Створення нової бази даних. Структура таблиці. Типи полів та їхні властивості



Скачати 112.39 Kb.
Сторінка1/2
Дата конвертації21.11.2018
Розмір112.39 Kb.
#65837
  1   2
Тема: Створення нової бази даних. Структура таблиці. Типи полів та їхні властивості

Мета: ознайомити учнів з вікном СУБД Access, структурою таблиці та алгоритмами створення нової бази даних і таблиці.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку:лекція.

Методичне забезпечення: ілюстративний матеріал 1;ілюстративний матеріал 2.

План заняття

-загальні відомості про систему управління базами даних MS Access;

-об’єкти бази даних;

-алгоритм створення бази даних;

-поняття таблиці;

-структура таблиці;

-алгоритм створення таблиці.

Структура уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

         перевірка присутності учнів

         перевірка готовності до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.Що Ви розумієте під системою управління базами даних?

2.Які функції виконує система управління базами даних?

3.Як поділяють системи управління базами даних в залежності від типу моделі даних?

4.Як поділяють системи управління базами за характером використання?

3. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Загальні відомості про систему управління базами даних MS Access

МS Access - це система управління базами даних (СУБД).

Як і інші програмні продукти цієї категорії, Access призначена для створення, супроводження та використання баз даних.

Однією з переваг програми Access є те, що вона має прості та зручні засоби обробки кількох таблиць в одній базі даних. Таблиця – це місце збереження даних. Вона є основним об’єктом бази даних.

Система Access надає користувачеві різні способи роботи, а саме: системне меню, панелі інструментів, контекстне меню, покажчик миші та комбінації клавіш.

Access має значну кількість спеціальних програм, що одержали назву “майстри”. Так, є майстер таблиць, майстер кнопок, майстер форм тощо. Майстри здійснюють діалог з користувачем, у процесі якого визначаються дані, необхідні для розв’язування відповідного завдання. Для зручності роботи майстри поділяються на кроки (етапи). Користувач може пропускати деякі кроки чи повертатися до попередніх.

Access має розвинену систему запитів, що дозволяє одержувати різні відомості з таблиць. Користувач може задавати умови запиту, відповідно до яких з бази вибираються потрібні дані.

Access забезпечує виведення на екран даних не лише у вигляді таблиць, а й у інших форматах (формах). За допомогою майстра форм користувач може сам визначити форму виведення даних на екран.

В Access широко використовують поняття звіт. Звіт багато в чому схожий на форму. Його використовують під час підготовки інформації для виведення на друк.

Принципова різниця між формою та звітом в тому, що формати звітів відповідають стандартним форматам паперу.

Алгоритм створення нової бази даних

1. Завантажити систему Access.

2. На екрані з’являється діалог початкового режиму роботи програми.

3. У вікні запрошення вибрати команду cтворення нової бази даних.

4. Задати ім’я файлу бази даних.

5. Визначити папку збереження файлу.

6. Натиснути кнопку Створити (Создать).

7. Відкриється вікно бази даних із заданим іменем.



 Приклад виконання алгоритму в MS Access 2010

База даних може містити такі об’єкти:

- таблиці (таблицы),

- запити (запросы),

- форми (формы),

- звіти (отчеты),

- макроси (макросы),

- модулі (модули).

Режими роботи з об’єктами бази даних:

- режим перегляду – Відкрити (Открыть);

- режим зміни структури об’єктів – Конструктор (Конструктор).

У вікні створення об’єкту перераховані засоби  створення обраного об’єкту - конструктор; майстер. Створення всіх об’єктів здійснюється за єдиним алгоритмом.

Загальний алгоритм створення об’єкту бази даних:

·вибрати команду створення об’єкту (наприклад, Таблиця);

·обрати засіб створення (наприклад,  Конструктор);

·сконструювати об’єкт, використовуючи обраний засіб створення;

·зберегти об’єкт, надавши йому ім’я.

Таблиця бази даних - місце збереження інформації про об’єкти бази даних, призначене для збереження первинних даних.

Створення бази даних починається зі створення таблиць.

Алгоритм створення таблиці в режимі конструктора



1.  Вибрати команду створення таблиці у режимі конструктора.

2. У вікні конструктора для кожного поля потрібно задати Ім’я (Имя поля), Тип даних (Тип данных), Опис (Описание), Властивості (Свойства поля).

3. Задати поле первинного ключа.

4. Зберегти таблицю, надавши їй ім’я.

Примітка: За замовчуванням таблиці надається ім’я Таблица 1, але такими іменами незручно користуватися, тому ім’я таблиці треба дати інформативним.



Для того, щоб були відсутні проблеми в роботі зі створеною базою даних під час її використання у мережі, бажано давати імена таблиць та інших об’єктів бази даних за правилами надання імен файлам в операційній системі DOS (літерами латинського алфавіту, до 8 символів, без розділових знаків та пропусків)

Приклад виконання алгоритму в MS Access 2010



Каталог: ped prakt 5 kyrs -> files -> 2013 -> Nikitin -> files
2013 -> «Електрика промислова, статична й атмосферна.»
2013 -> План-конспект Тема: «Лінійні бази даних. Створення баз засобом введення даних у таблицю та з використанням форм» Мета
2013 -> Уроку тема програми: Технології комп'ютерної обробки інформації. Тема уроку: Тема уроку
2013 -> Конспект уроку з Охорони праці. Тема: «Види кровотеч. Перша допомога при кровотечах. Травматичний шок і його профілактика. Поняття про забиті місця, вивихи та розтягнення зв’язок.»
2013 -> План-конспект уроку з Охорони праці. Тема: План ліквідації аварії. План евакуації з приміщень у випадку аварій
2013 -> Робота у локальній мережі
2013 -> Календарно-тематичний план
files -> "Концепція баз даних. Визначення бази даних як автоматизованої системи" Мета: засвоєння учнями поняття "база даних"

Скачати 112.39 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка