Тема. Паперопластика. Орігамі. Ангелочок



Скачати 60.06 Kb.
Дата конвертації11.10.2018
Розмір60.06 Kb.
#51996
ТипКонспект
Конспект уроку

з образотворчого мистецтва

7 клас

ТЕМА. ПАПЕРОПЛАСТИКА. Орігамі. Ангелочок

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із мистецтвом орігамі; по­глиблювати знання про історію та технологію мистецтва орігамі; вчити виготовляти об'ємні вироби з па­перу; навчати узагальнювати, відкидати зайве, несуттєве; формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості силуетних форм; розвивати просторове мислення, дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, інтерес до мистецтва орігамі; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: карта подорожі, навчальні плакати, роботи з методично­го фонду; вироби в техніці орігамі, зразок ангела; кросворди, роздатковий матеріал на закріплення, схема складання ангелочка.

Матеріали та інструменти: білий та кольоровий папір (А4); альбом для малювання; простий олівець; фломастери;

Основні поняття: «паперопластика», «орігамі».

Тип: урок - подорож.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Сьогодні ми з вами будемо подорожувати з України до Японії групами туристів - учні 7 класу.



А чому до Японії? Ви дізнаєтесь коли розв’яжете кросворд по групам







По горизонталі:

  1. Вид мистецтва, що походить від грецького «пишу».

  2. Вид мистецтва, що вчить виготовляти об'ємні вироби з па­перу.

  3. Малюнки в книжках.

8. Повторення однакових ліній у графіці

По вертикалі:

  1. Передача простору в малюнку.

  2. Мистецтво складання іграшок із паперу 6. Один із засобів вираження графіки.

  1. Витвір декоративно-прикладного мистецтва призначений для розваги дитини.

Кросворд учні перевіряють самостійно, помінявшись команди роботами

  • Отже, з першим завданням ми справились тож вирушаймо з України до Японії.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

- У червоних квадратиках записані ключові слова нашого сьогоднішнього уроку.

- Давайте пригадаємо, що ж таке паперопластика?

( Вид мистецтва, що вчить виготовляти об'ємні вироби з па­перу).



  • А що тоді означає слово орігамі?

(Мистецтво складання іграшок із паперу)

  • До якого виду мистецтва відноситься поняття паперопластика та орігамі?

(ДПМ)

- Сьогодні ми з вами будемо працювати у техніці орігамі, щоб навчитися виготовляти об'ємні вироби з па­перу, а саме створювати ангелочка.



ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Ви вже знаєте, що в кожного народу склалися свої самобутні види мистецтва, які невідривно пов'язані з його історією та світоглядом.

(Учитель супроводжує розповідь демонстрацією зображень та ре­альних форм орігамі різних видів.)

Слово орігамі в японській мові складається з двох частинок — ієроглифів. Орі — перекладається як складений, упакований, мить, момент, а камі — це папір, диво, істина, вічність. От і виходить, що орігамі — це складений папір, упаковане диво, момент істини, мить вічності, а можливо, й момент вічності, мить дива...

(Учитель може написати зразки перекладу на дошці та запропонувати учням самостійно скласти варіанти перекладу значення слова орігамі.)

Орігамі означає також мистецтво складання паперу для створення різних фігурок та орнаментів. Орігамі містить як примітивні види дитя­чих ігор, так і вельми складні художні форми. Воно використовується під час деяких японських церемоній та ритуалів, а також для навчан­ня та розваги. Часто японці використовують орігамі із практичною метою — як подарунки, упаковки, оздоблення.

Нескладні прийоми складання та безмежна фантазія людей здатні створити за допомогою орігамі цілий світ.

Світ особливий, радісний, веселий, добрий і ні на що інше не схожий. Мистецтво орігамі відкрите всьому світу. Його підхоплюють паризькі модельєри й американські дизайнери, шестирічні діти й видатні математики. Кожен знаходить в орігамі щось своє. Архітектор — химерно пересічені площини, хлоп­чик — дивовижний подарунок для дівчинки, видавець — попит на книги з мистецтва орігамі, дорослий — можливість перетворитися в очах дитини на справжнього чарівника, людина похилого віку — спосіб здивувати своїх численних онуків, а школяр — радість від незвичайного заняття.



Орігамі — стародавнє японське декоративне мистецтво паперової пластики, що полягає в складанні з нього об'ємних фігурок (тварин, корабликів, капелюхів, будиночків, квітів). У давнину використову­валося під час храмових обрядів, згодом стало обов'язковою частиною культури японської аристократії, а в XX ст. розповсюдилося по всьому світу завдяки фігурці паперового журавля, що стала символом позбав­лення від атомної загрози та променевої хвороби, завдяки зусиллям видатного майстра Акіри Йошизави, який запропонував умовні знаки техніки складання загальновизнані тепер у всьому світі.

Класичне оригамі складається з квадратного аркуша паперу. В стародавньому Китаї папір використовували в самих різноманітних областях життєдіяльності, у тому числі і з релігійною метою – було прийнято спалювати разом з покійником його речі, аби забезпечити йому подальший шлях на небесах. Пізніше китайці замінили реальні речі стрічками паперу, на яких були написані назви цих речей. Також з паперу виготовлялись такі речі, як, наприклад, знамениті ліхтарики. Однак, складання фігурок не отримало такого розповсюдження в Китаї, якого воно потім отримало в Японії



  • Зараз ми зупинимось У Китаї, щоб трішки відпочити і набратись нових сил, перед основним завданням

V. Фізкультхвилинка

Всі ми вчили, всі трудились,

Наші голови втомились

А щоб гарно працювати,

Треба пальці розім’яти.

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Знову будем працювать.

Вправа для очей: закритими очима малюємо геометричні фігури

Хвилина релаксації:

Уявіть, що ви на березі моря…...



VІ. Практична робота

Пояснення вчителя

У Японію прибуде першою та група, яка виконає правильно і гарно основне наше завдання, тобто виготовить ангела.



Інструкційна карта

  1. Квадрат ділимо пополам по діагоналі.

  2. Отриманий трикутник ділимо теж навпіл.

  3. Розгортаємо трикутник, до середньої лінії згинаємо правий та лівий кут до низу.

  4. Перевертаємо ромб і верхній кут ділимо на 3 рівні частини: з невеликим захватом згинаємо ліву сторону та праву до кінця.

  5. Далі трикутники ділимо пополам ( верхній та нижній).

  6. У ангела повинні бути крила дістаємо ії ззаду ( зліва та справа)

  7. Підготовлюємо крила , для цього піднімаємо їх до верху ( зліва та справа)

  8. Далі нам потрібно зробити згини паралельні центральній лінії

  9. По цим згинам вивертаємо трикутники всередину з однієї сторони, та з іншої.

  10. Крильця опускаємо до низу від кута зліва та справа

  11. Перевертаємо заготовку і робимо капюшон, згинаючи праву та ліву сторону до кінця

  12. Далі як і спочатку ділимо пополам трикутники

  13. Капюшон сформовуємо самостійно таким чином, кут краще скрутити всередину

  14. Надаємо форму крильцям

  15. Складаємо нижню частину ангела самостійно, таким чином щоб він стояв.

  16. За бажанням, оздоблюємо ангела

Схема виготовлення ангела:



VІІ. Індивідуальна робота за творчим завданням

Здійснюю індивідуальний підхід до учнів



VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

- Справившись із завданням ми прибуваємо до Японії?

- І що ми тут бачимо? (наші прекрасні роботи)

- А чому ж ми подорожували до Японії ?

- Перед вами аркуші паперу, на яких у зворотному напрямку написано ключові слова сьогоднішнього уроку ( завдання по групам)


АКИТСАЛПОРЕПАП

ІМАГІРО



АНЇАРКУ



ЯІНОПЯ

ЙАТИК


ІХ. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

З учнівських робіт створюють вистав­ку «Ангелочки».



Використовуючи «авторське крісло», учні демонструють і захищають свої роботи.

VI. Домашнє завдання

Написати вірш або молитву до свого створеного ангела
Скачати 60.06 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка