Тема Узагальнення з теми "Вступ. Будова і життєдіяльність тварин"



Дата конвертації20.11.2018
Розмір0.76 Mb.
#65714
ТипУрок

Урок - презентація

Вступ.

Будова і життєдіяльність тварин

Тема Узагальнення з теми “Вступ. Будова і життєдіяльність тварин” Мета : узагальнити набуті знання з теми “Вступ. Будова і життєдіяльність тварин”

Найважчий крок у житті – оцінити себе. З народної мудрості


Назва завдання

Максимальний бал за правильну відповідь

Мій бал

1. «Термінологічне лото»

1 бал

2. «Так — ні»

2 бали

3. Тестові завдання

2 бали

4. «Установи відповідність»

3 бали

5. «Творча лабораторія»

4 бали

Загальна сума балів:

12 балів

Картка для самооцінювання

Термінологічне лото


1

зоологія

2

орган

3

система органів

4

тканина

5

симбіоз

6

коменсалізм

7

мутуалізм

8

паразитизм

9

поведінка

10

нейрон

11

гермафродити

12

інстинкт

13

внутрішнє запліднення

14

зовнішнє запліднення

15

прямий розвиток

16

непрямий розвиток

“Так - ні”

  • 1. Гетеротрофи здатні утворювати органічні речовини з неорганічних.
  • 2. Орган — це частина організму, що має притаманну їй будову, розміщена в певному місці та виконує певні функції.
  • 3. До тваринних тканин належить покривна тканина.
  • 4. Тварини, яка народжуються при прямому розвитку, не схожі на дорослу особину.
  • 5. До складу тваринної клітини не входять пластиди.
  • 6. Тваринна клітина має вакуолі, заповнені клітинним соком.
  • 7. Для представників царства Тварини не є характерною така систематична категорія, як відділ.
  • 8. Тварини, які народжуються при непрямому розвитку, не схожі на дорослу особину.
  • 9. Найбільш характерний спосіб живлення тварин — міксотрофний.
  • 10. Перетравлювання й засвоювання поживних речовин в організмі здійснюється за допомогою травної системи.

1. Гетеротрофи здатні утворювати органічні речовини з неорганічних. (Ні.)

  • 1. Гетеротрофи здатні утворювати органічні речовини з неорганічних. (Ні.)
  • 2. Орган — це частина організму, що має притаманну їй будову, розміщена в певному місці та виконує певні функції. (Так.)
  • 3. До тваринних тканин належить покривна тканина. (Ні.)
  • 4. Тварини, яка народжуються при прямому розвитку, не схожі на дорослу особину. (Ні.)
  • 5. До складу тваринної клітини не входять пластиди. (Так.)
  • 6. Тваринна клітина має вакуолі, заповнені клітинним соком. (Ні.)
  • 7. Для представників царства Тварини не є характерною така систематична категорія, як відділ. (Так.)
  • 8. Тварини, які народжуються при непрямому розвитку, не схожі на дорослу особину. (Так.)
  • 9. Найбільш характерний спосіб живлення тварин — міксотрофний. (Ні.)
  • 10. Перетравлювання й засвоювання поживних речовин в організмі здійснюється за допомогою травної системи. (Так.)

Тестові завдання

Вибрати одну правильну відповідь.

  • 1. Тканина, у якій переважає міжклітинна речовина:
  • А нервова В сполучна

    Б м’язова Г епітеліальна

  • 2. Тканина, яка сприймає подразнення і забезпечує реакцію організму на них:
  • А епітеліальна В сполучна

    Б нервова Г м’язова

     

  • 3. Наука, що займається вивченням різноманітності тварин та їх класифікацією:
  • А екологія В біологія

    Б зоологія Г систематика

4. Тканина, що бере участь в утворенні покривів тіла тварин, а також вистилає порожнини тіла й органів:

  • 4. Тканина, що бере участь в утворенні покривів тіла тварин, а також вистилає порожнини тіла й органів:
  • А сполучна В нервова

    Б епітеліальна Г м’язова

  • 5. Хрящі відносять до тканини:
  • А сполучної В нервової

    Б м’язової Г епітеліальної

  • 6. Тканина, що забезпечує різні види рухів як усього організму, так і окремих його частин:
  • А м’язова В сполучна

    Б нервова Г епітеліальна

Відповіді

  • 1. В сполучна
  • 2. Б нервова
  • 3. Г систематика
  • 4. Б епітеліальна
  • 5. А сполучної
  • 6. А м’язова

Установи відповідність

1) Установіть відповідність між системами органів та органами, що до них належать.

  • 1 Кровоносна система
  • 2 Нервова система
  • 3 Видільна система
  • 4 Опорно-рухова система
  • 5 Дихальна система

А

Б

В

Г

Відповіді

  • 1 Кровоносна система
  • 2 Нервова система
  • 3 Видільна система
  • 4 Опорно-рухова система
  • 5 Дихальна система

2) Установіть відповідність між організмами та середовищами їх існування.

2) Установіть відповідність між організмами та середовищами їх існування.


А

Б

В

Г

Відповіді

  • 1 Наземно-повітряне
  • 2 Ґрунтове
  • 3 Водне
  • 4 Організми інших тварин

Творча лабораторія

Учні відповідають на запитання підвищеного рівня складності.

  • 1. Чому риба не може дихати повітрям, адже воно містить набагато більше кисню, ніж вода?
  • 2. Чи можна погодитися, що у природі немає шкідливих і корисних тварин? Доведіть свою точку зору.
  • 3. У тюленів навколо нирок і під шкірою розташовується безліч клітин неправильної форми, заповнених жиром. До якого типу тканин належить ця тканина? Яку функцію вона виконує?
  • 4. Чи є переваги наскрізної травної системи порівняно з ненаскрізною? Відповідь аргументуйте.
  • 5. Тіло добре знайомого вам коника має зелений колір. Чи означає це, що він здатний до фотосинтезу?

Підсумок уроку

  • Учні підраховують та виставляють у картці кількість балів, які вони отримали протягом уроку.
  • “Незакінчені речення”
  • — На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

    — Урок важливий, тому що…

    — Мені сподобалося…

    — Мені не сподобалося…

    — Від наступного уроку я чекаю…

Домашнє завдання

  • Завдання для всього класу.
  • Повторити параграфи 1-8

  • Індивідуальні та творчі завдання.
  • 1. Скласти сенкан на тему «Тварини».

    2. Підготувати цікаві повідомлення про одноклітинних тварин.



Поділіться з Вашими друзьями:




База даних захищена авторським правом ©uchika.in.ua 2022
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка