Технологія об’ємної вишивки Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи»



Скачати 89.04 Kb.
Дата конвертації23.03.2017
Розмір89.04 Kb.
Демченко Неля Василівна,

вчитель трудового навчання,

старший учитель

спеціалізованої школи № 264,

м. Київ

Технологія об’ємної вишивки
Пояснювальна записка
Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи». Програмою варіативного модуля «Об’ємна вишивка» передбачено ознайомлення учнів з одним зі старовинних видів декоративно-ужиткового мистецтва – об’ємною вишивкою. Цей вид рукоділля швидко поширюється в нас в Україні і все більше викликає інтерес не тільки в аматорів, а й професіоналів. Це вишивання відрізняється від звичайного тим, що елементи візерунка мають не пласку, як звичайно, а об’ємну форму. ЇЇ можна досягнути не тільки шляхом виконання окремих елементів (із стрічок, тасьми тощо), а й виконуючи такі елементи на прокладеному дроті (попередньо закріпленому). Дріт дає можливість надавати будь-якої форми вирізаному вишитому елементу. З окремих елементів можна компонувати будь-яку композицію, а також поєднувати між собою кілька вишивальних технік: об’ємне вишивання, вишивання стрічками, звичайні вишивальні шви тощо.

Оволодівши технікою об’ємного вишивання, можна створювати справжні витвори мистецтва. Для виготовлення виробів технікою об’ємного вишивання використовують тканину із нанесеним на неї малюнком або звичайну тканину для вишивання.

Виготовлення виробів технікою об’ємної вишивки відповідно до структури та змісту програми виконується через проектно-технологічну діяльність. Практичним результатом роботи учнів за даним модулем має бути проект.

Виготовляти запланований виріб можна з використанням як машинних так і ручних робіт. Основним принципом тут є творчий підхід. Наприклад, цікавими виглядають вироби, в яких основою служить надрукований малюнок.

Учитель має заохочувати учнів до пошуку тієї інформації чи виробів, виготовлених у техніці об’ємної вишивки, яка є найбільш цікавою особисто для них, і на їх думку виглядає оригінально чи привабливо. На початку засвоєння модуля вчитель розкриває перед учнями теоретичний матеріал (Тема «Загальні відомості про технологію об’ємної вишивки»), який дасть їм змогу розпочати пошук потрібної інформації, визначитись із напрямком, за яким вони бажають працювати. Тому не варто перевантажувати учнів зайвою інформацією. Слід пам’ятати, що все необхідне для виконання проекту – від теоретичних відомостей до технології виготовлення і матеріалів для роботи учні мають віднайти та скомпонувати самостійно, і тут, основним завданням учителя є формування відповідних умінь та навичок для виконання творчого навчального проекту.

Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці, організації робочого місця та санітарно-гігієнічним вимогам.


Тематичний план


з.п.


Назва теми

Кількість

годин


1

Загальні відомості про технологію об’ємної вишивки

2

2

Проектування та виготовлення виробу технікою об’ємної вишивки

16

3

Презентація та оцінка результатів проектної діяльності

2




Всього

20


Програма

№№№3 .п.


К-сть год.


Назва теми та її зміст


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів



1

2

Загальні відомості про технологію об’ємної вишивки.

Короткі історичні відомості про виникнення та розвиток об’ємної вишивки.

Місце та роль об’ємної вишивки в сучасному декоративно-ужитковому мистецтві.

Основні прийоми та допоміжні техніки, що використовуються в об’ємній вишивці. Матеріали для об’ємної вишивки, їхні властивості.

Інструменти та пристосування (голки, п’яльця, наперсток) для об’ємної вишивки.

Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця.

Ознайомлення з технологією об’ємної вишивки.


Називає вироби, виготовлені у техніці об’ємної вишивки; їх

застосування;



розрізняє прийоми вишивання та виготовлення об’ємних елементів;

характеризує матеріали, які використовуються для об’ємного вишивання;

добирає інструменти та пристосування для роботи;

обґрунтовує добір конструкційних матеріалів залежно від призначення виробу;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічні вимоги;

організує робоче місце.


2

16

Проектування та виготовлення виробу технікою об’ємної вишивки

Постановка проблеми. Визначення завдань для виконання проекту (Що хочемо зробити? Що нам потрібно? Що для цього потрібно знайти?).

Робота з інформаційними джерелами. Пошук інформації, яка необхідна для виконання завдань проекту. Орієнтовні напрямки пошуку: все про тканини і нетканні матеріали, стрічки, бісер, намистинки, глянець та інші.

Аналіз та систематизація зібраної інформації (за технікою виконання, за об’єктами виготовлення, за кольорами тощо).

Створення банку ідей на основі зібраної та проаналізованої інформації.

Розроблення ескізного малюнка виробу з урахуванням знайдених зразків. Технологічна послідовність виготовлення виробу:



  • добір тканини для основи вишивки;

  • добір вишивальних швів;

  • добір стрічок і ниток для вишивання;

  • виготовлення об’ємних елементів;

  • переведення малюнка на тканину;

  • вишивання виробу та прикріплення окремих елементів до малюнка;

  • остаточна обробка виробу.

Контроль якості виробу. Догляд за виробом.

Економічне обґрунтування виробу. Маркетингові дослідження. Розроблення реклами.



Практичні роботи:

1. Формулювання завдань проекту та розробка плану дій.

2. Компоновка рефератів на основі зібраної інформації («Об’ємна вишивка: матеріали та інструменти, намистинки і бісер, об’ємні елементи і т.д.»).

3. Виконання ескізних малюнків об’єкта проектування.

4. Добір матеріалів та інструменту (складання відповідного плану дій, технологічних карт на виготовлення, опис технології виготовлення учнівського продукту).

5. Виготовлення запланованого виробу.

6. Розробка презентації в PowerPoint.


Складає план роботи з виконання проекту та план проектної діяльності;

здійснює пошук інформації (історія, види, технології, способи, матеріали, застосування) та виробів-аналогів;

аналізує та систематизує інформацію;

компонує реферат;

розробляє ескізний малюнок виробу;

створює візерунок із об’ємних елементів;

виготовляє об’ємні елементи;

добирає тканину, інструменти, пристосування;

визначає спосіб з’єднання деталей між собою та з основою виробу;

розкроює тканину;

з’єднує деталі об’ємних елементів між собою та основою виробу;

обробляє краї виробу;

добирає та оздоблює виріб;

виконує волого-теплову обробку виробу;

контролює якість виробу;

організовує робоче місце під час виконання різних робіт;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог;

визначає собівартість виробу;

розробляє рекламу;

готує матеріали для портфоліо;

створює презентацію проекту (електронний варіант).

3

2

Презентація та оцінка проектної діяльності.

Компонування портфоліо проекту. Захист проекту (за планом).




Характеризує складові порт- фоліо;

компонує портфоліо;

захищає проект;

здійснює оцінку виготовленого виробу і процесу праці за загальними естетичними та функціональними показниками.



Орієнтовний перелік об’єктів проектування
Косметичка, сумочка для серветок, торбинка для дрібничок, грілка на чайник, вітальні листівки, репродукції картин, картини, диванні подушки, сумки невеликих розмірів, чохли для мобільних телефонів або окулярів, скатертини різних розмірів та форми тощо.
Інструменти, обладнання та пристосування


1. Ножиці

2. Голки


3. Олівці

4. Швейна машина




5. Праска

6.Наперсток

7.П’яльця

8. Булавки



Матеріали

Тканина (бавовняна, вовняна, шовкова, синтетична) гладко фарбована або з нанесеним на неї малюнком, стрічки різної фактури та ширини, нитки (швейні та вишивальні), дріт, намистинки, бісер, клей.



Література

1. Ди Ван Никерк. Объемная вышивка. Самая полная энциклопедия: Техника. Приемы. Изделия. – М.: АСТ-ПРЕСС СКД. – 160 с.: ил. – (Золотая библиотека увлечений).

2. Вышитые сумочки/Пер. с англ. – М.: Издательство «Ниола-Пресс», В95 2006. – 128 с.: ил.

3. Вышивка лентами. – Минск: Харвест, 2009. – 160 с.: ил.

4. Элен Эрикссон. Шелковые фантазии. Искусство вышивки ленточками / пер. с англ. О. Мартен. – М.: «Альбом», 2008. – 144 с.: ил.

5. Журнал «Изящное рукоделие». Вышивка. Плетение. Бисер. № 1(18) – 20 с.



Інтернет- посилання

1. Вышивка лентами – история возникновения ремесла (http://webposidelki.ru/comment_1217440116.html).



7. Вышивка лентами. История (http://engelion.beon.ru/11614-879-vyshivka-lentami-istorija.zhtml).


Каталог: predmety -> trudove -> media -> files
files -> Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи»
files -> Прокатування Волочіння В. Гащак зош №7
files -> Технологія виготовлення аплікації з текстильних матеріалів та фурнітури
files -> Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи»
files -> Варіативні модулі 7-9 класи
files -> Технологія пірографії (випалювання по деревині) Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми «Технології. 10-12 класи»
files -> Завдання для дпа (слюсар-ремонтник.) Блок І. Основи матеріалознавства. Основи вимірювань
files -> Пояснювальна записка Варіативний модуль розроблено до навчальної програми

Скачати 89.04 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка