеним пунктам, а терористи/сепаратисти, вони б'ють точно так, Росія робить, як в Чечні, так і тут.
- Чого не вистачає українцям для перемоги?
- Рішучості правительства чи Верховній Раді.
- Що Ви можете сказати щодо забезпечення? Хто допогає Вам особисто: держава/волонтери/власні кошти? До речі, яка у Вас заробітна плата зараз і чи отримуєте Ви її?
- Заробітну плату отримую, 5500 грн. Допомагають нам волонтери. (На секунду замислюється). Багато волонтери.
- Чого не вистачає особисто Вам та Вашому підрозділу?
- Все є. (Скромність цих людей вражає, "все є" гарно ілюструють фотографії).
- За що Ви найбільше переживаєте знаходячись тут?
- Я переживаю за хлопців молодих, яким по 20 років, по 21-му, тому що вони ще життя не прожили.
- Що Ви можете сказати про супротивника? Чи доводилось Вам з ними бачитись? Говорити з ними або чути їхні розмови? Чи змінилась їхня поведінка/тактика протягом того часу, що Ви тут?
- Бачитись мені не приходилось... (згадує). Ні, приходилось! Ми взяли полоненних тут, у нас... Вони зайшли, ми їх здали СБУ.
- Ви голосували на парламентських виборах?
- Ні.
- Чого чекаєте від нового парламенту та президента?
- Рішучості!
- Як налаштовані Ви та Ваші побратими? Чого очікуєте? На що сподіваєтесь? Чи впевнені Ви в своїх силах?
- Не впевнені, тільки нам щоб команду дали найпевнішу.
- Чим плануєте зайнятись після війни?
- Думаю на контрактну службу піти.
Назвіть тему і завдання інтерв’ю.
Прослідкуйте за композицією інтерв’ю.
Запишіть приклади відкритих і закритих питань.
Які питання виявилися цікавими?
Перегляд інтерв’ю. Відповіді учнів.
- Що б ви порадили інтерв’юеру?
-Що таке ексклюзивне інтерв’ю?

IV. Рефлексія уроку
- Чим цікавий цей жанр публіцистики?
- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

V. Домашнє завдання
Повторити, що таке публіцистичний стиль, вивчити конспект у зошитах, складіть міні — інтерв’ю з керівництвом школи.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка