Шляхи та методи реалізації ідеї патріотичного виховання на уроках математики



Скачати 121.5 Kb.
Дата конвертації28.10.2018
Розмір121.5 Kb.

Шляхи та методи реалізації ідеї патріотичного виховання на уроках математики

  • Підготувала Чабан М.Г.
  • вчитель математики
  • Канівської загальноосвітньої школи
  • І-ІІІ ступенів №1 ім. Т.Г.Шевченка
  • Україна має давню і величну культуру та історію. Процеси становлення державності в Україні мають тисячолітні традиції. Як свідчить історія, вони не були простими і супроводжувалися національно-визвольною боротьбою українського народу.
  • Для успішного розвитку Української держави необхідно створити суспільство активних і свідомих громадян, громадян з високими патріотичними почуттями.
  • Відповідно до Конституції України, Законів України “ Про освіту ” “ Про загальну середню освіту ”, «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2015-2019 роки» одним із пріоритетних завдань освіти є патріотичне виховання молодих поколінь.
  • Патріотизм – складне і багатоаспектне поняття, яке розглядається з філософських, соціологічних, культурологічних, історичних і психолого-педагогічних позицій.

Патріотизм подається через відношення до:

  • себе: національна самосвідомість, честь, гідність, щирість, доброта, терплячість, чесність, порядність;
  • людей: толерантність, національний такт, милосердя, благородство, справедливість, гостинність, відкритість, щедрість, готовність допомогти, відповідальність перед своєю нацією;
  • Батьківщини: громадянська відповідальність, вірність, готовність стати на захист, бажання працювати для розвитку країни, підносити її міжнародний авторитет, повага до Конституції та законів держави; гордість за успіхи держави, суспільна активність та ініціативність;
  • національних цінностей: володіння українською мовою, бажання й потреба в накопиченні, збереженні та передачі родинних і національних звичаїв, традицій, обрядів; дбайливе ставлення до національних багатств, до рідної природи; шанобливе ставлення до національних та державних символів; почуття дбайливого господаря своєї землі.
  • Патріотичне виховання учнів під час навчання математики це – особистісно орієнтований педагогічний процес, спрямований на набуття учнями інтегративної якості, яка характеризує їх позитивне ставлення до Батьківщини.

У школі робота з патріотичного виховання молоді проводиться в двох напрямах:

  • – на позакласних заходах (організація і проведення бесід, диспутів і конференцій патріотичної спрямованості, випуск газет чи брошур, перегляд фільмів, екскурсії, зустрічі з видатними людьми тощо);
  • – на уроках (організація і проведення уроків математики з використанням матеріалу, що благодатний для здійснення патріотичного виховання).
  • На уроках математики патріотичне виховання здійснюється за рахунок розширення змісту освіти, доцільних методів і форм навчання, використання сприятливих виховних ситуацій, а також особистості самого вчителя.

Для 6-7 класів:

  • Визначте масштаб глобуса, якщо на ньому Україна займає площу 6,7 см.
  • Площа Києва дорівнює 84,3 га, а площа Андорри – 46,8 га. Який відсоток площі столиці України становить площа держави Андорра?
  • Підрахуйте, скільки разів у тексті Гімну України зустрічається кожна голосна буква. Складіть варіаційний ряд і побудуйте відповідну лінійну діаграму.
  • Площа Києва дорівнює 84,3 га, а площа Андорри – 46,8 га. Який відсоток площі столиці України становить площа держави Андорра?
  • Найбільшою водною артерією України є Дніпро — третя за величиною (після Волги і Дунаю) річка Європи. Довжина Дніпра – становить 2201 км, у межах України — 981 км. Знайдіть який відсоток довжини річки знаходиться на території України.
  • Площа Запорізької області складає 28,461 км2, а площа Полтавської області – 28,748км2. На скільки площа Полтавської області більша? Скільки відсотків площа кожної з областей складає від площі України
  • Кількість населення Одеси та Шостки відповідно дорівнює 1017022 і 78505 осіб. У скільки разів більше людей проживає в Одесі, ніж у Шостці? Відповідь округліть до десятих.
  • Не завжди Київ був столицею України. З січня1920 по червень 1934 рр. Столицею Української Соціалістичної Радянської Республіки був Харків. Скільки повних років Харків був столицею? Дізнайтеся, які ще міста були столицею України у різні часи.
  • Україна є однією з 9 держав світу, які проектують і будують літаки. Серед найяскравіших здобутків українського літакобудування — найбільший у світі літак АН-225 “Мрія ”, а також найпотужніший літак АН-124 “Руслан ”. Ці “залізні птахи ”, сконструйовані лідером літакобудування АНТК ім. Антонова, що знаходиться в Києві. Літак “ Мрія ”, маса якого 640 т, взявши на борт вантаж у 253 т, за один політ установив більше 124 рекорди. У скільки разів маса літака більша за масу вантажу, що він може підняти? Відповідь округліть до десятих.
  • У XV – XVI столітті в Яггелонському (Краківському) університеті одержали освіту 800 українців. Серед них: із Львова – 108, Городка – 19, Кам’янця – 14, Дрогобича – 15, Брод – 5 і т.д. Який відсоток студентів Ягелонського університету у ці часи представляли мешканці інших міст України.
  • Мізинська стоянка — одна з найвизначніших археологічних пам’яток пізнього палеоліту в світовій історії. Стоянка розташована на Сіверщині, поблизу села Мізин, Коропського району, Чернігівської області. Датується віком близько 18 000 років до н.е. Відкриття стоянки відбулося восени 1907 року. Встановіть, скільки років пройшло від часу існування Мізинської стоянки до наших днів. Через скільки років після відкриття стоянки Україна здобула незалежність?

Старші класи:

  • За останні роки Україна збільшує виробництво зернових, зокрема – пшениці, і вийшла на третє місце в світі з експорту – 32,3 млн. т зерна. Попереду лише США (72,3 млн. т) та ЄС (38,5 млн.т). Україні вдалося обійти такі визнані
  • “ житниці світу ”, як Канада (28 млн. т), Аргентина (21,9 млн. т) і Бразилія (20,1 млн. т). За даними задачі побудуйте стовпчасту діаграму.
  • З’ясуйте цифри, що характеризують народжуваність в Україні за кожен рік існування незалежної України. Побудуйте стовпчасту діаграму. Коли народжуваність була найвищою, а коли найнижчою?
  • Математика - галузь невтомного пошуку і важкої до самозабуття праці. Іноді на доведення однієї теореми потрібні роки. Праця вченого-математика подібна до праці поета: як і в поезії, у математиці діють досить складні механізми пошуку і філігранне оформлення знайденого результату.
  • Проте, про математиків чомусь не прийнято говорити піднесено, захоплено, хоча вони також заслуговують високих слів подяки, які ми часто адресуємо людям подвигу і мужності.
  • Щедра талантами українська земля подарувала людству не тільки чудових співаків, композиторів, письменників, а й визначних математиків.
  • Ми пропонуємо бібліографічні розповіді - дайджести про деяких математиків з України, які внесли значний вклад у світову та європейську науку: Г.Ф. Вороного,
  • М.П. Кравчука, М.В. Остроградського,
  • В.М. Глушкова, М.О. Зарицького,
  • В.Й. Левицького та інших вчених.
  • Писав видатний шотландський фізик Д. Максвелл: "Наука захоплює нас тільки тоді, коли, зацікавившись життям великих дослідників, ми починаємо стежити за історією їх відкриттів".
  • Особливого значення для патріотичного виховання набуває особистісно-орієнтований підхід, коли в центрі освітньо – виховного процесу стоять інтереси дитини, її потреби та можливості. Лише через таку ієрархію ціннісних підходів як людина (особистість) – народ (культура, історія, освіта) – держава (суспільство) можна реалізувати перспективну і демократичну модель виховання громадянина-патріота.

Дякуємо за увагу!


Каталог: Matematuka
Matematuka -> Відділ освіти, молоді та спорту віньковецької райдержадміністрації районний методкабінет інформаційно-методичний центр рмк
Matematuka -> Розвиток пізнавальної діяльності учнів на уроках математики
Matematuka -> 1. Система компетентнісних завдань як засіб формування компетентностей на уроках інформатики в основу навчального курсу «Інформатика»
Matematuka -> Методичні рекомендації та поради щодо використання варіативної складової робочого навчального плану з
Matematuka -> Урок 18 Тема уроку. Властивості паралельних площин. Мета уроку: формування знань учнів про властивості паралельних площин
Matematuka -> Урок 30 Тема уроку. Властивості прямої і площини, перпендикулярних між собою. Мета уроку
Matematuka -> Урок №18 Тема. Таблиці, електронні таблиці. Табличний процесор, його призначення. Об‘єкти електронної таблиці, їх властивості
Matematuka -> Урок 14 Тема уроку. Розв'язування задач. Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати ознаку паралельності
Matematuka -> Урок №10 Тема уроку. Квадрат. Мета уроку
Matematuka -> Урок №5 Тема уроку. Властивості та ознаки паралелограма. Мета уроку


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка