Що повинні знати і вміти діти на кінець навчального року. /молодший вік 5 р ж./ Освітня лінія «Особистість дитини»



Скачати 49.95 Kb.
Дата конвертації09.12.2018
Розмір49.95 Kb.
#75963
Що повинні знати і вміти діти на кінець навчального року.

/молодший вік 5 р.ж./

Освітня лінія «Особистість дитини». Дитина дбає про гігієну свого тіла; орієнтується в проявах здоров’я та хвороби, відповідно до віку обізнана щодо важливості безпеки життєдіяльності; володіє культурою виконання основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, кидання, повзання, лазіння, виконання загально розвиваючих вправ); охоче виконує за гартувальні процедури; володіє основними танцювальними рухами.

Охайно їсть, правильно сидить за столом, користується столовим прибором; самостійно вдягається, роздягається, вмивається, зачісується, чистить зуби, вивертає та складає свої речі; разом з дорослим доглядає за рослинами та тваринами, допомагає прибирати в кімнаті; збирає осіннє листя, прибирає сніг, розбиває на городі грядки, розпушує грунт, упорядковує знаряддя праці.



Освітня лінія «Дитина в соціумі». Усвідомлює зміст поняття «сім’я»; з теплотою ставиться до рідних, може поступитися заради них своїми бажаннями та інтересами; орієнтується в обов’язках кожного члена сім’ї, надає посильну допомогу дорослим; дотримується норм культури спілкування, ввічливо, стримано поводиться з чужими. Здатна входити в контакт з різними за віком дітьми; Виявляє інтерес і прагнення брати участь у будь – якій спільній справі (грі, продуктивній діяльності). знає про існування різних професій, називає кілька з них; розуміє, що Україна є Батьківщиною, орієнтується в національних символах, має уявлення про існування різних народів у світі, може охарактеризувати особливості людей якоїсь країни; знає своє ім’я, по батькові, прізвище, пестливі варіанти свого імені.

Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі». Радіє спілкуванню з природним довкіллям; емоційно реагує на яскраві ознаки пір року; помічає забруднені місця в природному довкіллі та чисті й затишні галявини; розрізняє ознаки, стани води, льоду, снігу, грунту, піску; орієнтується в основних станах погоди, правильно називає природні явища; розрізняє овочі та фрукти, рослини за зовнішнім виглядом та місцем зростання (сад, город, квітник, парк, ліс, лук), розрізняє гриби їстівні й небезпечні; орієнтується у 2-3 фазах зростання рослин; розрізняє тварин ( комах, риб, жаб, птахів, свійських та диких тварин) та їхніх дитинчат. Орієнтується в тому, що всесвіт – це безліч зірок, планет, може назвати деякі з них (Земля, Венера, Юпітер).

Освітня лінія «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі». Знаходить у предметному довкіллі схоже – відмінне; знає назви, основні ознаки геометричних фігур (квадрата, круга, трикутника, кулі, куба, циліндра), використовує їх як еталони для визначення форми предметів; класифікує предмети за якісними ознаками; утворює рівність з нерівності, збільшує – зменшує одну з множин; розрізняє процес лічби та його результат (у межах 10), орієнтується в кількісній лічбі до 5; порівнює предмети за довжиною, висотою, шириною, товщиною; має уявлення про час і простір; визначає напрямок руху і положення предметів відносно себе.

Освітня лінія «Мовлення дитини». Говорить чітко, ввічливо, у природному темпі, вживає етикетну лексику та кличну форму при звертанні; правильно вимовляє всі звуки української мови; називає стани погоди, природних явищ; називає рослини найближчого оточення, тварин свого регіону, предмети домашнього побуту (меблі, одяг, посуд, оздоблення тощо); називає різні види транспорту, вулицю де живе; називає властивості різних матеріалів, різні знаряддя праці; коментує свої трудові дії в природі; називає 2 – 3 зорі (Сонце, Полярна Зоря) і планети (Земля, Венера, Юпітер); вміє виділяти звуки в слові, конструювати з них склади, слова, складає речення, коротенькі розповіді з використанням наочності; називає свою країну, кольори державного прапора, національність людей; знає, що державною мовою є українська; знає назви кількох інших країн.

Освітня лінія «Дитина у світі культури». Створює прості образи фарбами, олівцями, матеріалами, що використовуються у нетрадиційних техніках, за допомогою глини, пластиліну, паперу тощо; відтворюють явища навколишньої дійсності, прості епізоди з казок, свят; знають кольори (жовтий, синій, червоний, зелений, білий, чорний) та їх відтінки (жовто – гарячий, рожевий, блакитний, сірий); знають елементарні правила роботи ножицями, роблять прямі розрізи, відрізають довгі смужки; розрізняють жанри живопису (пейзаж, портрет, натюрморт), види образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура, декоративно – вжиткове мистецтво). В художній літературі дитина розуміє назву та зміст казки, оповідання; упізнає персонажів казки на ілюстраціях; використовує загадки, лічилки, мирилки, забавлянки; разом з дорослим складає коротенькі казки, обігрує їх.

Освітня лінія «Гра дитини». Надає перевагу грі як провідній діяльності; вправно поводиться з матеріалом для сюжетно – рольових, рухливих та дидактичних ігор, праці. Має уявлення про варіативні можливості використання різних іграшок.
Каталог: uploads -> editor
editor -> Особливості культур заходу і сходу Презентація до уроку (9 клас)
editor -> Конкурс «Учитель року 2016»
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації

Скачати 49.95 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка