Школа молодого викладача в спбл



Дата конвертації09.12.2018
Розмір4.68 Mb.
ТипУрок

Школа молодого викладача в СПБЛ


Форми організації

навчання

План

  • Поняття про форми організації навчання.
  • Історичний розвиток форм навчання
  • Характеристика форм навчання
  • Типи та структура уроків
  • Вимоги до уроку та підготовка викладача до уроку

Форма організації навчання


Зовнішнє вираження

узгодженої діяльності викладача та учнів, що здійснюється у встановленому порядку і певному режимі

Взаємозв'язок форм і методів навчання


ФОРМА

МЕТОД

ФОРМА

Історичний розвиток організаційних форм навчання

  • Індивідуальна форма
  • Індивідуально-групова форма
  • Система взаємного навчання
  • Система вибіркового навчання
  • Лабораторно-бригадна система навчання
  • Класно-урочна система навчання

Перевірка домашнього завдання

Основні методи:

  • Усне індивідуальне опитування
  • Фронтальне опитування
  • Міні-диктанти
  • Робота біля дошки
  • Перевірка за допомогою карток-завдань
  • Комп'ютерне тестування

Урок основна форма організації навчання


Логічно завершений, цілісний елемент навчально-виховного процесу, в якому представлені мета, засоби і методи навчання; проводиться з постійним складом учнів у відведених рамках занять за твердо встановленим розкладом і організацією навчання за одним і тим же навчальним матеріалом

Елементи уроку

  • Організаційна частина
  • Мотивація навчальної діяльності
  • Перевірка знань учнів
  • Стимулювання навчальної діяльності
  • Актуалізація опорних знань учнів
  • Пояснення нового матеріалу
  • Діагностика правильності засвоєння учнями знань
  • Закріплення нового матеріалу
  • Підбиття підсумків уроку
  • Повідомлення домашнього завдання

Організаційна частина уроку

  • Мета: Мобілізувати учнів до праці, активізувати їх увагу, створити робочу атмосферу на уроці
  • Компоненти:

  • Привітання
  • Виявлення готовності до уроку (зовнішній стан приміщення, робочих місць учнів, осанки та зовнішнього вигляду учнів)
  • Перевірка відвідування

Мотивація навчальної діяльності учнів

  • Суть: формування в учнів потреби вивчення конкретного навчального матеріалу
  • Містить: повідомлення теми, мети та завдань уроку, переконання учнів в індивідуальній та суспільній значимості навчання

Вивчення нового матеріалу

Основні вимоги:

  • Доступність викладу навчального матеріалу
  • Виділення основного, головного в повідомлюваних знаннях
  • Використання наочності
  • Організація зворотного зв'язку

Закріплення нового матеріалу

Основні методи:

  • Вибіркове фронтальне опитування
  • Колективна робота на вироблення вміння застосовувати набуті знання на практиці (розв'язування вправ, задач тощо)
  • Самостійна робота

Підбиття підсумків уроку

Основні елементи:

  • Коротке повідомлення про виконання запланованої мети та завдань уроку
  • Відображення позитивних та негативних аспектів діяльності класу та окремих учнів
  • Загальна оцінка роботи класу та окремих учнів

Повідомлення домашнього завдання

Вимоги:

  • Домашнє завдання повинно складатися різнорівневі відповідно до 12-ти бальною системою
  • Викладач повинен пояснити, як потрібно виконувати домашнє завдання
  • Проконтролювати зроблений запис у зошитах учнів

Структура інтерактивного уроку

  • Мотивація навчальної діяльності (5%)
  • Представлення мети та очікуваних навчальних результатів (5%)
  • Надання необхідної інформації (10%)
  • Інтерактивна вправа – центральна частина заняття (60%)
  • Підбиття підсумків оцінювання результатів уроку (20%)

Шляхи удосконалення уроку

  • Різноманітність видів уроків
  • Максимальна щільність уроку
  • Насиченість уроку різними видами пізнавальної діяльності
  • Організація самостійної діяльності учні
  • Встановлення між предметних зв'язків

Підготовка викладача до уроку

Попередня підготовка до уроку

  • Вивчення навчальної програми, підручників, посібників
  • Вивчення особливостей групи, контингенту учнів

Безпосередня підготовка до уроку

  • Формулювання мети і завдання уроку
  • Вивчення обсягу і змісту навчального матеріалу
  • Вибір форм організації навчання
  • Вибір методів і прийомів навчання
  • Наочно-технічне оснащення уроку
  • Визначення змісту й методики виконання домашнього завдання
  • Складання плану-конспекту уроку
  • Самоперевірка готовності до уроку


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка