Сучасний урок: проблеми, пошуки, знахідки, перспективи



Дата конвертації14.11.2018
Розмір4.18 Mb.
#62263
ТипМатеріальна база

СУЧАСНИЙ УРОК: проблеми, пошуки, знахідки, перспективи


Кременецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2

Тимчук

Людмила Трохимівна,



учитель-методист,

учитель біології, екології, природознавства вищої категорії,

керівник творчої групи “ОАЗА”


Підготувала


роб.тел: +38-(03546) -21030, моб.тел:+38 -097- 491 65 29, l-tymchuk@yandex.ru

Кременець, 25 березня 2014р.

Сучасний урок: вимоги



  • загальнопедагогічні
  • дидактичні
  • психологічні
  • гігієнічні

Учитель до уроку готується усе своє життя (В.Сухомлинський)

розробка системи взаємодій учителя та учнів, яка дозволяє досягти чітко сформульованої мети навчально-виховного процесу

Функція проектування займає не менше 25% часу професійної діяльності вчителя

(за В. Безруковою)


Педагогічне проектування -

Етапи педагогічного проектування:

Кого боги хочуть покарати, того вони роблять педагогом (Сенека)

Моделювання уроку

  • Місце уроку в межах курсу, розділу
  • Мета
  • Відбір методичної літератури,ідей власного досвіду
  • Визначення типу і форми уроку
  • Матеріальна база
  • Інформаційні джерела

Етапи проектування уроку (1)

Створення проекту уроку

Постановка завдань уроку

Співвідношення мети уроку й інтересів та мотивів учнів

Можливість перевірки цієї мети наприкінці уроку

Опрацювання змістової частини матеріалу

Визначення методів, прийомів роботи учнів зі змістом


Етапи проектування уроку (2)

Поганий учитель подає істину, хороший – учить її знаходити (А.Дістерверг)

Конструю- вання уроку

  • Записана на папері послідовність дій учасників навчального процесу :
  • план уроку,
  • конспект,
  • сценарій тощо.

Етапи проектування уроку (3)

Мало знати, потрібно й використовувати. Мало бажати, потрібно й робити (Й.Гете)

1.Знання законів психології та принципів дидактики 2. Високий рівень науковості 3. Контроль за якістю знань, вироблення вмінь і навичок 4. дидактична цілеспрямованість (учні повинні знати мету уроку, кожного завдання) 5. використовувати раціональні способи пізнавальної та практичної діяльності, формувати культуру праці


Вимоги до сучасного уроку

6. Чітка структура уроку 7. Доцільність добору засобів і прийомів навчання для уроку і кожного його етапу

8. Нестандартні форми проведення уроку

9. Здійснення міжпредметних зв'язків

10. Врахування принципів диференціації та індивідуалізації

11. Гігієна розумової праці, шкільної гігієни; попередження перевантаження, стомлюваності школярів

12. Створення оптимального психологічного режиму на уроці (атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння, довіри, заохочення пізнавальних зусиль учнів)


На думку вчителів, яйця курку не вчать, на думку учнів, курка не птах (О.Ботвінніков, інженер)

13. Дотримання технологічних вимог: робоче місце вчителя та учня, мобілізуючий початок уроку, раціональне використання дошки, наочності, ТЗН, дозування праці на кожному етапі з урахуванням індивідуальних можливостей учнів

14. Культура вчителя, широкий діапазон його знань, інтелектуальний рівень


Мудрість – це не зморшки, а звивини (В.Жемчужников, журналіст)

15. Результативність уроку :

Ступінь досягнення мети

Якість знань, рівень сформованості умінь і навичок

Позитивні зміни в розвитку і вихованні учнів

Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх! (Генрі Форд, американський підприємець)

Дякую за увагу!


Каталог: bitstream -> 123456789 -> 1367
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями Оцінка стану кишкової мікрофлори у дітей раннього віку, хворих на пневмонію на фоні залізодефіцитної анемії
123456789 -> Звіт про науково-дослідну роботу регіональні особливості стану кишкової мікрофлори у дітей із соматичними захворюваннями зміни мікробіоценозу кишечника у дітей, хворих на гострий обструктивний бронхіт бронхіальну астму (проміжний)
123456789 -> Використання науково-технічних бд у наукових дослідженнях Васильєв О. В., к т. н
123456789 -> Розвиток банківського споживчого кредитування
123456789 -> Реферат дипломна робота містить 128 сторінок, 17 таблиць, 21 рисунок, список використаних джерел з 108 найменувань, 6 додатків
123456789 -> Урок з хімії у 9-му класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Жири в природі. Біологічна роль жирів"


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка