Тема. І. Багряний. «Тигролови». Гуманістична ідея перемоги добра над злом. Мета



Скачати 18.67 Kb.
Дата конвертації22.11.2018
Розмір18.67 Kb.
#66027
Тема.   І.  Багряний.  «Тигролови».   Гуманістична   ідея  перемоги  добра   над   злом.

Мета:  допомогти  учням  усвідомити   гуманістичну спрямованість   роману,    розвивати  навички  роботи  з  текстом   художнього   твору,  аналізу   великих  епічних   форм,   визначення елементів  сюжету  й композиції;  виховувати  патріотизм,   оптимістичне   світобачення,   вольові  риси  характеру.

Обладнання:   портрет   письменника,   різні  видання  роману,  

ілюстрації  до  нього.



Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу

Хід уроку
І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Роман  І.  Багряного  «Тигролови» —  багатоплановий,  багатопроблемний, це  палкий  протест   проти   порушення  елементарних   людських  прав,  зняття  маски   з  монстра,  ім’я  якого   —  тоталітаризм.   Недаремно   і в еміграції   органи  радянської  держбезпеки  не  полишали  письменника  в  спокої.  Чим  саме  лякав   радянську  владу   цей   роман   і чим   приваблював  читачів   усього  світу, спробуємо   розібратися  на  сьогоднішньому   уроці.



III. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Переказ прочитаних розділів роману «Тигролови», виділення 

ключових епізодів.

2.   Складання «сюжетного ланцюжка».



IV. Сприйняття і засвоєння матеріалу

  1. Слово вчителя.

Однією з основних проблем, порушених у романі, є проблема збереження людяності попри всі цькування, знущання, моральні й фізичні, тобто, як лишитися людиною в нелюдських обставинах. Псевдонім письменника — Багряний — є надзвичайно символічним для епохи, у яку жив автор. У «Тигроловах» І. Багряний показав незломлену, горду людину, повну життєвої снаги, волі до життя й боротьби.



  1. Виразне читання останніх розділів роману.

  2. Словникова робота.

  3. Обговорення прочитаного.

  • Які ж ознаки пригодницького роману чітко виділяються у творі?

  • На які групи умовно можна поділити героїв роману?

  • Які персонажі виступають певними носіями ідеологічних комплексів?

  • Які два види полювання зобразив І.Багряний? (полювання людей на тигрів, полювання людей на людей).

  • У яких місцях твору чітко простежується антитеза?

V. Підсумок уроку

Слово вчителя



Роман закінчується оптимістично. Григорій перемагає Медвина у двобої. Багряний вірить у перемогу добра над злом, свободи над гнітом. Пригоди Многогрішного продовжуються, адже він продовжує свій путь, свою боротьбу.

VI. Домашнє завдання

Вміти   переказувати  роман   «Тигролови»,   дописати  власне бачення закінчення твору.
Каталог: materialy
materialy -> Уіі міжнародна науково-практична конференція молодих вчених та студентів „ Національне та інтернаціональне у світовому культурному просторі
materialy -> Використання ікт у початковій школі
materialy -> Методика проведення кінцевого контролю засвоєння знань студентів із предмету «Історія медицини і медсестринства»
materialy -> Реферат випускної кваліфікаційної роботи на тему
materialy -> Методичні вказівки до виконання лабораторно практичних робіт з предмету інформаційні технології для учнів птнз
materialy -> Методика проведення диференційованого заліку із предмету «Медсестринство в сімейній медицині»
materialy -> Звіт про ндр: 115 с., 7 табл., 24 рис., 5 джерел, 2 додатки. Об'єктом дослідження є технології використання продуктів збагачення корисних копалин
materialy -> Людина стикається з дією електричного поля не лише маючи професію, пов’язану з роботою з електрикою чи певним специфічним обладнанням
materialy -> В. С. Бакіров, д соц н., проф. (голова редакційної колегії)
materialy -> Витяг з навчального плану № семе­стру Кількість годин Форма звітності

Скачати 18.67 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка