Тема. «Фарбований шакал»



Дата конвертації02.03.2019
Розмір98 Kb.
Тема. «Фарбований шакал». Індійська народна казка.

Мета: познайомити учнів з індійською культурою; вчити робити висновки літературознавчого характеру; роз­вивати навички самостійного опрацювання художнього тво­ру; вчити творчо підходити до аналізу художнього твору; удосконалювати техніку виразного читання, вміння читати казку; обговорити риси характеру головного героя казки; вчити дітей культурі дискутування.

Обладнання: презентація, тексти казок, картки.

Тип уроку: урок вивчення тексту художнього твору.

Хід уроку



І.Мотивація навчальної діяльності 
Казка — це наш любий приятель, який приходить до нас у дитинстві і не полишає уже дорослих. Вона супроводжує людину з найдавніших, найсивіших часів до нинішніх. Завдяки їй розвивається наша фантазія, зростає інтерес до книжки. Вона ушляхетнює наші душі, розважає, допомагає пізнати світ, кличе у мандри, велить бути сміливими й мудрими, вчить робити добро і зневажати зло. 
Як ви знаєте, спостерігаючи за плином життя, проблемами, які доводиться у ньому долати, народ складав казки. Ми відправляємося в далеку Індію,щоб познайомитися з казками індійського народу .

Слово про « Панчатантру»

Індійська збірка народних казок та оповідей « Панчатантра» (« Пять кошиків житейської мудрості») своїм корінням сягає у глибоку давнину – ІV століття. Авторство її приписують легендарному мудрецеві Вішнушарману. У цій книзі в алегоричних образах тварин змальовано життя народу Давньої Індії.

В збірці мирно співіснують і люди,і звірі, оскільки за масками, манерами поведінки і характерами звірів вдумливий читач завжди розрізнить ту чи іншу людину.

II. Оголошення теми та очікуваних результатів 
III. Надання учням необхідної навчальної інформації


Теорія літератури: казка, народна казка, літературна казка, види казок за змістом, структура казок.

Казка — захоплююча розповідь про вигадані події і явища, які сприймаються і переживаються як реальні, в якій діють фантастичні незвичайні герої.



Робота із схемами

КАЗКА

зачин основна (розповідна) частина кінцівка



КАЗКА

казки про тварин фантастичні казки соціально-побутові казки



ІV. Знайомство зі змістом казки « Фарбований шакал» ( читання казки)

1.Доведіть , що це казка про тварин

2.Словникова робота

Шіва - Індійський бог – руйнівник, бог – творець

Брахма - верховне божество, дух- творець світу.

Раджа - правитель, князь

Шакал

У багатьох народів образ шакала негативний. Він асоціюється з дріб’язким підлещуванням, лизоблюдством, підлабузництвом (причиной тому, мабуть, є звичка шакала підбирати залишки їжи великих хижаків, крокуючи за ними майже по п’ятам),уособлює підлість и боягузцтво.



3.Колективне складання плану казки

1. Шакал Чандарава..

2. Чандарава потрапив у чан з фарбою.

3. Чому всі звірі злякалися фарбованого шакала?

4. Як вирішив Чандарава використати своє становище «нового звіра»?

5. Що вигадав шакал про своє «божественне» походження?

6. Шакал Чандарав проголошує себе раджею.

7. Коли і як звірі дізналися, ким насправді був Чандарава?

8.Як покарали Чандараву за ошуканство?
4.Робота над змістом казки.

Шакал Чандарава став раджею над звірями.

Як йому це вдалося?

Напевно,він проявив себе як мужній і завзятий воїн?

Може прославився мудрістю, і тому звірі вирішили підкоритися йому?

Отже, в казці з’являється герой ,який ошукує всіх.

З перших рядків казки ми розуміємо , що сенс цієї казки не тільки в зображенні певної події, а у тому , щоб навчити чогось читачів.

Шакал – це алегоричний образ. Адже під образами тварин народ показує риси людей. Часто нам зустрічаються люди ,які намагаються бути не тими, хто вони є насправді.

Яким же був на початку казки шакал?

Він невдаха,не може вполювати собі їжу.

У чому виявляється хитрість шакала?

Як шакал використав обставини зміни кольору своєї шерсті?

Чим шакал довів мешканцям лісу ,що він незвичайна тварина?

За що він отримав страшну кару від лісових тварин?

Чи співчуваєте ви шакалу?

Чи є такі шакали в нашому житті?



Робота в парах.

1.Визначте позитивні риси характеру шакалу

2.Визначте негативні риси характеру шакалу.

Складання сенкану до образу шакала

Шакал


Хитрий,брехливий

Прикидається,обманює,використовує

Змінивши колір шкіри, обдурює звірів.

Ошуканець.


 Отож, казка "Фарбований шакал " вчить ніколи не обманювати, бо все таємне і приховане завжди з'ясовується; не бути надміру гордим, бо через це легко можна втрапити в халепу; ніколи не довіряти першому враженню, бо в переважній більшості випадків воно не є правильним; багато не вихвалятися і не обіцяти зробити те, чого не можеш.

V. Закріплення вивченого.

Робота з картками в парах.

1.Доведіть , що « Фарбований шакал « - казка.

2.До якого виду належить ця казка?

3.Випишіть дійових осіб казки.

4.Який сенс цієї казки?

5. Розфарбуйте ілюстрацію до казки.

|

VI. Підсумки уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжите речення «На уроці я дізнався ,що …»

VII. Домашнє завдання.

Індивідуальне завдання: прочитати українську народну казку «Хлопчик-Мізинчик».

1. Прочитати казку «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»

2. Різнорівневі завдання.

Початковий рівень – намалювати ілюстрації до казки

Середній, початковий рівень – скласти план казки



Високий рівень – підготувати повідомлення про культуру Японії.


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка