Тема безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Етика пасажира



Сторінка1/10
Дата конвертації28.10.2018
Розмір2.34 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
ТЕМА 1.3. Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Етика пасажира.
Очікувані результати:

Знаннєвий компонент:

  • небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту, під час посадки в транспорт, руху і висадки;

  • небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам в переповненому транспорті;

Діяльнісний компонент:

Уміє:


Ціннісний компонент:

  • дотримується правил пасажира громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки.


Практичні завдання:

  • відпрацювання навичок поведінки у транспорті;


Основи здоров’я: Підручник для 5-го класу загальноосвітнього навчального закладу / І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В.Страшко. – К.: Алатон, 2013. -180 с.
Параграфи:

4. Зупинка – місце підвищеної небезпеки (С. 25-28);

5. Ти – пасажир громадського транспорту (С. 29 – 34);

6. Засоби безпеки у транспорті (С. 35 – 39).


Додаткові матеріали:

Фука М.М. Зошит для виконання вправ з основ здоров’я. 5 клас. – Тернопіль: Астон, 2014. – 44 с.



Тема. Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Етика пасажира. Правила користування громадським транспортом. Поведінка пасажира при ДТП.

Вправа. Відпрацювання навичок поведінки у транспорті (С. 10)

ЗМІСТ ВПРАВИ


  1. Допиши речення:

У громадському транспорті необхідно поводися ……. .


  1. Визнач найбільш безпечні місця, на твою думку, у громадському транспорті.

_______________________________________________________________
Вправа. Розробка пам’ятки пасажира громадського транспорту (С.11)

ЗМІСТ ВПРАВИ
Об’єднавшись у групи з товаришами, під керівництвом учителя розробити пам’ятку пасажира громадського транспорту та презентуй її класу. (Додаткове посилання на електронний ресурс «Як вести себе у громадському транспорті»: https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=D2WCc5FsdfM)

Завдання: Переглянувши відео, запишіть 3-5 правил пасажира громадського транспорту.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Вправа. Моделювання поведінки пасажира при аварії у громадському транспорті.

ЗМІСТ ВПРАВИ

  1. Запиши засоби безпеки у громадському транспорті.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Під час аварії необхідно прийняти наступне положення тіла:

а) лобове зіткнення:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

б) наїзд ззаду:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

в) бокове зіткнення:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



  1. При пожежі в салоні необхідно:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Азбука безпеки на дорозі тітоньки Сови (уроки 9-10)

Електронний ресурс. Режим доступу:

9 урок - https://www.youtube.com/watch?v=G3k7EOSqigs&t=44s

10 урок - https://www.youtube.com/watch?v=7Imrsf9S0Do

11 урок - https://www.youtube.com/watch?v=Cu-edex-Zg8
Головні герої: вчителька – тітонька Сова, учні: Неслуха, Яша, Кеша, Сіма
ВАРІАНТ 1.

Об’єднайтесь у групи (пари). Перегляньте запропоновані серії. Прочитайте запитання, обговоріть, підготуйте від групи (пари) відповіді.

ГРУПА 1

Азбуки безпеки на дорозі. 9 урок. https://www.youtube.com/watch?v=G3k7EOSqigs&t=44s

  • Які дорожні знаки зображені на зупинці у фільмі?

  • Що вказує на місця зупинки громадського транспорту?

  • Де потрібно чекати громадський транспорт?

  • Коли можна входити у громадський транспорт?

  • Як потрібно обходити трамвай? Чому?

  • Як потрібно обходити тролейбус, маршрутний автобус? Чому?

  • Який варіант ще можливий для безпечного переходу?


ГРУПА 2.

Азбуки безпеки на дорозі. 9 урок. (2 хв. 45 с.) https://www.youtube.com/watch?v=G3k7EOSqigs&t=44s

ІІ. Як слід поводитися у громадському транспорті (2 хв.45 с.)

  • Що потрібно зробити пасажирам, які хочуть сісти у громадський транспорт?

  • Кого пропускають через передні двері?

  • Де можуть сісти пасажири похилого віку, жінки з дітьми, люди з обмеженими можливостями?

  • Як повинні поводитися пасажири, які стоять? Чому?

  • Чому не можна притулятися до дверей?

  • Чому категорично заборонено вистрибувати з транспорту, який не зупинився?

  • Де не можна їздити? Чому?

  • Чому не можна висовуватися з вікон?

  • Як потрібно виходити після зупинки громадського транспорту?

  • Потрібно платити за квиток.


ГРУПА 3.

Азбуки безпеки на дорозі. 10 урок. https://www.youtube.com/watch?v=7Imrsf9S0Do

  • Навіщо потрібний ескалатор?

  • Як потрібно стояти на ескалаторі? Чому потрібно стояти праворуч?

  • Що робить Яша? Чому так небезпечно поводитись?

  • Що може трапитися, коли ви не будете дотримуватися правил поведінки у метро?

  • Яких правила безпеки повинні дотримуватися у метро?

  • не наближатися до краю перону (платформи);

  • потрібно спокійно входити у двері не затримуючись і не загороджуючи прохід, не штовхатися;

  • поступатися місцями, не бешкетувати, не притискатися до дверей, триматися за поручні, не загороджувати вхід і вихід, не можна чіпати незнайомі прилади;

  • Як поводитися на переїзді? Зверніть увагу на Кесю)))

  • Не перебігати у місцях, де немає спеціального переходу…

  • Як люди можуть зрозуміти, що неподалік залізничний перехід?

  • Замалюйте знаки, які попереджають про наближення залізничного переїзду.

  1. Перевірка виконання домашнього завдання.

Дайте характеристику свого шляху до школи й рухові по вулиці.

Фронтальне опитування

  • Якими видами громадського транспорту ти користуєшся?

  • Яких Правил для пасажира дотримуєшся на зупинках?

  1. Перевірка раніше засвоєних знань.

        1. Вправа « Знайди відповідність

1 Безпека пасажира – це…

1…односмугова, багатосмугова

2 Дорога буває…

2… бордюри, огорожі тощо

3 Пішохідний перехід може бути…

3…стрілки, острівці, «зебра» тощо

4 Дорожня розмітка горизонтальна…

4…надземний і підземний

5 Дорожня розмітка вертикальна…

5…дотримання вимог ПДР щодо пішохода

Відповідь: 1-5; 2- 1; 3-4; 4-3; 5-2.

        1. Техніка « Активна уява»

Уявіть, що ви проходите кастинг до конкурсу «Кращий пасажир року».

Що у вас є, щоб перемогти в ньому? Що треба здобути, розвинути, виховувати?



Опишіть вашу участь в конкурсі. Які питання вам можуть поставити члени журі? У які ситуації можуть ставити учасників конкурсу?

ВАРІАНТ 2

Урок побудований на роботі з підручником


Каталог: resources
resources -> 2: нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та інтернету в бібліотеці
resources -> Теми рефератів (доповідей) з основ екології
resources -> Міжнародне ціноутворення
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни історія міжнародних відносин для студентів IV курсу історичного факультету
resources -> Робоча програма навчальної дисципліни «Історія Західної Європи І Північної Америки Нового часу. Перший період»
resources -> Рефератів з курсу «Українська мова за професійним спрямуванням»
resources -> Програма навчальної дисципліни Еволюційна психологія напрям 030102 психологія
resources -> Програма курсу «інтелектуальна свобода та доступність інформації в демократичному суспільстві. Етика бібліотечного працівника»
resources -> Основи здоров'Я 2 клас Посібник для вчителя


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка