Розв’язування задач на відсотки



Дата конвертації23.03.2019
Розмір24.4 Kb.
#85388
Математика 6 клас

Тема: Розв’язування задач на відсотки.

Мета: вдосконалити вміння учнів розв’язувати текстові задачі на відсотки за допомогою пропорції та застосовувати їх для розв’язування задач більш високого рівня складності. Реалізувати наскрізні лінії компетентностей підприємливість і фіеаесова грамотність. Розвивати пізнавальний інтерес, активність розумових операцій, творчі та інтелектуальні здібності. Виховувати охайність ведення записів, навички дослідження оточуючого світу за допомогою засобів математики, бажання творчо працювати на уроці.

Обладнання: картки із завданнями, плакати з розв’язками задач, які групи виконують самостійно.

Хід уроку



І. Організаційний етап.

Як сказав Томас Едісон відомий англійський фізик Відкриття — це 10% натхнення і 90% праці. Тож бажаю Вам натхнення під час сьогоднішніх відкритів

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

І перш ніж ми почнемо відкривати перевіримо дз. Вправи «лови помилку»

806



60 - 100%

60 – 100%

Х – 30%

Х – 75 %

60:х = 100:30

60:х = 100:75

Х = 60*30:100

Х = 60*75:100

На дошці і на картках завдання з помилкою

Нагадайте яку тему ми з вами зараз вивчаємо?

(очікувана відповідь: тему ,,Пропорція. Відсоткові розрахунки’’).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слова вчителя: ,, Пропорція. Основна властивість пропорції. Відсоткові розрахунки’’. Сьогодні ми узагальнимо свої знання і розв’язуватимемо текстові задачі на відсотки за допомогою пропорції.

Але на початку нашої роботи я хочу запитати вас, чи чули ви коли-небудь від батьків, наприклад, такі питання?

Де краще купувати одяг? Чому дорожчають продукти? Куди вигідніше вкладити гроші.

Ми увесь час помічаєм, що слово "відсоток" вимовляється людьми постійно. У магазині деякі люди читають на упаковці, скільки міститься відсотків солі або цукру в тому або іншому продукті. У банку ми бачимо скільки відсотків прибутку можна отримати на вкладені гроші або під який відсоток можна взяти кредит. Часті акційні скидки у магазинах пропонують знижки на 5%, 10%, 25% тощо. Відсотки в повсякденному житті використовуються практично постійно: у медицині, на виборах, у магазині, у розчинах, у банках, у статистиці, у податках, у кулінарії. Такий список можна
продовжувати довго. Перераховувати де і як використовується відсоток можна нескінченно.

Тому на деяких прикладах ми хочемо розповісти, який важливий у нашому повсякденному житті відсоток.



Наша задача: Розібратися як відсоток використовують, як його застосовують в магазині, в банку і як від відсотків залежить наше життя. То ж тема нашої подорожі– «Відсотки навколо нас».

IV. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Незакінчене речення

1) Пропорція – це… рівність двох відношень

2) Добуток крайніх членів пропорції дорівнює… добутку її середніх членів

3) Якщо дві величини збільшуються в однакову

кількість разів, то вони називаються… пропорційні

4) Рівність двох відношень називається… пропорцією

5) Сота частина числа або величини називається… відсотком

7) Відношення дробових чисел можна замінити… дією ділення

8) Відношення чисел показує… яку частину, або у скільки разів

9)  Щоб знайти відсоток від числа… помножити на цей відсоток і поділити на 100

  1. Щоб знайти число за значенням його відсотка Поділити на відсоток і помножити на 100

  1. Знаходження відсоткового відношення. Помножити на 100 обернене відношення цих чисел

Виконання усних вправ.

4. Знайдіть 1%, 10%,20%, 25%, 50% числа:

а) 100; б) 250; в) 3000.



5. Виразіть десятковим дробом:

а) 15%; б) 60%; в) 70%; г) 82%.



  1. Знайдіть відношення чисел

  1. 12 до 36; 2) 9 до 4.

Що показує кожне з цих відношень?

  1. Які числа можна підставити замість зірочки, щоб пропорції були правильними?

  1. * : = : * ; 2) : * = * : 1.

3.Знайти: а) 10% від 200 га; б) 20% від 500 грн.; в) 25% від 100 км.

4. Знайти число, 3% якого дорівнюють 21; 15% якого дорівнюють 60.

Отож сьогодні ми розв’язуємо задачі на відсотки. А в результаті ви зможете відповісти на питання де краще купувати одяг? Куди вигідніше вкладати гроші. І чому дорожчають продукти?
ч
V. Удосконалення вмінь та навичок.

2. Один банк виплачує 40% річних за вкладами, а інший - 20% за кожні півроку. У який банк вигідніше вкладати 1000 грн?
3. Банк нараховує на вклади 5% річних. Скільки грошей необхідно покласти на рахунок у цей банк, щоб через рік нарахування за вкладами становили 1 тис. грн.?
4. Який прибуток принесуть 400 грн., які вклали на 2 роки у банк з відсотковою ставкою 20% річних?

Учні поділені на три групи ,, Агрономи ’’, ,, Будівельники ‘’, ,, Економісти ‘’.


Виконання письмових вправ.
Задачі групи ,, Агрономи’’.

  1. Площа поля дорівнює 520 га. За добу було зібрано врожай з 18% площі поля. З якої площі ( в гектарах)було зібрано врожай?

  2. З 20 зерен гороху зійшло 18. Знайти відсоток схожості.

  3. Знайти відсоток вмісту цукру в розчині, якщо в 400 г розчину міститься 18 г цукру (група виконує самостійно).

Задачі групи ,, Будівельники’’.



  1. За місяць бригада робітників побудувала 88,4 км дороги, що становило 104% плану. Скільки кілометрів дороги треба було побудувати за планом?

  2. Авансом робітник одержав 252 грн., що становить 35% його заробітної плати. Яка зарплата у робітника?

  3. Будівельники повинні були прокласти 480 м шляхопроводу. За перший тиждень вони виконали 32% роботи. Скільки метрів шляхопроводу проклали будівельники за перший тиждень?( група виконує самостійно).

Задачі групи .. Економісти’’.



  1. Громадянин поклав гроші в банк на рік. Банк сплатив 18% річних, що склало 540 грн. яка сума була покладена в банк?

  2. Ганна Іванівна взяла у банку кредит у сумі 2000 грн. під 16% річних. Визначте, яку суму повинна сплатити вона банку через рік?

  3. Ощадний банк сплачує своїм вкладникам 12 % річних. Скільки грошей треба покласти в банк, щоб через рік одержати прибуток 54 грн.?(група виконує самостійно).

Додатково задача на суміш:

Деталь містить 28% міді, 56 % заліза, а решта

144 г - нікель. Скільки грамів важить деталь?



VI. Підсумки уроку.
Питання до учнів.

  1. Пригадайте, яку мету ми ставили перед собою на уроці?

Чи досягли мети?

  1. Чи потрібна математика в житті? Де її застосовують?

  2. Чи сподобався вам урок? Що сподобалось особливо під час уроку?

Що не сподобалось?

  1. Виставлення оцінок.


VI. Домашнє завдання.
Я бажаю вам успіху! Урок закінчено!
Каталог: resources
resources -> 2: нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та інтернету в бібліотеці
resources -> Теми рефератів (доповідей) з основ екології
resources -> Міжнародне ціноутворення
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни історія міжнародних відносин для студентів IV курсу історичного факультету
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни «Історія Західної Європи І Північної Америки Нового часу. Перший період»
resources -> Рефератів з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням»
resources -> Програма навчальної дисципліни Еволюційна психологія напрям 030102 психологія
resources -> Програма курсу «інтелектуальна свобода та доступність інформації в демократичному суспільстві. Етика бібліотечного працівника»
resources -> Основи здоров'Я 2 клас Посібник для вчителя


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка