Тема уроку. Україна в умовах десталінізації



Скачати 24.74 Kb.
Дата конвертації18.11.2018
Розмір24.74 Kb.


Тема уроку. Україна в умовах десталінізації (1953—1964 рр.)

Мета: 1. Повторити, закріпити та узагальнити матеріал теми.

2. Розвивати логічне та історичне мислення.

3. Розвивати навички ведення дискусії.

4. Виховувати в учнів повагу до історичного минулого.



Тип уроку: урок узагальнення знань.

Форма проведення: семінарське заняття.

Хід уроку

Мине зовсім небагато часу,


і забудеться і Манеж, і кукурудза.
А люди будуть довго жити в його

будинках. Звільнені ним люди…


Кінорежисер М.Ромм

І. Історична довідка з характеристикою портрета Хрущова.

Вступне слово вчителя.

  • Коротка біографічна довідка життя Хрущова.

(Можуть зробити діти за випереджаючим завданням.)

Портрет М. С. Хрущова

Опис зовнішності М.С.Хрущова :«Старшее поколение, конечно , помнит эту характерную личность, а младшее , наверное, никогда не видело даже его портретов. В ту пору ему было уже за 60 лет, но выглядел он очень крепким, подвижным и до озорства веселым. Его широкое лицо с двумя бородавками и огромный лысый череп, крупный курносый нос и сильно оттопыренные уши вполне могли бы принадлежать крестьянину из среднерусской деревни. Это впечатление , так сказать , простонародности усиливалось плотной полноватой фигурой и длинными руками, которые почти непрерывно жестикулировали. И только глаза, маленькие, серо-синие, глаза , излучавшие то доброту, то властность и гнев, только, повторяю, глаза выдавали в нем человека сугубо политического, прошедшего огонь, воду и медные трубы и способного к самым крутым поворотам .»

Ф.Бурлацкий. Хрущев. Штрихи к политическому портрету. [1]

ІІ. Історіографія.


  1. А.Аджубей «Крушение иллюзий».

  2. Матеріали до біографії М.С.Хрущова.

  3. Трудные вопросы истории. Как был смещен Хрущев.

ІІІ. Постановка проблемного питання.

  • М. С. Хрущов похований у Москві на Новодівичому цвинтарі. На його надгробку поставлено пам'ятник, який створив скульптор Ернст Нєізвєстний . Сам пам'ятник виглядає таким чином: наполовину білий – наполовину чорний, а голова золота.

Пропоную вашій увазі дискусію: що хотів сказати автор?

Для цього застосуємо інтерактивний метод «Займи позицію».



  • По праву руку від мене прошу зайняти місця тих, хто схвалює реформи Хрущова, а по ліву—тих , хто хоче покритикувати діяльність Микити Сергійовича.



  1. Питання для обговорення.



  1. Зміни у політичному житті.

  • ХХ з'їзд КПРС.

  • ХХІІ з'їзд КПРС.

-- «Все в ім'я людини ! Все для блага людини!»

-- Програма побудови комунізму за 20 років.

-- Завдання : «Наздогнати і перегнати Америку!» (Підгорний : «На Україні це можливо за 1 рік.»)

-- Політичні реформи.



  1. Реформи в економічній сфері.

  • Раднаргоспи.

  • Будівництво електростанцій.

  • Легка і харчова промисловість.

  • Нові технології.

  • Сільське господарство:

/анекдот про курку/

-- освоєння цілинних земель;

-- «кукурудзяна епопея»;

-- укрупнення колгоспів;

-- реорганізація МТС.


  1. Соціальні реформи.

  • Будівництво житла.

  • Паспортизація села.

  • Підвищення зарплат і пенсій.

  • Побутові товари.

  • Грошова реформа.



  1. Наш край.



  • Питання Хрущовської відлиги настільки інтересні, що цікаво було б дізнатися , про що ви сказали б цій людині, опинившись у тому часі?

  • Я попросила дітей написати листа М.С. Хрущову. Давайте їх заслухаємо.

  1. Висновок.

(висновок можуть зробити діти)

Я думаю, що наше обговорення переконало вас чому скульптор Ернст Нєізвєстний зобразив саме таку композицію. З нашої дискусії видно, що Хрущов був людиною неординарною. Прагнення змін, реформи, покращення усіх сторін суспільного життя—це його біла сторона. Проте, Хрущов був людиною свого часу, тому зміни у суспільстві не могли мати глибинного характеру.

Хрущовські реформи засвідчили, що соціалістична модель розвитку не піддається реформуванню—і це є його темною стороною. Але голова у Микити Сергійовича була дійсно «золота», з огляду на те, скільки змін відбулося за 11 років його правління.
Хочу закінчити наш урок продовженням цитати М.Ромма:

«Мине зовсім небагато часу, і забудеться і Манеж, і кукурудза. А люди будуть довго жити в його будинках. Звільнені ним люди… І зла на нього ніхто не буде тримати – ні завтра, ні післязавтра. І справжнє значення його для всіх нас ми зрозуміємо тільки через багато років… В нашій історії достатньо злодіїв – яскравих і сильних . Хрущов — та сильна, хоча і суперечлива постать, яка символізує собою не тільки добро, але й відчайдушну особисту мужність, якій не гріх у нього повчитися усім нам…»


1.Никита Сергеевич Хрущев. Материалы к биографии. Москва. Политиздат 1989, с. 11.
Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію

Скачати 24.74 Kb.

Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка