Тема уроку. Вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання Мета



Сторінка1/2
Дата конвертації29.11.2018
Розмір1.16 Mb.
  1   2
Тема уроку. Вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». Сенс назви та проблематика оповідання

Мета: вчити учнів переказувати ключові епізоди оповідання; розвивати вміння аналізувати текст, розмірковувати про своєрідність вирішення проблеми стосунків батьків та дітей; розмірковувати над сенсом назви й своєрідність вирішення різноманітних проблем; продовжити роботу в парах; виховувати толерантне ставлення до оточуючих.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання: портрет письменника, підручники, роздатковий матеріал; паперові літачки, тлумачний словничок, таблиця «Стосунки Бена й Деві, відображені в різних епізодах оповідання».
Хто не зустрічав у житті труднощів,

той ніколи не стане справжньою людиною.

Африканське прислів'я
Основний зміст роботи

І. Оголошення теми, мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (Що очікуємо?)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перевірка домашнього завдання і змісту оповідання за допомогою прийому «Лови помилку».


  1. Оповідання називається «Останній кілометр».

  2. Бен – так звали хлопчика з оповідання.

  3. Маленький боулінг нещадно кидало в розпеченому повітрі.

  4. Бен дедалі більше жалкував, що взяв сина з собою і сумовито поглядав на мертву пустелю Балтійського моря.

  5. Двоє льотчиків, які відкрили цю бухту, назвали її Дельфінячою.

  6. «Тобі бідоласі доведеться все робити з рятівниками – так сталося».

  7. Тепер треба поставити драбину біля дверцят літака.

  8. Здавалося, все було гаразд, а про те Бен таки втратив ліву ногу.

  9. Та й це було б нічого, коли б услід за рукою не полетів в піч, де спалюють сміття і його диплом пілота.

IV.Новий матеріал.


  1. Слово вчителя.

Щоб зрозуміти тему уроку.нам потрібно наблизити себе до тієї ситуації, що сталася з героями твору. Сьогодні ми будемо працювати в парах.

  1. Робота з епіграфом.




  • Як ви розумієте африканське прислів'я?

  • Що таке труднощі?

Труднощі – тяжке, важке, скрутне становище, те, що не є постійним, іноді – екстремальна ситуація.

  • Яка ситуація називається екстремальною?

  • Хто з літературних героїв потрапляв у таку ситуацію?




  1. Робота за планом, який допоможе розглянути проблему батьків і дітей в оповіданні.

План

  1. Стосунки в сім'ї.

  2. Поведінка головних героїв в екстремальній ситуації.

  3. Чи буде подолано останній дюйм?




  1. Обговорення плану.




  • Зі скількох членів складалася сім'я?

  • Чи була вона звичайною американською родиною?



Мати

Найменше спогадів героїв Байдуже ставлення духовно обмежена

і авторської уваги до сина (три місяці людина (переважають

минуло, як поїхала) гроші, купує продукти

- Про що це свідчить? в дорогих крамницях,

катається трамваєм)


Висновок:

Мати Деві – холодна, черства, егоїстична жінка, її вибір – дорога в нікуди.


Бен

Висококваліфікований Без родини Побачив свої

льотчик недоліки
– У який момент життя ми зустрічаєм Бена?


  • Як склалися стосунки Бена й Деві?

  • Чому батько й син не відчували себе єдиною родиною, близькими людьми, та й взагалі батьком і сином?

  • Хто в цьому винен?

  • Яким був Бен до нещастя?

  • Прокоментуйте опис «величезної, мертвої» пустелі узбережжяЧервоного моря, чи випадковим є саме такий опис пейзажу? (с. 214).

Висновок: Бена зображено в кризовий період, коли він втратив роботу. Стосунки з сином не склалися. Але намагається аналізувати стосунки з сином, бачить свої недоліки.

Деві

Самотній допитливий сміливий

кмітливий

чуйний
– Чи співчуваєте ви дитині?
Висновок: Деві – добра й хороша дитина, самостійна й допитлива, але дуже самотня.


6.Анкетування з психологом.


  1. До кого з батьків ви найчастіше звертаєтесь за допомогою?

  2. Що понад усе ви цінуєте в своїх батьках?

  3. Що засмучує вас у відносинах з батьками?

  4. Що б вам хотілося змінити в сімї зараз?

  5. Які якості твого характеру подобаються твоїм батькам?

  6. За що тебе хвалять, за що лають і карають?

  7. Які якості твого характеру не подобаються батькам?

  8. Про що розмовляють з тобою твої батьки, якщо в них є вільний час?

  9. Чи радишся ти з батьками і з яких питань?

  10. Чи знають твої батьки, які проблеми цікавлять тебе?

  11. Чи хотіли б ви відносини в сімї перенести на свою майбутню сімю


Рефлексія

Заплющивши очі, поринемо у світ фантазії. Ви на старті злітної смуги, відчуваєте міць крил і гул мотору. Ви легенько починаєте рухатись вперед, плавно набираєте швидкість Сантиметр за сантиметром ви піднімаєтесь вгору і відчуваєте, як вітер підхоплює вас і нгесе уперед. Ви стрімко набираєте швидкість і залишаєте землю і все, що з нею пов’язане.

Раптошм перед вами виростає величезна сіра хмара. Вона заступає весь горизонт. Поряд із нею ви відчуваєте себе малючком, загубленим у просторі. Але пловороту назад немає і ви вриваєтесь в середину хмари. Тривога минула. Ви попали в оточення сірувато-білого туману, що огортає вас. Ви прямуєте до сонця, до його ласкавих променів, що підбадьорують вас і додають радості. Вам стає тепло і хороше, всі ваші турботи забуваються, тривоги зникають. Залишається тільки свобода і простір.

Ви вириваєтесь з обіймів хмари і починаєте знижуватись. Перед вами розлягається затишна бухта. Золотий пісок вабить до себе. Ви плавно опускаєтесь на землю і повертаєтесь у реальність. Вітаємо вас в Акулячій бухті.


7. Обговорення частини «Політ в Акулячу бухту».
- Чи безпечно було в Акулячій бухті?

- Чи змінюються стосунки батька та сина в перші години перебування на острові? (Ні)

- Що вплинуло на зміну стосунків батька й сина?

- Чому саме поранення, а не перебування на острові?



- Чи була ця трагедія передбачуваною? (Так. Необережність Бена).
8. Сходинки «Шлях до серця сина».


  1. Страх, що хлопець залишиться свм.

  2. Необхідно знайти шлях до свідомості сина.

  3. Обдумувати кожне слово, щоб син не перелякався.

  4. Головне вижити і показати як посадити літак.

  5. «Він впорається!»



Каталог: attachments
attachments -> Обґрунтування вибору проблеми
attachments -> Обладнання: комп’ютерні слайди, тексти поезій Архілока, Тіртея Актуалізація опорних знань
attachments -> Урок з Зарубіжної художньої культури 11 клас Культова арабо-мусульманська архітектура
attachments -> Склад і функції крові. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові людини та жаби
attachments -> Серцево судинні
attachments -> Тема: Хімія та їжа Девіз: Хіміки це ті, хто дійсно розуміють світ!
attachments -> План Пояснювальна записка. Тема Науково-теоретична підготовка вчителя фізичної культури. Тема Питання педагогіки та психології в фізичному вихованні
attachments -> Урок Обміркуйте ситуацію


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2020
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка