Тема. М. Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету Мета



Скачати 481.75 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації03.11.2018
Розмір481.75 Kb.
  1   2   3



Тема. М. Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». Особливості сюжету

Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художні особливості твору, зацікавити порушеними проблемами та їх художнім втіленням; розвивати навички читання, аналізу драматичних творів, висловлення власної оцінки прочитаного; виховувати повагу до свого роду й народу, прагнення до духовного розвитку.

Очікувані результати: учні знають зміст комедії, вміють виділяти ключові епізоди, коментувати їх, називати елементи сюжету та визначати його особливості, висловлювати власне ставлення до прочитаного, манери письма митця.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього.

Тип уроку: комбінований.
Хід уроку

Драматургія мусить весь час непокоїти,

збуджувати, загострювати, навіть за іншого

разу занадто загострювати деякі проблеми і

ніколи не пристосовуватись до міщанських

смаків глядача.

Микола Куліш

Куліш – талант світового масштабу. У су-

часній йому драматургії він не мав собі

рівних.


Юрій Смолич

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Перегляд відеоролика про українську мову.

2.Слово вчителя

Дійсно, чому ми, українці ,довгий час зневажали свою мову і продовжуємо її цуратися, стидаємося свого українського начала? Виявляється, що ця проблема існувала ще в 20-х роках ХХ століття. Осторонь процесів, які відбувалися в суспільстві того часу, не могла стояти передова інтелігенція – письменники. Саме вони свої думки, ідеї втілювали у творах, що засуджува –ли тогочасну дійсність. Таким став твір М. Куліша «Мина Мазайло», який назвали цілим відкриттям в українській літературі початку ХХ століття.



ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з твором М. Куліша «Мина Мазайло». З’ясуємо, що спонукало письменника написати даний твір, які проблеми порушує автор, як він ставиться до своїх героїв.



ІV. Актуалізація навчальної діяльності учнів

Не було, мабуть, в українській літературі 1920-1930-х років твору, який викликав би більше суперечок і абсолютно протилежних відгуків, як «Мина Мазайло».



«Слова виблискують, поєднуються у несподівано сміливих комбінаціях, сміються, метафорами, сплітаються і розсипаються бризками пара-доксів — тут є щось і від яскравого народного примітиву, і від викінченої і скупої техніки сучасного індустріалізму»,— пише Й.Шевченко.

Остап Вишня знаходив у п’єсі М. Куліша стільки гумору й асоціацій, стільки відповідей на болючі питання того часу, що захоплено писав у передмові до «Мини Мазайла»: «Отже, читайте «Мину Мазайла», товариші!»

Як ми, сучасні читачі, сприймаємо «Мину Мазайла» М. Куліша, поговоримо сьогодні на уроці.

Ознайомлення з планом

1. Історична довідка: Процес «українізації» в 20-х роках ХХстоліття.

2. Повторення відомостей з теорії літератури.

3. Жанрова специфіка твору «Мина Мазайло» М. Куліша.

4. Життєва основа твору.

5. Словникова робота.



6. Хвилинка-цікавинка: Значення імені для людини.

7. Робота над змістом комедії.

8. Дослідницький практикум.

9. «Мікрофон»

10. «Лінія цінностей»

11. «Займи позицію»



V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу; формування вмінь та навичок

Слово вчителя:

М.Куліш писав: " Вибравши для комедії "Мина Мазайло" тему " міщанство й українізація", я, в першу чергу, звернув свою увагу на криштально витриману ідеологічну установку п'єси, зважував кожну ідею, виміряв кожне слово».

Що ж це за процес «українізації», який показав автор своїм читачам?

1. Виступ учениці з повідомленням про процес «українізації» в 20-х роках ХХ століття.

Слово вчителя:

На уроці вже декілька раз прозвучало, що твір М. Куліша «Мина Ма-зайло»-драматичний. Давайте згадаємо, що ж таке драма?



2. Повторення відомостей про драму як рід літератури (повідомлення учениці). Драма- це один із основних родів художньої літератури, у якому явища життя і характери розкриваються через розмови дійових осіб. Текст твору – це слова героїв, ремарки, які вказують режисеру на декорації та дії персонажів, перелік дійових осіб на початку твору тощо. Провідні жанри драми: трагедія, комедія, драма (як жанр ), трагікомедія, водевіль, мелодрама.

Слово вчителя: Ми згадали жанри драматичних творів, а як би ви визначили жанр твору «Мина Мазайло»?

3. Робота над жанровою специфікою твору.

(Учні висловлюють власні думки щодо жанру твору.)



- Літературознавці й критики не мали єдиної думки у визначенні жанру .
М. Куліш - філологічний водевіль.
Ю.Лавріненко – політична комедія.
Лесь Танюк - філологічна комедія.
Сучасні літературознавці - трагікомедія.

- Жанр "Мина Мазайло" в шкільній програмі трактується як сатирична комедія. Пригадайте це жанрове визначення.


Очікувана відповідь.Сатирична комедія – це твір , у якому за допомогою сатиричних засобів різко висміюються суттєві суспільні вади, зображуються смішні( комічні) події, персонажі

Каталог: download -> version
version -> Захист навколишнього середовища від забруднення мийними засобами
version -> «Валеологічне виховання дітей дошкільного віку, як фактор формування здорового способу життя»
version -> Виписка з навчального плану
version -> Методичні рекомендації щодо викладання уроків для стійкого розвитку «Моя щаслива планета» розділ Система уроків-зустрічей для 3 класу курсу за вибором «Моя щаслива планета»
version -> Затверджую директор Зіньківської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.№2 Л. В. Литус
version -> Наказ №526 " Про затвердження Науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів загальноосвітніх
version -> Методичні рекомендації Донецьк  2006 ббк 64. 9 (ІІ) 722 ш 30
version -> Вимоги до оформлення посібника
version -> Програма бібліотечно-бібліографічних знань для учнів 1-11 класів

Скачати 481.75 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка