Секція природничої освіти про деякі аспекти викладання шкільного факультативного курсу «фізика в русі» крізь призму stem-освіти



Сторінка1/2
Дата конвертації20.09.2018
Розмір1.73 Mb.
#50084
  1   2
Управління освіти Чернівецької міської ради

Міський методичний центр

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 30

І міська віртуальна науково-практична

конференція «Талант і елітарність»

(секція природничої освіти)
ПРО ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ШКІЛЬНОГО ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ «ФІЗИКА В РУСІ»

крізь призму STEM-освіти

(навчально-методичні та наукові матеріали)


Автор – Деркач Наталія

Антонівна, вчитель фізики та інформатики, категорія

вища, вчитель-методист

Чернівецької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 30

Чернівці

2018


АНОТАЦІЯ
Наукова новизна навчально-методичних та наукових матеріалів «Програми факультативного курсу «Фізика в русі» 8(9) клас» та статті «Про деякі аспекти викладання шкільного факультативного курсу «Фізика в русі» 8(9) клас крізь призму STEM-освіти» полягає в тому, що автором Деркач Н.А. презентовано типографську версію навчальної програми шкільного факультативного курсу «Фізика в русі» (визначні технічні відкриття та винаходи ХV-ХХІ століття) для учнів 8(9) класів, яка була рекомендована Вченою радою ІППО Чернівецької області (Протокол №4/110 від 17.09.2013 року) для направлення в науково-методичну комісію природничих дисциплін Міністерства освіти і науки України на розгляд для надання грифу «Схвалено Міністерством освіти і науки України» і схвалена науково-методичною комісією з фізики та астрономії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Лист №14.1/12-Г-144 від 19.02.2014 р.) та тези наукової статті «Про деякі аспекти викладання шкільного факультативного курсу «Фізика в русі» 8(9) клас крізь призму STEM-освіти», яка була надрукована у збірнику матеріалів ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «STEM-освіта: стан впровадження та перспективи розвитку», 9-10 листопада 2017 року, м.Київ – К.: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», 2017 – с.160.

Навчальна програма факультативного курсу «Фізика в русі» надрукована у типографії ПВКФ «Технодрук» (м.Чернівці) у 2014 році.



Актуальність роботи. З урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту», де особлива увага спрямовується на розвиток науково-технічного напрямку в навчально-методичній діяльності, використання елементів STEM-освіти під час вивчення програми факультативного курсу «Фізика в русі» є досить актуальним і буде сприяти популяризації науково-технічної творчості та підвищенню престижу інженерних спеціальностей серед молоді.

ЗМІСТ стор.

АНОТАЦІЯ ………………………………………………………………3
РОЗДІЛ 1. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОГРАМИ ФАКУЛЬТАТИВНОГО

КУРСУ «ФІЗИКА В РУСІ» (Визначні технічні відкриття та винаходи

ХV-ХХІ століття) для учнів 8(9) класу .....................................................4



    1. Сертифікат на публікацію матеріалу в журналі «Відкритий урок:

розробки, технології, досвід»………………………………………….....6
Додаток №1………………………………………………………………..7

Додаток №2..………………………………………………………………8



РОЗДІЛ 2. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної

конференції «STEM-освіта: стан впровадження та перспективи

розвитку», 9-10 листопада 2017 року, м.Київ – К.: ДНУ

«Інститут модернізації змісту освіти», 2017……………………………9



2.1. Стаття «Про деякі аспекти викладання шкільного

факультативного курсу «Фізика в русі» 8(9) клас крізь

призму STEM-освіти» ………………………………………………….14
Додаток № 3. Презентація до теми роботи у програмі PowerPoint

Режим доступу:

http://zosh-30cv.at.ua/downloads/talant/zosh_30_derkach_n_a_fizika_v_rusi_stem.pptx

РОЗДІЛ 1.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОГРАМИ ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ

«ФІЗИКА В РУСІ»

(Визначні технічні відкриття та винаходи ХV-ХХІ століття)

для учнів 8(9) класу

В навчальній програмі МОН України з фізики відзначається, що фундаментальний характер фiзичного знання як фiлософiї науки i методологiї природознав¬ства, теоретичної основи сучасної технiки i виробничих технологiй визначає освiтнє, свiтоглядне та виховне значення шкiльного курсу фiзики як навчального предмета. Урахування пiзнавальних iнтересiв учнiв, розвиток їхніх творчих здiбностей i формування схильностi до навчання фiзики здiйснюється завдяки особистiсно орiєнтованому пiдходу, запровадженню факультативних курсів.

З метою активізації пізнавального інтересу учнів до вивчення фізики, мною розроблена програма факультативного курсу «Фізика в русі» (Визначні технічні відкриття та винаходи ХV-ХХІ століття) для учнів 8-9 класів, яка була розглянута Радою міського методичного кабінету управління освіти Чернівецької міської ради (Протокол № 3 від 14.02.2013 року), схвалена і рекомендована Вченою радою Інституту післядипломної освіти Чернівецької області на присвоєння грифа «Схвалено Міністерством освіти і науки України» (Протокол № 4/110 від 17.09.2013 року) (Додаток №2).

Програма схвалена науково-методичною комісією з фізики та астрономії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (Лист №14.1/12-Г-144 від 19.02.2014 р.) (Додаток №1).



Навчальна програма факультативного курсу «Фізика в русі» надрукована у типографії ПВКФ «Технодрук» (м.Чернівці ) у 2014 році (Рис.1).

Рис.1 Програма «Фізика в русі», видавництво ПВКФ «Технодрук» м.Чернівці

Присвячується програма моєму дорогому батькові, Заслуженому раціоналізатору України - Торчинському Антону Пилиповичу (10.05.1929 – 28.06.2012 р.р.) (Рис.2) а також людям-винахідникам, які генерували нові ідеї і прагнули їх зробити дійсністю.



Рецензенти програми: Бесага Роман Миколайович, кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри оптики і видавничо-поліграфічної справи, заступник декана з навчально-методичної роботи ІТФ ЧНУ ім.Ю.Федьковича; Тумак Антоніна Феодосіївна, вчитель – методист, методист міського методичного центру Управління освіти Чернівецької міської ради (Рис.3).

Актуальність програми полягає у тому, що вона є спробою поєднання історичного минулого із сучасними досягненнями фізики в науці і техніці в один факультативний курс, який сприяє розвитку ключових та предметних компетентностей учнів.

Новизна програми полягає у тому, що вона може розглядатися як суттєвий додаток до поглиблення і розширення вимог до базового рівня освіти з фізики для учнів 7-9 класів. Матеріал тем добирався так, щоб курс факультативу не дублював Програму з фізики основної школи, а доповнював та розширював можливості застосування фізичної науки на конкретних прикладах досягнень науки і техніки.



Каталог: downloads -> talant
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс
talant -> Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках природознавства


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка