Тема. Мистецтво Високого Відродження



Сторінка1/9
Дата конвертації03.07.2017
Розмір1.34 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9
Всесвітня історія 8 клас

Тема. Мистецтво Високого Відродження.

Очікувані результати

Після уроку учні зможуть:

• називати імена видатних митців та їхні найбільш відомі творіння епохи Відродження;

• називати характерні риси мистецтва епохи Відродження;

• описувати найвизначніші пам’ятки культури;

• порівнювати Італійське та Північне Відродження;

• наводити приклади високого рівня розвитку мистецтва;

• висловлювати судження щодо відображення у творчості митців Відродження цінностей Нової доби.

Основні поняття і терміни: Високе Відродження, Північне Відродження, титани Відродження.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: портрети митців епохи Відродження, репродукції картин, фотографії шедеврів тієї доби, пам’ятки для опису творів мистецтва, роздруковані варіанти історичного документа, відеоролик, музичний запис, засоби для їх відтворення.

Література до уроку:

Д’ячков С.В., Литовченко С.Д. Всесвітня історія: Новий час. Підручник для 8 класу. – Харків: «Ранок-нт», 2008.

Охредько О.Е. Всесвітня історія у визначеннях, таблицях і схемах. 8-9 кл. – Харків: «Ранок», 2009.

Подаляк Н.Г. Всесвітня історія: Новий час. Підручник для 8 класу. – К.: «Генеза», 2008.

http://narod.ru

Підготовчий етап:

Учні отримують випереджальні диференційовані завдання до уроку:

Високий рівень – «експерти» - дати оцінку картинам для аукціону (користуючись додатковими джерелами та алгоритмом характеристики пам’ятки образотворчого мистецтва (за Власовим)

Достатній рівень – «колекціонери» - підібрати матеріал з додаткових джерел, Інтернету для повідомлення про художника за запропонованим планом (див. в уроці)

Середній і низький рівень- за матеріалом підручника коротку розповідь про митців Італійського Відродження (Д.Браманте, Мікеланджело, Рафаель, Тиціан і Джрджоне) за вказаним планом.

Хід уроку

І. Вступ

1. Актуалізація опорних знань


  • Фронтальне опитування:

Якими подіями відзначився період XV — XVI ст.?

Які з них сприяли зміні світогляду, бурхливому розвитку культури і мистецтва у порівнянні з епохою Середньвіччя?

Яку назву отримала нова епоха? Чому?

Які ідеї стали ключовими в цю епоху?

Що являє собою гуманізм?

З іменами яких діячів-гуманістів пов’язують зародження Відродження?



  • Робота зі схемою: «Періодизація епохи Відродження»



  • Хронологічна розминка. Відкладіть на лінії часу період Високого Відродження, відзначте віддаленість від нашого часу.

2. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель. Мистецтво незбагненне й незрівнянне –

Його не може розум осягнуть,

Є в ньому вічна і священна тайна,

Що кличе людство на духовну путь, -

пише у своєму вірші Ольга Ніколенко.

Проблемне запитання уроку: Як і які ж цінності Нової доби знайшли відображення у творчості митців Високого Відродження, щоб на багато віків стати зразками кращих духовних надбань людства?

3. Оголошення теми уроку (запис плану уроку в зошити):


  1. Високе Відродження. Новий тип творчої людини.

  2. Італійське Відродження.

  3. Північне Відродження. Мистецтво Німеччини та Нідерландів.

4. Визначення цілей уроку (запис на дошці):

  • Знати імена визначних митців епохи та назви їхніх визначних творінь;

  • Описувати визначні пам’ятки культури;

  • Називати характерні ознаки мистецтва доби Відродження;

  • Визначати спільні та відмінні риси Італійського та Північного Відродження;

  • Висловлювати власне ставлення до пам’яток культури епохи та відображення в них цінностей Нової доби.

ІІ. Основний зміст уроку

А. Високе Відродження. Новий тип творчої людини.

  • Розповідь вчителя про період Високого Відродження та новий тип творчої людини.

Найвищого розквіту мистецтво Відродження досягло за часів Високого Відродження (кінець XV — перша половина XVI ст.) — “золотого віку” італійської літератури, образотворчого мистецтва, філософії та науки. Під впливом Італії мистецтво Відродження поширилось у країнах Північної Європи. Видатним майстрам Ренесансу була притаманна різнобічність їхніх обдаровань: вони поєднували заняття живописом, архітектурою, скульптурою, літературою, філософією з вивченням точних наук. Саме завдяки їм сформувався новий тип творчої людини – це особистість не лише обдарована різнобічними талантами, а й сильна духом, з оригінальним мисленням митця. Недарма митців Ренесансу порівнювали з титанами античного світу, а саму епоху стали називати добою титанів. Особливо це стосується митців Італійського Відроження, які змінили розуміння мистецтва своїми шедеврами.

Серед тих, кого ми називаємо титанами, чільне місце посідає Леонардо да Вінчі – художник, вчений, винахідник, письменник…



Б. Італійське Відродження.

Під час опрацювання навчального матеріалу складається кластер.

1.Спочатку вчитель концентрує увагу на трьох галузях мистецтва, які досягли в цей період високого рівня розвитку та іменами видатних творців живопису архітектури та скульптури.


Мистецтво Італійського Відродження

Малярство

Архітектура

Леонардо да Вінчі

(1452-1519)






Скульптура

Мікеланджело

Буонаротті

(1475-1564)

Рафаель

Санті


(1483-1520)






Донато Браманте

(1444-1514)




2. На прикладі творчості Леонардо да Вінчі колективно заповнюється частина кластеру, яка стосується цього митця (винаходи, картини)

- - Робота з документом (на парти)


Каталог: arhiv
arhiv -> Методичні рекомендації з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності
arhiv -> Програма розвитку ООН в україні го «Конгрес Сходу України»
arhiv -> Науково-методичне
arhiv -> Шаповал Шаповал Ніна Михайлівна Заступник директора
arhiv -> Творчий пошук сучасної школи
arhiv -> Архівування файлів
arhiv -> Одне із основних завдань школи виховати творчу особистість
arhiv -> «Людський розвиток в умовах нестабільності процесів відтворення населення»
arhiv -> Українська народна дерев’яна іграшка


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка