Тема. Різноманітність плазунів, їх роль у екосистемах. Охорона плазунів та роль для людини



Сторінка1/3
Дата конвертації09.12.2018
Розмір1.04 Mb.
  1   2   3





Розробка уроку з біології в 7 класі за новою програмою

Тема. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПЛАЗУНІВ, ЇХ РОЛЬ У ЕКОСИСТЕМАХ. ОХОРОНА ПЛАЗУНІВ ТА РОЛЬ ДЛЯ ЛЮДИНИ.

Мета:

  • освітньо-пізнавальна: ознайомити учнів з різноманітністю ящірок, змій, черепах і крокодилів, показати спільні риси в їх будові, особливостями пристосування до середовища існування, розкрити їх роль в природі та людському житті; формувати вміння порівнювати, аналізувати наведені факти і приклади і робити висновки; формувати інтерес до предмета;

  • розвивальна: організувати групову навчальну діяльність учнів; удосконалювати вміння працювати з науково-популярною літературою, комп’ютером, відеотехнікою, підручником, малюнками, таблицями; розвивати аналітичне і критичне мислення, увагу, спостережливість;

  • виховна: виховувати любов до всього живого та дбайливе ставлення до плазунів; використовувати знання в природо-охоронній діяльності, прищеплювати любов до природи, бажання оберігати її; виховувати працелюбність, дисциплінованість, акуратність, повагу один до одного.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, слайди, підручник, науково-популярна література, малюнки, відеофільм «Плазуни», таблиці, діаграми, мікрофон.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина уроку

1. Психологічний настрій


  • Давньогрецька мудрість говорить: "Вважай нещасливим той день і ту годину, коли ти не засвоїв нічого нового". Тож давайте посміхнемося один одному і вперед, до нових знань ( слайд).

Отже, розпочинаємо наш урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Створення ситуації зацікавленості учнів

Відгадай загадки.

Вчитель зачитує загадки.

З давніх-давен ці рептилії є символом повільності, проте це стосується лише сухопутних видів. Місця їх проживання надзвичайно різноманітні: спекотні пустелі, тропічні ліси, гірські схили, озера, річки та болота, узбережжя морів і безкрайні простори океану. ( Черепахи)
Двоє друзів зустріли на пустирі біля валунів тварину. Один з них сказав: "Біжімо швидше, це ж мідянка – найотруйніша змія!" Інший подивився і заперечив: "Це зовсім не змія..." Хто це? (Безнога ящірка-веретільниця)
Відомий мандрівник-учений Олександр Гумбольдт розповідав,що ці рептилії, коли спекотно, лежать на піску і так роззявляють пащу, що їхні щелепи утворюють прямий кут. (Крокодили)
2. Розповідь з елементами бесіди

- Сьогодні ми з вами продовжуємо знайомитися з плазунами або рептиліями. Вони є першим справжнім класом наземних хребетних тварин, до якого входить близько 6 тис. видів, які мешкають переважно в регіонах з теплим і спекотним кліматом.



ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа "Мозковий штурм".

  1. Яких тварин називають плазунами?

  2. Чим зовні покрите тіло плазунів? У чому особливості покриву тіла?

  3. З яких відділів складається тіло рептилій?

  4. Чим супроводжується ріст?

  5. За допомогою чого захоплюється їжа?

  6. Назвіть органи дихання?

  7. Що таке самокаліцтво?

  8. Чому плазуни як і земноводні холоднокровні?

  9. Які особливості будови опрно-рухової системи плазунів?

10. Який розвиток у рептилій, і як він відбувається?

11. Назвіть органи виділення?

12. Що таке яйцеживородіння?

13. Що є умовою нормального розвитку зародка?

14. Які сезонні явища є у плазунів?

16. Приклади різних форм поведінки.

Учні, які правильно відповіли на запитання ставлять 1 бал до оцінювальних карток.

2. Вправа "Лекція-парадокс".

Знайти і виправити помилки в тексті (письмово учні виконують в зошиті).


Плазуни – гермафродитні (роздільностатеві) тварини. Протоки статевих залоз відкриваються в сечовий міхур (клоаку). Запліднення у них зовнішнє (внутрішнє). Більшість плазунів народжує малят (відкладає яйця). Для рептилій характерний непрямий (прямий) розвиток.
Вправа виконується письмово. Якщо завдання виконане правильно до картки заноситься 1 бал.

3. Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів

Тема уроку - РІЗНОМАНІТНІСТЬ ПЛАЗУНІВ, ЇХ РОЛЬ У ЕКОСИСТЕМАХ. ОХОРОНА ПЛАЗУНІВ ТА РОЛЬ ДЛЯ ЛЮДИНИ.

Діти про що ви б хотіли дізнатися на уроці? (Учні оголошують очікування.) Я бажаю, щоб ваші очікування збулися.

Із теми уроку та ваших очікувань випливають завдання: (слайд)

- ознайомитися з різноманітністю плазунів: ящірок, змій, черепах,

крокодилів;

- вміти знаходити спільні та відмінні риси в їх будові;

- знати особливості пристосування до різних середовищ існування;

- розкрити роль плазунів у житті людини;

- знати плазунів, що знаходяться під охороною.

ІV. Основна частина


  1. Розповідь вчителя.

Відповіді на цьому рівні не оцінюються.

Сучасні плазуни є лише невеликими залишками багатого і різноманітного світу тварин, які населяли в мезозойську еру не тільки всю сушу, але і усі моря планети.

(Демонстрація муляжів з пластиліну).

Щоб визначити місце плазунів в системі органічного світу, слід пригадати основні систематичні одиниці: (слайд)




Імперія Клітинні форми життя

Надцарство Еукаріоти

Царство Тварини

Підцарство Багатоклітинні

Тип Хордові

Підтип Хребетні

Клас Плазуни
До класу рептилій належать 3 ряди: (слайд)

Першими плазунами, предками сучасних, були велетенські динозаври, які вимерли в кінці мезозою.

-Що стало причиною вимирання динозаврів?

Коли на території Мексики впав метеорит, наступило похолодання клімату. У гігантських ящерів, які не здатні підтримувати сталу температуру тіла, знизилися процеси життєдіяльності, що призвело до послаблення їхньої конкурентоспроможності щодо виниклих і швидко прогресуючих ссавців.

А от сучасні рептилії змогли адаптуватися і вижили. На даний час вони – універсальні хижаки, в яких:



- гострі зуби, броньована шкіра, довжина 6 м і більше, здатність довго чекати свою жертву в засідці, затрата невеликої кількості енергії, самоохолодження, тепло беруть з навколишнього середовища, тобто є своєрідною сонячною батареєю, мозок, схожий до нашого, властиво об'єднюватися в групи, щоб розчленувати здобич, досконалість кровоносної і дихальної систем – всі ці ознаки належать справжній машині смерті, безжалісному і підступному крокодилові.

Крокодили населяють прісноводні водойми. Небагато видів "миряться" з солонуватою водою – африканський вузькорилий крокодил, нільський крокодил, американський гострорилий крокодил. Далеко у відкрите море запливає лише гребінчастий крокодил. На суші вони повільні й незграбні. При швидкому русі рептилії ставлять ноги під тулуб, який високо піднімається над землею. Молоді нільські крокодили можуть бігти галопом зі швидкістю до 12 км за годину.


Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка