Тема: Бізнес – ідея Мета



Дата конвертації25.11.2018
Розмір91.5 Kb.
ТипПлан проведення
Тема: Бізнес – ідея

Мета: навчити учнів оцінювати та вибирати бізнес-ідею на основі принципів споживацької актуальності, прибутковості, конкурентоздатності, перспективності бізнес-ідеї та реальності розробки бізнес-плану;

розвивати творчі здібності та ділові якості, вміння приймати самостійні рішення;

виховувати повагу до конкурентів, почуття толерантності, діловий етикет.

Обладнання: роздатковий і демонстраційний матеріал, ноутбук, проектор, презентації учнів, картки з завданнями.

Тип уроку. Комбінований.
План проведення

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.



  1. Заповнення схем.

  2. Гра «Вірю-не вірю»

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Слово вчителя «Бізнес-ідея».

2. Ділова гра «Кредит у банку під свій проект».

3. Результат – дерево рішень.



4. Вправа «Перевірка ідей».

VI. Виконання вправ на удосконалення вивченого матеріалу та набуття практичних навичок.

  1. «Чорна скриня» - Відгадай предмет.

  2. Редагування документів.

  3. Етикет ділового спілкування.

VII. Підсумок уроку.

VIII. Домашнє завдання.


Хід уроку

I.Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань

  1. Заповнити схему (асоціативний кущ).


Схема 1.

Схема 2.



2.Гра «Вірю-не вірю».

1) Державна власність є основою ринкової економіки. (-)

2) Прибутковість (рентабельність) показує який прибуток одержано на одиницю витрат. (+)

3) Діяльність будь-якого підприємця підпорядкована меті привласнення прибутку. (+)

4) Середнім вважається підприємство в якому працюють від 250 до 500 осіб. (-)

5) Першим поняття «підприємець» ужив Рене Контільон. (+)

6) Валовий прибуток розраховується за формулою Pn=P*Q-TC=TR-TC. (+)

7) Чистий прибуток розраховується за формулою TR=P*Q. (-)



ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Світ бізнесу величезний і різноманітний, заплутатися в ньому дуже легко, особливо вам, початківцям, і я сподіваюся, що саме сьогоднішній урок допоможе вам краще орієнтуватися в ньому

Сьогодні ми розглянемо ринок бізнес-ідей вашого власного бізнесу, проаналізуємо і спробуємо прибрати недоліки та вдосконалити.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Цікава бізнес-ідея – запорука успіху. Ви всі любите морозиво «Ескімо». Ідея виготовлення такого морозива з’явилася випадково. Одного разу одинадцятирічний Френк Епперсон випадково залишив увечері склянку з лимонадом на ганку будинку. У склянці була паличка для перемішування. Тієї ночі ударив мороз. Забудькуватий Френк виявив ранком крижаний циліндр із вмерзлою паличкою. Так у 1905 році було винайдено ескімо на паличці.

Років через 10 або 20 той самий Френк Епперсон щосили торгував прохолодними напоями в міському парку Окленда, штат Каліфорнія. Коли людині доводиться весь день стояти на ногах і вичавлювати сік із фруктів, вона починає поступово філософствувати. Епперсон вирішив: якщо вже доля звела з лимонадом, треба зайнятися ескімо. Він згадав про епізод із замерзлим у ту морозну ніч (ескімо) лимонадом і вирішив припинити торгівлю напоями.

Він почав готувати лимонад, заморожений на паличці і продавати його у тому ж міському парку. Він називав ескімо «Епсікл», з’єднавши своє прізвище зі словом «айсікл» (бурулька). Спочатку цей товар нікого не зацікавив, навіть його власних дітей які почали називати ескімо «Popsicle» (батькові брульки). Ця назва й закріпилася у дещо зміненому виді. «Попсікл» здобув найбільшу популярність на літніх спортивних іграх у 1920 році.



V. Сприйняття усвідомлення нового матеріалу

1. Слово вчителя

Бізнес-ідея (бізнес-план) – сучасний засіб управління підприємством, що охоплює такі розділи: ідея бізнесу, графік реалізації проекту, цілі бізнесу, результати дослідження ринку, оцінка витрат, формування ціни, оцінка можливої прибутковості проекту.

Бізнес-ідея фірми: новий продукт і новий ринок споживачів – найбільш ризиковий вид створення власної справи, однак прямо пов’язаний із підприємством і креативністю в бізнесі. Тут найголовніше – зорієнтуватися на споживача, його мотиви, потреби. Звичайно, перевірка ідей передбачає маркетинговий аналіз і сегментацію потенціального ринку.



Старий продукт і новий ринок споживачів. Тут ідеться про стадії зростання бізнесу та розширення ринку продукту. Якщо передбачається входження нового бізнесу зі старим продуктом, тоді слід враховувати прибутковість бізнес-продукту фірми, що створюються, реальні труднощі в боротьбі з конкурентами, можливість зайняти ринкові ніші.

Старий продукт (модифікований) і старий ринок споживачів передбачає модифікацію бізнесу с урахуванням споживацьких очікувань і кон`юктури ринку або ж проблем, що виникли в самому бізнесі.

2. Ділова гра. «Кредит у банку під свій проект».

Шановні панове підприємці. Відомо, що банк – основа будь-якої господарської діяльності. Не варто сьогодні говорити про те, що за все, що ви купуєте, потрібно платити. Добре, якщо потрібну вам суму ви можете вмістити в гаманець чи в кишеню (Хто де звик ховати). А якщо цю суму не вмістити навіть у портфель. Тоді, звичайно ж, краще мати справу з паперами і документами, а гроші довірити банку.

Кожна кампанія має свою мрію: втілити у життя свій небачено цікавий і потрібний бізнес-план, для цього треба мати гроші. Гроші є в банку. Вам необхідно переконати банк дати гроші під ваш проект. Ну а чи переконаєте ви банк в неповторності і важливості вашого проекту і чи згодиться банкір дати вам кредит – ми зараз побачимо. Що ж хай вам посміхнеться фортуна!

Учні презентують свої «бізнес-ідеї».

3. Аналіз результату діяльності.

На дошці зображено дерево рішень класу(10-12 бізнес-ідей).

- Які види бізнес-продукту запропоновані?

- Чи існує незадоволений попит на деякі види бізнес-продукту?

- Чи існують перспективи зростання попиту?

- Чи буде актуальним новий бізнес?

4. Вправа «Перевірка ідей».

За допомогою цього переліку питань перевірте чи спрацюють ваші ідеї(дод.1).

Одночасно журі (банкіри) теж оцінюють бізнес-ідеї за наступними критеріями.

1) Оригінальність і споживчий попит (актуальність);

2) Реальність виробництва бізнес-продукту;

3) Прибутковість ідей бізнес-продукту;

4) Перспективність (зростання, майбутнє) бізнес-ідеї.



VІ. Виконання вправ на удосконалення вивченого матеріалу та набуття практичних навичок.

Клас поділено на дві команди.



  1. «Чорна скриня». Відгадай предмет.

1) Попит на цей товар достатньо еластичний і залежить від ціни на товар-комплемент бензин. (Автомобіль).

2) Продавці хочуть бачити її більшою, покупці-меншою. Проте, як дві частини ножиць ріжуть папір, так і вони формують те, що лежить у скрині.(Ціна(цінник)).

2. Відредагувати документи.

Ми часто в діловому житті використовуємо різні документи: це контракти, угоди, заяви, оголошення.

І розмова у нас зараз піде саме про ділові папери. Я сподіваюся, що ви вже знаєте дещо про їх оформлення і правила написання, про їх значення у діловому житті та розповсюдження комерційних пропозицій. Зараз вам потрібно відреагувати документи. (дод.2)

3. Етикет ділового спілкування.

Шановні бізнесмени, як ви вважаєте, яка різниця між діловою людиною і неділовою? Що ми маємо на увазі, кажучи: «Це не ділова людина?»

Манера спілкування, увага і внутрішня культура, пунктуальність, професіоналізм, манера поведінки, самодисципліна. Все це ми можемо назвати - етикет ділового і просто загальновживаного людського спілкування. Зараз до вашої уваги будуть запропоновані різні ситуації. Ваше завдання, знайти в них помилки і, по можливості, пояснити чому ви вважаєте їх помилковими.(дод.3)



VІІ.Підсумок уроку.

Світ бізнесу надзвичайно багатогранний, ніби море. І важко орієнтуватися у ньому без компасу. А компас - це певні правила, якими має користуватися підприємець. Щоб нажити слави успішної людини та заробити чималі гроші, бізнес має три основні правила:

Які вони на вашу думку?

1. На першому місці має бути турбота про покупців.

2. Справа, яку ви розпочинаєте має вам подобатися.

3. Потрібно розрахувати свої сили.


Ситуації(дод.4)

VІІІ. Домашнє завдання.

Написати есе на тему «Який із запропонованих бізнес-продуктів зможе зайняти ринкову нішу нашого села(району)і зацікавити споживачів?»



Додаток 1. Вправа «Перевірка ідей»


Питання

Так

Ні

Не впевнений

Треба більше інформації

Це законно?













Це спрацює?













Це буде працювати довгий час?













Це можна зробити?













Чи ви можете зробити?













У вас є конкуренти?













Чи це краще ніж у конкурентів?













Чи буде на це попит?













Яка орієнтовна вартість?













Чому це не робили раніше?













Це безпечно?













Ви можете захистити свої ідеї (патенти, авторські права, торгові марки...)?













Чи варто розробляти ідею далі?













Ви можете зробити зразок?













Ви пропонуєте зразок чи послугу?













Скільки вам потрібно грошей, щоб почати?













Ви маєте необхідні навички?













Чи вам треба найняти когось?













Скільки часу ви можете цьому поділяти?














Додаток 2.

Завдання 1

Відредагуйте подане оголошення, допишіть потрібні реквізити.
Оголошення

В актовому залі відбудеться вечір.

У програмі вечора:

1. Урочиста частина.

2. Святковий концерт.
Завдання 2

Відредагуйте текст і запишіть.


Директору київської середньої школи №22

випускника педагогічного інституту Волошини А. П., що мешкає по вулиці Б. Грінченка, 23, кв. 70.



Заява

Прошу прийняти мене на посаду вчителя фізики. До заяви додаю копію диплома про закінчення інституту, копію трудової книжки.

28. 10. 98р.

Підпис


Додаток 3.

Ситуація №1 «Зустріч на вулиці».

Жінка йде на зустріч парі, дама йде справа від чоловіка, в руках у неї дві сумки: маленька сумочка і великий пакет.



Чоловік (подаючи руку). Здрастуйте!

Дама, що йде на зустріч. Здрастуйте Анатолію Івановичу.

Чоловік. Дозволь представити тобі свою співробітницю.

Дама, що йшла на зустріч. Людмила.

Чоловік. Моя дружина.

Дама (поруч з чоловіком). Олена.

Чоловік (до дружини). Вибач, будь ласка.

(Чоловік і його співробітниця відходять у бік і про щось говорять).



Співробітниця. До побачення.

Чоловік. До побачення.

Дружина. До побачення.

Всі розходяться.



Помилки.

1. Дама повинна йти зліва від чоловіка.

2. Чоловік повинен допомогти жінці нести важку сумку.

3.Чоловік не подає дамі руку першим - це право жінки.

4. Розмова має відбуватися в присутності дружини, не можна вибачатися і відходити.

Ситуація №2. «Телефонна розмова».

Дзвоник. Секретар президента фірми знімає трубку.

- Алло!

- Алло! Здрастуйте! Будь ласка, запросіть до телефону Василя Сергійовича.



- Його немає. А хто це, вибачте?

- Це комерційний директор компанії «Бонус ЛТД», Гриндюк Оксана. Президент вашої фірми призначив мені подзвонити сьогодні в цей час.

- Вибачте, нічим не можу вам допомогти. Якщо вам зручно, передзвоніть, будь ласка, завтра.

- Добре, я спробую. До побачення.

- До побачення.

Помилки.

1. Той, хто знімає трубку, повинен назвати установу або відділ.

2. Той, хто дзвонить, повинен одразу ж відрекомендуватись.

3. Якщо президента немає, секретар повинен знати, що передати тому, хто дзвонить, але, якщо президент знає про заплановану телефонну розмову, він має чекати дзвоника.



4. У випадку відсутності президента, той, хто дзвонить, не повинен передзвонювати, президенту необхідно самому зв’язатися з тим, хто дзвонив.
Каталог: doc -> files -> news -> 461
news -> План-конспект бінарного заняття гуртка „Mit Spa? (музичне виховання + німецька мова) 7 клас
news -> Чарівний олівець
news -> Програм а література ( російська та зарубіжна) для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою
461 -> Степенева функція, її графіки та властивості
461 -> Методичні рекомендації щодо навчання алфавіту на уроках англійської мови в початкових класах
461 -> Ділові папери. Доручення. Офіційний лист. Анотація
461 -> Урок (світова та українська література) для 9-го класу
461 -> Ґрунт, його значення
461 -> Як громадяни беруть участь у житті демократичної держави


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка