Тема уроку: Технологія токарної обробки деревини (вибір та закріплення заготовки, розмічання, чорнове та чистове точіння, шліфування, відрізання заготовок). Мета уроку



Дата конвертації08.12.2018
Розмір24.8 Kb.
9 клас

Тема уроку: Технологія токарної обробки деревини (вибір та закріплення заготовки, розмічання , чорнове та чистове точіння, шліфування, відрізання заготовок).

Мета уроку: - ознайомити зі способами кріплення заготовок на токарному верстаті;

- навчити виконувати чистове і чорнове точіння виробів циліндричної, конічної форми, дотримування правил безпечної праці у ході виконання токарних робіт у шкільній майстерні;

Тип уроку: набуття вмінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

- перевірка присутніх та спецодягу;

- призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учням пропоную розгадати кросворд, вірне розв’язання якого назве один із виробів, що виготовляється токарним способом.



По горизонталі:

  1. частина верстата, на якій кріпляться основні вузли;

  2. цей пристрій є джерелом руху;

  3. одна із частин задньої бабки;

  4. це опора для ріжучого інструмента;

  5. на ній розміщений електродвигун;

  6. вал, який отримує обертання від електродвигуна, за допомогою пасової передачі;

  7. він є невід`ємною частиною в ланці двигун – шпиндель.

















с

т

а

н

и

н

а













д

в

и

г

у

н







п

і

н

о

л

ь

п

і

д

р

у

ч

н

и

к







о

с

н

о

в

а










ш

п

и

н

д

е

л

ь













ш

к

і

в




Завдання до кросворду:

- розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки;

- сформулювати запитання до слів у заповненому кросворді;

- створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.



ІІІ. Мотивізація навчальної діяльності

Завдяки технологіям людина перетворює сировину та матеріал у речі, які використовуються в побуті і на виробництві. Оброблення матеріалу та виготовлення відповідного виробу – це створення нового об’єкта діяльності. Для того щоб зробити виріб токарним способом ( качалка, свічник, ваза), необхідно мати відповідні знання, уміння та навички роботи на токарному верстаті.Вони знадобляться у повсякденному житті. Демонструю виготовлені учнями вироби, і запитую, чи хочуть учні виготовляти такі речі? Якщо так, то цьому необхідно навчатися. Якість виготовленого виробу залежатиме від правильного вибору заготовки, її підготовки і правильного встановлення.



ІV. Вивчення нового матеріалу

- повідомляю тему і освітню мету уроку.

- вивчення нового матеріалу.

Перед закріпленням заготовку для обробки, необхідно надати якомога круглішої форми, оскільки заготовку квадратної форми може вирвати з верстата та травмувати.

Що для цього потрібно?


  1. Взяти заготовку квадратної форми.

  2. Перевірити, щоб не було тріщин, як на торцях так і на базовій поверхні.

  3. Знайти центри на торцях, виконати запил на глибину 5-6 мм і накренити один торець.

  4. Змастити солідолом.

Під час виконання даних технологічних операцій суворо дотримуємося правил безпечної праці.

Повторити прийоми роботи на СТД – 120м; а саме напівкруглу стамеску необхідно втримуючи правою рукою за ручку, а лівою рукою зверху, щільно притиснувши стамеску до лінійки підручника. Під час перших проходів здійснюється чорнове точіння за допомогою напівкруглої стамески. Під час повторення прийомів чистового обточування циліндричних поверхонь необхідно звернути увагу на правильність постави і хватки інструмента вибір та установку частоти обертання шпинделя, глибину різання. Акцентую увагу на тому, що контроль розмірів здійснюється обов’язково при вимкненому верстаті за допомогою штангенциркуля. Під час точіння обов’язково слідкуємо за зазором між заготовкою і підручником він дорівнює 3-4 мм.

Даний стан матеріалу обов’язково пояснюю і показую практично і безпосередньо на токарному верстаті СТД – 120м. Використовуючи ІКТ закріпляю практичні навички показом фрагменту «Токарна обробка деревини» саме той момент, де мова йде про розмічання заготовки, чорнове і чистове точіння і шліфування виробу.

V. Практична робота

Обов`язково звертається увага на правила безпечної роботи на СТД-120м.

Учні працюють в групах. Кожна група виконує практичне завдання:

- розмічає заготовку на торцях;

- закріплює її в СТД-120м;

- виконує чорнове і чистове точіння і шліфування .



VI. Підсумок уроку

Рефлексія. Аналіз виконаної роботи учнями.

- що нового навчилися на уроці?

- чи досягли очікуваних результатів? Що саме вдалося зробити?



Заключна частина

- виставлення оцінок за роботу на уроці.

Урок № 11 9 клас Трудове навчання



Тема уроку: Чорнове та чистове обточування циліндричних і фасонних поверхонь.

Мета уроку: ознайомити зі способами кріплення заготовок на СТД-120м; навчити виконувати підготовчі роботи для кріплення заготовок визначати оптимальні параметри заготовок для виготовлення виробів, дотримувати правил безпечної праці у ході виконання робіт у шкільній майстерні; навчити виконувати чистове і чорнове точіння виробів циліндричної, конічної форми, дотримуючись правил безпечної праці у ході виконання токарних робіт.

Тип уроку: урок набуття вмінь і навичок.

Хід уроку

І. Організація учнів

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Що називають токарною обробкою деревини?

  2. на якому верстаті здійснюється токарна обробка?

  3. Які види поверхонь обточують на токарному верстаті?

  4. Що означає абревіатура СТД-120м?

  5. З яких основних елементів складається СТД-120м?

  6. Які інструменти для точіння ?

  7. Яких правил безпечної праці слід дотримуватись під час токарної обробки деревини?

Розгадати кросворд.

  1. Частина верстата, на якій кріпляться основні вузли ( станина)

  2. Цей пристрій є джерелом руху (двигун)

  3. Це опора для ріжучого інструмента ( підручник)

  4. Вал який отримує обертання від електродвигуна за допомогою пасової передачі ( шпиндель)

  5. Він є невід`ємною частиною частиною в ланці двигун – шпиндель (шків)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Завдяки технологіям людина перетворює сировину на матеріал у речі, які використовуються в побуті і на виробництві. Якість виготовленого виробу залежатиме від правильного виробу заготовки, її підготовки та правильності встановлення.



ІV. Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого уроку: чорнове та чистове обточування циліндричних фасонних і комбінованих поверхонь.

V. Практична робота

Перед закріпленням заготовки для обробки, необхідно надати якомога найкруглішої форми, оскільки заготовку квадратної форми може вирвати з верстата та травмувати.

Що для цього треба виконати?


  1. Взяти заготовку квадратної форми

  2. Перевірити, щоб не було тріщин як на торцях так і на базовій поверхні.

  3. Знайти центри на торцях, виконати запил на глибину 5-6 мм і натерти один торець.

  4. Надати заготовці округлої форми, для цього виконати стругання на восьмигранник.

  5. Змастити солідолом.

Повторити прийоми роботи на токарному верстаті, а саме напівкруглу стамеску необхідно втримувати правою рукою за ручку інструмента, а а лівою рукою зверху щільно притиснути стамеску до лінійки. Під час перших проходів здійснюється чорнове точіння, за допомогою напівкруглої стамески. Під час повторення прийомів чистового обточування циліндричних поверхонь необхідно звернути увагу на правильність постави і хватки інструмента, вибір та установку частоти обертання шпинделя, глибину різання. Акцентується увага на тому, що контроль розмірів здійснюється обов’язково при вимкненому верстаті. Під час точіння обов’язково слідкуємо за зазором між заготовкою і підручником він дорівнює 3-4 мм.

Робота в групах

Розділити та закріпити заготовки на СТД-120м.



VI. Підсумок уроку

- що нового навчились на уроці?

- які труднощі виникли під час практичної роботи?

- як їх здолати?



VII. Домашнє завдання

1.Виконати ескіз і креслення деталі і скласти технологічну карту виготовлення виробу .



2.Запропонувати декілька варіантів об`єктів технологічної діяльності. 3.Запропонувати ідеї щодо створення проекту.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> Урок 2 Тема. Архітектура кам'яний літопис століть
downloads -> Уроках «Художньої культури»
downloads -> Науковий керівник : учитель стасюк о. С. Консультанти: батьки, бібліотекар, вчитель географії
downloads -> Реферат з основ корекційної педагогіки та спеціальної психології на тему: Психолого-педагогічна допомога сім'ям, які мають дітей з порушенням у розвитку
downloads -> Образотворче мистецтво
downloads -> Чернігівська міська централізована бібліотечна система
downloads -> Особливості розвитку культури Галицько – Волинської держави
downloads -> Визначні місця України краю незвіданих красот
downloads -> Розрахунок сил І засобів по ліквідації нс


Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка