Складові технології продуктивного навчання



Дата конвертації11.12.2018
Розмір2.79 Mb.

Розвиток і освіта жодній людині не можуть бути дані або повідомлені. Кожний, хто до них долучиться, має досягти цього власною діяльністю, власними силами, власним напруженням. Ф.А.Дістервег

Парадокс сучасної освіти: невідповідність між стратегічною метою освіти, закладеною в нормативних документах, і реальною діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів.

  • Парадокс сучасної освіти: невідповідність між стратегічною метою освіти, закладеною в нормативних документах, і реальною діяльністю загальноосвітніх навчальних закладів.

Ян Амос Коменський намагався знайти такий загальний порядок навчання, при якому воно здійснювалося б за єдиними законами людської природи. Таке навчання вимагало б тільки «вмілого розподілу часу, предметів і методів».

  • Ян Амос Коменський намагався знайти такий загальний порядок навчання, при якому воно здійснювалося б за єдиними законами людської природи. Таке навчання вимагало б тільки «вмілого розподілу часу, предметів і методів».
  • Педагогічна технологія – це системний метод створення, застосування і визначення всього процесу викладання і засвоєння знань з урахуванням технічних і людських ресурсів та їхніх взаємодій, завданням яких є оптимізація форм освіти.
  • Визначення ЮНЕСКО
  • Зовсім просто поняття педагогічної технології можна визначити як усе, що міститься між завданням і результатом.

Зміст, сутність і місце педагогічної технології

  • технології
  • методи
  • учитель
  • зміст
  • завдання
  • засоби
  • учень
  • форми
  • продукт

Продукт – мета, сенс і міра педагогічної праці

  • Продуктивний -
  • результативний,
  • плідний.
  • Продукт - результат
  • людської праці.
  • Основні причини для виникнення понять “продукт”, “продуктивне навчання”, “продуктивна педагогіка”
  • 1. За допомогою цих понять можна пояснити умови і фактори, що впливають на створення педагогічного продукту заданої кількості і якості, створити технологію продуктивного навчання.
  • 2. Продуктивне навчання забезпечує реальний зв’язок освіти з життям, відкриває перспективу молодим людям за допомогою своїх знань і вмінь знайти роботу і досягти успіху в житті.

Модель педагогічного процесу

  • Мета учня – опанувати інформацію.
  • Мета педагога – організувати і допомогти.
  • У залежності від того, чому надається пріоритет, з’являється три принципово відмінні між собою технологічні схеми організації навчально-виховного процесу:
  • предметно-орієнтоване продуктивна
  • навчання технологія;
  • особистісно орієнтоване поблажлива
  • навчання технологія;
  • партнерство (співпраця) партнерська
  • технологія.
  • Підласий І.П.
  • Продуктивна технологія – предметно орієнтована технологія.
  • Головна мета навчання: засвоєння матеріалу.
  • Панівна схема процесу педагогічної діяльності:
  • матеріал учні результат.
  • Продуктивна технологія – це квінтесенція наукових досягнень, досвіду, традицій і можливостей.

Сутність технології – спрямованість навчання на завершений, цілісний результат і практичну самореалізацію кожного учня.

  • Сутність технології – спрямованість навчання на завершений, цілісний результат і практичну самореалізацію кожного учня.

Продуктивна педагогічна технологія стоїть на двох китах:

  • Продуктивна педагогічна технологія стоїть на двох китах:
  • знання законів, умов і факторів, якими забезпечується приріст продукту;
  • уміння педагога правильно їх ураховувати і спиратися на їхній вплив.

Продуктивна педагогічна технологія базується на незмінних, перевірених століттями принципах:

  • Продуктивна педагогічна технологія базується на незмінних, перевірених століттями принципах:
  • свідомості й активності;
  • наочності;
  • науковості;
  • доступності;
  • систематичності і послідовності;
  • міцності;
  • зв'язку теорії з практикою.

Головна новація продуктивної педагогіки – розчищення шляхів до одержання продукту максимальної кількості та якості за мінімальний час.

  • Головна новація продуктивної педагогіки – розчищення шляхів до одержання продукту максимальної кількості та якості за мінімальний час.
  • Продуктивна технологія віддає перевагу класичним варіантам вирішення навчально-виховних проблем:
  • пояснювально-ілюстративне навчання;
  • проблемне навчання;
  • програмоване навчання;
  • комп’ютерне.
  • Пріоритетним залишається пояснювально-ілюстративне навчання доповнене практикою.

Нова модифікація пояснювально-ілюстративної організації педагогічного процесу, посилена практикою і вільна від усього, що заважає досягненню мети, має назву цілеспрямована. Розшифровується вона як «ПРямий і Успішний рух до наміченої Цілі», скорочено – ПрУЦ.

Основна мета ПрУЦ збільшення часу активної самостійності (тренувальної) роботи кожного учня.

  • Основна мета ПрУЦ збільшення часу активної самостійності (тренувальної) роботи кожного учня.
  • Відповідно до законів навчання в умовах високої концентрації уваги й активності великого обсягу самостійно виконаних вправ коефіцієнт засвоєння (правильного виконання завдань) може досягти 90 і більше відсотків.
  • На кожному етапі задається показник, якого мають досягнути учні; для продуктивного навчання цей показник не менший 85-100%. Якщо показник не досягається, цикл розпочинається спочатку.

Що ж таке продуктивний урок?

  • Продуктивний, напружений урок – неяскравий, швидше сірий, буденний. Немає на ньому нічого особливого. Тільки робота. Робота організована так,
  • що вчителеві не доводиться майже нічого говорити, а учням ніколи розкрити рота.
  • Підласий І.П.

Пропедевтична практика

  • Вирішення завдань:
  • перевірка домашнього завдання;
  • повторення пройденого;
  • установлення рівня готовності учнів продовжувати навчання;
  • підготовка учнів до тестування.

Орієнтація

  • Структура етапу орієнтацї:
  • 1) коротка характеристика змісту уроку, зв'язків між новими і вивченими знаннями;
  • 2) пояснення порядку вивчення нового: з яких частин буде складатися освоєння нового змісту, яка роль учнів під час розгляду кожної з його частин.

Презентація

  • Представлення, виклад нових знань.
  • Контроль за рівнем засвоєння та
  • розуміння учнями навчального матеріалу:
      • чи можуть усі учні безпомилково пригадати і визначити всі поняття, терміни, про які йшла мова під час презентації;
      • чи можуть вони пригадати алгоритм формування нового вміння, визначити, скільки, яких кроків і в якій послідовності входять до нового вміння.

Практика на прикладах (поетапне зміцнення вивченого)

  • Мета практичних завдань етапу:
  • здатність усіх учнів безпомилково пригадати і визначити всі поняття, терміни, про які мова йшла під час презентації;
  • здатність відтворити алгоритм формування нового вміння, кількість кроків, послідовність виконання.

Керована практика (організація самостійної роботи учнів на уроці)

  • Робота учнів на цьому етапі дозволяє вчителеві оцінити їхню здатність самостійно виконувати навчальні завдання з певної теми. Аналізу підлягають кількість і типи допущених помилок.

Незалежна (чи цілком самостійна) практика

  • Мета незалежної практики – закріпити нове знання, забезпечити його міцність на тривалий період часу.
  • Роль педагога – своєчасна перевірка та коригування робіт учнів.
  • На продуктивному уроці учні самостійно працюють над завданнями від 50 до 70 % часу уроку.

Домашня практика (домашня самостійна практика)

  • Особливістю цього етапу є – домашнє завдання розпочинається в класі, коли дзвінок сповіщає про завершення уроку, робота переривається на півслові.
  • Продуктивний урок завершується не за дзвоником, а тоді, коли учень сам згортає роботу над виконанням свого завдання.
  • ПрУЦ – базова модель продуктивної технології, що передбачає:
  • розподіл мети навчання на конкретні завдання;
  • повне розуміння і прийняття учнями мети, що ставиться перед ними;
  • розподіл процесу навчання на окремі кроки за кількістю поставлених завдань;
  • добір необхідної кількості вправ для повного засвоєння кожного кроку;
  • застосування п’ятирівневої практики;
  • досягнення точності виконання завдань не менше 85-90% на кожному етапі і 100% - на підсумковому;
  • забезпечення наступності під час переходу до нових завдань.

Навчальна майстерня

  • бібліотека;
  • медіатека;
  • результати творчої праці учнів (проекти, наукові роботи, прилади);
  • наочні посібники, комп’ютерне забезпечення;
  • колекції робочих матеріалів;
  • дидактичні матеріали;
  • різноманітні ігри і засоби стимулювання креативності та комунікативності;експонати;
  • довідкова література;
  • репродукції;
  • карти.
  • Навчальна майстерня – це деякою мірою практична лабораторія, де визначають і осмислюють питання й теми, що випливають з аналізу практичної діяльності. Це – місце, де готують до роботи з цими темами за допомогою:
  • вибору методів для вивчення;
  • пошуку інструментарію для вивчення і подолання труднощів;
  • обміну та збагачення досвідом;
  • систематичного експериментування;
  • пошуку креативних рішень та ідеального варіанту.

Етапи діяльності у системі продуктивної освіти

  • Діяльність у соціумі, в процесі якої учень розвиває особисті вміння, виявляє точки «стопору», без подолання яких він не зможе діяти, зростати в даній справі.
  • Обговорення результатів і проблем з учителями, що водночас є діяльнісним оцінюванням і формою педагогічної підтримки; таке оцінювання допомагає учневі усвідомити досягнуті результати й проблеми, прийняти рішення про подальші дії.
  • Обговорення проблеми з іншими учнями школи, завдяки чому діти можуть виявити походження особистих проблем, допомогти одне одному вирішувати спільні важливі питання.
  • Вихід на нову, більш усвідомлену діяльність як у соціумі, та і в школі.

Освітні цілі в продуктивному навчанні – це отримання конкретного продукту в результаті самостійної предметної діяльності учня згідно із загальними вимогами навчання. В процесі продуктивного навчання

Переваги продуктивної технології

  • керована;
  • універсальна;
  • наукова;
  • посильна;
  • масова;
  • ощадлива;
  • сумісна;
  • оптимальна;
  • звична;
  • наукомістка;
  • вітчизняна;
  • реальна;
  • доступна і зрозуміла;
  • допускає поєднання з іншими технологіями;
  • варіативна.

Характерні ознаки продуктивної педагогічної технології

  • Мета: і глибоке засвоєння практично необхідних знань, умінь усіма учнями.
  • Спрямованість: на засвоєння продуктивних знань, умінь.
  • Пріоритети: предмет вивчення.
  • Продукти: глибоке засвоєння життєво необхідних знань, умінь.
  • Гарантії: повне засвоєння на належному рівні.
  • Стосунки: переважно авторитарні, провідна роль учителя.
  • Схема навчання: жорстко регламентована, без відхилень, за алгоритмами і технологією.
  • Продуктивна технологія — це жорна, що розмелюють будь-яке зерно, гарантуючи на виході повноцінний продукт. Але з пшеничного зерна не отримаємо кукурудзяної муки. Що запрограмуємо, те й матимемо, незалежно від змісту та від усіх інших чинників.

Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка