Тема. Письмо рядкової букви т («те»), складів та слів із нею Мета



Скачати 37.96 Kb.
Дата конвертації20.11.2018
Розмір37.96 Kb.
#65388
ТипПовідомлення
Тема. Письмо рядкової букви т («те»), складів та слів із нею
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви т («те»), писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати мовлення, увагу, мислення, інтелектуальні здібності; виховувати чуйність, доброту, гуманне ставлення до всього живого, бажання працювати,старанність під час виконання письмових робіт.

Обладнання: конверти із завданням, зображення: котика, хлопчика, чарівника, дівчинки; імпровізована газета «Допомога».
Хід уроку

  1. Організаційний момент

-Діти, до нас сьогодні на урок завітали гості. А в народі кажуть «Гість у домі-радість з ним». Проведемо наш урок у радісному настрої та подаруємо це відчуття нашим гостям.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

— Діти, пропоную вам завітати до редакції газети «Допомога», яка отримує листи із проханням про допомогу. Листів приходить дуже багато, і працівники не встигають відповісти на всі прохання. Допоможемо редакції?


III. Робота над матеріалом уроку

1 Лист 1


— Перший лист — від трьох друзів, які навчаються в 1-А класі. Нещодавно вони були у країні букв, але забули букви. Допоможіть їм пригадати. В цій країні вже панує осінь. На яблучках –букви.(На дощці-дерево,а на ньому яблучка з вивченими буквами).

•У перший ящик зберемо яблучка на яких букви, що позначають голосні звуки.

• У другий — букви, що позначають приголосні звуки.

(Діти у зошитах пишуть і згадують правопис цих букв).

-Яку букву ми не можемо написати? (т)
2) Повторення про букву т.

-Які звуки вона позначає?


А) Гра «Магазин»

Лист 2


- Наступний лист надійшов від Котика – Муркотика, який просить допомогти йому купити потрібні предмети в магазині. (З’являється котик).

А) (на партах у дітей листки паперу з малюнками: газета,труба,пустушка, листок, лист, телефон, термометр, каструля, торт).


- Діти, давайте допоможемо нашому другові. Спочатку купимо предмети, які починаються на звук [т], потім, де цей звук в середині звука, а потів в кінці слова.
3 Лист 3

1) Читання листа вчителем

—Третій лист — від чарівника. У ньому він просить перетворити грибочок так, щоб у нього замість однієї ноги стало три. Як це зробити?
Підказка: яка буква схожа на грибок і має одну ніжку? (т)
Подивіться на рукописну букву т («те»), скільки у неї ніжок? (3)

— Отже, ви знаєте, що відповісти чарівнику. Але щоб написати йому відповідь, необхідно навчитись писати малу рядкову букву т («те»).


2) Алгоритм написання

— Рядкова буква т («те») складається з трьох коротких прямих ліній, з яких друга починається із заокруглення, а третя має заокруглення вгорі і внизу.

Алгоритм написання рядкової букви т («те»)

3) Робота у прописах

•Порівняння рукописної букви т з іншими буквами.


  • Уважно розглянте друковану та рукописну букву т. Вони схожі чи різняться?

  • У яких буквах є елементи рукописної букви т ?

• Письмо малої букви т.

  • Букву т починаємо писати від верхньої рядкової лінії короткою прямою похилою до нижньої рядкової. Не відриваючи руки, повертаємося вгору, посередині рядка робимо відхилення праворуч, під верхньою рядковою лінією, заокруглюємо і ведемо паличку вниз, до нижньої рядкової. Третій елемент починається вище середини другого і ведеться теж до верхньої рядкової лінії, де заокруглюється, переходячи в похилу пряму, яка, торкаючись нижньої рядкової лінії , заокруглюється праворуч і закінчується майже на середині рядка. Пишемо під лічбу:раз, і-два, і-три-і.



• Декілька учнів пишуть букву на дошці.

• Самостійне написання букв у прописах.


4 Лист 4

— Наступний лист надіслав мер міста З’єднане. У цьому місті живуть слова та буквосполучення, але вони розсипались і не знають, що їм робити. Підкажіть, яким буде тип з’єднання цих букв.

•Письмо буквосполучень

-Які бувають з’єднання?

— Останні два буквосполучення пропишіть у прописах, але стежте за з’єднанням.

А) Пальчикова гімнастика( відео фізкультхвилинка)


5 Лист 5

Ще один лист — від хлопчика з дитячого садочка. Сьогодні він вчинив неправильно й образив свого тата. Що йому робити? (Вибачитись.)

— Як ви просите вибачення?

— Зараз хлопчик у дитячому садочку. Щоб не зволікати до вечора, він вирішив написати лист-вибачення і надіслати лист у місто. Але він не вміє писати слово місто і слово тато.

А) Звуковий аналіз слова тато.

-Давайте допоможемо підписати конверт.

-Пропишіть ці слова у прописах — і ми відправимо йому зразок.

-Але тато пробачив свого сина і вирішив приїхати за ним в дитячий садочок на таксі.

6 Лист 6

— Дивно, чомусь не написано, від кого цей лист. Хоча є ось що...

— Цей лист від ластівки. Ось що її цікавить.
Покрути його педалі-

Й повезе в далекі далі.

Є звичайний, є гірський

Жовтий, білий, голубий (велосипед)


Є великий, є малий

З вантажами, легковий.

По дорогах поспішає,

У собі людей катає (автомобіль)


А) Робота за сюжетним малюнком

-Що ви бачите на малюнку?

-Як можна назвати одним словом? (транспорт)
— Щоб ластівка спокійно пролетіла над містом напишемо слово транспорт.

•Виконання завдання в кульках


7 Лист 7

— Сьомий лист — від маленької дівчинки. Мама купила їй кульки, але вони не можуть злетіти у повітря. У кожній кульці закресліть «зайву» букву, кулька стане легшою і вона полетить.


ІV Підсумок уроку

-Яку букву навчилися писати?

-Які звуки вона позначає?

-Діти, пригадайте, кому ми сьогодні допомогли?

-Знаєте, хлопчик, якому ми допомогли помиритися з татом, передав вам музичне привітання.

Тема уроку: Письмо великої букви Т, слів і речень з нею. Списуван-

ня з друкованого тексту.
Мета уроку: Вчити учнів писати велику букву Т, поєднувати її з

іншими буквами; удосконалювати вміння писати

під диктовку та списування речень з друкованого

шрифту;ознайомити із написанням знана оклику;

виховувати охайність під час письма.
Обладнання уроку: малюнок з казки «Котик і півник», букви з

розрізної азбуки.


Хід уроку
І Повторення і закріплення вивченого.

1 Повторення вивчених букв

(На дошці написані рукописні букви. Діти вибирають великі прописні і повторюють про вживання великої літери)

2 Слухання вірша І.Січовика.

Мами у Толика, Тані і Таї

Водять тролейбуси, водять трамваї.

А татусі – водять таксі.




  • Які звуки найчастіше зустрічаються? [т] і [т}

  • Які слова з цього віршика пишуться з великої літери? Чому?

а) Звуковий аналіз слова Толик.

Б) Викладання слова Толик з букв азбуки.


ІІ Вивчення нової теми

1 Робота за малюнком в прописах (с.47)

-Що ви бачите на малюнку?

-Чи такий він, як у Букварі?

-Яку виставу ставили діти?

-Хто виконував роль Котика? Лиски? Півника?
2 Вивчення правил поведінки в театрі


  • Як треба дітям дивитися виставу?

  • Що треба робити під час антракту?

А) Словникова робота

-Що таке антракт?


3 Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні ми будемо вчити писати велику букву Т.

-Для чого потрібно вміти писати великі літери?
4 Порівняння друкованої і рукописної великої букви Т

-На які вивчені букви схожа велика буква Т?


5 Письмо великої букви Т

  • Велика буква Т складається з чотирьох елементів: з трьох похилих подовжених паличок і горизонтальної лінії із заокругленням.

Починаємо писати від міжрядкової лінії прямою похилою паличкою до нижньої рядкової лінії, де заокруглюємо вліво. Другий елемент – це пряма похила паличка без заокруглення. Третій елемент – теж повторює перший другий, але внизу заокруглюється вправо. Четвертий елемент – горизонтальна лінія із заокругленням, який пишемо над першими трьома. Пишемо під лічбу «раз-і,два –і, три-і, чотири».

6 Письмо буквосполучень Ти, Та

7 Письмо Імен Тарас, Тамара

(Учитель записує імена на дошці, коментуючи з’єднання).


8 Письмо знака оклику

-Як читаються речення, в кінці якого стоїть знак оклику?

-Речення зі знаком оклику ми будемо не тільки читати, а й писати.
9 Письмо речення

-З якої казки ці слова?

-З якою інтонацією їх слід читати?
10 Логічне завдання

- Обведіть хмаркою групу літер схожих одна на одну.


ІІІ Підсумок уроку

1 Метод «Мікрофон»

-Яку букву навчилися писати?

-Що важкого здалося вам у написанні цієї літери?

-Які імена будуть починати писатися з цієї літери?



Тема. Письмо рядкової літери е, складів та слів із нею
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви е, писати її в рядках зошитах, у складах та словах; розвивати мислення, площу зорового сприймання, мовлення учнів, уважність; виховувати доброзичливість, охайність при письмі.

Обладнання: картки для «Сходів-читалочки», макет квітки для складання складів, зразок рукописної букви е, фішки для складання звукових моделей, розрізна азбука.
Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Звукові аналітичні й синтетичні вправи зі звуками

1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)

— Я називатиму слова. Якщо у них є звук [е] на початку слова, то плескає перший ряд, якщо у середині — другий ряд, якщо в кінці — третій ряд.

Стежка, екран, сонце, небо, ліс, Еверест, віконце, диван, електрика, поле, село.


2 «Сходи-читалочки»

— Зійдіть сходами (прочитавши їх) і скажіть, яка буква є спільною і для яких слів.

Словникова робота

• Соли — наказ, прохання сипати сіль у їжу.

• Словник — книга, у якій подані слова певної мови (з поясненням, перекладом тощо).

• Перука — штучний головний покрив з синтетичного або справжнього волосся (парик).

• Перукар — майстер, який підстригає, робить зачіску.
3 Утворення складів типу злиття

— Подивіться на квітку, утворіть можливі склади з буквою е.


III. Повідомлення теми і мети уроку

— На цьому уроці ви будете вчитися писати малу рядкову букву е, склади та слова з нею.


IV. Демонстрування зразка рукописної літери е у сітці зошита

— Подивіться на рукописну букву е, порівняйте її з друкованою (вони дуже схожі).


V. Аналіз графічної будови з переліком елементів

— Рядкова буква е складається з одного елемента: петлі, що не виходить за межі робочого рядка.


VI. Засвоєння конфігурації літери

1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовностізображення елементів

Алгоритм написання рядкової букви е
2 Письмо учнями в повітрі з орієнтацією на показ учителя під рахунок і-раз-і

3 Аналіз зразка букви в навчальному зошиті (з друкованою основою)


VII. Вправи з письма

1 Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням


Пальчикова гімнастика

Вихідне положення: пальці обох рук зібрані пучкою і стикаються кінчиками.

«Надуваємо кульку»: надати пальцям таке положення, яке буває, коли руки тримають м’ячик або кульку. «Кулька лопнула»: пальці повертаються у вихідну позицію.

Пружну кульку я надую,

Мотузочок зав’яжу.

Ну, а потім її здую,

Всім цей фокус покажу.
2 Письмо трьох літер (самостійно)

3 Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок

4 Дописування рядка літери

5 Звуко-буквений аналіз слів-відгадок з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізної азбуки

• Не пташка, а з крилами,

Не бджола, а над квітами літає. (Метелик)

Вийшла звідкись гарна дівка,

На ній стрічка-семицвітка,

А де з річки воду брала,

Там коромисло зламала. (Веселка)

• Летить, а не горобець, виє, а не звір. (Вітер)

6 Письмо буквосполучення ет


7 Гра «Хто уважний?»

Учитель на набірному полотні викладає слово. Діти уважно його читають, називають букви. Потім заплющують очі, а вчитель змінює слово. Діти розплющують очі, читають слово і пояснюють, що в ньому змінилося.

Тік — кіт, сир — рис, село — осел, пилка — липка, носик — синок.
8 Письмо слова метро

9 Звуко-буквений аналіз слова весло.

— Викладіть звукову модель слова весло за допомогою фішок.

— Скільки звуків у слові? Скільки букв?

— Скільки приголосних? Назвіть їх.

— Скільки голосних? Назвіть їх.


Фізкультхвилинка
Журавлики-веселики

Одлинули й нема.

Із рукава метелики

Витрушує зима.

Метеликів ми ловимо,

Стрибаєм, біжимо,

По килиму пуховому

До хати несемо.
10 Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на питання який?

— Які слова зі звуком [е], що відповідають на питання який?, ви знаєте? (Веселий, дерев’яний, червоний, зелений, великий, періодичний...)

11 Запис речення в зошитах Семенко в метро.

12 Робота за малюнком зошита (стор.48)

-Відгадайте загадку

Знизу вгору, знизу вниз

Чудо-віз мене підвіз.

Без керма і без коліс,

Тягне вгору, потім вниз. (Ескалатор)
-Розглянте малюнок у зошиті. Що на ньому зображено?

-Чи доводилось вам їздити на ескалаторі?

-Як слід поводитись на ескалаторі?

-Який перший звук у слові ескалатор?



VIII. Підсумок уроку. Коментар учителя до роботи учнів

і її результатів

— Яку букву навчилися писати?

— Який звук нею позначається на письмі?

— Молодці, ви добре працювали сьогодні на уроці!



Тема. Письмо великої букви Е. Закріплення правопису великих букв
Мета: вчити учнів правильно писати велику букву Е, удосконалювати навички списувати з друкованого тексту; розвивати мислення учнів, площу зорового сприймання; виховувати охайність при письмі, дотримання норм каліграфічного письма.
Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, картка для утворення складів, картки для вправи «Чарівні квадрати», фішки для складання звукових моделей слів.
Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати велику букву Е, дізнаєтесь, з яких елементів вона складається, закріпите вміння писати букви.


III. Актуалізація опорних знань

1 Утворення складів типу злиття

— Утворіть склади і прочитайте їх.

2 Вправа «Чарівні квадрати»

— Прочитайте слова у рядках і стовпчиках.

Словникова робота

• Плов — страва з вареного рису і шматочків м’яса або риби.

• Вила — знаряддя праці з довгими зубами на держаку, використовується для піднімання, розтрушування сіна та соломи.

• Вена — кровоносна судина, яка несе кров з різних частин тіла.
IV. Показ зразка рукописної літери у сітці зошита

— Подивіться: це велика рукописна буква Е.

— Чи схожа вона на друковану?
V. Аналіз графічної будови з переліком елементів

— Велика буква Е складається з двох лівих півовалів: верхнього меншого і нижнього більшого.



VI. Засвоєння конфігурації літери

Алгоритм написання великої букви Е

1 «Письмо» учнями у повітрі з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу) під рахунок і-раз, і-два-і

2 Аналіз зразка букви в навчальному зошиті (з друкованою основою)


VII. Вправи з письма
1 Обведення елементів літери за поданим у зошиті пунктиром
Пальчикова гімнастика

• «Миємо руки»: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.

Узяли пахуче мило,

Добре руки з ним помили.

«Струшуємо водичку з рук»: пальці стиснуті в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.

Полетіли від води

Бризки з рук туди-сюди.

«Витираємо руки»: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.

Рушничок я свій беру,

Швидко ручки обітру.


2 Обведення літери за поданим у зошиті пунктиром

3 Звуко-буквений аналіз слів-відгадок з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізної азбуки

Дощ пройшов, через ставок

Перекинувся місток.

Кольорів у ньому сім,

Він подобається всім! (Веселка)

Тане сніжок.

Оживає лужок.

День прибуває.

Коли це буває? (Весна)


4 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком.Аналіз помилок
5 Дописування рядка літери

6 Письмо складів Ем Ек Ет

7 Письмо слова Емма

-Прочитайте слово. Що воно означає? Як пишеться?

-Зверніть увагу, що в цьому слові дві букви м. Яке імя з подвоєними буквами ми вже писали? (Алла)

8 Добирання імен, які починаються буквою Е

— Ви навчилися писати велику букву Е, отже, ви зможете написати імена, які починаються буквою Е. (Едуард, Еммануїл, Елла, Ельвіра)
Фізкультхвилинка
Гусениця в лісочку

Гріла спину на грибочку,

Сонце гаряче пекло,

Їй голівку напекло.

Їй зроблю, коли навчусь,

Із газети я картуз.

9 Складання речень за малюнком у зошиті

-Відгадайте загадку.

Навесні пташки носаті

Оселились у нас на хаті,

Довгоногі, довгошиї,

Жабенят ловити вміють. (Лелеки)
-Що визнаєте про лелек?

-Чи можна їх зараз побачити?

-Куди відлетіли лелеки?

-Розглянте малюнок у зошиті. Яка пора року зображена?

-Чому ви так вважаєте?

-Складіть із словом лелека речення.(Лелеки прилетіли з теплих країв. Лелеки принесли на крилах весну.)


10 Списування речення Прилетіли у село лелеки.

VIII. Підсумок уроку

— Яку букву навчилися писати?

— Що ми ще робили сьогодні на уроці?
Тема. Письмо рядкової букви д («де»)
Мета: вчити учнів правильно аналізувати структуру малої букви д («де»), писати її в рядках зошита, у складах та словах; розвивати в дітей логічне мислення, увагу, пам’ять, зв’язне мовлення; виховувати охайність при письмі.

Обладнання: зразки друкованих і рукописних букв, картка для утворення складів, картки для вправ «Чарівні квадрати», «Ланцюжки» і «Піжмурки», фішки для складання звукових моделей слів, розрізна азбука.
Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви навчитесь писати велику букву Е, дізнаєтесь з яких елементів вона складається, закріпите вміння писати букви.




  1. Звукові аналітичні і синтетичні вправи зі звуками

1 Розпізнавання звуків у заданих учителем словах з визначенням локального місця звука (на початку, в середині, у кінці)

— Приготуйте долоні.

Я називатиму слова; якщо ви почуєте звук [д] або [д′] на початку слова, то плескає перший ряд, якщо в середині слова — другий ряд, а якщо в кінці — третій ряд.

(Дім, будинок, клен, велосипед, диван, сад, удав, кущ, дочка, мед, школа, помідор)

2 Вправа «Піжмурки»

— Прочитайте слово, яке заховалось серед букв д («де»).

Т Д Р Д А Д Д К Д Т Д О Д Р Д

3 Утворення складів типу злиття

— Утворіть склади і прочитайте їх.

4 Повторення вивченого на уроці читання напам’ять висловлювання

Буква «де» на письмі може позначати два приголосних звуки: твердий [д] і м’який [д′].

IV. Показ зразка рукописної літери в сітці зошита

— Подивіться на рукописну букву д («де»). Чи схожа вона на друковану?

— А на яку букву вона схожа? (На букву в («ве»))

— Що спільного? Чим відрізняються?
V. Аналіз графічної будови з переліком елементів

Рядкова буква д («де») складається з двох елементів: овалу і нижньої петлі.


VI. Засвоєння конфігурації літери

1 Показ написання літери на дошці з поясненням послідовності зображення елементів

Алгоритм написання рядкової букви д . 2 «Письмо» учнями в повітрі під рахунок і-раз-і, два-і з орієнтацією на показ учителя (стоячи спиною до класу)

Алгоритм написання рядкової букви д


VII. Вправи з письма

1 Обведення елементів літери за поданим у зошиті контуром

Пальчикова гімнастика

Вихідне положення. Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами. Вправу виконувати декілька разів.

Ліхтарики засвітилися!

(Випрямити пальці.)

Ліхтарики потухли!

(Стиснути пальці.)

2 Обведення літери за поданим у зошиті пунктирним зображенням

3 Вправа «Ланцюжки»

— Прочитайте слова. (Сади, диво, вода, дари, риба)

4 Письмо трьох літер (самостійно). Зіставлення написаних літер за зразком. Аналіз помилок

5 Дописування рядка літери

6 Звуко-буквений аналіз слів з побудовою схем фішками і викладанням з букв розрізної азбуки

Коли я з «де» — росту на гілці,

Коли ж із «те» — пливу по річці. (Плід і пліт)

— Що ви можете сказати про звукові моделі цих слів? (Вони однакові.)

— А про значення слів?

Словникова робота

• Плід — соковита їстівна частина деяких рослин (фрукт, ягода).

• Пліт — скріплені в один або декілька рядів колоди для переправи на них по воді.
7 Письмо буквосполучення ді ду

8 Звуковий аналіз слів-відгадок з наступним записом за зразком

— Відгадайте загадки.

Сива людина стоїть над огорожею,

Дістає до самого неба.

Хто це? (Дим)

• Стоїть на дорозі

Всім заважає.

Хто йде, той штовхне,

А з дороги не прийме. (Двері)


Фізкультхвилинка

В рукомийнику помию

Руки я брудні.

Хай подасть мерщій сестричка

Рушничок мені.
9 Читання і запис слів дерево діти дудка

10 Вправа «Чарівні квадрати»

— Прочитайте слова у рядках і стовпчиках.

11 Добирання слів з виучуваним звуком, які відповідають на запитання який?(Добрий, дужий, дерев’яний, довгоочікуваний, довгий, дитячий)

Складання з одним зі слів (на вибір) речення. Запис моделі речення.

12 Завдання діда Буквоїда

-Відновіть букви, які пошкодив дід Буквоїд. Прочитайте буквосполучення. Пропишіть їх поруч прописними буквами.

13 Завдання з логічним навантаженням

-Знайдіть групу букв, подібну до тієї, що у хмаринці.
VIII. Підсумок уроку

— Яку букву навчилися писати?

— Які звуки нею позначаються на письмі?

Блок уроків з Навчання грамоти. Письмо.



Учитель початкових класів: І.І.Бунецька
Каталог: Metodrobota -> Rozrobky urokiv
Metodrobota -> «основи дизайну»
Metodrobota -> Лекція інформаційно-повідомлювальний виклад матеріалу з елементами проблемності і наочності
Metodrobota -> Відповідальність за порушення земельного законодавства
Metodrobota -> Землі лісогосподарського призначення і водного фонду
Metodrobota -> 1. Органи стандартизації в Україні Органи державної служби стандартизації
Metodrobota -> Джерела земельного права. Правові основи земельної реформи і земельного права
Metodrobota -> За період 2011-2017 н р. Проблема, над якою працює методоб’єднання
Metodrobota -> Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення
Rozrobky urokiv -> Дзіковська Ірина Юріївна, бібліотекар ліцею. Тема: Основи здоров’я: Розробки урок
Rozrobky urokiv -> «Легкий хліб». Білоруська народна казка

Скачати 37.96 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка