«Щоб могли ми добре жити, треба вчитися дружити» Мета



Скачати 27.44 Kb.
Дата конвертації14.11.2018
Розмір27.44 Kb.
«Щоб могли ми добре жити,

треба вчитися дружити»

Мета: розширити поняття учнів про дружбу, товаришування; вчити учнів правильно й мудро поводити себе у колективі однокасників, жити між собою в дружбі і мирі;

розвивати вміння спілкуватися, розуміти і поважати думку інших, вміння вибирати друзів і бути справжнім другом для інших;

виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, товариськості, любові, поваги, обов’язку, чуйності до людей.

Обладнання. Повітряні кульки, вислови про дружбу і товаришування, плакати на яких написані прислів’я, приказки про дружбу; аудіо запис вирізані з паперу сердечка; малюнки дітей; фотографії дітей з друзями у класі, на природі, вдома.

Хід заходу


  1. Організація класу.

  2. Мотивація навчання, повідомлення теми, мети, задач уроку.

  3. Робота над темою заходу.

Звучить вступне слово вчителя під мелодію пісні

«Справжній друг»

(Починається свято з того, що учні повертаються зі школи і кожен поводить себе по-різному: одні йдуть взявшись за руки, інші про щось спокійно говорять, ті-сперечаються. А двоє хлопців спочатку кричать, а тоді починають битися. Навколо них збирається натовп. Старший хлопець розводить забіяк.)



Старший хлопець: Ви чого?

1-й забіяка: А він чого? Перший поліз з кулаками!

2-й забіяка: Чого образив песика мого?

1-й забіяка: А я пожаліюсь твоїй мамі!

2-й забіяка: Подумаєш! А пса не ображай…Бо відпущу, щоб

Покусав! І рот на мого пса не розкривай!



Старший хлопець: Що ж на твого собаку він сказав?

2-й забіяка: Та я уже не пам’ятаю…

Старший хлопець: А билися чого?

1-й забіяка: … Не знаю…

Старший хлопець: Отак завжди за будь-яку дрібницю

У бійку лізуть хлопчаки.

Подумайте спочатку, розберіться…

Та ж ні, поб’ються ліпше залюбки.



(Діти розходяться у різні боки насуплені і злі. З’являються, стрибаючи дві дівчинки. Одна з них кричить дражнилки на іншу.)

1-ша дівчинка: Галка-палка. Галка-скакалка.

Весело казала, доки не упала.

А як упала, то заридала…

Галка-палка, Галка-скакалка…



(Підбігає до другої дівчинки і б’є її портфелем по спині).

2-га дівчинка: І як не соромно?

Язик як помело.

Лепечеш тут на людях, що попало.

1-ша дівчинка: Ти вискочка! Тобі ще повезло, що я сказала зовсім

мало!


(Знову замахується портфелем. Але її за руку затримує старший учень.)

Старший учень: Розбороняв я хлопців у бою,

А тут побитися і дівчинка бажає.

Ти нащо кривдиш подружку свою,

Вона тебе не кривдить, не чіпає…



1-ша дівчинка: Бо вискочка вона, усе найкраще знає,

І руку до гори завжди дере!

Списати не дає, а ще й повчає,

Тому усіх у класі зло бере.



Старший хлопець: Що ж зло – поганий помічник, та що й казати,

І до добра не приведе, не жди!

То може краще вам книжки у руки взяти,

Щоб також бути кращими завжди?



1-ша дівчинка: Подумаєш! Нащо книжки ці брати,

Я не зубрила, як вона.

Я можу завжди в подруги списати,

Нехай ця учиться, якщо дурна!



2-га дівчинка: Одні – не хочуть, а розумні – вчаться,

Щоб в світ іти із багажем знання.

Навчання – це ж бо труд, велика праця,

Яку виконувати треба всім щодня.

Старший хлопець: Це правильно. Завжди потрібно вчиться,

Щоб в світ чарівний мудрими іти.

Знання людині кожній знадобиться,

А ще прекрасно в мирі всім рости.

І подобрішати тобі іще не пізно,

Навчитись в мирі і у дружбі жить.

Якщо ти мудра і розумна, звісно.

Повинна розуміти слово вмить…



(Усі розходяться у різні боки. На сцену виходять троє ведучих.)

1-й ведучий: Таке, мабуть, траплялося і з вами

Слова приниження і бійка, та не раз…

Де ж доброта? За синіми лісами?

Якраз про це поговорити час.



2-й ведучий: Людина між людьми повинна в світі жити.

А без людей у світі як прожить?

Тому повинні всі навчитися дружити,

А як образили – пробачення просить.



1-й ведучий: Самотнє дерево і вітерець зламає,

А разом з друзями у тебе сила є.

Без друга не прожити – кожен знає.

Без друга сіре все життя твоє.



2-й ведучий: А з другом можна все обговорити,

Обміркувати і порадитись завжди.

Цікаво з другом у похід ходити,

Якщо не маєш друга, то знайди.



1-й ведучий: Та злого та лихого друга – стережися.

І сам з людьми ти справедливим будь.

Від друга доброго ти доброти навчишся

Про це ніколи в світі не забудь.



2-й ведучий: Тому давайте в мирі й дружбі жити,

І доброту у серденько нести.

Щоб з вами всім хотілося дружити

І друзями хорошими зрости.



(Діти виконують пісню про дружбу.)

Вибігають три хлопчики і три дівчинки. Сідають на галявині парами

і починають розмову.

1-ша дівчинка: Сьогодні у нас гарна тема для розмови.

2-га дівчинка: Яка?

1-ша дівчинка: Як яка? Про дружбу і товаришування. Це ж прекрасно, коли люди дружать між собою. Вони не тільки разом проводять вільний час, відпочивають, але й допомагають один одному.

2-га дівчинка: А й справді. Моя мама завжди допомагає своїй подрузі.

1-ша дівчинка: Мої батьки дружать із Ромчиними батьками і все разом роблять.

2-га дівчинка: А я чула, що ти із Ромчиком дружиш…

1-ша дівчинка: Дружу, а що тут такого?

2-га дівчинка: А він хлопчик, а ти дівчинка…Соромно…

1-ша дівчинка: Та й що з того. Ми добрі друзі. Чому дружити соромно? Ми з Романом разом у шахи граємо, на гурток ходимо, та й всюди разом, бо нам цікаво.

3-тя дівчинка: Оленка, а чому соромно дружити хлопчику з дівчинкою, якщо вони однодумці і їм цікаво разом? Он Іванка з Олегом дружать. Вони разом у бібліотеку ходять, багато книжок читають, а потім обговорюють найцікавіші твори, спілкуються. Вони і вчаться найкраще за усіх, змагаються між собою, додаткову літературу вишукують, діляться цікавою інформацією, яку знаходять в Інтернеті. Дружити – не соромно.

1-ша дівчинка: Мені здається, що соромно має бути тому, хто й досі не може знайти собі друга, і то до одного приліпиться, то до іншого, і всі йому не такі. Як каже народна мудрість: «Друга шукай, а знайдеш – тримай».

2-га дівчинка: А в мене подруга є. Мама каже, що вона добра, поступлива і щоб я з нею дружила. Може, і я стану такою доброю. Але та Наталя така тихенька, завжди все робить, що я скажу. Ніколи своєї думки не має. Я як хочу, так і кручу нею!

1-й хлопчик: Нічого собі, подругу маєш і так про неї кажеш! Вона про тебе ніколи поганого слова не сказала, завжди тебе хвалить, а ти… Дійсно, Наталя добра, поступлива, але для себе друга обрала неправильно. Як каже народна мудрість: «З добрим дружись, а лихих стережись». Не пощастило Наталі з подругою.

2-й хлопчик: І що то за дружба за маминим вибором. Мама сказала… Мама сказала…А ти сама не знаєш, з ким дружити? Твоя мама добре знає і хоче, щоб ти подобрішала та язиком не плескала, бо слово – не полова, а язик – не помело.

2-га дівчинка: Ой, знаю, ліпше за тебе! З ким хочу, з тим і буду дружити, але не з тобою.

2-й хлопчик: От і добре, що не зі мною. Важко тобі знайти друга, для тебе – усі не такі! Тим більше, що у мене вже є справжній друг – Віктор. А ось і він! Привіт!

(Заходить Віктор)

Віктор: Усіх вітаю, друзі! Що ви тут робите?

3-тя дівчинка: Сперечаємося! Іди і ти до нас.

Віктор: Про що сперечаєтесь?

3-тя дівчинка: Про дружбу.

Віктор: О! Дружба – це велика сила, без друга людині важко жити. Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш. Як каже наш народ: «Людина без друзів, як дерево без коріння».

3-й хлопчик: А ще говорять, що друзі пізнаються в біді.

Віктор: Так! Вірний друг – це та людина,

Яка не кине у біді.

І як прийде лиха година,

Пізнаєш друга ти тоді.

Він захистить і допоможе,

Й не вимагатиме подяк.

І сонце вигляне погоже,

І сонечку зрадіє всяк.



(Заходить ще одна дівчинка)

4-та дівчинка: Всім привіт! Я чула, що ви тут про дружбу говорите. А я хочу загадати вам загадки, слова відгадки допоможуть вам у справжній дружбі.

- Скажеш ти чи надішлеш поштою –

Від цього воно не зміниться

Воно людині нічого не коштує,

Але високо нею ціниться.

(Слово ввічливості)

- Про яку, вгадайте, йдеться людську вдачу?

Зроду не збіднієш з нею, ти!

Бо за тую вдачу матимеш віддачу,

Що роздав ти людям – вернеться тобі!

(Щедрість)

- Говорять, що в тварин її не буває,

Навіть і у шимпанзе.

Повір, вона зубів не має,

А людину – гризе.

(Совість)



Хлопчик: Гарні загадки ти нам принесла. Всі ми запам’ятаємо, що потрібно бути ввічливим по відношенню до інших людей. А я вирішив принести для всіх правила про дружбу і про те, як у мирі жити у нашому учнівському колективі, щоб у нас не було суперечок і розладу.

(Шукає правила, обдивляючись карман)

Ой, я мабуть їх загубив!



(З’являється Баба Яга.)

Баба Яга: Загубив! Загубив! А от і не загубив, вкрала я їх у тебе! Бачиш!

Хлопчик: Віддай!

Баба Яга: Не віддам! Розумний який! Іди краще посидь отам, а я тут покерую! Так гарно тут у вас, але якось холоднувато! А це що за колобок на дошці висить?

Діти: Це сонечко!

Баба Яга: А де ж промінці від нього ? Мовчите? Ось вони! У мене! Я їх теж украла. Бо ви забули, що для дружби необхідно, щоб сонечко світило у кожному вашому серці і давало тепло іншим! Ой , а це хто?

Сонячний Я – Сонячний промінчик ,прийшов на свято дітей

промінчик: виручати!

Баба Яга: І як же ти це зробиш?

Сонячний А ось так! ( Виконує пісню « Я – сонячний промінчик: промінчик»)



(Баба Яга починає танцювати.)

Баба Яга: Ох і жарко мені стало . І в душі в мене

потеплішало. Роздобрив ти мене промінчику.

Мабуть допоможу я дітям , віддам їм промінці.

Нехай запалюють своє Сонечко добра і дружби.

Може і мене у свою компанію приймуть?

Сонячний Звичайно приймуть!

промінчик:

Баба Яга: Щоб засвітити Сонечко, потрібно прикріпити

промінець, називаючи при цьому слово, яке

допомагає у дружбі.

(Діти чіпляють промінці і називають слово).

Баба Яга: Яке чудове сонечко! Забирайте правила свої,

вивчайте їх та дотримуйтесь. А я відпочину.

(Виходять дівчинка та хлопчик, зачитують правила та віддають дітям).

Хлопчик: Якщо всі ми будемо виконувати ці правила,

то не буде в нашому класі ні крику, ні непорозумінь,

ні сліз, ні образ. А це так чудово! Як у кіно!

(Діти виконують пісню Н. Май «Не давайте суму жити»).

Учень 1: Дружба з роками не старіє,

Дружба від холоду зігріє,

І якщо вона, як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.



Учень 2: З цього висновок потрібно зробити,

І нести, ніби прапор, в своє майбуття.

Що у дружбі, у мирі усім нам треба жити

З другом стане чарівним і гарним життя.



Учень 3: Як не маєш ще друга – потрібно шукати,

Щоб одному по білому світу не йти.

Як знайшов, треба друга свого шанувати

І тримати його, і завжди берегти.



Учень 4: Тай самому потрібно хорошому бути,

Вірним слову і ділу, і другові теж.

Щоб повагу до себе у друзів здобути,

Треба відданим бути й самому без меж.



Учень 5: Завжди людям любов і тепло дарувати.

Щось порадити добре, біду відвести.

Навіть іноді слово хороше сказати,

Руку стиснути, поруч із другом пройти…



Учень 6: І за словом належить завжди слідкувати,

Бо воно може ранити глибше, як меч.

Правду другові завжди потрібно сказати,

Але щоб голова не злетіла із плеч.



Учень 7: Українське прислів’я повчає нас гарно:

За язика ти перше себе укуси.

Як сказати захочеш ти щось незугарне,

Як погану пораду ти друзям даси.



Вчитель: А тепер усі разом зробимо підсумок усьому сказаному

і складемо вірш про дружбу. Я буду говорити початок речення, а ви будете добирати слова в риму.

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися ….(дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ….(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ….(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на ….(всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ….(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас ….(повчати).

А як сварять всі навкруг –

Йде на захист справжній ….(друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга вірним ….(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти ….(не забувай)!

Знай, моя дитина мила,

Дружба – це велика….(сила)!

(Діти виконують пісню «Дружба»)

Справжній друг

Дружба віддана не зламається,

не розклеїться від дощу і хуг.

Друг в біді не лишить,

щирим словом втішить –

отакий він, незрадливий,

справжній друг!

Ми посваримось – і помиримось.

«Нерозлийвода» - кажуть всі навкруг.

Вдень чи в ніч негожу

друг мені поможе –

отакий він, незрадливий,

справжній друг!

Друг завжди мене прийде виручить,

він не жде подяк і не жде послуг.

Будь комусь в пригоді

в будь – якій негоді –



отакий він, незрадливий,

справжній друг!
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 27.44 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка