Шкільна форма -це примусовість чи засіб внутрішньої та зовнішньої самоорганізації учня?



Дата конвертації22.11.2018
Розмір44 Kb.
#65927
ТипУрок
УРОК-ДИСПУТ у 8 класі НА ТЕМУ:

«ШКІЛЬНА ФОРМА -ЦЕ ПРИМУСОВІСТЬ ЧИ ЗАСІБ ВНУТРІШНЬОЇ ТА ЗОВНІШНЬОЇ САМООРГАНІЗАЦІЇ УЧНЯ?»
Мета: сприяти розвитку мовлення учнів, уміння дискутувати, дотримуючись

культури мовлення; розвивати логічне мислення школярів та їх естетичні

смаки; виховувати пошанність до шкільних традицій і національно-мовну

особистість.



Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Обладнання: музичний супровід із шедеврів інструментальної музики,

мікрофон, виставка фотографій батьків про шкільне життя, малюнки.
Девіз уроку:

Учіться дискутувати

ваші виступи збагачуватимуть інших,

якщо вони оригінальні,

сприятимуть знаходженню істини

Л.Скуратівський


ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

1. Учитель пропонує учням, об'єднаним у групах, що готувалися до уроку, опрацювати тему уроку у формі дискусії та записати девіз уроку й значення слова «імідж» (поширене уявлення про образ, об'єкт тощо), диспут.

2. Далі зауважує, що кожна з двох груп буде змагатися у своєму красномовстві, дотримуючись Правила уроку «Говорить той, у кого мікрофон"

3. Кожна з груп готувала відповідні рекламні паузи, малюнки.
II. Ведення дискусії

Вчитель. Добрий день! Добрий день! Сьогодні ми проводимо незвичайний урок: «Шкільна форма—це необхідність чи примусовість?»,отже перше питання:

Як ви думаєте, для чого ми повинні говорити сьогодні про шкільну форму?

Учні відповідають, що це проблемне питання, бо багато хто зі школярів ігнорують питання щодо носіння шкільної форми. Одягаються, йдучи до школи в що-небудь, тільки не в форму. Приходять до висновку, що шкільна форма на сьогоднішній час — учнівська проблема.

• Поясніть, будь ласка, чому багатьом із вас не хочеться носити шкільну форму?

• Що вам відомо з нашого шкільного статуту щодо учнівської форми? Пояснення слова статут (правила школи)

• Яку ви маєте думку щодо висловів видатних людей: «Слова — теж учинки», «Мова та одяг — імідж людини?».



Рекламна пауза «Гумористична» (інсценізація гуморесток)

СОРОЧКА


Хитрий Едик шепче Жорі: — Я тобі дістану.

Закордонну сорочину з чистого лавсану.

То така, що можна місяць сміливо таскати:

Взяв ганчірку, витер колір — і не треба прати,

Жора свиснув:— Ти, братику, як попав у точку

Я й так ношу по місяцю будь-яку сорочку... (П. Глозовий)


ПОЛЮБУЙТЕСЬ, ДОБРІ ЛЮДИ!

У неділю вранці-рано школярку лає мати: — Де ти тільки научилась таке виробляти?

Настовбурчила над лобом високу копицю,

Вузесеньку, як дудочка, пошила спідницю.

Як на себе натягаєш оту одежину, Наче пхаєш гарбузяку у тісну торбину.

(П. Глазовий)
Вчитель. Поясніть прослухані вами гуморески. Як ви зрозуміли їх? Про що в гуморесках ідеться? (Критика зовнішності людей, які позбавлені здорового глузду)

• Поясніть свої малюнки щодо шкільної форми. Чому саме така форма вам подобається?

• Продемонструйте й прокоментуйте нинішню шкільну форму (дівчинки та хлопчика). Позмагаймось: «Хто краще?».

Учні пояснюють, що шкільна форма підкреслює імідж школяра, дисциплінує

і навіть прикрашає.
Рекламна пауза

Реклама форми для занять з фізкультури. Виступ учнів у супроводі музики.



Вчитель. Що вам відомо про шкільну форму, яку носили попередні

покоління? (Учні принесли фотографії про шкільні роки своїх батьків.) Коли

вперше з'явилася учнівська форма?

Виставка фотографій, альбомів.

Яка, на ваш погляд, шкільна форма є кращою: сучасна чи попереднього

покоління?

Як ви думаєте, чому ж випускники школи на останній дзвінок одягають

шкільну форму часу навчання їхніх батьків?


Поясніть, будь ласка, ситуації (самостійно)

Вчитель. Прочитайте ситуації і прокоментуйте чому саме таку відповідь ви

обрали.


1. Який імідж школяра буде вищим при наявності шкільної форми, коли:

а) учень у затемнених окулярах;

б) в окулярах;

в) без окулярів;

2. Як ви думаєте, що можна класти в зовнішню, нагрудну кишеню піджака? а) ручку;

б) гребінець;

в) мобільний телефон;

г) хусточку;

3. Як ви думаєте, чи можна одягати прикраси в школу? Якщо можна, то які? (Банти, обручі, краватки, бабочкихлопцям)

4. Якщо ви одягли прикраси, то якими, на вашу думку, вони повинні бути?

а) модними;

б) яскравими, щоб привернути увагу;

в) вишуканими, але скромними.
Виступ віршів про шкільну форму
Форма шкільна —не всім до душі,

Та примусовістю вважати її не спіши!

Вона привчає до дисципліни,

Яка усім так необхідна,

За формою можна відрізняти,

Скільки тобі років, тринадцять чи п'ять.

У бордовій формі учні зустрічаються, У початкових класах вони навчаються. Ну а учні, що в зеленій,'

Вчаться в класах у середніх.

Чорний жакет та чорні брюки —

Це старшокласники, тобто ми.

Але з іншого боку, постійно у формі ходить

Кому не надоїсть, ну скажіть?

Та зробити вибір треба:

Форма — це примусовість чи потреба?

Мені подобається форма шкільна,

Імідж учня підкреслює вона:

Охайність, шляхетність, стриманість, діловитість.

З біленьким комірцем та манжетами,

Що з-під піджака виглядають,

Немов солідного банківського працівника,

Школярі в такій формі являють

Бо школа — то теж праця. А як же інакше?


«Шкільна форма»

Це примус, а може, проблема?»

Щойно замислилася школярка Олена.

Одні школярі й школярки дуже хочуть

Ходити до школи, немов на пляжі в Сочі.

Інші ж забули про навчання,

Вимагають від батьків для себе Модного вдягання.

До школи, немов на подіум поспішають

Бо, бачте, модницями себе уявляють.
Підсумки уроку: (завдяки свічки)

Що сподобалося під час уроку? Що не сподобалось? Ваші побажання.


Ознайомлення учнів зі статтею про шкільну форму.
Каталог: 2017
2017 -> Затверджую ректор нмау ім. П.І. Чайковського Рожок В.І. 2016 р. Положення
2017 -> Програма навчальної дисципліни підготовки бакалавра спеціальності 010101 «Дошкільна освіта» 2016
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи Львів 2016 Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи
2017 -> План роботи обласного навчально-методичного центру підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів
2017 -> Галицько-Волинське князівство
2017 -> Робоча програма навчальної дисципліни «о снови професійної безпеки та здоров’я людини»
2017 -> Методичні вказівки щодо організації самостійної роботи студентів 3,4 курсу з дисципліни Іноземна мова
2017 -> Методичні рекомендації м. Вільнянськ 2017
2017 -> Вплив струму на організм людини. Заходи техніки безпеки під час роботи з електричними пристроями


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка