Технології успішного навчання



Скачати 192.92 Kb.
Дата конвертації13.11.2016
Розмір192.92 Kb.
#1462
Комунальний заклад

«МЕЛІТОПОЛЬСЬКЕ УЧИЛИЩЕ КУЛЬТУРИ»

Запорізької обласної ради __________________________________________________________________

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

ТЕМА: Технології успішного навчання

МЕТА:

  1. Підвищити мотивацію студентів до навчання;

  2. Розповісти основні правила навчання;

  3. На прикладі студентів старших курсів училища та відомих людей у всьому світі показати можливість досягнення високих результатів у навчанні;

  4. Виховувати взаємоповагу та культуру поведінки;

  5. Сприяти підвищенню самооцінки студентів;

  6. Розвивати логічне мислення, вміння аналізувати інформацію та факти, робити висновки.

АКТУАЛЬНІСТЬ: Подана тема є актуальною для студентів 1 курсу (або старшокласників), оскільки вони мають низький рівень мотивації до навчання, низькій рівень знань по більшості з предметів, багато студентів уявлення не мають, як правильно вчитися та успішно оволодівати знаннями.

ОБЛАДНАННЯ: комп’ютер, екран, проектор.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: евристична бесіда.

МІСЦЕ ТА ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: ауд. 41; 45 хв.

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ: 13.11.2013.

ВІДПОВІДАЛЬНА: НЕДІЛЬКО К.Ю.

Слайд 1: Питання «Як добре вчитися?» є актуальним у всі часи. Студенти бувають різні. Одним навчання дається легко, інші кожен день стикаються з проблемами.

Слайд 2: Умовно можна поділити студентів на три категорії.

Слайд 3: До першої категорії можна віднести тих хлопців та дівчат, яким пощастило - навчання їм дається легко. Ці студенти частіше за все не прикладають особливих зусиль для того, щоб отримати максимальну кількість знань. Як результат – студенти, які відносяться до першої категорії, часто, ледащі та незібрані. Їм все дається занадто легко, тому вони вважають, що немає необхідності готуватися до занять. Як правило, студенти, які входять до поданої категорії, вчаться на «добре» та «відмінно».

Слайд 4: До другої категорії можна віднести тих студентів, які досягають гарних результатів шляхом систематичного заучування матеріалу. Ці молоді люди розуміють, що без праці вони навряд чи досягнуть успіху у житті. Вони вимушені прикладати максимум зусиль, щоб гарно вчитися. Як правило, студенти з цієї категорії дуже болісно переживають кожну поразку. Більшість студентів, які входять до цієї категорії, вчаться на «відмінно», зрідка можуть проскакувати оцінки «добре».

Слайд 5: До третьої категорії відносяться ті студенти, які не прикладають особливих зусиль та не мають потягу до знань. Не дивлячись на це, ці хлопці та дівчата теж бажають вчитися на гарні оцінки. Але зазвичай ці діти вчаться на «задовільно» або на «незадовільно».

До якої б категорії не відновився студент, йому важливо знати, що про нього думають оточуючи. Одиниці можуть змиритися з думкою, що вони вчаться гірше за всіх. Взагалі студенти прагнуть бути кращими.



Слайд 6: Питання до студентів: До якої категорії ви відносите себе? Чому?
Слайд 7: Що можна зробити, щоб краще вчитися в училищі? Цікавий факт – чим більше справ заплановано на день, тим більше людина встигає зробити. Студент, який займається декількома справами, відвідує секції та гуртки, встигає і уроки зробити, і позакласні заняття відвідати, і погуляти, і телевізор подивитися, і в Інтернеті посидіти. А той, хто нічого не робить у позаурочний час, не встигає навіть домашнє завдання зробити! Чому так виходить? (студенти відповідають)

Слайд 8: Причиной є незібраність. Коли студент приходить додому з училища, він усвідомлює, що у нього ще багато часу, та він встигне все зробити. В результаті, він безцільно проводить цей час і не встигає помітити, як час пролетів та настав вечір. Студент, пам’ятай! Чим більше справ ти заплануєш, тим більше встигнеш зробити.

Слайд 9: Питання до студентів: На що треба звернути увагу, що добре вчитися?

Пропоную декілька нескладних правил для тих, хто хоче добре вчитися:



Слайд 10-13: 1. Щоб добре вчитися, треба проститися з лінощами. Якщо ви це не зробите, добре вчитися не вийде!

Слайд 14: 2. Хочеш добре вчитися – розплануй свій день, запишись до якого-небудь гуртку або секції. Зміна діяльності добре впливає на розумові здібності. Розподіліть свій час таким чином, щоб після занять можна було б відволіктися на годинку-другу. У плануванні робочого часу вам допоможе записна книжка або блокнот.

Слайд 15: 3. Завжди виконуй домашнє завдання. Навіть якщо ти не запам’ятав те, що розповідав викладач під час занять, прочитай тему вдома самостійно. Ніколи не забувай про усні домашні завдання. Від того, як ти зрозумів тему, залежить те, як ти будеш застосовувати знання на практиці. Особливо це стосується точних наук. Завжди вивчай правила напам’ять. Одне правило вивчити не складно. Складніше вчитися потім, коли будеш мати прогалини у знаннях.

Слайд 16: 4. Виконуй завдання від «складного» до «простого». Почни з того уроку, який є для тебе найскладнішим. Тому що на свіжу голову набагато легше справитися з труднощами. До того моменту, коли ти відчуєш втому, тобі треба буде лише виконати найлегші, які ти виконаєш без особливих зусиль.

Слайд17: 5. Якщо на завтра нічого не задавали, повтори пройдений матеріал, витрати на це 30 хвилин. Ти побачиш, наскільки легко тобі вдасться вивчення нового матеріалу.

Слайд 18-19: 6. Фізичне навантаження – ідеальний помічник гарної успішності в училищі. Виконання декількох вправ у перервах між заняттями дозволить швидше оволодіти матеріалом. А систематичні заняття спортом тим паче добре вплинуть на стан твого здоров’я.

Слайд 20-21: 7. Ніколи не псуй відношення з викладачем. Для того щоб добре вчитися, достатньо цікавитися предметом, і викладач обов’язково це помітить.

Слайд 22: 8. Як позбутися задовільних оцінок ? (питання до аудиторії ) Щоб позбутися задовільних оцінок, треба скласти розпорядок дня від підйому до сну, та неухильно дотримуватися цього розпорядку. Повинно бути обов’язкове правило: не сідати за комп’ютер або не гуляти до тих пір, поки не зробиш домашнє завдання та не вивчиш уроки. Звісно, коли задовільні оцінки зникнуть, дотримуватися розпорядку дня не обов’язково, навіть, на мій погляд, шкідливо. Але поки не зникнуть задовільні оцінки – треба дотримуватися цього правила.

Слайд 23: 9. Як стати відмінником з конкретного предмету? (питання до аудиторії, обговорення) Є дуже просте правило, яке дуже легко виконати – робити домашнє завдання з цього предмету в той же день, коли його задали, та не відкладати на потім. Робити домашнє завдання не перед уроком, коли тебе запитають, а відразу після того, як його задали. У цього метода є багато переваг: ти витрачаєш часу не більше, а скоріш менше, тому що після уроку менше треба згадувати; психологічно комфортно – зробив і вільний; і, нарешті, якщо завдання дуже складне і відразу його важко виконати – є час поміркувати над ним наступного дня.
Маєте бажання стати відмінником з усіх предметів? Виконуйте домашнє завдання в той самий день, коли його задали з усіх предметів.

Слайд 24: 10. Як засвоїти матеріал? (питання до аудиторії, обговорення варіантів) Скільки часу треба, щоб дійти до дому від училища або до гуртожитку? Поки йдете додому, намагайтеся згадати, що було сьогодні на кожному занятті, на кожній лекції, бажано докладно. Звичайно, не все вдасться згадати. Тоді, коли прийдете додому, відкрийте свої записи та повторіть те, що не змогли згадати. Переваги цього методу – потрібно дуже мало часу, особистий та учбовий час ви не витрачаєте, краще запам’ятовуєте матеріал.

Слайд 25: 11. Як скласти іспит на «відмінно»? (питання до аудиторії, обговорення думок студентів) При підготовці до іспиту необхідно зробити огляд всього матеріалу. Що таке огляд? На великому аркуші паперу накреслюється блок-схема, у якій відображені головні визначення, поняття, теореми, формули, співвідношення, факти, події та ін., а також накреслюються усі логічні зв’язки між цими елементами. Тоді дуже чітко видні усі зв’язки та головні моменти вивчення курсу, його мета. Перед іспитом для повторення слід скласти такий огляд по пам’яті, не користуючись конспектами, а також зробити такий огляд в своєму розумі.

Слід пам’ятати, що іспит починається з консультації. Щоб успішно скласти іспит, треба справити враження на викладача на консультації: поставити принаймні три РОЗУМНИХ запитання. Причому ставити їх треба згідно наступного плану: спочатку питання стосовно кінця курсу, потім з початку курсу, а потім – з середини. Тоді у викладача складеться враження, що ви добре орієнтуєтесь у всьому курсі, - і половина іспиту вже складена.



Слайд 26: 12. Зроби так, щоб у тебе списували. Тоді тобі прийдеться пояснювати всім, хто списує, як ти це зробив. Коли пояснюєш, а тебе з першого разу не розуміють – це дуже добре, тому що далі шукаєш новий шлях для пояснення, і тоді відбувається диво: ти сам для себе відкриваєш питання, яке обговорюється, з несподіваної сторони.

Слайд 27: 13. Якщо тобі пропонують виконати реферат або зробити повідомлення – не зволікай, погоджуйся. Іноді навіть пропонують зробити презентацію. Маючи комп’ютер та принтер, підключення до мережі Інтернет, це дуже легко зробити. Іноді сам пропонуй викладачам дозволити тобі зробити повідомлення або презентацію – як правило, викладачі тільки «за». Погодьтеся, що шукати інформацію в безкінечному Інтернеті, наприклад, з біології, більш цікавіше, ніж читати параграф, який задали додому.

Слайд 28: 14. І саме головне: не чекай, коли тебе спитають – заробляй оцінки сам! Гарантовано тебе не спитають в той момент, коли ти нічого не вивчив!
Ми з вами поговорили про прості правила успішного навчання. Але успішно вчитися зможе тільки особистість, людина, яка знає, що робить, яка цілеспрямовано йде по наміченому шляху.

Слайд 29: Питання до аудиторії: Що означає бути такою людиною?
Ви бажаєте стати такими людьми? Тоді розвивайте всі необхідні для цього навички та звички. Вони будуть у пригоді і після навчання.

Слайд 30: 1. Будь відповідальним. Для того щоб досягти чогось і у навчанні, і у житті, ти повинен сам усвідомити свої пріоритети та слідкувати за ефективним розподіленням часу та ресурсів.

Слайд 31: 2. Будь зібраним. Вмій концентруватися на своїх цілях, принципах та цінностях. Не відволікайся від своєї мети, слідуй своїм пріоритетам, а не підказкам та побажанням інших. Розподіляй пріоритети в залежності від важкості матеріалу.

Слайд 32: 3. Будь раціональним у виборі місця та часу для навчальної та дослідницької діяльності. Вони повинні сприяти продуктивній та зосередженій діяльності.

Слайд 33: 4. Прагни виконувати все як можна краще. Нехай усі (і викладачі, і одногрупники) побачать тебе з кращої сторони. Намагайся робити все блискучо не тільки для себе, а й для інших.

Слайд 34: 5. Шукай ефективні та найкращі засоби вирішення проблем. Якщо при вивченні матеріалу зайшов у глухий кут, шукай нові шляхи, звернись по допомогу до викладача, класного керівника, друга, порадься з спеціалістом у цій сфері або з більш досвідченою людиною в цій області.

Слайд 35: 6. Прагни бути вимогливим до себе. Доводь те, що почав, до кінця, не піддавайся спокусі полегшити поставлене завдання або вирішити проблему за рахунок інших. Високий рівень вимогливості та претензії до себе – важлива умова спішного навчання.

Слайд 36: 7. Прагни постійно підвищувати самооцінку, впевненість у своїх силах. Невпевненість у собі заздалегідь прирікає до поразки.

Слайд 37: 8.  Шукай засоби самореалізації та оволодівай ними. Навчальна мотивація забезпечує в навчанні у досягненні мети та вирішенні проблем позитивні переживання, тому необхідно знати, як себе мотивувати, якщо цей процес загальмується або з яких-небудь причин бажання йти далі зникне. Для того щоб не зупинитися, прислухайся до порад:

- спостерігай за собою, знайди свої шляхи – прийоми, які будуть спонукати рухатися вперед, та використовуй їх;

-  використовуй принцип «маленьких успіхів», коли кожного дня стає нова мета (просто вивчити декілька рядків гарного вірша, сходити до магазину за продуктами для сусідів похилого віку та ін.), а її досягнення стає маленькою перемогою, трампліном до нових висот;

- не відступай при невдачі, якщо не вдалося досягнути мети, отже, це також досвід, який буде тобі при нагоді.



Слайд 38: 9. Постійно розвивай у собі вольові якості:

-  орієнтуйся у своєму розвитку на лідера, розвивай і в собі лідерські вольові якості;

- слідкуй за своєю поведінкою, одежею, манерами: будь охайним, уважним, впевненим у собі, коректним та привітним, тримайся з гідністю;

-  вчись приймати швидке вмотивоване рішення, будь твердим и послідовним у своїх вчинках;

-  прагни не тільки розуміти людей, але й визначати їхні достоїнства та недоліки, слабкі та сильні сторони їх особистості: одні люди добрі математики й фізики, але розмова на тему літератури ставить їх у глухий кут, інші – навпаки, знаються на поезії, але конус від призми не можуть відрізнити, для одних похвала – стимул до роботи, для інших - тільки наказ має значення та ін..

Слайд 39: 10. Вчись спілкуватися з людьми, отже, ми усі індивідуальні і не завжди відносини з оточуючими легко будувати. Комунікативні люди більш успішні у спілкуванні, невеликий тренінг допоможе тобі.

- почни з простої розмови з незнайомою людиною в транспорті, магазині, у любому публічному місці;

-  хоча б раз на тиждень стань простим слухачем для своїх друзів, не обов’язково радником, головне – вміти вислухати, намагатися зрозуміти проблеми інших;

- прагни набувати досвід виступів перед публікою (зручніше це зробити, виступаючи перед своєю групою, класом і, навіть, перед членами родини), це завжди знадобиться у подальшому житті.



- вчись відстоювати позиції у спорі, якщо ти впевнений у своїй правоті, не уникай ситуацій спору у повсякденному житті (якщо ти ніколи не торгувався на ринку або не вступав у переговори з продавцями, обираючи або обмінюючи товар, спробуй, це також твій досвід).

Слайд 40: 11. Вчись відновлюватися, підтримувати себе у добрій фізичній формі, борись зі стресами.

- ти можеш використовувати метод «відстороненості», т.б. просто ігнорувати інформацію, яка тебе дратує, нібито відсторонюючись від неї, «пропускати повз вуха».

- знайди свій прийом, щоб заспокоюватися, наприклад, рахувати до 10, говорити яку-небудь лічилку, ходити по колу, уявляти повітряні кульки, що летять, або згадувати щось добре, приємне зі свого життя;

- переймайся, коли це необхідно, не накручуй себе заздалегідь, якщо все рівно не можеш нічого змінити, отже, знаючи про існування якої-небудь хвороби, ми не починаємо лікуватися, не захворівши;



Слайд 41: 12. Для того щоб досягти чогось у житті, треба постійно вчитися, розвиватися, прагнути нових вершин.

- головне – треба почати – обери тему дослідження, предмет для творчості, які цікавлять тебе більше за всі інші, і працюй над ними, не кидай те, що почав робити;



- слідкуй за новими методиками навчання, отримання знань, наприклад, опануй методи швидкісного читання або асоціативного читання, вчись працювати з новими технічними джерелами і не відмовляйся від тих, які вже ефективно використовують.

Найголовніше, про що треба пам’ятати, це те, що інтелект та особистість любої людини здатні постійно розвиватися, тобто суттєво, кількісно та якісно змінюватися. А це відбувається тільки тоді, коли ти постійно чомусь вчишся.

Слайд 42: Деякі студенти вважають, що тільки їм так тяжко вчитися, тільки до них викладачі відносяться дуже погано, а до всіх інших – добре. Знаєте, такі ж проблеми стояли і перед людьми, яких знає увесь світ. Не дивлячись на те, що в школі або в інституті вони не завжди добре вчилися, вони досягли успіху у різних сферах життя.

Питання до студентів: Ви знаєте таких людей?

Слайд 43

  1. Білл Гейтс, засновник компанії Microsoft та одна з найбагатших людин планети, в шкільні роки також не відрізнявся старанністю.

Він не встигав по граматиці та інших, на його думку, нудних предметах. До кінця початкової школи поведінка маленького Гейтса настільки стурбувала вчителів і батьків, що його направили на консультацію до психіатра!

Пізніше Білл Гейтс зізнався, що був буквально схиблений на комп'ютерах, прогулював уроки, міг залишатися в комп'ютерному класі буквально до ночі.

Його мати, втомившись від нескінченних викликів до директора, уклала з недолугим синочком вельми непедагогічну угоду - кожну хорошу оцінку вона стала заохочувати грошима.

Хтозна, може бути саме це - захопленість цікавою справою і усвідомлення того, що старання має бути оплачено - і зробили Білла Гейтса самим відомим підприємцем століття.

Слайд 44

  1. Роман Абрамович, одна з найбагатших людин у світі з капіталом більше 900 мільярдів рублів , з гріхом навпіл закінчив загальноосвітню школу і « загримів» до армії. Перед звільненням у запас взвод, в якому служив Абрамович , отримав завдання - вирубати величезну ділянку в лісі.

Рядовий Абрамович не розгубився і поділив ліс на квадрати, які продав селянам з сусіднього села під вирубку дров, а отримані гроші поділив між товаришами по службі.

Після служби Роман Абрамович намагався отримати вищу освіту, але невдало - жодна його спроба вступити до інституту не увінчалася успіхом.

У нинішній офіційній біографії Абрамовича значиться закінчення Московської державної юридичної академії тільки в 2001 році.

Слайд 45




  1. Анджеліна Джолі, талановита актриса, багатодітна мати і приголомшливо гарна жінка, в школі викликала жах навіть у самих загартованих викладачів.

У шість років крихта Енджі заявила, що хоче стати директором кладовища , а її альбом з малювання був забитий малюнками та ескізами всіляких трун. Навчалася вона з рук геть погано, в класі її вважали божевільною, але дівчинку це мало хвилювало.

В результаті Анджеліну записали в спецгрупу дітей , яким потрібна допомога психотерапевта, а після закінчення школи в її характеристиці чорним по білому значилося: «невитриманість, схильна до соціопатії».

Прошу, не зрозумійте мене неправильно. Незважаючи на те, що ці люди погано вчилися в школі або в інших навчальних закладах, вони поставили перед собою мету і досягли успіху в своїй сфері діяльності.

Слайд 46 : Ви можете сказати, що це великі люди, які ні в яке порівняння з нами не йдуть. Але я хочу вам представити людей, які досягли певних успіхів у навчанні саме в нашому училищі. Вони не тільки відмінно навчаються в училищі , а й постійно беруть активну участь у творчих конкурсах міського, обласного та республіканського масштабу.

Представляю вам ... ( запросити 3 студентів - відмінників зі старших курсів )

Студенти по черзі розповідають про себе і діляться секретами успішного навчання .

Потім студенти задають відмінникам питання.



Слайд 47

Зараз послухайте «Шкідливі» поради студентам. Звичайно, це жарт (Ведучий читає вірші. Кількість віршів залежить від часу, який залишився на проведення заходу).



Вредные советы студентам (подражание Г.Остеру)

1

Ни курсовая, ни диплом


Тем паче реферат
Никак не вправе отвлекать
Тебя от важных дел,
Ты это помни и сумей
Родителям внушить,
Что ты отлынивать не дашь
Ни папе, ни сестре.
Сначала маме поручи
Собрать материал,
В библиотеку не спеши,
Пусть бабушка идет.
Пусть дед освоит Интернет,
Брат набирает текст,
Сестру сканировать заставь,
А папу все скрепить.
И лишь когда сумеешь так
Свой труд распределить,
Тогда иди к друзьям, в кино
И в дискотеку ты.
  2
Перед экзаменом не стоит
На подготовку тратить силы
Ведь на экзамене есть время
Всегда придумать чепуху.
И очень часто, между прочим,
Так совершаются открытия,
И сочиняют теоремы,
Когда не знают аксиом.
А если вам большим ученым
Не суждено быть, то поверьте,
Что стать талантливым фантастом,
Вы после сможете вполне.
 3
Если вы перед зачетом
Спохватились и решили,
Что пора хоть раз в семестр
Вам на лекцию сходить,
То не надо с умным видом
Вам сидеть на первой парте,
Черкать мятую тетрадку,
Выдавая за конспект.
Вы немного опоздайте,
С шумом двери распахните,
Непременно извинившись,
Сядьте где-то позади.
Поздоровайтесь с друзьями,
Что за тема расспросите,
Или просто расскажите
Громко новый анекдот.
Пусть вам шикают соседи,
Пусть сердит преподаватель,
Что пытается устало,
Как-то вас перекричать,
Но зато он на зачете
Не посмотрит исподлобья
И не скажет, что не видел
Вас на лекциях своих.
          5
Студент не должен сытым быть,
Лосниться и сиять.
А вот худоба, бледный вид
И кашель в самый раз
Тогда всем ясно, что от книг
У вас глаза болят
И от учебы по ночам
У вас румянца нет.
А если выяснится вдруг,
Что знаний тоже нет,
Понятно, что виной не лень,
А авитаминоз.
                   

7
Не расстраивайтесь если


Прочитав вопрос билета
Вы застыли в изумлении
И не знаете ответ
Падать в обморок не стоит
Этот способ не годится
И шпаргалки, между прочим,
Могут только навредить.
Вы немного успокойтесь,
Улыбнитесь и скажите:
«Как я рад сдавать экзамен!
Как люблю я ваш предмет!
Как он нужен, как он важен!
Как меня он вдохновляет!
Ваш конспект я как поэму
Повторяю перед сном!»
И тогда преподаватель
Будет счастлив, прослезится
И в зачетку непременно
Вам поставит только «пять».
8
Если завтра вас на паре
Ждет фронтальная проверка
Или может даже хуже -
Вам контрольная грозит,
Не сидите, не готовьтесь,
Лучше вовсе не ходите,
А не то поймете сами
Всю беспомощность свою.
Пусть потом вас поругают,
«Неприсутствие» поставят
 Или даже угрожают
Вас отправить в деканат,
Но зато свои оценки
Не испортите вы двойкой
И не будут эту двойку
 Вспоминать вам целый год.
                                                    
Ви розумієте , що це були жартівливі поради , яким слідувати зовсім не обов'язково. А тепер подивіться на цей слайд .

 Слайд 48

Шановні студенти, зробіть , будь ласка, так , щоб цього результату ми не побачили в кінці навчального року, а щоб викладач , як був красивою і мудрою совою, так їй і залишався .

Слайд 49

Напередодні Дня студента хочеться всім побажати, щоб дні і роки, проведені в стінах училища культури запам'яталися вам не тільки навчальними заняттями, а й веселим студентським життям, щоб ви тут зустріли справжніх друзів і помічників у вигляді викладачів .



Заключне слово: Сподіваюся , що наша зустріч була цікавою для вас, і ви дізналися багато нового і корисного для себе. Бажаю успіхів у навчанні! Всього найкращого ! До побачення !

Використані джерела

  1. Н. Гринченко: http://shkolazhizni.ru/archive/0/n-54052/
    © Shkolazhizni.ru

  2. Доступно з http://akak.ru/recipes/2679-kak-legko-uchitsya-v-shkole

  3. Доступно з Passion.ru http://career.passion.ru/retsept-uspekha/psikhologiya-uspekha/vcherashnie-dvoechniki-segodnyashnie-genii.htm?page=0,3

  4. Доступно з Passion.ru http://career.passion.ru/retsept-uspekha/psikhologiya-uspekha/vcherashnie-dvoechniki-segodnyashnie-genii.htm?page=0,3

  5. Доступно з Passion.ru http://career.passion.ru/retsept-uspekha/psikhologiya-uspekha/vcherashnie-dvoechniki-segodnyashnie-genii.htm?page=0,3













Скачати 192.92 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка