Спільний проект учнів другого класу «Українська народна гра»



Скачати 120.69 Kb.
Дата конвертації22.01.2017
Розмір120.69 Kb.
#8426
Спільний проект учнів другого класу

«Українська народна гра».
Мета: Привернути увагу учнів, їх батьків до народних ігор, як зникаючого виду малих фольклорних жанрів. Збагатити ігровий досвід дітей іграми попередніх поколінь. Спонукати до самостійної пошукової роботи, сприяти у здобутті комунікативних навичок, вміння працювати в групах, виконувати ігрові ролі. Розвивати вміння творчо інтерпретувати гру, пристосовувати її до сьогодення. Виховувати любов до рідного краю, повагу до українського народу, народних звичаїв, обрядів, ігор.
І. Підготовчий етап.

1. Бесіда на тему „Які ви знаєте народні ігри?”

Мета: Виявити знання дітей народних ігор.

Розвивати інтерес до вивчення народних ігор, що грали в давнину. Викликати інтерес до вивчення народних ігор, що грали в давнину. Викликати потребу у набутті нових знань, розширити уявлення дітей про шляхи і способи їх набуття.

2. Мотивація діяльності.


  • Як ви розумієте вислів „ Народні ігри”?

  • Чи гралися ваші батьки, бабусі й дідусі? А прабабусі й прадідусі?

  • А чи хочете дізнатися, які ж ігри були їх улюбленими?

  • Як же ми можемо про це дізнатися?

3. Вибір дітьми завдань (діти шукають інформацію і вивчають дражнили, мирилки, народні ігри, готуються до уроку-гри „Котилася торба...)
ІІ. Практичний етап.

Пошуково-дослідницька робота

з реалізації проекту

Спільна Індивідуальна

Проведення уроків читання, Пошук інформації,

Я і Україна, Основи здоров’я, заучування дражнилок,

фізична культура, музика, мирилок, лічилок, ігор.

бесіди, ігри, підготовка та

оформлення рефератів.


ІІІ. Заключний етап.

Презентація проекту.

  1. Оформлення рефератів.

  2. Проведення уроку – гри „Котилася торба”

  3. Розучування ігор з вихованцями НВК.


Урок-гра „Котилася торба”

Діти вибігають на галявину. Хлопчики і дівчатка групуються і починають дражнитися одні з інших.



Хлопчики: А дівчатка куций хвіст

Та і той задерся вниз.



Дівчатка: А хлопчики - дзюбрики

Продавали бублики

Бублики засохли

Хлопчики подохли.

- Хлопчики, дівчатка, та чого ж ми дражнимося? Давайте краще миритися.

Дівчатка: Ти - не ворог, я - не ворог

Нам сваритись просто сором

Помирились, помирились,

Щоб ніколи не сварились.


Хлопчики: Мирилка летіла,

На плече сіла.

Сказала тихенько:

Миріться швиденько!

- А давайте пограємося.

- В що, в що гратися?

- В Перепілочку.

- Хто ж буде рахувати?

- Я, я буду, можна я ...

Котилася торба з високого горба



А в тій торбі хліб-паляниця,

Кому доведеться

Той буде жмуриться.

Діти починають гратися



1.Горобейко. Дівчатка беруться за руки і співають:

А в горобейка

Жінка маленька:

Сидить на кілочку

Пряде на сорочку.

Що виведе нитку –

Горобיю на свитку.

Остануться кінці –

Горобיю на штанці.

Остануться торочки –

Горобיю на сорочки.

Під час співу дві крайні дівчинки підіймають руки і пропускають попід ними всіх інших.



2. На баштані. Діти-гравці обирають сторожа лічилкою:

Гоп, гоп, кавун.

Малайди-драйди, кавун.

Мацики-брики, не спіши,

Наш баштан стережи!
Сторож ходить по баштану, береже свій урожай, радіє, що багато вродило кавунів та динь. У цей час школярі ховаються неподалік від баштану за кущами, спостерігаючи за дідом. Стомившись, той іде відпочити в холодок. Діти біжать на баштан зі словами:

Крадем, крадем кавуни,

Нема діда вдома,

Поїхав по дрова.

Дрова погоріли,

Діда вовки з’їли!

Вони удають, ніби рвуть кавуни, їдять їх. Сторож помічає дітей, кидається їх ловити. Кого він спіймав – той стає ведучим-сторожем.


3. Перепілка. Діти беруться за руки і роблять коло. Посередині стоїть дівчинка – «перепілочка». Всі співають:

А в перепілки да головка болить.

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” держиться за голову.


А в перепілки да очиці болять.

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” береться за очі.


А в перепілки підошви болять.

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” ударяє себе по підошвах.


А в перепілки да животик болить.

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” держиться за живіт.


А в перепілки да ушиці болять.

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” держиться за вуха.


А в перепілки да умер мужичок

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” плаче.


А в перепілки да ожив мужичок.

Тут була, тут була перепілочка,

Тут була краснопірочка.

„Перепілка” танцює.


Ти, перепілко не корись, не корись,

Старшому, меншому поклонись, поклонись,

Куди хоч, перескоч, тільки трави не толоч.

„Перепілка” кланяється комусь із кола, і той стає „перепілкою”.



  • Дітки, чи сподобалось вам гратися?

  • Я пропоную ці та інші ігри, що ви підготували розучити з вихованцями нашого НВК. Погоджуєтесь?

  • Дякую.

Спільний проект учнів другого класу

„Моя родина”

Мета: Створити умови для збагачення життєвого досвіду дітей про рід,

Родину. Спонукати до самостійної пошукової роботи. Розвивати пізнавальну активність, допитливість, мовлення. Виховувати бережне ставлення, повагу до родини.


І. Підготовчий етап

1. Бесіда на тему „Моя родина”

Мета: Виявити знання дітей про членів родини. Розвивати інтерес до пізнання свого коріння. Викликати потребу у здобутті нових знань, розширювати уявлення дітей про шляхи і способи їх набуття.



2. Мотивація діяльності

- Діти, як ви розумієте вислів „Моя родина”?



  • Чи хотіли б ви дізнатися більше про ваших родичів?

  • А звідки ви можете про це дізнатися?

  1. Розбір дітьми завдань (питань, на які потрібно знайти відповідь, малюнки членів родини, фотоальбоми, складання родинних дерев).


ІІ. Практичний етап.

Пошуково-дослідницька робота

з реалізації проекту

Спільна Індивідуальна

- Вивчення віршів про - Пошук відповідей на

маму, тата, дідуся, бабусю... поставлені запитання.

- Робота над прислів’ями, - Складання родовідних

піснями, казками. дерев.
ІІІ. Заключний етап.

Презентація проекту.


  1. Урок.

  2. Презентація учнями, складених родинних дерев.


Тема: «Моя родина»

Мета. З’ясувати значення понять „рід”, „родина”, „рідня”. Вчити дітей складати родовідне дерево. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати повагу до роду, родини, вшановувати предків.
Хід уроку

І. О/м.

- Діти, чим ми займались, готуючись до сьогоднішнього уроку?



Девіз уроку: Ой, роде наш красний,

Роде наш прекрасний,

Не цураймося, признаваймося –

Небагацько нас є!

ІІ. Бесіда.

- Зараз ми підсумуємо ваші знання.



  • Діти, що в темі родоводу вас найбільше вразило, запам’яталось? Чи, може, виникли якісь міркування? (дитячі відповіді)

Завдання №1. Спробуйте назвати одним словом:

  • Тато, мама, бабуся, дідусь, братик, сестричка - (сім’я)

  • Одне чи ряд поколінь, які пішли від одного предка – (рід)

  • Група людей, або рідня, що складається з батьків, дітей, онуків і близьких родичів – (родина).

  • То що ж означає слово „рід”?

(Рід – це багато-багато поколінь. Це кілька родин від давніх часів і до сьогоднішніх днів).

Завдання №2. Гра „Шифрувальник”. Робота в групах. Відновити, прочитати і пояснити прислів’я:
І гр.

Л. ст. вк. р. д.. в . сн. , . д . т . н . м . т . р . (Ластівка радіє весні, а дитина-матері).

ІІ гр.

Ш . н . й б . тьк . й н . нок .- б . д . т . б . скр зь гл . д . нок . (Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько.)



ІІІ гр.

. к . к . р . нн . , т . к . й н . с . нн . (Яке коріння, таке й насіння).



ІV гр.

Р . дн . м . т . . дн... р . к .. б” . , . др. г . . гл . д . ть . (Рідна мати однією рукою б’є, а другою гладить.)

Після цього завдання учні міняють групи.

Завдання №3. Продовжити словниковий ланцюг:

І гр. Дід, дідусь.....

ІІ гр. Тато, татко ....

ІІІ гр. Баба, бабуся ...

ІV гр. Мама, матінка ...

Завдання №4. Знайдіть зайве слово:


  • Бабуся, ненька, сестра, донька, син, внучка

  • Брат, братусь, братунь, вуйко, братик

  • Мати, тато, син, донька, тітка.

Дітки, кожен з вас складав родовідне дерево. Мені дуже хочеться побачити ваші роботи.

Презентація дитячих робіт.

Підсумок уроку. (Інтерактивний метод „ Мікрофон”)


  • Діти, скажіть, будь ласка, що найбільше сподобалося вам у роботі над проектом? Як ви гадаєте, чи потрібно все це вам? Навіщо? (Міркування дітей)

  • Чи можна назвати наш клас „родиною”? Доведіть свою думку. На плакаті намальоване дерево. Це символ нашої класної „родини”. Хто почуває себе комфортно і дійсно вважає наш клас „родиною” прошу приклеїти своє фото.

  • Я дякую вам за роботу.


Спільний проект учнів другого класу

Світ рослин” (Дерева, кущі, трав’янисті рослини).


Мета: Створити умови для збагачення індивідуального досвіду дітей про рослинний світ. Вчити розрізняти рослини. Виховувати екологічну грамотність, екологічну культуру, формувати екологічне мислення дітей та дорослих. Виховувати ціннісне ставлення до природи.
І. Підготовчий етап.

1. Бесіда на тему „Що я знаю про рослини?”

Мета: Виявити знання дітей про рослинний світ. Розвивати інтерес до пізнання природи, викликати потребу у здобутті нових знань, розширювати уявлення дітей про шляхи і способи їх набуття.

Хід бесіди



  • Які рослини ви знаєте?

  • Як ви гадаєте, чи все ви знаєте про рослинний світ?

  • Чи хочете більше дізнатися? Як це можна зробити?


2. Мотивація діяльності.

- Чи вмієте ви читати велику „Книгу природи”?

- Я пропоную вам здійснювати екскурсії в природу в різні пори року. Вивчати рослини, що ростуть в нашій місцевості, спостерігати за ними. А потім систематизувати свої знання, написавши реферати.
ІІ. Практичний етап.

Робота з реалізації проекту

Спільна Індивідуальна

- Екскурсія в природу Пошук інформації про

- Тематичні заняття з обрані об’єкти (малюнки,

різних розділів програми енциклопедичні дані,

(легенди, загадки, казки) фольклорний матеріал),

- Бесіди, ігри виконання дослідницьких завдань, обробка та узагальнення інформації, виготовлення рефератів.


ІІІ. Заключний етап.

Презентація проекту.

  1. Виготовлення рефератів.

  2. Урок-гра „Читаємо книгу природи”.


Урок – гра „ Читаємо книгу природи”

Мета: Розширювати знання дітей про рослинний світ. Вчити розрізняти дерева, кущі, трав’янисті рослини. Заохочувати учнів до самостійного пошуку потрібної інформації. Розвивати пізнавальну активність, допитливість; збагачувати словник дітей. Виховувати бережне ставлення до природи.


Хід уроку

І. О/м.

ІІ. Бесіда.

  • Які ви знаєте рослини, що ростуть у нашій місцевості?

  • Як ви думаєте, про які рослини ми будемо говорити сьогодні? (дерева, кущі, трав’янисті рослини).

  • Чому ви так думаєте? (Клас поділений на три групи. Збирали інформацію про дерева, кущі, трав’янисті рослини).

Робота в групах:

  • Давайте займемо місця, згідно груп рослин, над якими ви працювали.

Діти сідають згідно позначень на партах і своїх емблем.

дерева кущі трав’янисті рослини

Представлення груп. Діти заздалегідь приготували загадки про дерева, кущі, трав’янисті рослини.

- Діти, у природі є багато видів рослин. Але у них є щось спільне.

Мозковий штурм”: Що спільного, а що відмінного у цих рослин?

Рослини

Дерева кущі трав’янисті рослини

Один високий дерев’яний Декілька м’які соковиті стебла

Стовбур низьких

Твердих стебел
Спільне: мають корінь, стебло, листок, квітку, плід з насінням.

Відмінне – різний корінь, стебло, листок, плоди і насіння.


Кожна група отримує малюнки І-дерева, ІІ- кущі , ІІІ- трав’янисті рослини. Доведіть, що це саме ці рослини.

(- Ми вважаємо, що це... тому, що...)



Гра „Незакінчені речення” (використовуючи мікрофон)

І- дуб, береза, ліщина, клен - це...

ІІ- шипшина, смородина, аґрус, глід – це...

ІІІ- суниця, пролісок, огірок – це...


Кожна команда підготувала по два цікавих запитання для інших груп.

Запитання-відповіді.



Діти готували легенди, прислів’я, ребуси, загадки. Проходить обмін інформацією (матеріал систематизується).

  • Діти, чи все ми дізналися про рослини?

  • Чи може людина знати все?

  • Я пропоную продовжити поповнювати наші знання. Наступного разу ми будемо говорити про рослини, що занесені до Червоної книги України.

  • Чому ми повинні берегти природу? (Мікрофон).

Все на землі, все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травину.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо врешті, ти - лише її частинка.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс

Скачати 120.69 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка