Сєверна зш №16



Скачати 15.39 Kb.
Дата конвертації23.12.2016
Розмір15.39 Kb.
#4788

Сєверна ЗШ № 16

  • Презентацію підготувала учениця 9 класу Томчук Валерія
  • 2011 год
  • Тарас Григорович Шевченко
  • Автопортрет
  • поет
  • прозаїк
  • мислитель
  • історик
  • етнограф
  • фольклорист
  • драматург
  • художник
  •  
  • портрети
  • композиції на  міфологічні, історичні
  •  й побутові  теми
  • Архітектурні замальовки  і  пейзажі.
  • Художня спадщина Т.Г. Шевченка –
  • твори живопису і графіки, які виконав Шевченко в різній техніці протягом усього життя. Збереглося 835 творів
  • Уявлення про художню спадщину Шевченка доповнюють дані про понад 270 втрачених і досі не знайдених робіт.
  • Живописні та графічні твори за часом виконання їх датуються 1830-1861р.р. і територіально пов'язані з Росією,
  • Україною та Казахстаном.
  • Виконані  вони  в  техніці
  • олійного письма на полотні, аквареллю, сепією, тушшю, свинцевим олівцем, в техніці офорту на окремих аркушах білого, кольорового і тонованого паперу різних розмірів, а також у п'яти альбомах.
  • Вивчення
  • мистецької спадщини
  • Шевченка в наш час дало
  • можливість встановити
  • максимально точні дати
  • виконання багатьох його
  • художніх робіт, визначити основні етапи розвитку творчості митця за жанрами, тематикою та формальними ознаками.
  • Учитель – художник
  • К. Брюллов
  • Мистецька освіта
  • Петербурзька Академія мистецтва
  • Досягнення
  • Живопис
  • Графіка
  • 1839 рік за академічний малюнок чоловічої натури– срібна медаль II ступеня
  • у 1840 році — срібна медаль за більш складну композицію побутового характеру «Хлопчик-жебрак, який дає хліб собаці».
  • - у 1841 році рада Академії присуджує 27-літньому Шевченку третю срібну медаль за акварель
  • «Циганка-ворожка».
  • Саме за графічні, а не за живописні твори Шевченку було присуджено високе і почесне звання академіка Санкт-Петербурзької Академії мистецтв.
  • «Хлопчик-жебрак, який дає хліб собаці».
  • Від Академії до заслання (1830-1847рр)
  • У 1840 р. вийшла друком перша книжка Шевченка «Кобзар», і в цьому році він створив мальований
  • олійними фарбами «Автопортрет».
  • З «Автопортрета» Шевченко з'являється схвильованим, готовим до боротьби. Проникливий погляд очей, високе чоло, осяяне світлою думою. Енергійний поворот надає картині великої експресивності, світло падає згори, виділяючи чоло, довге волосся. Нижня частина обличчя і одяг освітлені менш яскраво.
  • У 1842 р. Шевченко створив картину «Катерина».
  • Це видатний живописний твір, соціальним змістом співзвучний з однойменною поемою. У літературі та образотворчому мистецтві Шевченко був першим, хто з великою силою правди розкрив трагедію поневоленої жінки. Картина сповнена глибокого драматизму.
  • Серія офортів «Живописна Україна».
  • Найвидатнішим творчим досягненням поїздки на Україну в квітні 1843р. була графічна серія «Живописна Україна».
  • 1) види, знамениті красою й історичними згадками;
  • 2) народний побут сучасного;
  • 3) історичні події
  • Тарас Григорович поділив альбом
  • на три частини:
  • В офорті «Дари в Чигирині 1649 року» зображено вітальня гетьмана Богдана Хмельницького. Сюди прибули посли з подарунками.
  • Разючу відмінність в поведінці московського посла, який спокійно і задумливо сидить за столом, і турецького, що нервово походжає вітальні, не залишає сумніву в тому, на чиїй стороні симпатії козаків, а в їхній особі - всього українського народу.
  • Після закінчення Академії мистецтв у 1845 р. Тарас Шевченко приїжджає до Києва, де працює художником Археографічної комісії при Київському університеті. За завданням комісії він здійснив кілька тривалих подорожей по Україні, виконав велику кількість малюнків і акварелей - в основному це пейзажі, пам'ятки архітектури, сцени з народного життя
  • II період творчості
  • Творчість періоду заслання.
  • У 1847 р. після розгрому Кирило-Мефодіївського товариства Шевченко за писання революційних творів був арештований і висланий «під найсуворіший нагляд із забороною писати й малювати», як написав на справі Шевченка сам цар.
  • У листах до друзів Шевченко зазначав,
  • що «дивитися і не малювати - це таке страждання, яке зрозуміє лише справжній митець», що «Август-язичник, засилаючи Назона до диких гет, не заборонив йому писати й малювати. А християнин (цар Микола) заборонив мені те й інше. Обидва кати ».
  • У суворій природі Північного Казахстану Шевченко побачив достатньо багато привабливого. Пейзажі Приаралля, Мангишлак, гір Каратау позначені виразністю композиції, витонченістю акварельної техніки.
  • У творах періоду заслання переважають пейзажі, сцени з життя казахського народу.
  • У «Байгушах» художник, щоб підкреслити, що це він спостерігав сам, зображує і себе на аркуші. Схвильовано передає художник жебрацький одяг діток, благальний вираз на їхніх обличчях, красномовні жести.
  • Погляд очей у Шевченка докірливо-тривожний. У цьому творі художник показує, в яких умовах живуть діти в Російській імперії, народи якої, на думку офіційного Петербурга, нібито «благоденствують».
  • Сцени з життя казахського народу зображуються Шевченком з глибоким співчуттям
  • На засланні художник почав розробляти серію малюнків під назвою «Притча про блудного сина» (1856-1857 рр.)
  • «Кара шпіцрутенами»
  • «Покарання колодкою»
  • III період творчості
  • У 1857 р. Шевченко був звільнений із заслання. «Всі роки приниження і знущання минули, ніби не торкаючись до мене, - записував він у щоденнику .- Здається я такий самий, як і десять років тому. Жодна риса в моєму внутрішньому образі не змінилася ».
  • Перенести десять років фактичне ув’язнення і залишитися непохитним у своїх переконаннях, удосконалюватися і загартуватися як поет, художник і борець - це
  • справжній подвиг
  • Шевченка, яких
  • небагато в
  • світовій історії.
  • В останні роки життя (1858-1861) Шевченко створив кілька графічних портретів
  • Портрети двох славних акторів: російського - Михайла Щепкіна і негритянського - Айри Олдріджа - приклади високої майстерності Шевченка-портретиста.
  • Твори Шевченка мали вплив на весь розвиток українського мистецтва, вони служать життєдайним джерелом для багатьох поколінь українських художників. Художня спадщина Шевченка визначає його видатне місце в історії
  • не тільки
  • українського,
  • а й світового
  • мистецтва.

Каталог: uploads -> editor
editor -> Особливості культур заходу і сходу Презентація до уроку (9 клас)
editor -> Конкурс «Учитель року 2016»
editor -> Індивідуальний характер перевірки
editor -> Відділ освіти Нікопольської міської ради Комунальний заклад «Нікопольська середня загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №8»
editor -> Методичні рекомендації щодо організації роботи в групах продовженого дня./ Упорядник Л. В. Пономаренко Пирятин: рмк, 2015
editor -> Гайдаренко Світлана Анатоліївна
editor -> Сталий розвиток суспільства
editor -> Бібліотечні уроки для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів 2013 Греджева Н. О
editor -> Календарно-тематичне планування уроків з художньої культури на І семестр для 9-11 класів. Художня культура 9 – 11 класи Розробка змісту навчальної програми «Художня культура»
editor -> Методичні рекомендації щодо ведення класних журналів Упорядник: Сергата Світлана Миколаївна завідувач районного методичного кабінету відділу освіти Новомиргородської районної державної адміністрації

Скачати 15.39 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка