Система виховної роботи вихователя 4 класу Городнянської ЗОШ-інтернату І-ІІІ ступеня Губської Надії Михайлівни
Методи формування свідомості
Цільовий проект
“Засвоєння морально - етичних заповідей через школу
Віри, Надії, Любові, Істини, Добра і Краси.”
Міні-проекти
“ Віра ”
“ Надія ”
“ Любов ”
“Добро”
“Істина”
“Краса”
Вихователь – виховання духовності (власний приклад)
Методи виховання
Методи формування досвіду поведінки
Методи стимулювання і корекції поведінки
Вправи, доручення, акції, громадська
думка, виховна ситуація, педагогічна
вимога, привчання
Змагання, конкурси, заохочення,
залучення до творчої
діяльності
Розповідь, читання худ.літ, бесіда,
диспут, приклад, дискусія. навіювання
(віра в себе)
Форми роботи
Година спілкування, виховна година, екскурсія, трудовий десант, диспут, свято.акція, гра, усний журнал, конкурс,
виставка, прогулянка, шефство, оформлення альбому.
групова
колективна
індивідуальна
( “ Формула успіху ” ) Завдання:Виховувати особисті цінності. Вселяти віру,впевненість у власні сили. Найважливіше у праці вихователя – щире, ласкаве слово дитині. Кажуть: як май Бога в душі, так май для учня слово в душі, бо воно – найперший вчитель. І це слово треба мовити так, щоб дитина повірила в свої сили.
Перший міні-проект « Віра»
Година спілкування “Віра – основа успіху й благополуччя кожної людини ”
Конкурс “ Намалюй себе ”
“Ти можеш!” - повинен нагадувати вчитель учню. “ Він може!” – повинен нагадувати колектив. “ Я можу!” – повинен повірити в себе учень. На основі вивчених творчих задатків учнів і одержаних даних я умовно поділяю учнів за здібностями: інтелектуальними, фізичними, художніми, артистичними, організаторськими, творчими. На основі вивчених творчих задатків учнів і одержаних даних я умовно поділяю учнів за здібностями: інтелектуальними, фізичними, художніми, артистичними, організаторськими, творчими. Цей поділ і є основним при розподілі доручень у класі та при виборі гуртків. ЗМІСТОВНА ЗАЙНЯТІСТЬ
У ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС
Другий міні-проект “ Надія ” Другий міні-проект “ Надія ” ( “ Від родини – до України ”) Завдання: Виховувати сімейні цінності;вчити дітей жити разом, виробляти свою власну життєву позицію; працювати над створенням здорового психологічного клімату для навчання і творчості дітей. - Прийом колективної творчої справи.
Колективне створення ігрової кімнати
Прийом колективної творчої справи
Створення дизайну ігрової кімнати
Найбезпечнішим місцем для дитини, як правило, є її дім. Щоб клас, школа стали тим місцем, де дитина почувається як удома, використовую прийом колективної творчої справи.
“ Щоденник класу”
В “ Щоденнику” вміщені правила класу, розповіді про життя класу і фото.
1.Роби добро. 2.Бійся скривдити душу людині. 3.Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе. 4.Пізнай себе і світ. 5.Знайди мету свого життя. 6.У хвилину розпачу не втрачай віру в себе, зумій сказати: “ Життя – прекрасне”.
Моральні заповіді формування колективу :
Свято
“В гостях у казки”
День іменинника
Операція “ Листя ”
Операція “ Сніг ”
Третій міні-проект “Любов”. Третій міні-проект “Любов”. ( “ Ми – українці ” ) Завдання: Виховувати національні цінності; розвивати вміння любити оточуючий світ. “ Вищим моральним законом для людини є любов до людства ”. ( Р. Фергюссон ) - Гра-змагання “ Знаєш ти, що таке Батьківщина?”
- Гра-дослідження “ Бережи свою планету ”.
- Відкрита трибуна “ Українець! Це звучить гордо ”.
- Бесіда “ Ми відповідаємо за тих, кого приручили ”.
Четвертий міні-проект “ Істина ” Четвертий міні-проект “ Істина ” ( “ Християнська мораль ” ) Завдання: Виховувати абсолютні цінності, спосіб мислення, прагнення до досконалості. - Круглий стіл “ Вивчаємо “ Азбуку моральних заповідей ” (Складена на основі книги В.Сухомлинського “Як виховати справжню людину ”.
- Виховна година “ Десять “ не можна ””.
- Знайомимось з “ Дитячою Біблією ”.
Подорожі до світу маленьких казок В.О.Сухомлинського
П’ятий міні-проект “ Добро ” П’ятий міні-проект “ Добро ” ( “ Доброта і милосердя ”) Завдання: Виховувати громадські цінності. Вчити дітей дарувати людям радість, бути милосердними. “ Добро і зло єдині лише в тому, що врешті-решт завжди повертаються до людини, яка зробила їх . ” (Б. Тоншибеков)
Що таке добро?
Година спілкування “ Урок доброти і милосердя “
Акції :
“ Милосердя йде від серця ”
Акція
“ Діти, допоможіть
дітям “
Акція
“ Подумай про інших”
Акція
“ Допоможе-мо пташкам”
Акція
“ Діти,
допоможіть
дітям “
Акція
“ Подумай
про інших “
Акція
« Допоможемо пташкам»
Доповідь президента класу про участь дітей в акціях.
Шостий міні-проект “ Краса ” Шостий міні-проект “ Краса ” Завдання: Виховувати почуття прекрасного. Будувати храм душі. Розширювати внутрішній світ дітей. - Екскурсії, походи , прогулянки.
- Диспут “ По одежці зустрічають .”
- Усний журнал “ Вчимося етикету .”
- Конкурс малюнків “ Пори року…”
Екскурсії,
прогулянки
“ Рідна школо,
ці квіти для тебе”
“ Смаківник ”
Зустрічаємо Новий рік
з друзями
Мої принципи в роботі
Гуманне ставлення
до дитини
Особистісно
орієнтований підхід
Виховання в діяльності
та спілкуванні
Урахування вікових
та індивідуальних
особливостей
Рух від найближчих інтересів дитини до розвитку її високих духовних потреб.
РЕЗУЛЬТАТ ВИХОВНОЇ РОБОТИ, ДО ЯКОГО Я ПРАГНУ.
ОСОБИСТІСТЬ
( НОСІЙ ДУХОВНИХ ЦІННОСТЕЙ )
Віра у власні сили
Пошана до батьків та людей старшого віку
Любов до всього живого
Милосердя
Волелюбність
Моральна чистота
Шляхетність
Діловитість
Духовність
Провідним у вихованні учнів є рух від найближчих інтересів дитини – до розвитку її високих духовних потреб і цінностей. Внутрішній світ дитини починається з потреби творити себе: знайти сенс життя, бути особистістю, щоб засвоєні морально-етичні принципи стали першопотребою у повсякденному житті. На вихователя покладається висока місія: дійти до серця кожної дитини, створити умови, щоб паростки людяності і добра, гуманізму і правди обов’язково в ньому проросли. Провідним у вихованні учнів є рух від найближчих інтересів дитини – до розвитку її високих духовних потреб і цінностей. Внутрішній світ дитини починається з потреби творити себе: знайти сенс життя, бути особистістю, щоб засвоєні морально-етичні принципи стали першопотребою у повсякденному житті. На вихователя покладається висока місія: дійти до серця кожної дитини, створити умови, щоб паростки людяності і добра, гуманізму і правди обов’язково в ньому проросли.
« Вірте в дитину. Вірити треба навіть тоді, коли опускаються руки, коли зробив усе, а нічого не виходить. Пам’ятайте, що доля дитини залежить тільки від вас. Якщо в дитину ніхто не вірить, вона стає безпорадною, їй ні на кого обіпертися, і ми обов’язково втрачаємо її.”
( Ш.Амонашвілі)
“ Кращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими .”
( Оскар Уальд )
Поділіться з Вашими друзьями: |