Сучасники називали



Дата конвертації21.09.2018
Розмір2.23 Mb.
  • Й.В.Гете
  • (1749 – 1832)
  • Вправа “Мікрофон”: Моє речення про Гете
  • Представником якої доби був Гете?
  • ( Доби Просвітництва)
  • Назвіть хронологічні рамки цієї доби.
  • (Кінець 17 – 18 століття.)
  • Чому діячів цієї доби називають саме так – просвітники, просвітителі?
  • (Вони несли людям світло істини.)
  • Що просвітники вважали найвищим законом життя?
  • (Розум)
  • Яке найголовніше гасло доби Просвітництва?
  • (Найдосконалішою є “природна людина”. Від народження всі люди рівні. Освіту мають отримувати всі.)
  • Бліц-опитування

Тема уроку:

  • Трагедія Й.В.Гете "Фауст". Загальна характеристика змісту твору. Історія життєвих шукань Фауста.

Над трагедією “Фауст” Й.В.Гете працював протягом 60 років (з 83 прожитих).

  • Історія створення трагедії “Фауст”
  • Твір складається з:
  • “ Присвяти”
  • “ Прологу у театрі “
  • “ Прологу на небі “
  • Двох частин.
  • Композиція трагедії “Фауст”
  • Вступна частина, де автор говорить про те, наскільки дорогий йому цей твір. Згадує видіння перших образів твору, час виникнення його задуму. Згадує своє власне життя, кохання, друзів. Присвята нагадує, що у творі лежать глибоко особистісні мотиви. До того ж Ґете прагне в цій частині наблизити сучасників до розуміння твору.
  • “Присвята”
  • Пролог побудований в формі розмови – дискусія директора театру, поета і коміка. Вони з'ясовують, яким повинен бути “театр у нашій стороні”. Кожен із них має своє уявлення про театр і про мистецтво взагалі.
  • Основна суперечка відбувалась між актором і поетом.
  • “Пролог
  • у театрі”
  • Ця частина вводити читача в тему твору.
  • Учасники “Прологу на небі”: Господь, архангели Рафаїл, Гавриїл, Михаїл а пізніше – Мефістофель.
  • Починається сцена з того, що архангели розхвалюють все, що створив Бог (Всесвіт із Сонцем в центрі, велич та красу природи).
  • Але архангелів лякає Земля, де немає гармонії: війни, хвороби,стихії. Мефістофеля на Землі хвилює лише існування людей, які зневажливо ставляться до життя. Господь згадує про доктора Фауста, який є виключенням. Господь і Мефістофель заключають парі: якщо Мефістофель зуміє забрати душу Фауста, то цим він доведе ницість людини.
  • В цій частині філософська тема твору – сутність людини.
  • “Пролог
  • на небі”

Легенда про істину

  • За однією східною легендою, якось боги вирішили створити світ. З'явились зорі,місяць, море, гори, квіти, хмари… А потім і людина.
  • А наприкінці вони подбали про Істину. Задумались боги: куди сховати її, щоб людина не одразу знайшла, їм хотілось, щоб якомога довше шукали Істину.
  • "Давайте сховаємо її на найвищій вершині",- сказав один бог. "Давайте сховаємо її на самому дні моря", - заперечив інший. "Давайте сховаємо її на найвищій зірці", - втрутився третій бог. І лише найстарший і наймудріший бог сказав: Ні, ми сховаємо її в душі людини. Вона шукатиме істину в усьому Всесвіті, не підозрюючи, що носить її у собі".

Асоціативний кущ

Створення асоціативного тексту

  • Пошук – це завжди страждання, це злети і падіння, це успіхи і розчарування, це бажання рухатися вперед. Це невтомна праця, ознака дієздатної людини. Мандрівка може розвіяти всі сумніви або навпаки дати поштовх шукати справжню сутність.
  • Доктор Фауст – немолодий чоловік юрист, лікар, магістр і доктор, має власних учнів, авторитет і повагу у простих людей. Мета його життя – знайти сенс буття.
  • В образі чорного собаки до нього з'являється Мефістофель і пропонує заключити з ним угоду: Мефістофель дасть йому все, що він побажає, а коли Фауст скаже:” Зупинись мить – ти прекрасна ” – Мефістофель забере його душу до пекла. Договір скріпили кров’ю. Вони вдвох покидають місто Лейпціг.
  • Частина І
  • Подорож з Лейпціга
  • Доктор Фауст
  • Фауст і Мефістофель
  • Кампанія гуляк в погребі Ауербаха
  • На кухні відьми (омолодження Фауста)
  • Кохання Маргарити (Ґретхен)
  • Допомога Мефістофеля (подарунок)
  • Гріхопадіння Маргарити
  • Отруєння матері Маргарити (снодійним,
  • що виявилося отрутою)
  • Убивство брата Маргарити Мефістофелем
  • Фауст на шабаші відьом (Вальпургієва ніч)
  • Маргарита у в'язниці за вбивство
  • своєї новонародженої доньки
  • Фауст за допомогою Мефістофеля намагається її врятувати, але
  • Маргарита відмовляється тікати,
    • бо своєю смертю хоче спокутувати
  • свій гріх
  • Фауст покидає її, вранці
  • Маргариту страчують
  • Шабаш відьом
  • Фауст, Маргарита,
  • Мефістофель
  • Маргарита
  • Частина ІІ
  • Фауст в Давньому Римі
  • Фауст в лицарській залі
  • Фауст знову у власному кабінеті разом з учнем Вагнером
  • Спарта, Фауст – чоловік Єлени Прекрасної (доньки царя Спарти Менелая)
  • Загибель сина Єлени та Фауста Евфоріона, Єлена йде за ним до підземного царства (зникає)
  • Фауст вирішує збудувати прекрасне місто на узбережжі моря (він прагне влади над стихією)
  • Фауст допомагає об'єднати народ
  • Прекрасне місто побудоване, але є двоє старих – Філемон і Бавкіда, які хочуть лишитися на своїй землі. Слуги Мефістофеля вбивають їх – Фауст в розпачі, адже він хотів лише дати їм нову оселю. Він сліпне.
  • Фауст вже старий і сліпий. Слуги Мефістофеля риють йому могилу, але Фауст цього не бачить і думає, що це йдуть роботи по осушенню болота, де він мріє добудувати місто, щоб мільйони людей жили там щасливо.
  • Фауст розмірковує про сенс буття і розуміє, що він в постійні праці та боротьбі. Фауст говорить: “ Зупинись мить – ти прекрасна “ (адже він уже всього досяг і все зрозумів). Цієї ж миті він помирає. Мефістофель забирає його тіло, але душу забирають ангели до раю, бо Маргарита пробачила йому його гріхи.
  • Мефістофель
  • Особливості жанру
  • Сам Ґете називав твір трагедією.
  • За масштабами зображення дійсності, глибиною образів, силою ліризму – поема.
  • Глобальність порушених питань дозволяє вважати твір філософською поемою.
  • Характер конфліктів дає підстави говорити про поему драматичну
  • (Авторська мова відсутня, а зміст розкривається через репліки та монологи персонажів)
  • Події в сценах і актах переносяться в різні місця.
  • Реальне переплітається з фантастичним.
  • Велика кількість персонажів.
  • Особливість твору

"Фауст про себе".

  • Я багато вчився і дійшов "до краю всіх наук". У мене докторське звання, і ніхто ліпше від мене не знає ні філософії, ні права. Я – богослов і лікар, уже впродовж десяти років навчаю учнів, і хоча я не вірю в забобони, не маю ні до чого страху, навіть не боюся чортів, але мене ніщо не тішить. Я не нажив добра. Не заслужив слави. Мене постійно мучать сумніви, чи так я навчаю учнів, чи я знаю, у чому полягає істина.
  • Я хочу збагнути, зрозуміти таємницю буття і тому викликав Духа землі, щоб почути від нього сокровенні слова про істину. Та Дух, який я викликав за допомогою магії, відмовився зі мною розмовляти. Я зрозумів: істина незбагненна, а людина настільки мізерна, що не може її осягнути. Мене охопив відчай, я хотів покінчити з цим життям, але почув голоси, що вітали Великодній ранок, і забув про смерть. Щоб зазнати вищої радості пізнання, я уклав угоду з нечистою силою і зрозумів, що радість - це реальне життя. Я щиро полюбив Гретхен, але каюсь, адже причинив їй страждання. Мені шкода її, тож хочу врятувати нещасну.

Робота з епіграфом

  • “Людина пізнає світ через пізнання самої себе, а себе – через пізнання світу ".
  • (Й.В.Гете)
  • Створення листа від імені Фауста
  • “Як я шукав істину”

Орієнтовний лист.

  • Орієнтовний лист.
  • Пошук – це завжди страждання, це злети і падіння, це успіхи і розчарування, це бажання рухатися вперед. Втім, без нього життя стає буденним і нецікавим, воно втрачає сенс, як втратило для мене, доктора Фауста. Я прагнув зрозуміти таємницю буття, але не знайшов відповіді у мудрих книгах. Я так хотів дізнатися, у чому полягає істина, що навіть уклав угоду з Мефістофелем. Був переконаний: світле кохання до милої Гретхен стане для мене найвищою цінністю, але моє втручання у життя дівчини прирекло нас чомусь на страждання.
  • Я побував скрізь, мандруючи у часі та просторі, побачив початок світу, багато і невтомно працював, але моя жадоба діяльності не вичерпалась, я хотів би вічно пізнавати світ, приносячи добро людям…
  • Лиш той життя і волі гідний,
  • Хто б’ється день у день за них.

Підсумки Вправа “Мікрофон”

  • Сьогодні на уроці:
  • Я зрозумів ( зрозуміла), що …
  • Я дізнався ( дізналася), що…
  • Мене зацікавило….

Домашнє завдання.

  • Опрацювати стор. 90-100 підручника
  • Дібрати цитати до характеристики образів Фауста, Мефістофеля, Маргарити.
    • Дочитати трагедію «Фауст»

Каталог: uploads -> editor -> 5181 -> 420829
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації
5181 -> Закон Кулона. Розв’язування задач
420829 -> Поглибити знання з теорії літератури про романтизм; поглибити знання з теорії літератури про романтизм
420829 -> Підготувала вчитель світової літератури


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка