Стежками рідного краю Вчитель математики Новомар’ївської зош І-ІІІ ст. Братського району



Дата конвертації23.03.2019
Розмір4.87 Mb.
#85394

Стежками рідного краю

Вчитель математики

Новомар’ївської ЗОШ І-ІІІ ст.

Братського району


Відношення та пропорції

Мета уроку:

освітня

  • закріпити знання про пропорцію, основну властивість пропорції;
  • виробити вміння і відпрацьовувати стійкі навички розв’язування рівнянь на основі властивостей пропорції;
  • формувати вміння розв’язувати задачі з допомогою рівнянь;
  • виховна

  • виховувати інтерес до вивчення математики;
  • виховувати любов до рідного краю

Завдання уроку уроку:

  • повторити визначення відношення двох чисел, його зміст, правило знаходження відсоткового відношення двох чисел;
  • повторити поняття пропорції, її крайніх і середніх членів, основну властивість пропорції;
  • сприяти формуванню в учнів здатності до читання і запису пропорції, знаходженню невідомих членів пропорції;
  • сприяти подальшому розвитку в учнів уміння робити грамотні математичні записи і формулювання, акуратно оформляти роботу.

Девіз уроку:

«Знати – це означає насамперед уміти користуватися знаннями».

В.О. Сухомлинський

Актуалізація опорних знань:

Гра «Ромашка»

  • - Що називають відношенням двох чисел?
  • - Що показує відношення двох чисел?
  • - Як дізнатися, яку частину число а становить від числа в?
  • - Що таке пропорція?
  • - Як називаються числа a і d в пропорції а : в = с : d?
  • - Як називаються числа в і с в пропорції а : в = с : d?
  • - Сформулюйте основну властивість пропорції.
  • - Наведіть приклади пропорцій.
  • - Які члени пропорції можна міняти місцями?

Актуалізація опорних знань:

Складіть вірні пропорції, з'єднавши лініями рівні відношення.

Актуалізація опорних знань:

Знайдіть невідомий член пропорції:

  • а) х : 12 = 16 : 30;
  • б) 2,5 : х = 5 : 8;
  • в) х : 4 = 54 : 9?

Актуалізація опорних знань:

Дані рівності подайте у вигляді пропорції, використовуючи основну властивість пропорції.

  • а) 20 * 18 = 60 * 6;
  • б) 54 * 2 = 18 * 6;
  • в) 2,5 * 40,8 = 6,8 * 1,5

Звідки походить назва села Обухівка?

  • Колись річка Комишувата була дещо не такою, якою бачимо її зараз. Не зеленіли по берегах овочеві левади, не росли густі зарос­лі прибережних трав, не стояли верби, не було хат. Лише ковила поросла по степу, стелилася, гнулася на вітрах, ледь не дістаючи верхів'ями води. Річка із чистою водою, в якій водилися щуки, лини, карасі і пічкурі, раки. Перші переселенці, які приїхали до нашо­го краю із більш північних областей, дивувалися такому багатству природи, м'якому кліматові, чорноземові, що якраз підходить для: хліборобської справи. Викосили перші гектари ковили, розорали, посіяли пшеницю, жито, кукурудзу, баштан.. І так все більше з'являлося; нових людей па берегах Комишуватої, ставали нові села, прикрашалися фруктовими садами.
  • З'явилися переселенці і на місці, де зараз село Обухівка. Вони переїхали, на нові землі здебільшого із містечка Обухів Київської губернії. Їх також привабили багаті землі, клімат, перекази про багатий край земляків.
  • Село своє назвали Обухово-Новоградівка. Було це у другій по­ловині XIX століття.

Задача 1. Відстань на карті від села Обухівка до Миколаєва 11,8 см. На якій відстані від обласного центру розташоване наше село, якщо 1 см на карті відповідає 10 км на місцевості.

Архітектурна пам’ятка Новомар’ївки


Панський будинок

Архітектурна пам’ятка Новомар’ївки

Задача 2. Відстань від Новомар’ївської школи до панського будинку 5,2 км. Побудуйте план місцевості, на якому позначте місце розташування школи та панського дому. Масштаб плану 1:50 000.

Скільки жителів проживає на території нашої сільської ради?

Задача 3. На території Новомар’ївської сільській ради проживає 1224 мешканці. До складу сільської ради відносяться села Обухівка та Новомар’ївка. Знайдіть скільки жителів у кожному селі, якщо їх кількість відноситься як 81:123.

Задача 4. Розв’яжіть рівняння. Виберіть свою відповідь у таблиці і складіть слово.


Х=1,25

вод

Х=6

м

Х=3

е

X=3,4

во

Х=5/6

т

Х=5

р

Таблиця відповідей

Це цікаво. Чи знаєте ви рідний край

Легенда про Мертвовод «Ой, ти брате, Мертвовод, Славна, мила річенька. У неволі по тобі Затужив козаченько…» ( українська народна пісня) Мертвовод – назва річки надзвичайно давня. Ще грецький історик Геродот, мандруючи цими місцями у прадавні часи оповідав: «Між скіфами і аличанами протікає річка Крініпікрос». У перекладі з грецької мови слово «крінс» означає «вода», а слово «пікрос» - нежива, непридатна. Легенда розповідає, що перші подорожні, що напилися води з Мертвоводу, повмирали… Отож, назва нашої річки застерігає, щоб і ми воду з неї не пили.  А ще говорять, що річку назвали так тому, що біля її витоку знаходяться кургани – могили скіфських царів. Як шлях, яким відправляли скитських царів до місць вічного спочинку назвали джерело – мертвоводом.

Річка Мертвовід

Задача 5. Площа Миколаївської області 24,6 тис.км2, що становить 4,1% території всієї України, яку площу має територія України?

Задача 6. Загальна площа лісів Миколаївської області становить 127400 га, в тому числі вкрито лісом 35672 га. Який відсоток площі Миколаївської області вкрито лісом?

Що ви чули про «Бузький Гард»?

  • Задача 7. Національний природний парк «Бузький Гард» має загальну площу 6138,13 га, На території Братського району знаходиться 326 га парку. Який відсоток від загальної площі становить частина парку, що розташована на території нашого району.

Єланецький степ


Природний заповідник «Єланецький степ» — природоохоронна територія в Миколаївській області. Заповідник призначений для збереження та відтворення степових природних комплексів Правобережної України

Єланецький степ

Задача 8. Загалом на території заповідника мешкають 11 видів тварин, занесених до Європейського червоного списку, 71 вид тварин, занесених до Червоної книги України, що становлять 5% усіх тварин заповідника. Скільки тварин нараховується у заповіднику?

Рефлексія

Гра “Незакінчене речення”

  • Для мене було відкриттям те , що ...
  • Мої досягнення на уроці ...
  • Мені було цікаво ..
  • Мені було важко ...
  • Я зрозумів , що ...
  • Я відчув , що ...
  • Найбільше мені сподобалося ...

Домашнє завдання.

Кожній групі скласти 2 задачі практичного змісту, що розв’язуються за допомогою пропорції. (Для людей різних професій)

Список інформаційних джерел

  • Новомар'ївка (Братський район) — Вікіпедія
  • [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Новомар'ївка_(Братський_район)

  • Обухівка (Братський район) — Вікіпедія
  • [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Обухівка_(Братський_район)

  • Відділ освіти Братської райдержадміністрації Районний методичний кабінет легенди рідного краю.[Електронний ресурс]. - Режим доступу:
  • http://on2.docdat.com/docs/2870/index-10320.html

  • Сайт Братської районної державної адміністрації
  • [Електронний ресурс]. - Режим доступу:

  • В. Дідик, А.Онопрієнко. І молодого саду цвіт. – 1996.
  • Статистичні дані Новомар’ївської сільської ради


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка