Створення умов розвитку обдарованої особистості на засадах шкільної навчально-творчої діяльності



Сторінка1/33
Дата конвертації16.03.2017
Розмір4.38 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   33



СТВОРЕННЯ УМОВ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ НА ЗАСАДАХ ШКІЛЬНОЇ НАВЧАЛЬНО-ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ




«Спеціалізована школа – загальноосвітній

навчальний заклад №1 I-IIIступенів


Приморськ 2015

м. Приморська з поглибленим вивченням

окремих предметів та курсів»

ЗМІСТ
ВСТУП………………………………………………………………..................... 3

РОЗДІЛ 1 СИСТЕМА РОБОТИ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ………………… 5

РОЗДІЛ 2 ЕТАПИ РОЗВИТКУ ОБДАРОВАНОЇ ОСОБИСТОСТІ НА ЗАСАДАХ ШКІЛЬНОЇ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ………………………….. 8

РОЗДІЛ 3 РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ РОБОТИ ШКОЛИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ………………………………………. 11

ВИСНОВКИ………………………………………………………………...… 28

ДОДАТКИ……………………………………………………………...……... 30

ВСТУП
Спроможність будь якої країни вимірюється не тільки її економічним розвитком, а й рівнем освіти та її інтелектуальним потенціалом. Тому одним із важливих стратегічних завдань України є підготовка нового покоління наукової еліти.

Сучасний стан суспільства, екологічні кризи, глобалізація, економічній рівень життя формують потребу в освічених, свідомих громадянах, а інтелектуалізація багатьох сфер діяльності зумовила зростання інтересу до творчих здібностей людини, їх активізації, інтелектуальної діяльності, що відповідає загальним закономірностям розвитку сучасної науки. Проте ще академік В.І. Вернадський передбачав, що майбутній прогрес людства відбуватиметься у сфері знань і розуму, яку він назвав ноосферою. Учений стверджував: «Наукова думка вперше виявляється як сила, що створює ноосферу, з характером стихійного процесу».

Отже, шкільна освіта, послідовно реалізуючи завдання розвитку обдарованої особистості є вагомим елементом у системі формування інтелектуального потенціалу держави.

Кожен із нас за своєю природою дослідник. Людині притаманні цікавість, пізнавальна активність і дослідницька поведінка. Пошукова активність виступає як першоджерело, стимул і головний рушій дослідницької поведінки. Прагнення до пошукової активності значною мірою зумовлене біологічними факторами, разом із тим, ця риса розвивається під впливом соціального середовища. Дослідницька активність пронизує всі види людської діяльності, виконує важливі функції у формуванні досвіду, соціального розвитку особистості. Таким чином, дослідницька діяльність породжується пізнавальною активністю, характеризується дослідницьким мисленням і виявляється у дослідницькій поведінці.

І саме у школі, дитина робить свої перші кроки на шляху осягнення істини світобудови.

Але ж, скільки дітей - стільки й здібностей, які залежать від психолого -фізиологічних особливостей людини, соціального оточення, сім'ї та школи.

На наш погляд, школа, яка орієнтована на розкриття індивідуальних можливостей кожної дитини, не може не рахуватися з тим фактом, що близько 30% учнів за час їх одинадцятирічного навчання знижують свої вихідні показники творчого розвитку. Те ж можна сказати і про їх мотивацію до навчання. І якщо ми не будемо піклуватися про задоволення інтелектуальних та творчих запитів цих 30% учнів, то нам залишиться тільки дивуватися тій легкості, з якою губляться найцінніші якості дитини - «відкритий і гнучкий інтерес дитинства». Саме тому педагогічний колектив школи працює над удосконаленням системи навчально-виховної роботи, методів та прийомів, спрямованих на формування творчої особистості.

Систему роботи школи розподілено на чотири основних блоки, логічно  пов’язаних   між  собою:   

- психологічне    й    науково-методичне     забезпечення   роботи  з    обдарованими     вихованцями;   

- система       пошуку, педагогічного моніторингу обдарованих дітей;

-  створення   умов   для   творчої самореалізації    обдарованих вихованців; 

-   забезпечення   соціально-правових гарантій. 

Формування траєкторій  особистісно-зорієнтованого  педагогічного супроводу обдарованості школяра передбачає  чотири етапи: діагностико-організаційний, проективний,    сумісно-діяльнісний,   аналітико-корекційний.

РОЗДІЛ 1

СИСТЕМА РОБОТИ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА ЗДІБНИМИ УЧНЯМИ.

Система роботи навчального закладу з обдарованими дітьми включає в себе ряд елементів взаємопов’язаних міх собою, таких як: метод рада, пеРобота з обдарованими учнями координується методичною радою та контролюється адміністрацією закладу.

Питання роботи з обдарованими учнями, результати участі у олімпіадах та конкурсах постійно розглядаються на педагогічних радах, семінарах та нарадах при директорі. В закладі працюють творчі групи класних керівників «Інноваційні технології виховання» та педагогів «Інноваційні технології навчання».

Психолог школи проводить діагностику обдарованих учнів, вчителі розвивають їхні інтелектуальні здібності шляхом застосування творчих завдань, проектів, завдань підвищеної складності.

У бібліотеці закладу є тематична виставка «Обдаровані діти», де здібні та обдаровані діти можуть ознайомитися з рекомендованою літературою.

Батькам учнів надаються поради психолога та педагогів щодо особливостей поведінки та розвитку здібностей обдарованих учнів.

В школі створені необхідні умови для реалізації нахилів та здібностей учнів. Для цього в закладі працюють:

- факультативи;

- спецкурси;

- учнівське наукове товариство «Еврика»;

- учні залучаються до участі у олімпіадах, гуртках.



Заклад співпрацює з Бердянським державним педагогічним університетом, Азовським регіональним інститутом управління, Приморським аграрно-промисловим коледжем та Приморським професійним аграрним ліцеєм.


Розвиток творчої особистості значною мірою

залежить від фахової майстерності педагогів,

тому що успішне фахове середовище гарантує

постійне поповнення науки молоддю.

У 2014/2015 навчальному році у закладі

працюють 46 педагогічних працівників



відповідно до штатного розпису.

Каталог: BLOG
BLOG -> Індивідуальний характер перевірки
BLOG -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
BLOG -> Сталий розвиток суспільства
BLOG -> Дипломна робота молодшого спеціаліста
BLOG -> Уровня подготовки учащихся старшей ступени обучения
BLOG -> Стандарт вищого навчального закладу стандарт высшего учебного заведения
BLOG -> Пам’ятки з самоосвіти для учнів
BLOG -> Управление образования и по делам детей Красноперекопской райгосадминистрации
BLOG -> Сила пружності та сила тертя. Підготувала: вчитель фізики Богдан Л. Ф
BLOG -> Кваліфікаційна робота


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   33




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка