Тема. Праця моїх батьків та рідних



Дата конвертації18.11.2018
Розмір67 Kb.
ТипУрок

Урок 3
Тема. Праця моїх батьків та рідних.
Мета. Уточнити і розширити знання про різноманітність професій батьків, про значення, важливість та необхідність їхньої праці для інших людей. Виховувати повагу до батьків, не зважаючи на їх посаду, повагу один до одного.
Обладнання. Ілюстрації із зображенням людей різних професій.
Хід уроку.

І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми уроку.
ІІІ. Вивчення нового.


  1. Розповідь учителя.

Кожний знає своє діло

Літака веде пілот,

Робітник йде на завод,

Школярів учитель вчить,

Космонавт в ракеті мчить!

Кожний знає своє діло,

Робить чесно його, вміло

(Е. Саталкіна)


- Про кого ми будемо говорити на уроці ?

(Людей різних професій)

- Поглянь навколо… Нас оточує дуже багато речей, необхідних для навчання, праці і відпочинку.

Будь – яка річ – результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей.



  • Що ж таке професія ? Як ви розумієте?

  • Професія – це вміння добре виконувати певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги.

Всі професії важливі і потрібні. Своєю працею кожен приносить користь іншим людям.


  1. Гра «Без труда нема плода»

Учитель: Уявімо собі життя без роботи :і на виробництві, і в школі ніхто нічого не робить. Що трапилося б ? Наприклад, не працює електрик…

Учні : Немає світла. У квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, пилососи.

Учитель: Не вийшов на роботу пекар…

Учні : Усі залишилися без хліба.

Учитель: Вирішив відпочити кочегар.

Учні : Буде холодно в школі, вдома, у дитячому садку, у лікарні. Ми не зможемо відвідувати школу, ходити у кіно, театр, музей.

Учитель: А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу?

Учні : Не буде хліба й молока.

Учитель: Правильно, люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свою роботу.

  • Чи є найважливіша, найпотрібніша професія ?

(Ні)

  • Чому ви так вважаєте?

(Діти висловлюють свою думку)

  • Кожна річ – результат праці багатьох людей.

  • Послухайте вірш. Про які професії йдеться в ньому?

Спитай у тата чи у мами,

Які професії у них…

Професій в світі є чимало –

Сповна їх вистачить на всіх…

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи кресляр –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким в дитинстві мрієш буть!

(А. Костецький)


- Про які професії йдеться в вірші ?

- Який головний обов’язок школяра?

- Для чого потрібно вчитися ?

- А ким працюють ваші батьки?


2) Загадки.

- Зараз я загадаю загадки, а ви відгадайте їх : якщо у ваших батьків професія співпадає з відгадкою, ви піднімаєте сигнальну картку.


Хто в дні хвороб

Найбільше всіх потрібен нам

Й лікує нас

Від всіх хвороб?

(Лікар)
Хто в ліс приходить рано,

Кожне дерево огляне,

Всякий звір до кого звик?

Ну, звичайно ж , це…

(Лісник)
Як рубанком дошку чистить,

Летить стружка золотиста.

З – під рук майстра той – же колір.

Як цей майстер зветься?

(Столяр)
Срібні сипляться опилки

З – під напилка і з - під пилки,

Якщо я за них беруся.

Недарма ж я звуся…

(Слюсар)
Вранці він заходить в клас

І знання дає для нас.

(Учитель)
Голка з ниткою в руці

В кого завжди?

(У швеї)
У пору літню, в час осінній,

Навесні – в гарячий час –

Косять, жнуть вони і сіють,

Орють лан у котрий раз!

(Хлібороби)
Хто розносить нам листи,

Телеграми і газети?

Ой, важка у нього ноша!

Діти, хто він?

(Листоноша)
Швидко двір він прибере,

Чисто вулицю підмете.

(Двірник)
3. Розповідь дітей про професії своїх батьків; розгляд ілюстрацій із зображенням людей різних професій.

- У чому важливість їхньої праці?

(Батьки роблять великий внесок у розвиток нашої держави, дбають про забезпечення сім’ї всім необхідним)
Фізкультхвилинка.
4. Бесіда про майбутні професії учнів.

- Ким ви мрієте стати, коли виростите?

- Чому подобається ця професія? Чим приваблює?
5. Вірші про різні види професій.

- Послухайте вірші О. Орача


Ким бути?

Той хоче стати космонавтом,

Той капітаном хоче буть…

Я теж подумав : ким же стати,

Яку в житті обрати путь ?

Звичайно лікарем би добре…

Або артистом – слава й честь!

Чи прикордонником хоробрим. –

Наказ : «Назад - ні кроку!»

- «Єсть!»

А можна б інженером стати,

Учителем – дітей учить,

Складним наукам научати,

І головній науці – жить.

Професій безліч є цікавих,

Але свою вгадати як –

Щоб добре діло й добра слава?

І, я собі міркую так:

Потрібно лікувать хвороби

Й водити в космос кораблі,

Та я ж із роду хліборобів,

Весь родовід мій – від землі.

Мій дід водив найперший трактор,

Мій батько – знаний комбайнер.

Ми робим хліб,

А хліб – це правда,

Завжди – віддавна і тепер.

Степ перейти – життя прожити,

То не такі прості слова.

Життя утворене від жита,

Бо хліб – усього голова.

… Раннім од сонечка устати,

Погладить колос на ходу.

Ні, я , мабуть, не в космонавти –

У хлібороби я піду!

І труд мій віддарують борозни –

Рікою зерно потече.

І з першого –

Мойого!

Борошна


Вітчизна хліба напече.


  • Про які професії розповідалось в вірші?

  • Ким хоче бути хлопчик?

  • Як потрібно відноситись до хліба?

  • Як розумієте вислів : «Хліб - усьому голова».


Муляр.

Муляр плечима торкнувся хмаринки!

Дім нам будує – не згає й хмаринки

Рівно виводить він стіни в будові,

В нього підручний напоготові –

Кран величезний! Сьогодні ще зрання

Цеглу доставив на риштування.

Кран беручкий, працювати не ліниться.

В муляра швидко робота скінчиться:

Ось домурує останню цеглинку

І заховається геть за хмаринку.

(М. Познанська)


Водій електрички.

Біля керма стоїть водій.

Сюди заходити не смій !

В його кабіні – автомати,

Тобі не можна їх чіпати.

Це хто у місто їде зранку?

На невеликім полустанку

Спішить в вагон трудящий люд.

Робітників найбільше тут.

Нехай хурделиця чи мжичка –

Летить, мов птиця, електричка.

Вона із рейок не зійде –

Водій в путі не підведе!

(М. Познанська)


Двірник.

Про двірника розкажу я вам, малята:

Є в нього, друзі, мітла і лопата.

Ми на світанку спимо, а двірник

Ще до зорі прокидатися звик.

Першим стрічає він сонце у місті.

Двір наш і вулиця – глянь, які чисті!

Будем на вулиці, біля будинку –

Знаю: не кинеш ти навіть смітинку!

(М. Познанська)


Кухар у дитячому садку.

Наш кухар, ніби боровик.

Надів біленьку шапку.

Готує нам він холодник

І запікає бабку.

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова наша манка.

Він дбає про здоров’я всіх , -

Йому подяка й шана!

(М. Познанська)


- А які ви ще знаєте професії?

У наш час, коли людина підкорила космос, навчилась із Землі керувати штучними супутниками, за допомогою комп’ютера керувати роботою на морському дні та робити складні операції на серці, з’явилися нові професії. Це професії менеджера, програміста, брокера, дилера, оператора мобильного зв’язку, дизайнера, дистриб’ютора, діджея та інші.


6. Прислів’я та приказки про працю.

1) Як вродить жито, то будемо жити.

2) Сталь гартується в огні, а людина – у труді.

3) Без труда нема плода.

4) Діло майстра величає.

5) Праця годує, а лінь марнує.

6) Бджола мала, а й та працює.
IV. Закріплення.


  1. Гра «Відгадай за описом професію, знайди до неї ілюстрацію.»

а) Тільки зубик заболить, хлопчик до нього мчить.

(Стоматолог)

б) Красному літечку скоро кінець! Шиє і шиє чоботи…

(Швець)


в) Шафу робить він книжкову, придивляйтеся малі.

(Мебляр)


г) Стоїть він на посту трудовім, пильнує порядок у місті своїм. Є паличка у нього в руках чарівна, за мить сто машин зупиняє вона.

(Постовий)


2. Гра «Професія від А до Я»


А- адвокат, агроном, артист, актор

Н- науковець

Б- бібліотекар, брокер, будівельник

О- оператор, організатор

В- вихователь, водолаз, водій

П- програміст, письменник, пілот, продавець

Г- газозварювальник, гончар

Р- редактор, рибалка, рятівник

Д- дилер, двірник, диригент

С- столяр, склодув

Е- екскурсовод

Т- тракторист, тесляр, ткаля, токар

Є- єгер

У- учитель

Ж- журналіст, жокей

Ф- фельдшер, фермер

З- зоотехнік, зварник

Х- хореограф, хірург

И-

Ц-цирульник

І- інженер

Ч- чабан, чоботар

Ї- їздовий

Ш- швець, шофер

Й-

Щ-

К- кондитер, комбайнер, кравець, кухар, квітникар, космонавт

Ю- юрист

Л- лікар

Я-

М- менеджер, мебляр, машиніст, муляр,моряк

Ь-


V. Підсумок.

- Що нового дізнались на уроці?

- Про які нові професії дізнались?

- Який головний обов’язок школяра?





Каталог: registration -> content -> ua2086 -> pages
content -> Інформація про виконання положень обласної програми виховання учнівської молоді на період до 2012 року
pages -> Тема. Рід, родина, рідня. Сімейні реліквії та традиції.
pages -> Тема. Старовинні та сучасні дитячі ігри. Народна дитяча іграшка
pages -> Тема. Природні багатства краю. Річки та інші водні об’єкти Київщини
pages -> Тема. Площі та об’єми. Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Площі та об’єми»
pages -> Тема. Українська оселя. Наша хата
pages -> Тема. Весняні первоцвіти


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка