Технологія використання системи опорно-сигнальних схем в 1 класі



Сторінка1/8
Дата конвертації20.11.2018
Розмір3.81 Mb.
#65359
  1   2   3   4   5   6   7   8


Технологія використання системи

опорно-сигнальних схем в 1 класі

( З досвіду роботи Швайченко Т.В., вчителя початкових класів комунального закладу «Мереф’янська загальноосвітня школа І-ІІІступенів № 4 Мереф’янської міської ради Харківської області )


За довгий час роботи в початковій школі з успіхом використовую елементи випереджаючого навчання. Суть його полягає в тому, щоб познайомити з новим матеріалом на декілька уроків раніше, до його вивчення за календарним планом, а також організувати паралельне проходження важких тем шляхом наближення до матеріалу, який вивчається в даний момент на уроці. Випереджаюче навчання включає використання опорних схем, таблиць, карток, коментування виконуваної дії ( коментоване управління) та випереджаючі завдання.


УКРАЇНСЬКА МОВА. НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
В залежності від рівня сприймання навчального матеріалу класом вивчаємо за таблицею букви алфавіту ( табл. 1 ). Якщо клас сильний, то читання таблички починаємо після вивчення трьох приголосних, якщо слабкий – після вивчення букви “ з ”.



Н

М

Р

В

К

Н

Г

Л

Х

Д

В

Г

М

К

Н

П

Р

Л

Д

Ж

С

К

Т

Ч

Н

М

Т

Б

Ф

Й

К

Н

М

Ч

В

Р

Ж

Д

Л

Р

Р

Ф

Б

К

Н

Х

З

Щ

К

Й

Т

В

Ч

Б

Т

М

С

Ч

Ж

Д

Д

П

В

Л

Р

П

В

Г

К

Т

Таблиця 1
Діти читають ланцюжком букви, вимовляючи звук, який позначає ця буква, якщо дитина зупинилася і не може назвати – вчитель допомагає, так протягом кількох уроків вивчаємо всі букви. Пропоную хором прочитати, наприклад, перший рядочок , додаючи голосний звук [ у ], таким чином називаємо склади НУ, ЦУ, РУ, КУ... або до [ а ] додати букви другого рядка, прочитати утворені склади АВ, АГ, АГ, АФ, АН... , назвати букви по вертикалі, прочитати букви, які вивчили за букварем, які ще не вчили. Знаючи всі букви дитина із задоволенням працює за текстами букваря, намагається прочитати завдання в підручнику “Математика”, в друкованих зошитах.

Випереджаючі завдання тісно пов’язані з опорними схемами та таблицями, без яких неможливо ці завдання пропонувати. Навчаємо грамоти, користуючись такими схемами:


Злиття голосного з приголосним ( протягнути приголосний звук м..м..м..м.. назвати голосний а - ма , повторити склади ма,ма )

( табл. 2)

М МА МА

Н НА НА


В а ВА ВА

Л ЛА ЛА


Такі таблички виготовляю на кожну букву, що позначає голосний звук:

М МУ МУ

Н НУ НУ


У

В ВУ ВУ


Л ЛУ ЛУ

М МИ МИ

Н НИ НИ


И

В ВИ ВИ


Л ЛИ ЛИ

Прикріпляю ці таблички до дошки, поділяю клас на групи, по кількості табличок, і діти по черзі складають і читають утворені склади. Якщо дитина прочитала, то переходить до іншої черги. Таким чином, шестирічки долають труднощі навчання читання складу-злиття.


Читання складів за променевидними таблицями ( табл. 3):

А А

У У

О О

с И И с

І І


Е Е

Таблиця 3


Читання складових таблиць ( табл. 4 )





А

У

О

И

І

Е

Я

Ю

Є

М

МА

МУ

МО

МИ

МІ

МЕ

МЯ

МЮ

МЄ

Н

НА

НУ

НО

НИ

НІ

НЕ

НЯ

НЮ

НЄ

В

ВА

ВУ

ВО

ВИ

ВІ

ВЕ

ВЯ

ВЮ

ВЄ

Л

ЛА

ЛУ

ЛО

ЛИ

ЛІ

ЛЕ

ЛЯ

ЛЮ

ЛЄ

С

СА

СУ

СО

СИ

СІ

СЕ

СЯ

СЮ

СЄ

К

КА

КУ

КО

КИ

КІ

КЕ

КЯ

КЮ

КЄ

Таблиця 4


Коли діти навчаться зливати склади , читаємо складові таблиці по горизонталі МА-МУ-МО-МИ-МІ-МЕ, по вертикалі МА-НА-ВА-ЛА-СА-КА, голосно і пошепки, складаємо слова ( хто швидше знайде потрібний склад) МА-ЛИ-НА , ЛІ-СО-К, ВІ-К-НО.
Вчимося складати слова за табличками ( табл.5,6 ), додаючи до відкритого складу букву, що позначає приголосний звук:

РІ со + м сом

РА К ва + м вам

ВІ на + м нам

СІ та + м там

таблиця 5 таблиця 6


Коли учні достатньо опанують читання трискладових слів додаємо четвертий приголосний ( табл.7 ):

ВІС + К ВІСК

ПИС + К ПИСК

МЕТ + Р МЕТР

ШОВ +К ШОВК

Таблиця 7


Переходимо до наступної групи слів ( табл.8,9 ) :

КО + СА КОСА КАЗ + КА КАЗКА

ВО + ДА ВОДА ЗЕР + НО ЗЕРНО

СЕ + ЛО СЕЛО ВЕР + БА ВЕРБА


Таблиця 8 Таблиця 9


Для вироблення навички швидкого читання слів з новою буквою, розробила картки, які включають слова з вивченими буквами ( табл.10 ):

.....................................................................................................................................

Ба-ба-ба бак баба банка базар забава риба верба


Каталог: doc -> files -> news -> 577
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
577 -> Урок №1 9 клас Модуль: Степ аеробіка
577 -> Нафта. Склад, властивості нафти. Продукти перегонки нафти, їх застосування. Урок-презентація з хімії для 11 класу
577 -> «Особливості педагогічних комунікацій на уроці музичного мистецтва»
577 -> Урок позакласного читання «Курочка ряба і лисиця»
577 -> А. Дімаров «Для чого людині серце»
577 -> Значення природи для життя людини. Осінь в природі
577 -> Урок навчання грамоти Тема. Закріплення навичок письма вивчених великих літер
577 -> Повідомлення «Особливості роботи з підлітками (12 -15 років), в класі гітари дшм м Рубіжне.»


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка