Тема основи здоров’я: Підручник для 2 класу



Дата конвертації02.03.2019
Розмір89.5 Kb.
Харцизька загальноосвітня школа I – III № 4

Харцизької міської ради Донецької області



Основи здоров’я


ТЕМА


Основи здоров’я: Підручник для 2 класу/

Н.М.Бібік, Т.Є.Бойченко, Н.С.Коваль,

О.І.Манюк. -К.:Навч. книга, 2003


Акімова Ольга Олександрівна

вчитель початкових класів

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4

міста Харцизька

2009 – 2010 навчальний рік



Тема: Безпека вдома. З електрикою дружи, але й себе бережи
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Мета:

  • Ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями, які можуть виникнути в квартирі,

  • Вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях.

  • Формувати життєву компетентність,виховувати вміння організовувати своє дозвілля.

Завдання:

  • Розвивати навички користування побутовою технікою.


Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:



  • Називати основні електроприлади та правила безпечного користування ними.

  • Пояснювати яким чином електричний струм приводить до дії електроприлади на елементарному рівні.

  • Оцінювати власний рівень набутих знань впродовж уроку.

Методично-дидактичне забезпечення:

  • Для дітей:

  • картки з ребусами, пам’ятки «Етапи уроку. Самооцінка”, ситуативні малюнки,

  • Для вчителя:

  • мікрофон, мультимедійний програвач, демонстраційний матеріал

“ Побутова техника“.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент – 0.5 хв.

  2. Повідомлення теми і мети уроку -1 хв.

  3. Мотивація навчальної діяльності – 0.5 хв.

  4. Вивчення нового матеріалу - 20 хв.

  5. Закріплення нового матеріалу – 17 хв.

  6. Підведення підсумків роботи на уроці – 5 хв.

  7. Домашнє завдання – 1 хв.



ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Дзвоник дзвонить кожен раз,

Дітлахів він кличе в клас.

Будемо разом ми працювати,

Правила безпеки сумлінно вивчати.


II. Повідомлення теми і мети уроку.


  • Любі діти, урок сьогодні буде незвичайним. На вас чекають ігри, сюрпризи, нові знайомства. Ви дізнаєтесь , як можна розважатись вдома, зрозумієте ,чим можна гратися, а що треба оминати. Засвоїте , що таке «електрика». З’ясуєте , коли і як можна користуватися побутовою технікою.


III. Мотивація навчальної діяльності.

Всі ці знання вам необхідні для того, щоб ігри, розваги вдома приносили тільки радість і гарний настрій.



IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Актуалізація опорних знань.

Розгадування ребуса « Безпека».( До класу вбігає Непослух):

Здається мені, що я потрапив куди треба! Доброго дня. Діти, допоможіть мені ! Тітонька Сова задала мені дуже складне завдання: « Знайти найважливіше правило для дитячих ігор». Щоб зайти відповідь, я маю розгадати ребус «Найголовніше, що повинно бути зі мною під час ігор»



  • Діти, давайте допоможемо Непослухові.

( У кожного учня на парті картка-ребус, у Непослухи - більший за розміром ).

Діти з Непослухом розгадують ребус, вписують слово «безпека».

Висновок: Найголовніше, щоб під час ігор була безпека.


  1. Бесіда. «Яке місце для ігор можна вибрати вдома»

  • (учитель) Для власної безпеки краще гратися у своїй кімнаті або в загальній кімнаті в своєму куточку. Щоб не нашкодити собі та іншим, на місці розваг завжди повинно бути чисто і прибрано.

  • (Непослух) А що для цього робите ви , діти?

(Діти дають відповіді: прибирають місце після кожної ігри, не смітять та ін.)

  • (Непослух) А ще тітонька Сова сказала, що дуже зручним місцем для тихих ігор є мій робочий стіл. За ним зручно малювати, клеїти, грати у настільні ігри.

  • (Вчитель) А ось діти розкажуть, як можна безпечно розважатися вдома і на вулиці.


Діти декламують вірші:

« Найкраща іграшка»




  • (Дитина)Не вгадать тобі нізащо,котра з іграшок – найкраща!

  • (Непослух)Знаю! Трактор заводний!

  • (Д)Зовсім ні!

  • (Н)Електрична залізниця!

  • (Д)Помилився!

  • (Н)Ну, тоді це пароплав!

  • (Д)Не вгадав!

  • (Н)Зрозуміло: це літак!

  • (Д)Знов не так!Добре, відповідь я дам:

Та, яку зробив ти сам!
« Із ляльками»
Біля хати квітне сонях,

В хаті – лялька, в ляльки – доня.

Мама лялька бавить лялю…


  • А ти хто для них, Наталю?

І Наталя меншу взяла…

- Я – бабуся їй,-сказала.


« М’ячик»
Хто проскаче без упину

День і ночі половину,

І при цьому ані трішки

Не натомить власні ніжки?

Хто ж це так, малята, скаче?

Відгадали? Звісно - м’ячик!



Висновок: Дуже важливо вміти вибирати безпечні ігри.
3. Робота в парах.

- Діти, чи багато ви знаєте ігор? Які з них ваші улюблені?Розкажіть один одному про свою найулюбленішу гру. (Діти обговорюють в парах найулюбленіші ігри)

- Діти, назвіть найцікавіші ігри. ( Шашки, ляльки, жмурки, лото, впіймай м’яча.)

- Діти, чи може гра в м’яч бути небезпечною? ( Необережні рухи можуть спричинити падіння важких речей, розбите скло, коротке замикання)




  1. Рефлексія.

  • Діти, визначте рівень своїх знать у Пам’ятці « Етапи уроку». I етап «Безпечні ігри». Для цього домалюйте в зображення обличчя посмішку(2б.), якщо ви добре запам’ятали, у які ігри можна безпечно грати,та можете розказати про це іншим. Сумний ротик(0б.) ,якщо ви нічого не запам’ятали. Рівний(1б.),якщо добре засвоїли матеріал ,але пояснити іншим дітям не зможете.(додаток ).


5. Фізхвилинка. (Проводить Непослух).

- (Н) Я дуже люблю веселу зарядку!

Хлопчики й дівчатка,

Колони підрівняйте!

Розминку – веселику

Зі мной розпочинайте!

Раз –підняти руки в гору.

Два – нагнутися додолу.

Три, чотири – рівно встати –

Будем знов розпочинати!

Руки в боки – руки так,

Руки в гору – як вітряк.

Раз –нагнулись, два – нагнулись,

Кругом себе повернулись,

Раз – присіли, два присіли

І на місце тихо сіли.

- (Вчитель) Дякуємо тобі за веселу розминку. Діти, зазначте у ваших Пам’ятках, наскільки активно ви розминалися.
- (Н) Дякую вам, діти, за допомогу. А тепер мені час повертатися додому. Бажаю успіхів!

6. Бесіда «Побутова техніка».

- Вдома поряд з нами знаходиться багато корисних речей, які полегшують наше життя ,роблять його більш цікавим. Дуже важливо навчитися правильно використовувати ці речі,щоб не нашкодити собі та іншим. Я загадаю загадки, а ви спробуєте відгадати, що це за предмети.



А) Вчитель загадує загадки, після відгадування вивішує відповідний малюнок

(додаток №2).



  • Вітя вірші прочитав,

Я з Сергійком заспівав.

Слово в слово, тон у тон

Повторив..(магнітофон).


  • Є у нас в квартирі робот,

Має він великий хобот .

Любить робот чистоту

І гуде, як лайнер «Ту-у-у» (Пилосос)


  • В нашій кухні кілька літ

Він воркоче, наче кіт,

І ховає справжню зиму

За надійними дверима. (Холодильник).



  • То вперед, то у бік

Ходить – бродить парохід.

А зупиниш – горе,

Продірявить море.(Праска)


  • Живе там всесвіт день і ніч,

Насправді то – звичайна річ. (Телевізор).
Б) Евристична бесіда з учнями:


  • Як можна назвати всі ці предмети? (Тезаурус «Побутова техніка» на дошці)

  • Які ще предмети побутової техніки ви знаєте і для чого вони потрібні?(Вчитель вивішує малюнки після відповідей дітей)

  • Якою технікою вам дозволяють користуватися самостійно?

  • Як само ви користуєтесь? Коли?

В) Рефлексія етапу «Побутова техніка. Для чого потрібен той чи інший прилад?»
7. Перегляд мультфільму: Урок обережності «Електричний струм». (додаток відео фрагмент демонстрація з 03хв.40 с. по 05 хв. 07 с.)

Мотиваційна бесіда :

  • Діти, за допомогою чого приводиться в дію побутова техніка?( За допомогою ел. струму)(Тезаурус «Електричний струм»)

  • Ел. струм –що це? Де він живе? Електричний струм – це погано?

  • Коли електричний струм корисний? А коли буває небезпечним? (Відповіді дітей)

  • Сьогодні у прямому ефірі з нами зустрінеться тітонька Сова із лісової школи. Вона розповість,що таке електричний струм і коли він буває корисним, а коли небезпечним.

(перегляд мультфільму .Робота мультимедійного програвача)
8. Первинне закріплення.

- Чи зрозуміли ви, де живе електричний струм?

- Скажіть, для чого потрібен електричний струм?

9. Рефлексія закріплення поняття «Електричний струм»

V. Закріплення нового матеріалу.


  1. Знайомство з правилами користування ел. приладами.

Тітонька Сова познайомить вас з правилами безпечного використовування електричних приладів. (додаток відео фрагмент демонстрація з 06 хв.42 с. по 08 хв. 40 с.)
Вчитель доповнює:

  • Ідучи з дому, не забудьте вимкнути всі ел. прилади.

  • Вода – ворог електрики.

  • Ніколи не тягніть за шнур, вимикаючи ел. прилади, робіть це охайно, обережно виймаючи з розетки штепсель.

  • Пам’ятайте,що дітям користуватись більшістю електроприладів можна при умові,що поряд – дорослі.

  • Ні в якому разі не підходьте до оголених дротів, не торкайтеся їх.

  • Ніколи не засовуйте пальчики чи інші предмети до розетки.

  • Якщо ви помітили, що задимівся якийсь дріт, вискочила іскра з вимикача або розетки, негайно повідомте дорослих або зателефонуйте 101.

( Тезаурус «розетка», «штепсель»).

  1. Релаксація. “Мріялка»

- А тепер трішечки відпочинемо та помріємо .Закрийте очі долоньками та уявіть собі нічне небо.( 1 хв.) А тепер відкрийте очі та подивіться вдалечінь за вікном.


  1. Робота в групах «Допоможіть дітям».

Вчитель роздає кожній групі ситуативний малюнок(додаток). Діти обговорюють помилки при використанні побутової техніки і дають поради дітям.

Рефлексія етапу « Правила безпечного використовування побутової техніки».


4. Розробка дій, якщо загориться прилад.

1. Повідомити дорослих або 101.

2. Вимкнути електроприлад, обгорнувши руку сухою ганчіркою.

3. Накрити прилад сухою ковдрою.


5. Робота в зошитах (с.28)

Рефлексія етапу «Мої дії,якщо загориться електричний прилад».


IV. Підсумки

Мікрофон:



  • Які безпечні ігри вдома будете вибирати?

  • Якими будуть твої дії, якщо загориться електроприлад?

  • Чийого сусідства не люблять електроприлади?

  • Сьогодні я почув нові слова.. Вони означають…

  • Мені найбільше сподобалось…

  • Матусі я розповім…

- Підрахуйте, скільки ви набрали балів. Хто задоволений своєю оцінкою, поставте у щоденник. ( посмішка-2б., прямий ротик-1б., сумний ротик-0б.).

VІ. Домашнє завдання: Розповісти молодшим братикам та сестричкам про все, що дізналися на уроках.



Каталог: ld
ld -> Принципи реалізації наукової діяльності університету: активна участь у формуванні та
ld -> Програма навчальної дисципліни історія світової культури
ld -> Тема Основні етапи розвитку документознавства
ld -> Програма навчальної дисципліни міфологія Галузь знань 0201 культура Напряму підготовки 020101 культурологія
ld -> Дивовижний світ многогранників
ld -> Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутистичних порушень
ld -> Діти з порушеннями психофізичного розвитку як суб'єкт корекційної освіти план
ld -> Інформаційний пакет 04 основи корекційної педагогіки
ld -> Есе на тему: “Українське мистецтво другої половини ХVII-XVIII ст.”
ld -> Дипломної освіти «Допущено до рецензування»


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка